zhaket logo

نحوه ی استفاده از وبلاگ برای افزایش بازدید و فروش

تولید محتوا

12 دقیقه زمان مطالعه

در دنیای بازاریابی دیجیتال یک چیز مسلم است: کاربران می خواهند در مورد برند ها از طریق محتوا و نه تبلیغات سنتی اطلاعات کسب کنند. بازاریابی محتوا شما را ملزم می کند که محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید تا از این طریق سئو سایت خود را بهبود دهید. در واقع هدف اصلی هر وب سایت جذب مخاطب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو موفق بستگی به ارائه محتوای ارزشمند دارد. از پست های رسانه های اجتماعی گرفته تا وبلاگ نویسی کسب و کار ها می توانند به نتایج مطلوبی در موتورهای جستجو دست یابند و این موضوع منجر به افزایش فروش می شود.

بنابراین اگر در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای مقیاس پذیر هستید، یک نقطه عالی برای شروع، ایجاد یک وبلاگ تجاری است. وبلاگ ها به شما امکان می دهند مطالبی با کیفیت درباره ی محصولات و یا خدمات خود منتشر کنید، به سوالات افراد درباره ی خدمات خود پاسخ داده و در نهایت تخصص خود را در صنعت نشان دهید. همچنین در صورتی که از قبل یک وبلاگ دارید، می توانید به راحتی از آن برای افزایش تلاش های بازاریابی محتوا استفاده کنید.

وبلاگ نویسی آنقدر مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است که به رایج ترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل تبدیل شده است. بنابراین با توجه به اهمیت آن، در این مقاله می خواهیم تاثیرات وبلاگ بر کسب و کارها را بررسی کرده و برای دستیابی به نتایج بهتر، تکنیک هایی برای استفاده بهتر از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

درباره چیستی وبلاگ و تفاوت آن با وبسایت در این مقاله بخوانید.

وبلاگ چه کاربردی دارد؟

کاربران در اینترنت مدام به دنبال راه حل های یک مشکل هستند. کاربران روزانه بیش از 2.2 میلیون جستجو در گوگل انجام می دهند. بنابراین رتبه بندی یک وب سایت در بین این جستجوها برای موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم است. هدف سایت، استفاده از نتایج جستجوی ارگانیک برای جلب بازدیدکنندگان وب سایت است که نه تنها از نظر کیفیت، بلکه از نظر کمیت نیز تاثیر گذار است. در این بین وبلاگ می تواند منبع معتبر برای جذب ترافیک ارگانیک باشد.

وبلاگ ها دیگر فقط برای نشان دادن خاطرات شخصی و … نیستند. وبلاگ نویسی یک ابزار قدرتمند بازاریابی آنلاین برای مشاغل است و اگر می خواهید در رقابت باقی بمانید، وبلاگ نویسی دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است .وبلاگ نویسی همیشه یکی از کارآمدترین و موثرترین استراتژی های بازاریابی ورودی برای سئو بوده است. داشتن یک بلاگ در وب سایت که شامل اخبار مهم صنعت، بینش های ارزشمند و مطالب آموزنده است، برای تجارت شما مفید خواهد بود.

چگونه وبلاگ ها به طور خاص بر نتایج جستجو تأثیر می گذارند؟

موتورهای جستجو می توانند محتوای وب سایت شما را اسکن، ارزیابی و پردازش کنند. به این می گویند خزیدن موتورهای جستجو. پس از تکمیل انجام کار، موتور جستجو صفحات وب شما را فهرست بندی می کند. بنابراین، وبلاگ های شما باید اطلاعات مفیدی را با کلمات کلیدی استراتژیک که مردم برای جستجوی خدمات شما استفاده می کنند، ارائه دهند. وبلاگ هایی که به طور موثرتر نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کنند، یک منبع قابل اعتماد برای کاربران محسوب می شوند.

این امر منجر به رتبه بندی بالاتری در نتایج موتورهای جستجو می شود. با ظاهر شدن در نتایج موتورهای جستجو و بدست آوردن رتبه ی بهتر، به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا می کنید که این موضوع منجر به افزایش ترافیک می شود. مطالعات نشان می دهد که 66 درصد از مشاغل که وبلاگ را در استراتژی سئو خود گنجانده اند، نسبت به سایر کسب و کارها، لیدهای بیشتری تولید می کنند.

نوشتن

وبلاگ ها چه تاثیری بر کسب و کار ها دارند؟

بازاریابی محتوا نقش مهمی در نتایج موتورهای جستجو دارد. وبلاگ ها عنصری ارزشمند در بازاریابی محتوا هستند که می توانند مزایای بیشماری برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ارائه دهند. در اینجا شش مزیت وجود دارد که از این طریق بلاگ ها مستقیماً بر سئو شما تأثیر می گذارد.

  1. کلمات کلیدی : یک وبلاگ به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید.

یک مزیت مهم برای وبلاگ نویسی این است که هیچ محدودیتی در مورد آنچه می توانید انتشار کنید، وجود ندارد. اگر می خواهید گروه خاصی از افراد را جذب کنید یا در نتایج جستجوی موضوعی خاص ظاهر شوید، می توانید به سادگی یک مطلب با کیفیت بنویسید. اگر مطمئن نیستید که چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید، کمی تحقیق کنید. منابعی در دسترس هستند که می توانند به شما نشان دهند چه کلمات کلیدی مورد علاقه افراد است و به صورت مکرر استفاده می شوند. پس از شناسایی این کلمات کلیدی، می توانید محتوایی ایجاد کنید که شامل این عبارات باشد. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص، می توانید شانس وب سایت خود را برای نمایش داده شدن در نتایج جستجو افزایش دهید.

  1. ارائه دید بیشتر

وبلاگ ها از نظر محتوا غنی هستند و مطالب بیشتری را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد تا هنگام جستجوی سایت شما از آن ها استفاده کنند. در نتیجه با استفاده از بلاگ ها، شما نه تنها قادر به برقراری ارتباط با طیف وسیع تری از جستجوهای وب هستید، بلکه وب سایت شرکت شما به تعداد بیشتری از کاربران دستیابی پیدا خواهد کرد.

با ایجاد یک شبکه گسترده تر، مشتریان بیشتری را به وب سایت خود جلب می کنید. این دید بیشتر و افزایش آگاهی، به بهبود ترافیک سایت شما کمک می کند و تبدیل را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد شرکت هایی که وبلاگ را در برنامه بازاریابی دیجیتال خود گنجانده اند، 55 درصد بازدیدکنندگان بیشتری را در سایت های خود جذب می کنند.

نوشتن محتوا برای سایت

  1. لینک سازی : با استفاده از وبلاگ ها می توانید بک لینک دریافت کنید.

وبلاگ ها راهی آسان برای اتصال و ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان شما هستند. به همین دلیل آن ها 97 درصد لینک های بیشتری برای وب سایت شما ایجاد می کنند. وقتی شما محتوایی تولید می کنید و آن را در وبلاگ خود قرار می دهید، لینک های مربوط به آن مقاله را دریافت می کنید، در نهایت این بک لینک ها می توانند برای شما اعتبار به دست آورند. با افزایش اعتبار شما دسترسی خود را به مخاطبانتان گسترش می دهید و همه اینها منجر به بهبود سئو سایت می شود.

همچنین می توانید پیوندهای داخلی را در پست های خود قرار دهید و خوانندگان را به صفحات دیگر وب سایت خود ارسال کنید. شما به احتمال زیاد انواع مختلفی از اطلاعات ارزشمند را در سایت خود ارائه کرده اید. در حالی که اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات مورد علاقه آن ها ارائه دهید، خوانندگان را در وب سایت خود نگه می دارید. این به خوانندگان کمک می کند تا همچنان شما را به عنوان یک منبع ارزشمند در نظر بگیرند، نرخ کلیک را افزایش داده و شانس تبدیل را بیشتر می کند.

  1. صفحات بیشتری برای نمایه سازی در اختیار دارید.

هدف موتورهای جستجو این است که نتایج قابل اعتماد و معتبری را به کاربران خود ارائه دهند. برای انجام این کار، آنها اعتبار یک وب سایت را قبل از ارائه به عنوان یک گزینه به بینندگان، اندازه گیری می کنند. در حالی که عوامل متعددی برای تعیین معتبر بودن یک وب سایت وجود دارد، سایت هایی که چندین صفحه از محتوای با ارزش را ارائه می دهند، معمولاً به عنوان منبع معتبرتر برای پاسخ ها و راه حل ها شناخته می شوند. یکی از راه هایی که می توانید مطالب معتبر تری را در سایت خود قرار دهید، وبلاگ است.

با داشتن وبلاگ در سایت خود، به موتورهای جستجو محتوای بیشتری برای خزیدن ارائه می دهید. برخی اطلاعات، مانند اینکه آیا وب سایت فعال است یا از چه کلمات کلیدی استفاده می شود، در فهرست جستجو ثبت می شوند. برای ایده بیشتر، گوگل صدها میلیارد صفحه وب را فهرست بندی کرده است. این صفحات در نوشته های کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، هرچه صفحات نمایه شده بیشتری داشته باشید، می توانید رتبه بالاتری در نتایج جستجوی آنلاین داشته باشید.

  1. به شما کمک می کند تا فعال بمانید.

یک وب سایت غیر فعال دارای اثرات منفی برای سئو است. اول اینکه اعتبار شرکت شما از بین می رود. مردم اعتماد خود را نسبت به خدمات شما از دست می دهند و دیگر به وب سایت شما باز نخواهد گشت. دوم، این به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار نمی دهید و نباید در نتایج موتورهای جستجو گنجانده شوید.

برای اینکه منبع ارزشمندی در نظر گرفته شوید، وب سایت شما باید فعال باشد. موتورهای جستجو مشاغلی را تبلیغ نمی کنند که سایت آن ها غیر فعال است. به روز رسانی های مداوم نشان می دهد که وب سایت شما اطلاعات مربوطه را ارائه می دهد. این باعث می شود موتورهای جستجو صفحات شما را فهرست بندی کرده و وب سایت شما را در یافته های خود قرار دهند. صفحات عمومی وب سایت همیشه فرصت اضافه کردن اطلاعات جدید را ندارند. از طرف دیگر، وبلاگ ها منبع محتوای با کیفیت هستند. آن ها موضع شما را به عنوان مرجع در حوزه ی کاری خود حفظ می کنند و به سئو نیز کمک می کنند.

  1. تجربه ی کاربری: تعامل کاربر را ارتقاء می دهد.

وقتی صحبت از سئو سایت می شود، تجربه کاربری ضروری است. موتورهای جستجو نتایجی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند که آن ها را درگیر کرده و به خود جذب کند. اگر سایت شما بتواند یک تجربه منحصر به فرد ارائه دهد، به احتمال زیاد رتبه بهتری دریافت می کنید. وبلاگ ها ایجاد تعامل با کاربران را بسیار ساده تر می کند. برای افزایش تعامل با کاربران، می توانید از تصاویر برای محتوای خود استفاده کنید. بیش از نیمی از وبلاگ نویسان جهان از بیش از یک تصویر در پست های خود استفاده می کنند. تصاویر می توانند به درک بهتر محتوا کمک کرده و هضم اطلاعات را آسان تر کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
چه کسب و کارهایی در ایران سود خوبی دارند؟

ما در ژاکت نحوه ساخت وبلاگ برای وردپرس را آموزش داده ایم.

  1. نرخ پرش: با استفاده از وبلاگ افراد را در سایت خود نگه دارید.

هدف موتورهای جستجو این است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بینندگان قرار دهند تا بتوانند از آن ها استفاده کنند. اگر کاربر روی یک وب سایت دارای رتبه بالا کلیک کند و آن را رها کند، موتور جستجو متوجه می شود که کار خود را به درستی انجام نداده است. اما اگر کاربر سایتی را انتخاب کند و در آن باقی بماند، موتور جستجو سایت را مفید تشخیص می دهد و همچنان آن را در بالای نتایج گوگل قرار می دهد.

وبلاگ ها راهی عالی برای حفظ افراد در سایت شما هستند. آمار نشان می دهد که طول ایده آل برای مقاله وبلاگ 1600 کلمه است. این تعداد کلمه معادل هفت دقیقه زمان خواندن است. به این معنی که کاربر هفت دقیقه در صفحه شما است و از خدمات شما مطلع می شود. هرچه بیشتر بتوانید کاربران را تشویق کنید تا مدت زمان بیشتری در صفحه شما بمانند، سئو شما بهتر خواهد بود و نرخ پرش کاهش می یابد.

تولید محتوا

در وبلاگ خود درباره ی چه موضوعاتی محتوا تولید کنیم؟

مطالب آموزشی

شما می توانید مخاطبان خاص خود را بیابید، به موضوعاتی که ذهن آن ها را درگیر کرده اند، دقت کنید و به آن ها پاسخ های مفیدی بدهید.

سولات متداول

سوالات متداول به عنوان منبعی برای سوالات مردم عمل می کنند و اغلب در وب سایت های تجارت الکترونیک نشان داده می شوند، اما در وبلاگ ها نادیده گرفته می شوند.

مصاحبه ها و به اشتراک گذاری تجربه

بهترین راه برای متمایز کردن خود از وبلاگ نویسان، کسب بینش از متخصصان صنعت است. چه با افراد تیم خود و چه با سایر افراد، مصاحبه هایی را با این افراد انجام دهید و خلاصه ی آن را در قالب یک پست در وبلاگ خود قرار دهید.

تجربیات شخصی

در حالی که تجربیات شخصی ممکن است متن های پر از کلمات کلیدی مورد نظر شما نباشند، اما همچنان برای هر وبلاگی ارزشمند خواهند بود. از طریق به اشتراک گذاری داستان های شخصی، به خوانندگان این فرصت را می دهید تا با شما ارتباط برقرار کنند، که این امر به ایجاد علاقه به برند کمک می کند.

برای وبلاگ نویسی شخصی، قالب رایتینگ وردپرس را امتحان کنید.

بررسی محصولات

بازبینی محصولات و خدمات یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش ترافیک به وبلاگ شما است. بررسی محصولات نه تنها یک منبع معتبر آنلاین است که باعث جذب ترافیک می شود، بلکه به طور غیر مستقیم محصولات شما را تبلیغ می کند. اگر می خواهید بلافاصله از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، این یک حرکت هوشمندانه است. با لینک دادن به صفحات محصول خود می توانید از یک وبلاگ با بررسی محصولات درآمد کسب کنید.

جهت ساخت سایت فروشگاهی در وردپرس این مطلب را بخوانید.

چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

مخاطبان هدف وبلاگ خود را مشخص کنید.

مهم نیست که وبلاگ شما چه افرادی را هدف قرار می دهد، شما باید مخاطبان اصلی را که محتوای شما را می خوانند، شناسایی کرده و با آن ها تعامل برقرار کنید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهید چه اقدامی را انجام دهند، به شما در هدایت استراتژی وبلاگ کمک می کند. پرسونا روشی موثر برای هدف قرار دادن خوانندگان است و از این طریق می توانید اطلاعات جمعیتی و مشکلات و نیازهای واقعی آن ها را درک کنید. بدون این بینش، شما می توانید محتوای متناسب با آن ها را تولید کنید. ما نکاتی را برای افزایش بازدید وبلاگ در این مقاله ذکر کرده ایم.

تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

اکنون که مخاطب موردنظر خود را انتخاب کرده اید و پرسونای مخاطب خود را در نظر گرفته اید، وقت آن است که دریابید آن ها می خواهند از چه محتوایی استفاده کنند و طرفدار چه نوع محتوایی هستند. اگر با یک استراتژی شروع نکنید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند یک کار پیچیده باشد. بنابراین، توصیه می کنیم با کلمات کلیدی مرتبط با موضوعاتی که صنعت شما پوشش می دهد شروع کنید، سپس آن ها را گسترش دهید و به مسائل عمیق تری بپردازید.

افزودن تصاویر و المان های بصری

موتورهای جستجو مانند گوگل برای تصاویر ارزش قائل هستند. تصاویر و ویدئوها از رایج ترین عناصر بصری هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند. به منظور دستیابی به یک رتبه خوب، تصویر یا یک ویدئو خلاقانه طراحی کنید، از عکس ها و فیلم های مختلف استفاده کنید و متن alt را به هر یک از این عناصر در پست وبلاگ خود اضافه کنید. متن Alt یک عامل اصلی است که تعیین می کند آیا تصویر یا ویدیوی شما در SERP ظاهر می شود یا خیر. متن Alt برای خوانندگان صفحه به خصوص افراد کم بینا نیز بسیار کاربردی است.

عنوان جذاب بنویسید.

عنوان پست وبلاگ شما اولین عنصری است که خوانندگان وقتی با مقاله شما روبرو می شوند، مشاهده می کنند و بر روی کلیک یا ادامه پیمایش تأثیر می گذارد. یک عنوان جذاب یک سوال می پرسد، یا با کنجکاوی علاقه خواننده را به خود جلب می کند. عناصر یک عنوان جذاب شامل کلمات قدرتمند، احساسی، غیر معمول و رایج است. این نوع کلمات در عنوان وبلاگ توجه خوانندگان شما را به خود جلب کرده و آن ها را در صفحه نگه می دارد.

کلمات رایج برای خواننده آشنا هستند و از عناوین دیگری که ممکن است در SERP ظاهر شود، فاصله زیادی ندارند. کلمات قدرتمند کلماتی هستند که توجه خوانندگان را به خود جلب کرده و آن ها را در مورد موضوع کنجکاو می کند. شما باید از این کلمات در عناوین خود استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

محتوای شما باید شامل CTA فریبنده باشد.

پست وبلاگ بدون دکمه دعوت به عمل کاربردی نخواهد بود. هدف از CTA این است که خوانندگان خود را به مرحله بعدی از طریق وبلاگ شما هدایت کند. سعی کنید آن را مربوط به موضوع پست وبلاگ خود و بقیه محتوا قرار دهید. چه در حال فروش محصول ، ارائه اشتراک خبرنامه باشید و چه بخواهید خواننده بیشتر از محتوای شما استفاده کند، در هر پست وبلاگی که منتشر می کنید، به یک CTA فریبنده نیاز دارید.

CTAها دارای انواع مختلفی هستند، بنابراین خلاق باشید و آن ها را آزمایش کنید. دکمه ها و لینک ها از رایج ترین CTA ها هستند و همه آن ها اهداف متفاوتی دارند. به عنوان مثال، اگر می خواهید خواننده خریداری کند، باید یک CTA پررنگ و قابل مشاهده مانند یک دکمه اضافه کنید. از طرف دیگر، به راحتی می توانید با ارائه یک لینک به مطالب دیگر در انتهای مقاله، خواننده را مجبور به بررسی پست دیگر کنید.

بر تجربه خواننده تمرکز کنید.

تجربه خواننده مهم ترین بخش یک پست وبلاگ است. تجربه خواننده شامل چندین عامل مانند خوانایی، قالب بندی و سرعت صفحه است. این بدان معناست که شما باید مطالبی را بنویسید که واضح، جامع در مورد موضوع شما باشد و با توجه به آخرین داده ها و روندها دقیق باشد. سازماندهی محتوا با استفاده از سرفصل ها و عناوین فرعی نیز مهم است، زیرا به خواننده کمک می کند تا محتوا را به سرعت اسکن کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را بیابد. در نهایت، عناصر روی صفحه مانند تصاویر و فیلم ها بر سرعت صفحه تأثیر می گذارد. اندازه فایل های تصویری را پایین نگه دارید (250 کیلوبایت نقطه شروع خوبی است) و تعداد ویدئوهایی را که در یک صفحه قرار می دهید، محدود کنید.

جمع بندی

وقتی پست های وبلاگی با اطلاعات ارزشمندی ایجاد می کنید، مردم تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دوستان خود دارند. این به ایجاد جامعه ای وفادار از مشتریان کمک می کند و در نهایت منجر به تبدیل می شود. از طریق به اشتراک گذاری مطالب در وبلاگ، شما می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید، ترافیک جدیدی را به سایت خود هدایت کنید و افراد را برای مطالب مفیدتر به صفحه خود بازگردانید. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان یک منبع با ارزش تشخیص می دهند و سئوی شمابهبود می یابد.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه