آموزش غیرفعال‌سازی دیباگ در وردپرس

سیستم های مدیریت محتوا

3 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس برای کمک به کاربران خود، حالت اشکال زدایی داخلی یا همان دیباگ را دارد. همچنین ابزارهای جانبی دیگری برای کمک به اشکال زدایی وردپرس وجود دارد که در بسیاری موارد لازم هستند. با کمک این امکان می‌توان بسیاری از خطاهای وردپرسی را شناسایی کرده و در راستای حل مشکل قدم برداشت. این پست راهنمای کاملی برای فعال یا غیرفعال‌سازی دیباگ در وردپرس است.

غیرفعال‌سازی دیباگ در وردپرس

در همین ابتدای کار بهتر است ببینیم عملیات دیباگ یا همان اشکال‌زدایی چیست؟
با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس مختلف در وبسایت با مشکلاتی مواجه می‌شوید. گاهی اوقات این مشکلات می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد تا منبع آن را پیدا کنید. بنابراین، اینجاست که عملیات دیباگ راه چاره می‌شود. شما می‌توانید اشکال زدایی را به روش‌های مختلفی فعال کنید.

نصب افزونه‌ها یا قالب‌های جدید و بروزرسانی یا اضافه کردن کد سفارشی می‌تواند باعث تضاد شود. بنابراین، برخی از مسائل، مانند صفحه سفید مرگ، ممکن است وبسایت شما را غیرقابل استفاده کند. برخی دیگر فقط در شرایط خاصی ظاهر می‌شوند و با ویژگی‌ها یا افزونه‌های خاص مشکل ایجاد می‌کنند.
اینها معمولاً با غیرفعال کردن دستی همه افزونه‌ها قابل رفع بوده و مشکل حل می‌شود. بنابراین از این طریق متوجه می‌شوید که کدام افزونه باعث دردسر شده است. همچنین می‌توانید برای بررسی اینکه آیا مشکل از این طرف است یا خیر، به قالب پیش‌فرض را فعال کنید. متأسفانه همه این موارد زمان زیادی می‌برد.

اگر حالت دیباگ در وردپرس را فعال کنید، یک خطای PHP و گزارش هشدار نمایش داده می‌شود. بنابراین، این امر به شما کمک می‌کند منبع مشکل را به سرعت پیدا کنید. می‌توانید از این مورد برای جلوگیری از برخی مشکلات استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی از خطاها فقط از این طریق قابل مشاهده هستند. می‌توانید حالت اشکال زدایی را با استفاده از یک افزونه یا به صورت دستی فعال کنید. این امر را به کمک دو روش به شما آموزش خواهیم داد.

این مقاله را حتما بخوانید
فیلتر انتخاب مکان برای محصولات در ووکامرس

روش ۱ – فعال سازی حالت دیباگ در وردپرس با کمک افزونه

در این روش از افزونه‌ای به نام WP Debugging کمک می‌گیریم تا حالت دیباگ وردپرس را فعال کنیم. برای این منظور به پیشخوان وردپرس رفته و در بخش افزونه‌ها نام افزونه موردنظر را جستجو می‌کنیم و سپس آن را نصب می‌کنیم. پس از نصب از قسمت ابزارها >> WP debugging را مشاهده می‌کنید:

تنظیمات دیباگ کردن

با کمک این روش می‌توانید بخش debugging را فعال کرده و مشغول بررسی مشکلات و خطاها شوید.

روش۲- فعال کردن حالت دیباگ بصورت دستی

اگر ترجیح می‌دهید این کار را به صورت دستی انجام دهید و مشکلی در ویرایش فایل سایت ندارید، باید به سراغ فایل wp-config.php رفته و آن را به حالت ویرایش درآورید. به پایین بروید و به خط «That’s all, stop editing! Happy publishing» برسید. کد زیر را قبل از آن قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید:

define( ‘WP_DEBUG’, true);
define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true);

پس از اصلاح فایل، فایل را ذخیره کنید. با انجام این مراحل، حالت اشکال زدایی را فعال کرده و یک فایل debug.log ایجاد می‌کنید تا خطاهای خود را ذخیره کنید.
برای غیرفعال‌سازی دیباگ در وردپرس پس از اتمام، مراحل فعال کردن را تکرار کنید، فقط این بار، کدی که قبلاً اضافه یا اصلاح شده را به صورت زیر کاملاً حذف کنید:

define( ‘WP_DEBUG’, false);

غیرفعال‌سازی دیباگ در وردپرس

دیباگ کردن یعنی اشکال زدایی و رفع خطاها و مشکلات موجود در یک سایت. اگر کمی به کدها و اصول سایت خود تسلط داشته باشید بی‌شک می‌توانید اشکالات آن را یافته و حل کنید. حل این مسائل در جای جای سایت تاثیرگذار بوده و مفید است. بسیاری از این خطاها در سمت کاربر تاثیرگذارند، بسیاری دیگر در سئوی سایت و … . همانطور که امکان فعال کردن حالت دیباگ وجود دارد، امکان غیرفعال‌سازی دیباگ در وردپرس نیز وجود دارد که با توجه به دستورات بالا می‌توان به راحتی آن را امکانپذیر ساخت. 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه