آموزش نحوه رفع ریپورت تلگرام

شبکه های اجتماعی

7 دقیقه زمان مطالعه

تلگرام از آن پیام‌رسان‌هایی است که ما ایرانی‌ها در سراسر دنیا علاقه خاصی به استفاده از آن داریم. با وجود فیلتر بودن این پیام‌رسان در ایران، هنوز بسیاری از آن استفاده می‌کنند. دلایل پرطرفدار بودن این پیام‌رسان هم ویژگی‌هاییست که به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما با این وجود یکی از مشکلاتی که در حین استفاده از تلگرام برای کاربران پیش می‌آید، ریپورت شدن است. در ادامه آموزش رفع ریپورت تلگرام را خواهیم داشت، اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

 

ریپورت در تلگرام به چه معناست؟

اولین موضعی که در آموزشی رفع ریپورت در تلگرام باید به آن توجه داشته باشید، این است که اصلاً ریپورت شدن به چه معنی است و چرا به وجود می‌آید. همان‌طور که میدانیم پیشگیری بهتر از درمان است، با این اطلاعات می‌توانید از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید.

ریپورت شدن به این دلیل پیش می‌آید که شما به شخصی که شماره‌اش را ندارید، پیام داده‌اید. در این حالت آن شخص می‌توان شما را ریپورت کند، یعنی شما را به‌عنوان یک شخص مزاحم به تلگرام معرفی کرده است. تلگرام هم به دنبال راه‌حلی خواهد بود که از مزاحمت‌های بعدی شما جلوگیری کند. دقت داشته باشید که در اینجا اصلاً اهمیتی ندارد که شما واقعاً قصد مزاحمت داشته‌اید یا اصلاً این‌طور نبوده است. تلگرام برای جلوگیری از مشکلات بعدی شما را ریپورت می‌کند، یعنی دیگر نمی‌توانید به هیچ کسی پیام بدهید، مگر آنکه آن شخص شماره شما را داشته باشد. در موضوع ریپورت شدن در تلگرام باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنید. این‌طور نیست که تا یک نفر شما را ریپورت کند، تلگرام هم سریعاً اکانت شما را ریپورت کند تا دیگر نتوانید به کسی پیام بدهید.

ریپورت شدن از سمت تلگرام زمانی اتفاق می‌افتد که چندین نفر اکانت شما را به‌عنوان شخص مزاحم به تلگرام معرفی کرده باشند. ریپورت شدن توسط شخص دیگری به این شکل اتفاق می‌افتد، هنگامی‌که شخصی شماره شما را نداشته باشد و به شما پیام بدهد، گزینه قرمز رنگی در بالای صفحه ظاهر می‌شود. در این گزینه متن report spam نوشته شده است. شخص با لمس این گزینه می‌تواند شما را ریپورت کند، یعنی به تلگرام بگویید که شما برای او مزاحمت ایجاد کرده‌اید.

 

روش‌های رفع مشکلات ریپورت در تلگرام

بعدازاینکه فهمیدیم ریپورت شدن در تلگرام به چه معنی است، حالا باید در رابطه با آموزش رفع ریپورت تلگرام این مشکل را حل کنیم. به یاد داشته باشید که نحوه رفع ریپورت شدن در تلگرام به این موضوع بستگی دارد که چندین بار است شما ریپورت شده‌اید. طبیعتاً اگر اولین بار است که چنین اتفاقی برای اکانت شما افتاده، با روش‌های ساده‌تری می‌توانید خارج شدن از ریپورت تلگرام را تجربه کنید.

 

  • استفاده از ربات spambot

اولین روشی که برای خروج از ریپورت تلگرام به شما پیشنهاد می‌شود، استفاده از ربات spambot است. در صورت ریپورت شدن، می‌توانید به این ربات درخواست بدهید، توجه داشته باشید که spambot ربات رسمی تلگرام است، یعنی ارسال درخواست به آن کاملاً قانونی خواهد بود.

بعد از ارسال درخواست شما، زمان رفع ریپورت تلگرام به سابقه شما بستگی دارد. اگر بار اولی باشد که دچار ریپورت شدن در تلگرام شده‌اید یا سابقه چندان بدی نداشته باشید، در زمان کوتاهی اکانت شما از ریپورت خارج می‌شود و می‌توانید مانند گذشته فعالیت خود را ادامه بدهید. البته پیشنهاد می‌دهیم که با احتیاط بیشتری فعالیت کنید.

 

  • تماس با پشتیبان تلگرام

تلگرام این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید با پشتیبان این برنامه صحبت و مشکل خود را حل کنید. البته لازم به ذکر است که برای این کار باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. در این حالت می‌توانید پیام خود را به پشتیبان تلگرام ارسال کنید و منتظر جواب او باشید. معمولاً در این روش رفع مشکل ریپورت شدن در تلگرام در زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

برای پیام دادن به پشتیبان کافی است در قسمت تنظیمات، گزینه ask a question و سپس ok را بزنید. بعدازآن یک صفحه چت برای شما باز خواهد شد که در این حالت هم هرچه سابقه شما بهتر باشد، سریع‌تر خروج از ریپورت تلگرام اتفاق خواهد افتاد.

 

  • ارسال ایمیل به پشتیبان تلگرام

یکی دیگر از کارهایی که به خارج از ریپورت تلگرام کمک می‌کند، ارسال ایمیل به پشتیبانی این پیام‌رسان است. شما باید به آدرس spam@telegram.org ایمیل خود را ارسال کنید، توجه داشته باشید که ارسال ایمیل هم باید به زبان انگلیسی باشد و البته باز هم هرچه سابقه بهتری داشته باشید، زودتر اکانت شما از ریپورتی خارج می‌شود.

 

  • دریافت پیام از افراد ناشناس

همان‌طور که گفتیم، ریپورت شدن یعنی تلگرام شما را به‌عنوان یک فرد مزاحم می‌شناسد، حالا با این روش عکس این موضوع را به این پیام‌رسان ثابت می‌کنید. در این حالت برای رفع ریپورت تلگرام باید از ده نفر که شماره شما را ذخیره ندارند، بخواهید که به شما پیام بدهند.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش قدم به قدم کسب درآمد از تلگرام در سال 2023

این پیام دادن باید حداقل بین 4 تا 7 روز ادامه داشته باشد. البته باید دقت کنید که اگر تعداد دفعات متعددی است که ریپورت شده‌اید، باید تعداد افراد بیشتری و در زمان طولانی‌تری به شما پیام بدهند تا خروج از ریپورت تلگرام اتفاق افتد.

 

  • تغییر مشخصات

شاید برای شما جالب باشد که با تغییر مشخصات اکانت خودتان می‌توانید مشکل ریپورت شدن در تلگرام را حل کنید. در این حالت به یک اکانت فعال دیگر هم نیاز دارید، حالا این اکانت می‌تواند با شماره دیگری از خودتان یا اکانت یکی از دوستان یا آشنایان باشد.

شما باید در ابتدا تمام مشخصات و همین‌طور عکس پروفایل خود را عوض کنید. سپس با این اکانت جدیدی که مشخصات آن عوض شده، در گروه‌های خود پیام بفرستید. لازم به ذکر است که در این حالت هیچ زمان مشخصی برای رفع ریپورت تلگرام شما وجود ندارد.

 

از کدام روش استفاده کنیم، بهتر است؟

با توجه به روش‌های مختلفی که برای رفع ریپورت تلگرام وجود دارد، این سؤال پیش می‌آید که استفاده از کدام روش بهتر است و کارایی بیشتری دارد. در پاسخ باید بگوییم که برای انتخاب روش مناسب، بهتر است که شرایط خودتان را بررسی کنید.
به‌عنوان‌مثال اگر شما به زبان انگلیسی مسلط نباشید، نمی‌توانید با پشتیبان تلگرام صحبت کرده و مشکل را برطرف کنید. درصورتی‌که اگر زبان انگلیسی را به‌خوبی بدانید، این روش برای شما بهترین گزینه ممکن خواهید بود، زیرا سریعاً به نتیجه می‌رسید.

استفاده از روش‌های دیگر هم دقیقاً همین‌طور است و جدا از تسلط به زبان، به سابقه شما هم بستگی دارد. مثلاً اگر اولین بار است که در تلگرام ریپورت شده‌اید، با روش ارسال پیام می‌توانید سریعاً رفع مشکل ریپورت شدن در تلگرام را داشته باشید، درصورتی‌که اگر چندین بار است که ریپورت می‌شوید، برای نتیجه‌گیری این روش به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

اگرچه نمی‌توان هیچ روشی را با قطعیت از دیگری بهتر دانست، اما استفاده از ربات رسمی تلگرام و همچنین تماس با پشتیبانی تلگرام مطمئن‌تر هستند. دلیل آن هم کاملاً ساده و البته منطقی است. در این دو روش شما مستقیم با پشتیبان‌های تلگرام ارتباط برقرار می‌کنید و طبیعتاً نتیجه بهتری هم برای خارج شدن از ریپورت تلگرام در انتظار شما خواهد بود.

 

دلایل ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که ریپورت شدن در پیام‌رسان تلگرام دلایل مختلفی دارد که ما در مطالب بالا فقط به یک مورد از آن‌ها اشاره کردیم. در ادامه این موارد را ذکر خواهیم کرد.

  • اگر در یک روز (24 ساعت) به بیش از صد نفر که شماره آن‌ها را ندارید، پیام بدهید، ریپورت خواهید شد و بعدازآن باید به دنبال راهی برای رفع مشکل ریپورت شدن در تلگرام باشید.
  • اگر در کانال‌هایی که فعالیتی غیر قانونی دارند، عضو باشید. لازم به ذکر است که استفاده از تلگرام یکسری قوانین خاص خود را دارد که فعالیت هر گروه یا کانالی نباید خارج از محدوده این قوانین باشد.
  • اگر لینک اسپم ارسال کنید هم ریپورت خواهید شد. در تلگرام ممکن است که لینک‌های مختلفی برای شما ارسال شود، اما شما نباید لینک‌های اسپم را برای دیگران بفرستید، زیرا امکان ریپورت شدن شما بسیار بالا خواهد بود.
  • استیکرهای مختلفی در تلگرام وجود دارد که بعضی از آن‌ها غیر اخلاقی هستند، مثلاً ممکن است در رابطه با کودک‌آزاری باشد، ارسال چنین استیکرهایی هم امکان ریپورت شدن شما را بالا می‌برد.

با رعایت موارد گفته شده در بالا دیگر نیازی به رفع مشکل ریپورت شدن در تلگرام نخواهید داشت، زیرا مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید.

 

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با آموزش رفع ریپورت تلگرام مطالبی را بیان کنیم. در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم که اصلاً ریپورت شدن در تلگرام به چه معنی است و این کار چه دلایلی دارد. با توجه به این مطالب شما می‌توانید از بروز ریپورت شدن در تلگرام خودداری کنید. این مشکل به طور کلی حل خواهد شد ولی اگر شما به هر دلیلی نتوانید آن را حل کنید

در ادامه به این موضوع پرداختیم که در صورت بروز مشکل ریپورتی در پیام‌رسان تلگرام چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد. ضمن اینکه برای رفع ریپورت نیازی به دیلیت اکانت تلگرام نیست. چند روش مؤثر و ساده را برای خارج شدن از ریپورت تلگرام ارائه دادیم و گفتیم که در چه شرایطی استفاده از این روش‌ها برای شما بهتر خواهد بود. در انتها هم اشاره کردیم که کدام روش بهتر است و زودتر به نتیجه می‌رسد. دو روشی که ارتباط مستقیم با پشتیبان تلگرام دارند را به‌عنوان بهترین و مؤثرترین روش نام بردیم. هر سؤال دیگری در مورد این موضوع دارید با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ بدهیم.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه