Retry
بهترین افزونه های رایگان وردپرس

با در اختیار بودن بیش از 55000 افزونه وردپرس، یافتن بهترین افزونه های وردپرس برای مبتدیان دشوار است. و اکثر افراد سوال می پرسند که آیا لیستی از بهترین افزونه های وردپرس وجود دارد که همه افراد حرفه ای از آن استفاده کنند؟ داشتن مجموعه ای از افزونه های مناسب می تواند تفاوت زیادی در رشد وب سایت شما ایجاد کند. در این مقاله، ما بهترین افزونه های رایگان وردپرس 2021 را بررسی و معرفی کرده ایم.

بسته به نیاز وب سایت وردپرسی شما، ممکن است به همه این افزونه ها در وب سایت خود نیازی نداشته باشید، اما ما معتقدیم که این افزونه هایی که در این لیست آورده شده است در بسیاری از موارد برای هر نوع وب سایتی مورد نیاز است.

قبل از شروع، بهتر است در ابتدا به بررسی چند نکته مهم بپردازیم:

  1. یافتن بهترین افزونه وردپرس
  2. انتخاب افزونه رایگان و یا پولی
  3. نحوه نصب افزونه

یافتن بهترین افزونه وردپرس

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، هزاران افزونه رایگان و پولی وردپرس وجود دارد. یافتن یک افزونه از بهترین افزونه های رایگان وردپرس برای کاری که می خواهید در سایت خود انجام دهید دشوار است. در این جا نحوه شروع جست و جوی برای یافتن افزونه مناسب برای وب سایت را بیان کرده ایم.بهترین افزونه های رایگان وردپرس

ویژگی جست و جو در فهرست WordPress.org می تواند به شما در محدود کردن دامنه جست و جوی شما کمک کند. با این حال، هنوز هم باید در لیست نتایج تک تک موارد را بررسی کنید تا بهترین نتیجه را پیدا کنید، در بین این جست و جو ها شما شاهد این هستید که برخی از افزونه ها در لیست نتایج وجود دارد که ارتباطی به نیاز شما ندارد.

بهترین راه برای جست و جوی افزونه ها استفاده از جست و جوی گوگل برای پیدا کردن افزونه مورد نیاز خود است.

وقتی به افزونه ها در فهرست WordPress.org نگاه می کنید، به آمار افزونه زیر هر لیست نگاه کنید. این تعداد نصب های فعال افزونه را نشان می دهد، نصب های بالاتر به این معنی است که توسط وب سایت های بیشتری مورد آزمایش و استفاده قرار گرفته است.

بهترین افزونه های وردپرس

افزونه رایگان بهتر است یا افزونه پولی؟

هزاران افزونه وردپرس وجود دارد که به صورت رایگان در فهرست WordPress.org در دسترس هستند. با این حال، افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که در وب سایت های شخص ثالث به عنوان افزونه های پولی فروخته می شوند. این باعث می شود بسیاری از کاربران جدید تعجب کنند که آیا افزونه های پولی به نوعی بهتر از افزونه های رایگان هستند؟

افزونه های رایگان وردپرس بدون هیچ گونه ضمانتی در دسترس شما هستند. پشتیبانی از افزونه های رایج معمولاً محدود بوده و تضمینی نیست. برخی از نویسندگان افزونه های رایگان پشتیبانی بسیار خوبی از افزونه های رایگان خود ارائه می دهند، اما این پشتیبانی دیر یا زود تبدیل به یک کار طاقت فرسا می شود. هیچ انگیزه مالی برای نویسندگان افزونه وجود ندارد که به پاسخ سوالات کاربران در افزونه های رایگان خود ادامه دهند. این بدان معنی است که افزونه های رایگان وردپرس به صورت عادی و بدون ضمانت در دسترس هستند.

از طرف دیگر افزونه های پولی وردپرس پشتیبانی فوق العاده ای از محصول خود ارائه می دهند. اکثر آن ها دارای لایسنس نیز هستند، به این معنی که آن ها با ضمانت محدود نیز ارائه می شوند. اما دسترسی به پشتیبانی به این معنی است که در صورت بروز مشکل خیلی سریع تر می توانید کمک بگیرید.

اما این بدان معنی نیست که افزونه های پولی همیشه جایگزین بهتری برای افزونه های رایگان وردپرس هستند. در واقع، بسیاری از محبوب ترین افزونه های وردپرس رایگان هستند. به عنوان مثال، فرم تماس 7 ، yoast seo ، woocamerce ، sucuri و بسیاری موارد دیگر.

شما باید روی یافتن بهترین افزونه ها تمرکز کنید که دارای رابط کاربری آسان و دارای نقاط مثبت زیادی باشند. هنگامی که جست و جوی خود را محدود کردید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به یک افزونه پولی مراجعه کنید یا یک گزینه جایگزین رایگان پیدا کنید. ابتدا می توانید بهترین افزونه های رایگان وردپرس را امتحان کنید اما اگر استفاده از آن ها بسیار دشوار است، می توانید به سراغ یک افزونه پولی بروید.

نحوه نصب افزونه وردپرس

دو روش آسان برای نصب یک افزونه وردپرس از صفحه مدیر وب سایت وردپرسی شما وجود دارد. برای نصب این افزونه های رایگان وردپرس، می توانید به افزونه و سپس افزودن بروید و نام افزونه ای را که می خواهید نصب کنید را جست و جو کنید.

با دقت به نتایج نگاه کنید و مطمئن شوید که افزونه مورد نظر خود را بارگیری می کنید و سپس بر روی دکمه نصب کلیک کنید. پس از نصب، باید افزونه را فعال کنید.نصب افزونه وردپرس

اگر یک افزونه وردپرس را در یک فایل zip بارگیری کرده اید، روش نصب آن به این صورت است.

به سادگی به افزونه ها بروید و سپس افزودن جدید بروید، و سپس بر روی دکمه” بارگذاری افزونه “در بالا کلیک کنید.

اکنون وردپرس صفحه ای را به شما نشان می دهد که می توانید فایل zip افزونه را در آن بارگذاری کنید. کافی است بر روی دکمه Choose file کلیک کنید، فایل zip را از رایانه خود انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه اکنون نصب شود کلیک کنید.

اکنون وردپرس فایل افزونه را در وب سایت شما بار گذاری می کند، آن را استخراج کرده و افزونه را نصب می کند. پس از نصب، پیام موفقیت همراه با پیوندی برای فعال سازی افزونه به شما نشان می دهد.

لازم به یادآوری است که شما باید قبل از استفاده از افزونه در سایت وردپرس خود، آن افزونه را فعال کنید.

برای راهنمایی های دقیق تر، به راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس نگاهی بیندازید .

حال بیایید نگاهی به بهترین افزونه های رایگان وردپرس در بیندازیم.

بهترین افزونه های رایگان وردپرس

انتخاب بهترین ها از بین تعداد بسیار زیاد افزونه های وردپرس کمی دشوار است، ما لیستی از بهترین افزونه های رایگان را تهیه کرده ایم که بیشترین کاربرد را برایتان خواهد داشت. بسیاری از این افزونه ها نسخه پولی هم دارند که برای استفاده از امکانات کامل تر افزونه، بهتر است آن را خریداری کنید.

جت پکافزونه جت پک بهترین افزونه رایگان وردپرس

همان طور که در ابتدا این مقاله متوجه شدید بیش از 55000 افزونه رایگان در دسترس افراد مختلف است، اما شما نیاز ندارید که تمام موارد را بارگیری کنید. اگر اکثر افزونه ها را نصب کنید، خطر بیشتری برای وب سایت شما ایجاد می کنید و کاربران از این بابت ناراحت خواهند شد.

ولی اگر یک افزونه  وجود داشته باشد که تمام نیاز های شما را برطرف کند دیگر نیازی به چندین افزونه متفاوت ندارید. خوشبختانه افزونه ای به نام Jetpack وجود دارد  که اکثر نیاز های شما را برطرف می کند.

افزونه Jetpack بیش از چهار میلیون نصب فعال دارد، اما بسیاری از کاربران وردپرس هنوز نمی دانند که این افزونه رایگان وردپرس چه کاری انجام می دهد یا چگونه می توانند از آن برای بهبود وب سایت خود استفاده کنند.

افزونه جت پک را به عنوان اصلی ترین ابزار وب سایت وردپرس خود در نظر بگیرید.

این ابزار برای کمک به شما در طراحی سایت، ردیابی آمار، بهبود اشتراک اجتماعی و جلوگیری از حملات به شما کمک می کند و همه این ویژگی های اصلی آن رایگان هستند. شما همچنین می توانید با یکی از برنامه های ساده و مقرون به صرفه، ویژگی های پیشرفته مانند محافظت در برابر هرز نامه، پشتیبان گیری روزانه و ابزار های جست و جو گر ها را اضافه کنید .

یکی دیگر از مزایای اصلی Jetpack این است که WordPress.com  میزبان تمام ویژگی های آن است. از آن جا که وردپرس مقداری از بار را از سرور شما می گیرد، با وجود ویژگی های اضافی به عملکرد روان سایت شما کمک می کند.

پس از نصب، داشبورد را به شما نشان می دهد.

داشبورد نمای کلی از ویژگی های مورد استفاده شما را ارائه می دهد، مانند تجزیه و تحلیل نمایش داده شده در اینجا.

با کلیک بر روی “تنظیمات”، شما را به پنجره جدید با برگه ها می برد.

هر یک از برگه ها دارای یک گروه تنظیمات ویژه هستند

Jetpack امکانات زیادی برای ارائه دارد، بنابراین اکنون آن را نصب کنید و ببینید کسب و کار شما به کدام یک از ویژگی ها بیشتر احتیاج دارد. همچنین پیشنهاد می کنیم آموزش افزونه جت پک را در بلاگ ما ببینید.

ضد هرزنامه Akismet

افزونه اکسیمت بهترین افزونه رایگان وردپرسهمه از اسپم متنفر هستند، اما متأسفانه، به بخشی از زندگی ما تبدیل شده اند. به محض اینکه وب سایت وردپرس شما فعال شد، می توانید انتظار داشته باشید که نظرات هرزنامه شروع به ارسال شود.

هنوز هم، هرز نامه نظرات سایت شما را به هم می ریزد و تجربه را برای خوانندگان شما خراب می کند و اگر به درستی با نظرات اسپم برخورد نشود، خطر از دست دادن خوانندگان و آسیب رساندن به نام تجاری شما را در پی دارد.

خوشبختانه یک افزونه قابل اعتماد و موثر برای مراقبت از این مورد برای شما وجود دارد. Akismet افزونه رسمی ضد هرز نامه است که توسط شرکت اصلی وردپرس Automattic ساخته شده است و یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس است.

این افزونه بیش از 35 میلیون دانلود دارد و دلیل محبوبیت آن به خوبی مشخص است و اگر قبلاً از آن استفاده نمی کردید، باید استفاده از آن را شروع کنید.

پس از نصب، برای شروع استفاده از این سرویس باید یک کلید API دریافت کنید.

به سادگی روی “دریافت کلید API خود” کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.افزونه اکسیمت

پس از پایان کار، مطمئن شوید که کلید API خود را در کادر قرار داده و مکان مورد نظر برای ارسال نظرات هرز نامه را انتخاب کنید.

برای جلوگیری از هرزنامه در نظر دادن و بهبود تجربه کاربری سایت خود، این افزونه ضروری را نصب کنید و راهنمای ما درباره جلوگیری از نظرات اسپم را مطالعه کنید.

نقشه های سایت XML Google

نقشه سایت گوگلبرای نمایه سازی سایت خود به موتور های جست و جو، موتور های جست و جو به نقشه سایت نیاز دارند و به همین علت شما به این افزونه از بهترین افزونه های رایگان وردپرس نیاز دارید.

یک فایل نقشه سایت به موتور های جست و جو کمک می کند تا سایت شما را به درستی خزیده و ایندکس کنند.

بدون وجود این، رتبه شما آسیب می بیند و ممکن است موتور های جست و جو گر اطلاعات منسوخ شوند.

بنابراین، ارائه نقشه سایت به موتور های جست و جو برای تلاش های شما در زمینه جست و جو گر ها ضروری است. اما انجام این کار دستی است .

به همین دلیل شما باید افزونه Google XML Sitemaps را نصب کنید.

این افزونه یک نقشه سایت پویا از وب سایت وردپرس شما ایجاد می کند که با گوگل، یاهو و بینگ سازگار است.

Google XML Sitemaps به شما امکان می دهد موتور های جست و جو را درباره تغییرات نقشه سایت خود مطلع کنید و هنگامی که وب سایت خود را به روز می کنید یا پست های وبلاگ جدیدی منتشر می کنید، این افزونه به طور خودکار موتور های جست و جو را مطلع می کند.

به طور جدی، این افزونه صرفه جویی زیادی در وقت و ویژگی ضروری برای هر وب سایت وردپرس است. حتماً آن را نصب کنید تا رتبه سایت شما در موتور های جست و جو افزایش یابد.

فشرده سازی و بهینه سازی تصویر Smush

افزونه اسموش تصاویر حیاتی هستند. بدون آن ها، محتوا می تواند خشک و غیر جذاب شود. حدود 37٪ از بازاریابان گفتند که بازاریابی بصری مهم ترین شکل محتوا برای تجارت آن ها است، تصاویر با کیفیت بالا فایل های بزرگی هستند که دیر بارگیری می شوند.

بنابراین اکنون شما یک معضل دارید. اگر از تصاویر چشم پوشی کنید، مخاطبان خود را خسته می کنید. اما اگر از تعداد زیادی تصویر استفاده کنید، با صفحاتی که بارگیری آهسته دارند، بینندگان را نا امید می کنید.

همیشه می توانید هر تصویر را قبل از بارگذاری در وب سایت خود فشرده کنید، اما چه کسی وقت آن را دارد؟ به همین دلیل به افزونه Smush نیاز دارید.

این افزونه یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس است که تصاویر شما را به صورت خودکار فشرده و بهینه می کند با استفاده از آن، می توانید از تصاویر زیادی در صفحات و پست های خود استفاده کنید، در حالی که زمان بارگذاری خود را سریع نگه می دارید.

در این جا می توانید ببینید که افزونه اسموش هنگام اجرای چگونه به نظر می رسد.اسموش یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس

پس از نصب افزونه، سریع دستورالعمل را دنبال کنید تا تمام تصاویر خود را به صورت انبوه فشرده کنید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که “فشرده سازی خودکار ” در گوشه سمت راست بالای پنجره فعال شده باشد.

Smush در سمت راست پنجره به شما نشان می دهد که چند مگابایت ذخیره کرده اید.

شما همچنین می توانید این افزونه را به افزونه WP Smush Pro ارتقا دهید. نسخه حرفه ای فشرده سازی بهتری را ارائه می دهد و محدودیت های عمده مصرف را از بین می برد. افزونه Smush را نصب کنید تا بتوانید ضمن حفظ زمان بار گذاری صفحه، به انتشار محتوای بصری ادامه دهید.

افزونه WPForms

ابتدا می توانید با انتخاب الگو هایی از رایج ترین فرم ها، در وقت خود صرفه جویی کنید. سپس، می توانید با کشیدن و رها کردن زمینه های مورد نیاز خود، فرم را سفارشی کنید.افزونه WPforms

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک قسمت شماره تلفن اضافه کنید یا قسمت عنوان موضوع پیام را حذف کنید. پس از پایان کار، می توانید بر روی دکمه کد دلخواه در بالای پنجره کلیک کرده و کد کوتاه را در صفحه ای که می خواهید در آن نمایش داده شود، اضافه کنید.

فرم ها با یک ظاهر طراحی ساده ارائه می شوند که متناسب با موضوع شما طراحی می شوند. همچنین به طور پیش فرض ریسپانسیو و سازگار با موبایل هستند.

در این جا مثالی از شکل ظاهری آن آورده شده است.

شما همچنین می توانید با WPForms به همان تعداد فرم مورد نیاز خود را ایجاد کنید. این سیستم از پیشگیری خودکار در برابر هرز نامه استفاده می کند و شما می توانید با افزودن CAPTCHA، reCAPTCHA یا حتی ReCAPTCHA جدید Invisible گوگل از ربات ها جلوگیری کنید تا بازدید کنندگان خود را نا امید نکنید.

همچنین می توانید پیام های تاییدی را که بازدیدکنندگان هنگام تعامل با فرم شما مشاهده می کنند، سفارشی کنید.

شما می توانید از WPForms استفاده کنید تا مطمئن شوید روشی کارآمد و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان از طریق تماس با شما وجود دارد.

با نسخه پولی افزونه WPFrorms، می توانید ویژگی های قدرتمند تری مانند منطق شرطی هوشمند، اعلان های ایمیل قابل تنظیم، بارگذاری پرونده، فرم های چند صفحه ای، ارسال پست و موارد دیگر را باز کنید.

امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با 5 تا از بهترین افزونه های رایگان وردپرس آشنا شده باشید و بتوانید برای بهبود کارایی وب سایت خود از آن ها استفاده کنید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *