zhaket logo

پرامپت چیست؟ آموزش پرامپت نویسی در chatgpt

هوش مصنوعی

4 دقیقه زمان مطالعه

ما برای دریافت خدمت نیازمند ارسال خواسته و درخواست خود هستیم. در واقع فرآیند ارسال اطلاعات و خواسته ما به هوش مصنوعی را پرامپت می‌گویند تا بتواند با توجه به خواسته ما خروجی موردنظر را تحویل دهد. حال این اطلاعات ممکن است کلمه، جمله، تصویر و اطلاعات این چنینی باشند. چنانچه دنیای هوش مصنوعی و کار با آن با توجه به پیشرفت‌های امروزی برایتان جذاب است، حتما در این مقاله همراه ما باشد تا درباره پرامپت نویسی در chatgpt با هم صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی کسب کنیم.

پرامپت نویسی در chatgpt

وقتی صحبت از هوش مصنوعی (AI) در صنعت فناوری می‌شود، به ماشین‌های هوشمندی اشاره می‌کنیم که می‌توانند کارهایی را انجام دهند که قبلاً برای انجامشان به هوش انسانی نیاز بود. پیشرفت در یادگیری ماشینی به هوش مصنوعی رونق زیادی بخشیده است. AI Prompt Writing یا فرآیند پرامپت نویسی فرآیند ایجاد ورودی است که به هوش مصنوعی Generative دستور می‌دهد تا پاسخ مورد نظر را ایجاد کند. به عبارت دیگر، راهی است که ما از هوش مصنوعی می‌خواهیم کاری را انجام دهد. یک درخواست باید متناسب با نوع پاسخی که باید دریافت کنید و با ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی که استفاده می‌کنید، تنظیم شود.

انواع مختلف دستورات

  • دستورالعمل ها
  • سوالات
  • داده ها
  • مثال ها

حال باید ببینیم چگونه می‌توان پرامپت نویسی در chatgpt داشت.

نحوه ایجاد پرامپت نویسی در chatgpt

با دادن یک دستور پرامپت نویسی در chatgpt شروع کنید، مانند «یک داستان کوتاه درباره شخصی بنویسید که متوجه می‌شود یک قدرت عالی دارد». سپس ChatGPT یک پاسخ براساس درخواست شما ایجاد می‌کند. بسته به پیچیدگی درخواست و سطح جزئیات درخواستی، پاسخ ممکن است چند جمله یا چند پاراگراف باشد. از پاسخ ایجاد شده توسط ChatGPT به عنوان نقطه شروع برای نوشتن خود استفاده کنید. می‌توانید ایده‌ها و مفاهیم ارائه شده در پاسخ را بگیرید و آنها را گسترش دهید و خلاقیت منحصر به فرد خود را به داستان اضافه کنید. اگر می‌خواهید ایده‌های بیشتری ایجاد کنید، سؤالات بعدی ChatGPT را در ارتباط با درخواست اصلی خود بپرسید.

به عنوان مثال، بپرسید: «آیا انسان ممکن است با چه چالش‌هایی در کشف قدرت‌های جدید خود مواجه شود؟» یا “روابط فرد با دیگران چگونه ممکن است تحت تاثیر قدرت فوق العاده آنها قرار گیرد؟”
به یاد داشته باشید که پاسخ‌های ChatGPT توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند و ممکن است همیشه کامل یا دقیقاً آن چیزی که شما می‌خواهید نباشند. با این حال، هوش مصنوعی هنوز هم می‌تواند منبع عالی الهام‌بخشی باشد و به شما در شروع نوشتن کمک کند.

افزونه ضروری کروم

توصیه می‌کنیم افزونه WebChatGPT را نصب کنید، که به شما امکان می‌دهد نتایج مرتبط از Google را به درخواست‌های ChatGPT خود اضافه کنید. این برنامه اددآن، اولین نتایج وب را برای مکالمات دقیق‌تر و به روزتر به درخواست‌های ChatGPT شما اضافه می‌کند.
به عنوان مثال، اگر من بپرسم “وینسنت تراسی کیست؟”، ChatGPT هیچ پاسخی ندارد. با روشن بودن WebChatGPT، افزونه کروم یک درخواست جدید با اولین نتایج Google ایجاد می‌کند و اکنون ChatGPT متوجه می‌شود که وینسنت تراسی کیست. اما مبهم بودن در این مورد هنوز وجود دارد.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی سرور مجازی (VPS) و کاربرد آن

تاثیر پرامپت نویسی در مهندسی معکوس

ChatGPT می‌تواند یک ابزار عالی برای درخواست‌های مهندسی معکوس باشد زیرا پاسخ‌های طبیعی و جذابی را به یک ورودی داده شده ایجاد می‌کند. با تجزیه و تحلیل پرامپت های ایجاد شده توسط ChatGPT، می‌توان بینشی در مورد فرآیندهای فکری و استراتژی‌های تصمیم‌گیری زیربنایی مدل به دست آورد. یکی از مزایای کلیدی استفاده از ChatGPT برای مهندسی معکوس این است که مدل در تصمیم‌گیری بسیار شفاف است. این بدان معنی است که می‌توان استدلال و منطق پشت هر پاسخ را ردیابی کرده و درک چگونگی رسیدن مدل به نتایج خود را آسان‌تر کرد. هنگامی که این کار را چند بار برای انواع مختلف محتوا انجام دادید، بینشی در مورد ایجاد پرامپت های موثرتر به دست خواهید آورد.

چرا پرامپت نویسی در chatgpt را انجام می‌دهیم؟

اگر مدل‌های زبانی مانند ChatGPT و Chatsonic بر روی پایگاه‌های داده ایجاد شده توسط انسان‌ها آموزش دیده‌اند، پس باید با نحوه درخواست ما آشنا باشند. حتی اگر آنها بر روی داده‌های تولید شده توسط انسان آموزش دیده‌اند، هنوز هم ماشین هستند. شما همیشه باید به آن دستور دهید تا کار را انجام دهند و محتوای با کیفیت تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کند. سوال انجاست که چرا پرامپت نویسی در chatgpt را انجام می‌دهیم؟

  • نوشتن یک درخواست ChatGPT کامل می‌تواند منجر به این امر شود.
  •  پیش بینی‌های دقیق و قیاس‌های مرتبط از ChatGPT را می‌توان در کار استفاده کرد.
  • پاسخ‌های سریع‌تر بهره‌وری شما را افزایش داده و کارها را به موقع انجام می‌دهد.
  • بهبود دیدگاه‌ها و مفاهیم ChatGPT با حفظ وضوح در درخواست شما.

جمع بندی:

در نتیجه، مطالعه کیفیت متن تولید شده توسط ChatGPT نتایج جالبی را به همراه دارد. در حالی که این الگوریتم می‌تواند پاسخ‌های مشابهی به سؤالات مختلف بدهد، همچنان در حال بهبود است. به نظر می رسد که ChatGPT ممکن است به دلیل کمبود خلاقیت و تکرار قابل توجه محتوا، بهترین ابزار برای تولید محتوا نباشد. با این حال، این ابزار ممکن است همچنان برای یافتن دستور عالی برای تولید متن کیفی با استفاده از تولیدکننده‌های دیگر مانند LLAMA، OPT، BLOOM، GPT3.5 یا Cohere مفید باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه هاب هوشمند (رایگان) | Smart Hub

0 تومان

76.92%

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه پیشنهادات هوشمندانه | پلاگین Smart Offers

645,000 تومان

90%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه نوشته‌های مرتبط هوشمند | پلاگین Inline Related Posts Pro

345,000 تومان

78.67%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه AI Power | پلاگین هوش مصنوعی برای وردپرس

445,000 تومان

20%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه