چک لیست دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

16 دقیقه زمان مطالعه

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فناوری های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل و صفحات نمایشگر تبلیغاتی امکان پذیر است. دیجیتال مارکتینگ از مجموعه ای از ابزارها و فعالیت هایی تشکیل شده که برای ارائه خدمات و محصولات به صورت اینترنتی، استفاده می شوند. نکته ی مهمی که می بایست در دیجیتال مارکتینگ به آن توجه نمایید، ایجاد روشی مناسب برای دسترسی به کاربری است که از محصولات و خدمات شما استفاده می کند. دیجیتال مارکتینگ دارای مزیت های زیادی است که مهم ترین آن ها از بین بردن محدودیت های جغرافیایی در زمینه ی کسب و کار دیجیتال مارکتینگ است.

چک لیست دیجیتال مارکتینگ در زمینه بازاریابی اینترنتی طراحی شده ‌است. اینترنت سکوی پرتاب کسب ‌وکارها در دوران پر رقابت و عصر آگاهی مشتریان امروز است. بازاریابی وارد عرصه جدیدی از پیشرفت شده است و بازاریابی اینترنتی تنها رسانه ‌ای است که همیشه می‌ ماند و از بین نمی ‌رود. چک لیست دیجیتال مارکتینگ به شما برای برنامه ‌ریزی کمک می ‌کند تا برنامه بازاریابی اینترنتی خود را از ابتدای راه شکل دهید. در ادامه این مقاله مواردی از چک لیست دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی می کنیم.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

منظور از دیجیتال مارکتینگ استفاده از فناوری های جدید و استراتژی های مؤثر مانند وب سایت ها، بازاریابی در رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتور های جستجو، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی محتوا، وبلاگ ها، ایمیل و برنامه های موبایلی به منظور دستیابی به مشتریان جدید و بیشتر و استحکام روابط با مشتریان فعلی و به طور کلی تعامل بیشتر با مشتریان و افزایش میزان فروش است. بازاریابی دیجیتالی می تواند بسیار پیچیده و زمان بر باشد. به همین دلیل خیلی از صاحبان کسب و کارها، دیجیتال مارکتینگ خود را به شرکت های مربوطه می سپارند.

نیل پتل دیجیتال مارکتر معروف جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می ­‌دهد:

دیجیتال مارکتینگ به شکلی از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می شود که از طریق دستگاه‌­ های الکترونیکی انجام می ‌­شود.

برای یک بازاریابی خوب آنچه در مرحله اول حائز اهمیت است، حضور در زمان و مکان مناسب، جهت تبلیغات بازاریابی خود است. به این معنا که باید تبلیغات خود را صرف کسانی کنید که این قابلیت را داشته باشند تا به مشتریان شما تبدیل شوند.

دیجیتال مارکتینگ، زیر مجموعه های زیادی دارد که بازاریابی اینترنتی یکی از آن هاست.

 

 

چک لیست دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

در ادامه مواردی از اقدامات موثر در دیجیتال مارکتینگ که به عنوان چک لیست دیجیتال مارکتینگ مطرح می شوند را بررسی خواهیم کرد. مواردی که در این چک‌لیست مطرح می‌شوند عبارتند از:

  1. شناخت کسب و کار
  2. شناخت پرسونای مخاطب و مشتری
  3. تحلیل و اندازه‌گیری دیتا
  4. بررسی رقبای صنف
  5. تعیین اهداف
  6. تعیین بودجه
  7. انتشار محتوا بسته به نیاز مخاطب
  8. تعیین کانال مارکتینگ
  9. بررسی وب‌سایت
  10. اقدام برای سئو و بهینه سازی سایت
  11. تجزیه و تحلیل عملکرد
  12. بهینه سازی نرخ تبدیل
  13. اقدام به تبلیغات

شناخت کسب و کار

اولین قدم در شناخت کسب و کار، تعیین یک ایده ی اصلی و تمرکز بر روی آن است. شاید بهتر باشد این سؤال را همواره از خود بپرسید که به چه علت مشتریان و کاربران باید شما را به سایرین ترجیح داده و از شما خرید کنند؟ جواب این سؤال می تواند به شما در شناخت کسب وکارتان کمک زیادی کند.

شناخت مخاطبان و مشتریان

اگر این کار را انجام ندهید از کجا خواهید فهمید که آنها از کدام مطالب لذت می‌برند و به دردشان می‌خورد؟ یا از کجا متوجه می شوید که آن ها در کجا فعالیت دارند که وارد تعامل با آنها شوید؟

اگر این موارد را ندانید، به احتمال زیاد از موضوعات منسوخ شده و به درد نخور استفاده خواهید کرد.

شما باید بدانید که مشتریان ‌تان چگونه افرادی هستند؟ چالش اصلی آن ها چیست؟ و آیا شما می‌توانید این چالش ‌ها را برطرف کنید؟ بهترین راه برای دریافت پاسخ این سوالات، ایجاد ارتباط مفید با آنهاست. می ‌توانید چند نفر از آنها را در یک گروه آنلاین جمع کرده و نظراتشان را بپرسید و یا می ‌توانید با آنها تک به تک وارد ارتباط شده و از علایق و دغدغه‌ هایشان خبردار شوید.

 

 

در تدوین استراتژی فروش و محتوایتان حتما از اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، استفاده کنید. اگر نمی ‌توانید یک گروه آنلاین ایجاد کنید و نظر مخاطبان را بپرسید، می‌توانید از طریق نظرسنجی ‌های آنلاین در شبکه‌ های اجتماعی و ایمیل یا از طریق پاسخ‌گویی دقیق به کامنت‌ها از موارد گفته شده مطلع شوید.

تحلیل و اندازه ‌گیری داده ‌ها

برای تجزیه و تحلیل و اندازه گیری داده ها باید ابزارهایی که این اطلاعات را به شما ارائه می دهند، پیدا کرده و کار با آن ها را یاد بگیرید. در صورت انجام این مراحل، می ‌توانید در سریع ‌ترین زمان به سریع ‌ترین نتایج برسید. از طرف دیگر، می ‌توانید اطلاعات مربوط به رفتارهای متغیر مشتری را حفظ کرده و از جزئیات آن ها مطلع شوید.

بررسی رقبا

رقبای خود را به خوبی بررسی کنید، به خصوص رقبایی که موفق هستند. این کار کمک می‌کنند تا با پلن دیجیتال مارکتینگ آنها آشنا شوید. قطعا یک کسب و کار، موفقیت خود را مدیون برنامه ریزی دقیق و درست برای بازاریابی است. حال شما ایده‌ای برای برنامه دیجیتال مارکتینگ خود خواهید داشت که یک بار جواب خود را پس داده است.

البته به هیچ عنوان استراتژی کسب و کار دیگری را کپی نکنید. بلکه از رقبای خود ایده بگیرید. نقاط ضعف آنها را پیدا کنید و مجموع ایده‌ ها و نقاط قوت پلن مارکتینگ آنها را در برنامه خود جای دهید. برای موفق شدن نباید مثل رقبا عمل کنید، بلکه باید نقاط ضعف آنها را پیدا کرده و یک پله از آن ها جلوتر باشید.

برای آنالیز و تحلیل رقبا باید از ابزارهای متفاوتی استفاده کنید. ابزارهایی مانند semrush، ahrefs، screaming frog که برای شناخت کامل آن‌ها به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ابزار آنالیز سایت رقبا را مطالعه کنید. در این مقاله ابزارهایی را معرفی کردیم که برای سایت و سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از نسخه کامل اغلب آن ها باید اشتراک دلاری آن را بخریم که به علت مشکلات تحریم در ایران، باید از اکانت‌های اشتراکی خرید ابزار های سئو استفاده کرد.

اهداف SMART تعیین کنید

برای اطمینان از اینکه برنامه شما باعث رشد کسب و کارتان در آینده خواهد شد، مهم آن است که بدانید، نباید محدود به آرزوهای بلند پروازانه باشد. بلکه باید طبق یک مدل تبدیل پیش رود که ارزش ‌های خلق شده را به خوبی نشان دهد.

توسط اهداف اسمارت، بازاریابان وظیفه فروش و پشتیبانی را نیز برعهده دارند. این روش، باعث ایجاد یک رابطه پویاتر و منطقی ‌تر است، زیرا دو شخص بازاریاب و فروشنده متعلق به یک سازمان با هدفی یکسان هستند. در برخی مشاغل می ‌توان این دو فعالیت را با هم ادغام کرد و از یک تیم مجرب بازاریابی و فروش برای رسیدن به اهداف تجارت کمک گرفت.

در هر نوع استراتژی، ادغام این دو روش می‌تواند سالانه ۲۰% فروش و سود حاصل از آن را افزایش دهد. ادغام این دو روش از طرف دیگر، باعث صرفه ‌جویی در وقت و هزینه و دستیابی سریع به هدف فروش می‌‌ شود.

تعیین بودجه

اگر محدودیت در بودجه دارید، بهتر است بودجه را برای برنامه دیجیتال مارکتینگ مشخص کنید، سپس با توجه به اهمیت هر روش، بودجه را بین روش ‌های مختلف بازاریابی تقسیم کنید. اگر کسب و کار شما محدودیتی در پرداخت بودجه ندارد، بهتر است هزینه مورد نیاز برای هر کمپین را مشخص کنید. البته باید سعی کنید در روند برنامه خود انعطاف پذیر باشید و در صورت نیاز، تقسیم‌ بندی بودجه بین کمپین‌ ها را تغییر دهید.

توجه داشته باشید مدیریت مالی در برنامه دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است. امروزه تبلیغات و بازاریابی آنلاین می‌توانند هزینه ‌های بالایی داشته باشند. این شما هستید که باید از هدر رفت بودجه جلوگیری کنید.

انتشار محتوا

برنامه ریزی برای انتشار محتوا

چنانچه از محتواهایی اصولی و با کیفیت در وب سایت خود استفاده کنید، به تدریج شاهد افزایش روز افزون کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود خواهید شد. هنگامی که اقدام به تولید محتوا می کنید، سعی کنید مطالبی را به کار ببرید که بر مبنای اصول سئو هستند و طبق کلمات کلیدی که در کسب و کار شما مهمند، اقدام به تولید محتواهایی خوب و عالی کنید.

تمام هدف خود را در نوشتن محتوا به این اختصاص دهید که مورد پسند کاربران و مردم باشد و در نزد آنها مهم تلقی شود. اگر غیر از این باشد، محتوای شما فاقد هر گونه ارزش است و نوشتن آن کاری بیهوده محسوب می شود.

برای اینکه محتوای شما به درست‌ترین حالت خود نوشته و منتشر شود باید توسط افراد متخصص نگارش شده و متناسب با کسب و کار شما بهینه شود. پیدا کردن بیک محتوانویس خوب که متن بهینه سازی شده برای ما بنویسد کمی دشوار است. بنابراین شما باید با مباحث مربوط به آموزش محتوانویسی آشنا باشید تا یا به عنوان صاحب کسب و کار محتوای خود را ارزیابی کنید و یا به عنوان متخصص در این حوزه مشغول به کار شوید.

با آموزش تولید محتوا می‌توان سایت و شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ گسترش دهید

متناسب با نیاز کاربر اقدام به تولید محتوا کنید

بازار را بشناسید و ببینید مخاطبان هدف شما به چه محتوایی بیشتر نیاز دارند. مثلاً ببینید آیا مخاطبان هدف شما بیشتر به دنبال محتوای تصویری هستند و یا متنی؟ به دنبال خرید محصولی هستند و یا استفاده از یک سرویس؟

پس از شناسایی این موارد، متناسب با نیاز های مخاطبان خود تولید محتوا کنید. همچنین در این مرحله از کلمات کلیدی به طور مؤثر و مفید بهره ببرید.

 

 

انتشار محتوا در کانال های بازاریابی

پس از طی مراحل تولید محتوا، آن را در تمام بستر های آنلاین ممکن انتشار دهید. این موضوع دسترسی به وب سایت شما را برای کاربران آسانتر می کند. برای مثال در سال‌های اخیر اینستاگرام یکی از بسترهای اصلی شده که اغلب کسب و کارها از آن برای معرفی خود و پروموت محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کار به یادگیری مطالب مربوط به آموزش اینستاگرام پرداخته‌اند تا بیزنس‌های نوپای خود را به یک کسب و کار کوچک پرسود تبدیل کنند.

بررسی طراحی وب سایت

شما باید وب سایتی داشته باشید که به خوبی به تبلیغات و معرفی برند، فرهنگ و دیدگاه شما پرداخته باشد. وب سایت شما باید سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد و ریسپانسیو باشد تا کاربران از هر دستگاهی بتوانند به مرور آن بپردازند. برای اینکه یک وب سایت قابل استفاده داشته باشید، لازم است تا از عناصر دیداری مفید و خاص بهره بگیرید و از رنگ های سازگار و مناسب در طراحی وب سایت خود، استفاده کنید. مهم ترین خواسته ی کاربران اینترنتی، خریدی راحت و بدون مشکل است. پس لازم است تا از سریع ترین و در عین حال راحت ترین روش های پرداختی در سایت خود استفاده کنید.

شما به راحتی می‌توانید برای خود یک سایت بسیار عالی طراحی کنید و از آن خدمات و محصولات خود را به فروش برسانید. طراحی سایت به روش‌های متعددی صورت می‌پذیرد؛ با زبان های نشانه‌گذاری مانند html و زبان های برنامه نویسی مانند جاوااسکریپت، php و یا حتی سیستم های مدیریت محتوا، می‌توان سایت بسیار خوبی داشت. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده است که شما با یادگیری آن به راحتی می‌توانید طراح وبسایت خود باشید. حتی میتوان به این مسیر دید شغلی داشت و از طراحی سایت چه به صورت اختصاصی و چه با وردپرس به درآمدهای بالا رسید. اگر مایل به یادگیری مباحث مربوط به آموزش طراحی سایت هستید به صفحه این دوره جامع در ژاکت آکادمی سر بزنید.

این مقاله را حتما بخوانید
پاپ آپ چیست؛ نرخ تبدیل را افزایش میدهد یا نابود می کند؟

طراحی سایت اولین قدم برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ است به همین دلیل آموزش طراحی سایت یکی از مهمترین آموزش‌های این حوزه است

بهینه سازی وب سایت و سئو

وب سایت خود را بهینه کنید. وقتی ساختار وب سایت خود را بهینه کنید، می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری از موتور های جستجو کسب کنید و نرخ تبدیل خود را ارتقاء دهید. در بحث بازاریابی اینترنتی، پیاده سازی اصول سئو در وب سایت ها یک الزام است. با این کار می توانید تجربه ی کاربری بهتری ارائه دهید.

یکی از نکات مهم در طراحی وب سایت خوب، توجه به بهینه سازی آن است تا توسط موتورهای جستجو شناسایی و در جایگاه مهمی از این نظر قرار بگیرد. هرگونه کوتاهی در این امر منجر به مجازات و یا مورد قبول نبودن از دیدگاه موتورهای جستجو می شود.

رساندن زمان بارگذاری وب سایت تان به زیر 3 ثانیه نیز یکی از اصول کاربردی در بهینه سازی وب سایت شما است که باید به آن دقت کنید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای جلوگیری از نفوذ هکرها به وب سایتتان لازم است. امنیت وردپرس یکی از ارکان مهم سئو سایت است، بنابراین باید به طور روزانه و مداوم، سایت خود را بررسی کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورید.

 

 

تجزیه و تحلیل عملکرد

تجزیه و تحلیل آمار دیجیتال مارکتینگ

زمانی شما می توانید مدیریت یک چیزی را به درستی و به نحو مطلوب به انجام رسانید، که بتوانید به طور صحیح آن را تجزیه و تحلیل کنید. برای تجزیه و تحلیل خوب یک سایت می بایستی در وهله ی اول میزان ترافیک سایت خود را بسنجید و بعد به دنبال این باشید که این ترافیک از طریق دسکتاپ صورت گرفته است یا موبایل؟ مورد دیگری که می توانید از آن برای کسب اطلاعات در مورد ترافیک سایت خود بهره ببرید، تجزیه و تحلیل تماس های ورودی و کلیه تماس ها و موارد دیگری همچون پیدا کردن منبع اصلی ترافیک و تجزیه و تحلیل آن، هماهنگ نمودن اهداف و آمارهای به دست آمده، تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به جذب ترافیک و بازاریابی است.

با استفاده از ابزار های مناسب مانند Google Analytics می توانید به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود بپردازید.

بهینه سازی نرخ تبدیل

هدف نهایی از طراحی وب سایت، افزایش نرخ تبدیل است. تبدیل در تجارت های مختلف، به اشکال متفاوت تعریف می شود. باید اهداف تبدیل را برای خود تعریف کنید و به بهینه سازی آنها بپردازید. برای اینکه کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما به یک خریدار واقعی و هدفمند تبدیل شوند، لازم است تا در وهله ی اول سایتی را طراحی کنید که به هدف کاری شما نزدیک باشد. لازم است تا اطلاعاتی از خود که شامل شماره تماس و ایمیل است را در صفحه ای از سایت خود قرار داده تا در صورت نیاز، کاربران بتوانند به راحتی با شما تماس حاصل فرمایند. لازم به ذکر است که یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار بر نرخ تبدیل، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است، که باید در اولویت کاری خود قرار دهید.

تبلیغات

تبلیغات دیجیتالی جایگاه خود را بین عوام پیدا کرده و برای صاحبان کسب و کار بسیار اقتصادی و سودآور است. یکی از نکات مهمی که در تبلیغات اینترنتی باید مدنظر خود قرار دهید، این است که از هدف های جغرافیایی خاص برای تبلیغات خود استفاده کنید.

برای این که در تبلیغات دیجیتالی خود موفق شوید و به چیزی که می خواهید دست یابید، لازم است تا هر فروشی که انجام می دهید را طبق هدف و اصول خاص پیش ببرید.

کانال های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات به دو دسته کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند. شما باید برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از کانال های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. شما برای استفاده از هر کدام از کانال ها باید تصمیم گیری کنید. البته لازم نیست از همه ی کانال ها استفاده کنید و می توانید از آنهایی استفاده کنید که جایگاه بهتری در آن دارید.

برخی از کانال های رایج برای تبلیغات محصولات و خدمات در تجارت های مختلف عبارتند از: وب سایت ها، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، استفاده از تبلیغات به ازای هر کلیک و همچنین سئو.

ژاکت برای راحت تر شدن کار شما، افزونه تبلیغات وردپرس را نیز ارائه می دهد.

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکترها مسئول هدایت و توسعه‌ برند، آگاهی و ایجاد مشتری از طریق تمام شبکه ‌های دیجیتال، اعم از پولی و رایگان هستند که در اختیار شرکت قرار دارد. این شبکه ‌های ارتباطی عبارتند از شبکه ‌های اجتماعی، وب ‌سایت خود شرکت، موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات آنلاین و وبلاگ های شرکت.

دیجیتال مارکتر کسی است که در راستای بهبود دیجیتال مارکتینگ قدم برداشته و با آماده کردن شرایط لازم و کافی برای بازاریابی اینترنتی، اقدام به جذب مشتری برای فعالیت های کاری می نماید.

یک دیجیتال مارکتر همیشه در حال یادگیری و آموختن شیوه های نوین برای دیجیتال مارکتینگ است تا بتواند به تدوین آن به نحو مطلوبی اقدام کند.

وظیفه اصلی دیجیتال مارکترها افزایش فروش و جذب مشتریان در قبال انجام فعالیت های خاص و ویژه است.

بازاریاب دیجیتال معمولا بر روی یک شاخص یا معیار عملکرد تکیه می‌ کند تا بتواند به درستی، عملکرد شرکت را در هر یک از حوزه ها اندازه‌ گیری کند.

امروزه بازاریابی دیجیتال به حوزه ‌های کوچک تر و تخصصی ‌تر تقسیم شده است. در شرکت‌ های کوچک، ممکن است یک دیجیتال‌ مارکتر به تنهایی از همه تاکتیک‌ های بازاریابی دیجیتال، استفاده کند. در شرکت ‌های بزرگ تر، هرکدام از تاکتیک ‌های بازاریابی توسط متخصص اجرا می ‌شود.

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزارها لبتاب موبایل بلندگو ماشین حساب

بازاریابان دیجیتال روی شاخص ­‌های کلیدی عملکرد یا همان KPI  خاصی متمرکز هستند و با توجه به آن ها و سنجش دقیق ‌­شان، بازدهی هریک از کمپین ‌­های مختلف خود در کانال ‌­های مختلف را اندازه‌ گیری می ‌کنند و با این نتایج بهترین آن ­ها را اجرا می‌­ کنند.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه ‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه ‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه ‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال دارای مزیت ‌های بسیار زیادی است. امروزه فرصت ‌های رشد بسیار زیادی در زمینه ‌های مختلف از جمله پزشکی، سلامتی، ورزشی، آموزشی و خدمات در فضای دیجیتال وجود دارد، که بازاریابان دیجیتال می‌ توانند این فرصت ‌ها را شناسایی کرده و برای آن ها راه حل ارائه دهند و این کار می ‌تواند موجبات رشد کسب و کار را در فضای دیجیتال و حتی فضای فیزیکال به وجود آورد.

یکی از اشکالاتی که بازاریابی سنتی دارد این است که وقتی شما اقدام به تبلیغات در مورد فروش محصولات خود می کنید، نمی توانید متوجه شوید که آیا این تبلیغات بر روی فروش محصولات شما تأثیرگذار بوده است یا خیر؟

اما در دیجیتال مارکتینگ، این فرصت در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید هم نتیجه ی کارتان را ببینید و هم تأثیر تبلیغاتتان را بر میزان فروش خود مشاهده کنید. علاوه بر تمامی این ها با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، می توانید تمامی قسمت ها و جنبه های بازاریابی خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نتیجه ی تلاش های خود را مشاهده نمایید.

همیشه برای بازاریابان، محل‌ های انباشت مخاطب به عنوان جایی که می ‌تواند فعالیت ‌های کسب و کار را در معرض دید قرار داد، بسیار اهمیت داشته است. امروزه فضای دیجیتال به ‌عنوان کانالی بسیار قدرتمند و پر از مخاطبان فعال مورد توجه است.

ابزارهای دیجیتال و استفاده صحیح از آن ها می ‌تواند ما را در هدف‌گیری دقیق و قابل اطمینان مخاطبمان یاری کند. هدف ‌گیری که یکی از مراحل سه‌ گانه مهم در بازاریابی یعنی بخش ‌بندی، هدف ‌گیری و جایگاه‌ یابی است، می ‌تواند ما را در انتخاب جامعه درست برای تبلیغات و بازاریابی متمایز سازد و هزینه ‌های بازاریابی ما را به مراتب کاهش دهد.

ژاکت قالب دیجیتال مارکتینگ وردپرس را به شما ارئه می دهد.

دسته های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل هفت دسته ی بزرگ و مهم است که عبارتند از:

  • بازاریابی موتور جستجو(SEM)
  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات پرداختی به ازای هر کلیک (PPC)
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق همکاری

علاوه بر این نکات، نوع دیگری از دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که آفلاین بوده و اینترنتی محسوب نمی گردد. این نوع از دیجیتال مارکتینگ نیز می تواند شما را در جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات تان کمک کند. از انواع دیجیتال مارکتینگ آفلاین می توان به تلویزیون، رادیو، بیلبوردهای الکترونیکی، پیامک های تلفنی و غیره اشاره کرد.

آیا همه شرکت ‌ها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

دیجیتال مارکتینگ

هر کسب و کاری در هر صنعتی می ‌تواند دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. صرف نظر از اینکه شرکت شما چه می ‌فروشد، بازاریابی دیجیتال وظیفه تبدیل افراد به مشتری و شناسایی نیازهای مخاطبان شما و ایجاد محتوای با ارزش آنلاین را بر عهده دارد. با این حال، این به این معنی نیست که همه شرکت‌ها باید استراتژی بازاریابی دیجیتال یکسانی را پیاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ دارای وظایف گوناگونی است، که شامل شناسایی مخاطب، ایجاد مطالب و محتواهای با کیفیت و آنلاین، کسب تجربه و افزایش راهکارهایی در رسیدن به فروش بیشتر است. یکی از راه هایی که می توان از طریق آن به جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر دست یابید، بالا بردن دانش فنی و تخصصی در امر دیجیتال مارکتینگ است.

 

چگونه از چک لیست دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از این چک لیست استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید، در وهله ی اول باید هر کدام از موارد را به خوبی درک کنید و متوجه شوید که کدامیک برای استراتژی های بازاریابی آنلاین و کسب و کار شما بهتر است.

مشاغل مختلف هر کدام اهداف متفاوتی دارند و استفاده از تمام موارد چک لیست دیجیتال مارکتینگ در تمام تجارت ها شاید عملاً امکان پذیر نباشد. شما باید با توجه به هدف تجاری خود مواردی را انتخاب کنید که بیشترین منفعت را برای شما دارند.

اگر در بازاریابی آنلاین، تجربه ی خاصی ندارید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که اصول اولیه ی بازاریابی دیجیتالی را بدانید.

در واقع شما باید بدانید که موارد مختلف بازاریابی اینترنتی چگونه کار می کنند.

کلام آخر

زمانی که از دیجیتال مارکتینگ سخن می گوییم، هدف ما رسیدن به شناختی صحیح از بازار از طریق به کار بردن ابزارهای دیجیتالی است. در این مقاله سعی شده تا شما را با دیجیتال مارکینگ و چک لیست مرتبط با آن بیشتر آشنا کنیم تا برای کسب و کار خود از این تکنیک ها استفاده کنید.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از موارد مرتبط تری از چک لیست دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا بتوانید بیشترین منفعت را از حضور آنلاین خود ببرید.

هر چه در دیجیتال مارکتینگ، قوی تر عمل کنید، قادر خواهید بود به کسب و کار رونق بیشتری دهید و میزان فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

ترندهای دنیای دیجیتال به سرعت تغییر می‌کنند، به همین سبب برنامه بازاریابی شما نیازمند انعطاف‌پذیری بالایی است. امکان دارد چک ‌‌لیست شما در طول زمان دست خوش تغییرات زیادی شود، اما پایه اساسی آن ثابت باقی خواهد ماند.

با استفاده از دسته ‌بندی‌ هایی که در بالا به آن‌ ها اشاره شد، شروع به ساختن چک ‌لیست خودتان براساس نیازهای سازمانتان کنید.

در هر صورت به یاد داشته باشید که طراحی چک ‌لیست باعث می ‌شود دید جامعی نسبت به کمپین تان پیدا کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ از طریق نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه