Retry
کلید موفقیت

راه اندازی یک کسب و کار چیزی است که میلیون ها نفر رویای آن را در سر دارند، اما تعداد کمی این رویا را به واقعیت تبدیل می‌کنند.  برای موفقیت در کسب و کار، باید انعطاف پذیر باشید و برنامه ریزی و مهارت های سازمانی خوبی داشته باشید. کسب درآمد از یک کسب و کار بسیار دشوارتر از آن چیزی است که افراد فکر می کنند. هیچ راه از پیش تعیین شده‌ای برای شروع یک کسب و کار کوچک موفق وجود ندارد. بسیاری از شرکت های کوچک تنها چند سال دوام می‌آورند. صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند همه چیز را کنترل کنند، اما شما می‌توانید با کسب اطلاعات درباره آنچه که کسب‌وکارهای سودآور را از آن‌هایی که شکست می‌خورند متمایز می‌کند، خود را برای موفقیت آماده کنید و با صرف زمان و برنامه ریزی تمام مراحل لازم برای رسیدن به موفقیت، از این شکست در سرمایه گذاری های تجاری خود جلوگیری کنید. برای شروع هر کسب‌وکاری، توجه به نکات زیر می تواند به شما در موفقیت در سرمایه گذاری کمک کند.

پیش از آن شاید بهتر باشد با ایده های پولساز برای راه اندازی کسب و کار آشنا شوید.

  1. یک محصول یا خدمات عالی ارائه دهید

در حالی که بازاریابی برای جذب افراد به سمت کسب و کار شما ضروری است، اما بازاریابی به تنهایی باعث افزایش فروش نمی‌شود. محصولات یا خدمات ارائه شده باید به اندازه کافی خوب باشند تا پس از خرید توسط مشتریان، انتظارات آن‌ها یا حتی بیشتر از انتظارات آن‌ها را برآورده کند. به این وسیله، مشتریان شما به مشتریان دائمی تبدیل شده و باعث تبلیغات شفاهی شده و در نتیجه، کسب‌وکار شما پیشرفت می‌کند.

تبدیل مشتریان به سفیران برند یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای تبلیغ یک برند است. با این حال، تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که راه حلی برای یک مشکل واقعی ارائه شود که نیازی را در بازار برآورده می کند. بسیاری از کارآفرینان محصولات شگفت‌انگیز و خلاقانه‌ای تولید کرده‌اند که مشکلی را حل نمی‌کند، در حالی که دیگران با ایده‌ای ساده، بازار را تصاحب می‌کنند. شاید گروه اول آنقدر روی محصول نهایی متمرکز شده باشند که فراموش کرده اند مشکلی را برطرف کنند. در حالی که گروه دوم راه حلی برای یک مشکل رایج یافتند که بسیاری از مشتریان بالقوه می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

بهبود کسب و کار

  1. تحقیقات انجام دهید

یک کسب‌وکار باید درحالیکه بر اساس نظر شخصی کارآفرین است، به نظر مردم نیز اهمیت دهد. برای مثال، ممکن است فکر کنید که راه رفتن گربه با قلاده ایده خوبی است. اما آیا یک فروشگاه قلاده گربه موفق خواهد بود؟ بسیار مهم است که بدانیم چه چیزی خریداران ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا هدف گذاری به طور موثر انجام شود. انجام تحقیقات یکی از کلیدهای اصلی موفقیت کسب و کارهای کوچک است.

یکی دیگر از جنبه های مهم تحقیق، ارزیابی رقابت است. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • آیا کسب‌وکاری وجود دارد که بتوان آن را به عنوان رقیب در نظر گرفت؟
  • چه چیزی می توانید از آن رقبا یاد بگیرید؟
  • آیا برندی وجود دارد که به عنوان یک پیشرو در صنعت برجسته باشد؟ اگر چنین است، آن‌ها چگونه به این جایگاه رسیدند؟ کلید موفقیت آنها در کسب و کارهای کوچک چه بود؟ آیا آنها اشتباهاتی مرتکب شده اند که شما بتوانید از آن اجتناب کنید؟

اینکه متوجه شوید هیچ رقیبی برای کسب‌وکار شما وجود ندارد، می‌تواند در عین حال هم یک نکته مثبت و هم یک خطر باشد.

  • آیا دلیلی برای اینکه رقیبی ندارید، هست؟
  • اگر پیش از این، رقیبی در حوزه کسب‌وکار شما بوده، چه چیزی می توانید از دلیلی که باعث شکست آن‌ها شده، یاد بگیرید؟
  1. نظم را در کار خود فراموش نکنید

نمی‌توان میزان اهمیت نظم را در لغات بیان کرد. از یک طبقه بایگانی پرونده‌ها گرفته تا یک فایل در رایانه شما، دسترسی سریع و مؤثر به اطلاعات، تفاوت زیادی در عملیات روزانه یک کسب و کار کوچک ایجاد می کند. بسیار بر این موضوع تاکید می‌شود که تمامی پوشه‌ها را به‌طور مناسب نام گذاری و سازماندهی کنید که به اندازه کافی قابل درک باشد تا هر کسی در شرکت بتواند در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشد. همچنین، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ضروری است، به خصوص در مورد داده های مالی. بسیار مهم است که آن‌ها را در مکانی امن ذخیره کنید تا از موقعیت های آشفته احتمالی جلوگیری شود.

شما می توانید در خانه بمانید و کسب و کار اینترنتی خود را داشته باشید. چطور؟ با ایده های کسب و کار اینترنتی در خانه آشنا شوید.

  1. نگهداری دقیق مدارک

حسابداری مناسب به شما کمک می کند تا وضعیت مالی کسب‌وکار و آنچه که می تواند به یک مشکل تبدیل شود را بشناسید. این گزینه می‌تواند تفاوت بین تبدیل شدن و تبدیل نشدن به یک کسب‌وکار موفق باشد. در عین حال، می تواند دیدی کلی برای پیش‌بینی‌ اتفاقات آینده ترسیم کرده و در برنامه ریزی کسب‌وکار کمک کند. شما آآباید بتوانید درک کنید که کسب‌وکارتان چقدر سود می کند و چقدر می فروشد. در حالی که بسیاری از کارآفرینان ممکن است فقط به استخدام یک حسابدار برای انجام امور مالی فکر کنند، اینکه خودتان اطلاعات کافی را درباره امور مالی شرکت داشته باشید، ضروری است. برای مثال، شما باید همیشه بدانید که موجودی حساب بانکی شرکت شما چقدر است، شرکت شما چقدر فاکتور صادر می‌کند و در مقابل چقدر هزینه می‌کنید، تعداد نهایی تولید شما در سال گذشته چقدر بوده است. سود ناخالص و خالص سه ماهه قبلی شما و بسیاری موارد دیگر. داشتن اطلاعات درباره وضعیت مالی، به شما کمک می‌کند تا در اسرع وقت تصمیمات بهتری بگیرید، نه زمانی که دیر شده باشد. شما باید بتوانید هر سه ماه یکبار در کسب و کار خود تغییراتی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که در مسیر رسیدن به اهداف سالانه خود قرار دارید.

  1. تمرکز و صبر داشته باشید

هنگام شروع یک سرمایه گذاری تجاری جدید، برای حفظ موفقیت، توجه به یک هدف تعیین شده ضروری است. یک روش توصیه شده این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب یک «فهرست کارها» تهیه کنید و از اول صبح شروع به انجام آن‌ها کنید تا به شما کمک کند به یک برنامه پایبند باشید و از حواس پرتی جلوگیری کند. با این اوصاف، داشتن انعطاف پذیری نیز مهم است، نه تنها برای رویارویی با چالش های روزانه، بلکه در مورد انتظارات کلی از نتایج کسب و کار نیز صبور باشید. اکثر مشاغل موفق در یک شب ساخته نمی شوند. توجه داشته باشید که سال ها طول می کشد تا یک شرکت به موفقیت دست پیدا کند.

 

  1.  افراد مناسب را استخدام کنید و با آنها خوب رفتار کنید

وجود کارمندان حرفه‌ای در شرکت ضروری است. همه کسب‌وکارهای موفق وجه مشترکی دارند:

آنها می‌دانند افرادی که استخدام می‌کنند، کلید موفقیت کسب‌وکار آن‌ها هستند. در یک کسب‌وکار کوچک، بیش از شرکت‌های بزرگ، به کارمندی نیاز است تا بتواند با کمترین نظارت ممکن توسط مدیر، مسئولیت‌های روزانه‌اش را مدیریت کند.

همین امر در مورد سناریوی مخالف نیز صادق است. هیچ کسب و کار کوچکی نباید یک کارمند فوق‌العاده را از دست بدهد. تیم خود را بسازید و با آنها خوب رفتار کنید. به آن‌ها گوش دهید و به رشد آن‌ها کمک کنید. بهترین رهبران کسب‌وکار، باعث رشد تیم خود می‌شوند، زیرا می‌دانند که با رشد تیم، کسب‌وکار خود را رشد خواهند داد. هنگام استخدام، مواردی فراتر از دانش و استعداد باید مورد بررسی قرار گیرد. بسیار مهم است که نوع فرهنگ شرکتی را که قصد دستیابی به آن را دارید، در نظر بگیرید. توصیه ای که همواره در این باره به ما می‌شود، این است که به جای انتخاب فردی که صرفاً در مهارت های فنی برتری دارد، فردی را انتخاب کنید که با تمام مهارت های نرم و متناسب با موقعیت و فرهنگ شرکت، مطابقت دارد و به نظر، قادر به یادگیری مهارت های فنی باشد. تیم شما نیروی محرکه کسب‌وکار شما است. افرادی که از نظر روانی بهتر و شادتر هستند، کارمندان بهتری هستند. و حفظ شادی و رفاه کارمندان شما می تواند به شرکت بسیار سود برساند. در واقع وقتی روحیه تیم بالا باشد، تیم معمولا کارآمدتر عمل می کند. کارمندانی که از نظر روان‌شناختی خوب هستند، تمایل بیشتری به فعالیت‌های کاری دارند و زمان زیادی را برای خیال‌پردازی و سایر فعالیت‌های غیر سودآور تلف نمی‌کنند.

استفاده از کلید

  1. فعالیت در فضای آنلاین را فراموش نکنید

امروزه، راه اندازی یک وب سایت با ظاهر حرفه‌ای می تواند سریع و آسان باشد. کسب‌وکار کوچک شما باید در فضای آنلاین حضور داشته باشد. براساس تحقیقات، 88 درصد از مصرف کنندگان در حال حاضر قبل از خرید در یک فروشگاه، به صورت آنلاین تحقیقات انجام می‌دهند. یک وب سایت ساده که توصیف می کند شما چه کسی هستید، چه کار می کنید و چگونه می‌توان با شما تماس گرفت، برای بسیاری از مشاغل کوچک کافی است. ما قبلا توضیح داده ایم که چه کسب و کارهایی به سایت نیاز دارند. سایت شما باید حداقل شامل موارد زیر باشد:

  • لوگوی شما
  • نام کسب و کار شما
  • خلاصه ای از کاری که انجام می دهید (محصولات و خدمات شما)
  • اطلاعات تماس شما
  • آدرس شما، از جمله لینک Google Maps
  • نظرات مشتریان

بسته به بازار هدف شما، رسانه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای تبلیغ کسب و کار شما نیز باشند. این روزها حضور در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام برای اکثر مشاغل مناسب است.

حتما آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.

سخن پایانی: موفقیت در کسب‌وکار آنلاین

موفقیت هرگز به کسی اهدا نمی‌شود، برای به دست آوردن آن باید تلاش کرد. این نکات را برای موفقیت در کسب‌وکار خود درنظر بگیرید. از ایجاد برخی تغییرات در کسب‌وکار خود نترسید. تمام کسب‌وکار ها به تغییرات نیاز دارند. رقبای خود را در نظر داشته باشید و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنید. همچنین، در نظر داشته باشید که هیچ کسب‌وکاری در ابتدا، موفق نبوده است. با صبر و پشتکار، به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *