Retry

آیا به دنبال تنظیم استراتژی دقیق بازاریابی رسانه های اجتماعی خود هستید؟ مطمئناً انجام این کار ممکن است دلهره آور به نظر برسد، زیرا رسانه های اجتماعی بسیار رقابتی تر و پیچیده تر از گذشته هستند.  استراتژی رسانه های اجتماعی خلاصه ای از تمام کارهایی است که برای انجام آنها برنامه ریزی کرده اید و امیدوارید در رسانه های اجتماعی به آنها دست پیدا کنید.

این اقدامات شما را هدایت می کند و به شما امکان می دهد متوجه شوید که  موفق هستید یا شکست می خورید. هرچه برنامه شما دقیق تر باشد، موثرتر خواهد بود. استراتژی شبکه های اجتماعی خود را مختصر نگه دارید. استراتژی های خود را آنقدر بلند و وسیع  تنظیم نکنید که دست نیافتنی یا غیر ممکن باشند.

ما یک راهنمای جامع برای ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی از ابتدا گردآوری کردیم. فرقی نمی کنید که شما فردی کاملاً تازه کار در شبکه های اجتماعی هستید یا فقط می خواهید اولویت های خود را دوباره بررسی کنید، این راهنما به شما کمک می کند. پیش از آن بهتر است در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر وبسایت بدانید.

اهدافی را تعیین کنید که برای تجارت شما معنادار باشد

همه چیز را با یک سوال شروع می کنیم: ” از رسانه های اجتماعی چه می خواهید؟”

تنظیم استراتژی رسانه های اجتماعی با تعیین اهداف شما شروع می شود.

شاید شما می خواهید یک اجتماع یا دنبال کنندگان اختصاصی تری بسازید. شاید می خواهید حساب های شبکه های اجتماعی شما درآمد بیشتری ایجاد کند. در هر صورت، اهداف شما، استراتژی محتوای شما و میزان زمان و انرژی لازم برای اختصاص کمپین های شما را مشخص می کند.

نمونه اهداف رسانه های اجتماعی

آنچه اهمیت دارد این است که شما اهداف واقعی رسانه های اجتماعی را تعیین کنید.

تأکید بر “واقع بینانه بودن اهداف” است. معمولا توصیه می شود اهداف کوچکتری را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد تلاش های اجتماعی خود را به گونه ای منطقی و مقرون به صرفه افزایش دهید.

در ادامه چند نمونه از استراتژی هایی آورده شده که مشاغل با هر شکل و اندازه می توانند دنبال کنند.

افزایش آگاهی از برند- این بدان معناست که نام برند خود را به گوش همه افراد برسانید. برای ایجاد آگاهی پایدار از برند، از انتشار پیام های تبلیغاتی خودداری کنید. در عوض، ابتدا بر محتوایی تمرکز کنید که بر هویت و ارزش های شما تأکید دارد.

ایجاد مشتری بالقوه و فروش– چه به صورت  آنلاین و چه در فروشگاه، دنبال کنندگان به طور تصادفی خریدی انجام نمی دهند. به عنوان مثال، آیا به مشتریان در مورد محصولات جدید و تبلیغات اطلاع می دهید؟

افزایش مخاطبان برند- جذب دنبال کنندگان جدید به معنی یافتن راه هایی است برای معرفی برند خود به افرادی که قبلاً در مورد شما نشنیده اند.

شبکه های اجتماعی

افزایش مخاطبان همچنین به معنای ایجاد ارتباطات در مورد تجارت و صنعت شما است که بیشترین اهمیت را دارند. جستجوی کانال های اجتماعی شما تقریباً بدون نظارت یا توجه به کلمات کلیدی، عبارات یا هشتگ های خاص غیرممکن است.

مشارکت کاربران را افزایش دهید و راه هایی را برای جلب توجه دنبال کنندگان فعلی خود کشف کنید. این کار با آزمایش پیام و محتوا انجام می گیرد. به عنوان مثال، آیا برند شما محتوا و هشتگ های تولید شده توسط کاربران را تبلیغ می کند؟

حتی چیزی به سادگی پرسیدن سوال می تواند میزان تعامل شما را افزایش دهد. مشتریان شما می توانند بهترین طرفداران شما باشند، اما به شرطی که آنها را درگیر انجام کاری بکنید.

ترافیک سایت خود را افزایش دهید. این مورد به اندازه کافی ساده است. اگر روی افزایش مشتریان بالقوه یا بازدید از وب سایت خود متمرکز هستید، رسانه های اجتماعی می توانند این امر را محقق کنند. چه از طریق پست های تبلیغاتی و چه از طریق تبلیغات اجتماعی، مراقبت از تبدیل ها و کلیک های URL می تواند به شما در تعیین بهتر ROI از رسانه های اجتماعی کمک کند. پیشنهاد می کنیم در خصوص استفاده اصولی از شبکه های اجتماعی در سایت وردپرس مطالعه کنید.

برای تحقیق درباره مخاطبان مورد نظر خود وقت بگذارید

پیش بردن کارها با حدس و گمان برای بازاریابان کار اشتباهی است. به لطف انبوه داده های شناخت جمعیتی و ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، دیگر نیازی به این کار ندارید.

بسیاری از اطلاعاتی که شما باید درباره مخاطبان خود بدانید تا بر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما تأثیر بگذارد، در حال حاضر در دسترس است، به شرط آنکه بدانید کجا را باید جستجو کنید.

بسیاری از مدیران تجاری، در حال حاضر از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع داده و دید کلی برای اخذ تصمیمات تجاری شرکت خود استفاده می کنند.

به یاد داشته باشید: پلتفرم های مختلف مخاطبان مختلفی را جذب می کنند

جمعیت شناسی امروز رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. این اعداد مستقیماً نشان می دهد که برند شما باید به کدام شبکه ها نزدیک شود و چه نوع محتواهایی را منتشر کند.

فیس بوک و یوتیوب هر دو به دلیل اینکه پایگاه های پر درآمد برای کاربران هستند، مکان های اصلی تبلیغات هستند.

اکثر کاربران اینستاگرام و تیک تاک از نسل جدید هستند که نشان دهنده قدرت محتوای جسورانه و چشم نواز است که ازخصوصیات اخلاقی افراد سرچشمه می گیرد.

تعداد زنان در Pinterest بسیار بیشتر از مردان است ، که گفته می شود دارای بالاترین میانگین قیمت سفارش برای خریداران است.

کاربران در LinkedIn معمولا از تحصیلات خوبی برخوردار بوده و آن را به پلتفرمی برای محتوای عمیق و خاص یک صنعت تبدیل کرده که ممکن است پیچیده تر از آنچه در فیس بوک یا توییتر می بینید، باشد.

مهمترین معیارها و KPI خود را تعیین کنید

مهم نیست که چه چیزی می فروشید، استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید مبتنی بر داده باشد.

این به معنی تمرکز بر معیارهای رسانه های اجتماعی است که اهمیت دارد. برندها وظیفه دارند تا داده هایی را که مستقیماً با اهداف آنها مطابقت دارد، جستجو کنند.

در مورد چه معیارهایی صحبت می کنیم؟

Reach. تعداد دسترسی به پست تعداد کاربران منحصر به فردی است که پست شما را مشاهده کرده اند. واقعاً چقدر محتوای شما به فید کاربران می رسد؟

کلیک ها. این معیار تعداد کلیک بر روی محتوا یا اکانت شما است. ردیابی کلیک ها در هر کمپین برای درک آنچه باعث کنجکاوی یا تشویق مردم به خرید می شود، ضروری است.

Engagement. تعداد کل تعاملات اجتماعی تقسیم بر تعداد ایمپرشن ها. این موضوع میزان درک مخاطبان از شما و تمایل آنها برای تعامل را مشخص می کند. با مفهوم اینگیجمنت در اینستاگرام اشنا شوید.

هشتگ ها. بیشترین هشتگ های مورد استفاده شما کدام بودند؟ کدام هشتگ ها بیشتر با برند شما مرتبط بودند؟ این پاسخ ها می تواند به شکل گیری مسیر محتوای شما در آینده کمک کند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

محتوای اجتماعی جذاب تولید کنید

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما به محتوای شما بستگی دارد.

در این مرحله، شما باید ایده خوبی نسبت به آنچه بر اساس هدف و هویت برند خود منتشر می کنید، داشته باشید. شما احتمالاً می دانید که از کدام شبکه های اجتماعی باید استفاده کنید. بهتر است با کانال های مناسب تبلیغات در شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

اهمیت پایبندی به موضوعات محتوا

به احتمال زیاد شما یک پست از یک برند خاص را مشاهده کرده اید که به نظر می رسد مختص آنهاست.

تصاویر جسورانه و باشکوهی که به شبکه اینستاگرام شما حس قابل تشخیص بودن می بخشد، نمونه ای عالی است. از فیلترها تا  کپشن ها و مواردی بیشتر از آن، بسیاری از برندها بارها و بارها بر فرمت های محتوایی یکسان و تحت تاثیر قرار دادن های خلاقانه تکیه می کنند. این موضوعات محتوا می تواند به شما کمک کند تا استراتژی محتوا منطقی داشته باشید. بهتر است راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.

ارزیابی کنید که چه چیزی نتیجه مثبت دارد، چه چیزی نتیجه منفی دارد و چگونه می توان پیشرفت کرد

در حال حاضر شما باید تصویری بزرگ از استراتژی رسانه های اجتماعی خود داشته باشید. با این حال، مهم این است که بتوانید استراتژی خود را با پیشرفت در طول زمان تطبیق دهید. بدون تجزیه و تحلیل مداوم تلاش های خود، هرگز نخواهید فهمید که یک کمپین در مقایسه با کمپین دیگر چگونه عمل کرده است.

نمی توان انکار کرد که بسیاری از رسانه های اجتماعی یک آزمایش و خطا هستند. نظارت بر معیارهای کمپین های شما در زمان واقعی به شما این امکان را می دهد که به جای تغییرات گسترده و وقت گیر، تغییرات کوچکی در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید. نحوه انجام صحیح بازاریابی در رسانه های اجتماعی با دقت در داده ها شروع می شود. شما باید منفعل باشید تا بیشترین بهره را از کمپین های در حال اجرای خود ببرید و سپس از این راهکارها برای پیشبرد استراتژی اصلی بعدی خود استفاده کنید.

به سوالات مشتری خود فورا پاسخ دهید

مشتریان نه تنها انتظار پاسخ سریعتر از برندهارا دارند، بلکه به طور منظم مکالمات معناداری را نیز انتظار دارند.

برند شما نمی تواند این عناصر اصلی شبکه را فراموش کند. این به تلاش نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که به مکالمات یا فرصت های تعامل به اندازه کافی توجه می شود.

از طریق رسانه های اجتماعی، تنها با حضور و صحبت با مخاطبان خود به عنوان یک برند مورد احترام شناخته می شوید. به همین دلیل است که مراقبت از مشتری اجتماعی برای برندهایی که مایل به افزایش آگاهی مخاطبان هستند، بسیار مهم است.

نتیجه گیری

اشکالی ندارد اگر هنوز هم احساس می کنید رسانه های اجتماعی بسیار طاقت فرسا هستند. این احساس به طور کامل محو نمی شود. با استفاده از نکات موجود در این راهنما، مطمئناً می توانید این احساس را کاهش دهید. به یاد داشته باشید: همزمان به یک شبکه اجتماعی بپردازید، مخاطبان خود را اولویت بندی کنید و بر محتوای موثر متمرکز شوید. نتایج و ترافیک را در مدت زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد. بیش از هر چیز، سه چیز را به خاطر بسپارید: قابل اعتماد باشید، راه هایی برای ارائه ارزش پیدا کنید و در صورت شک، حدس بزنید، آزمایش کنید، اندازه گیری کنید و یاد بگیرید. برای ارتباط راحت تر سایت شما با شبکه های اجتماعی تان، در صورتی که سایت وردپرسی دارید بهتر است از افزونه های شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

دسته بندی: شبکه های اجتماعی

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *