ریلز اینستاگرام چیست: آموزش Reels اینستاگرام

اینستاگرام

8 دقیقه زمان مطالعه

آیا با ریلز اینستاگرام آشنایی دارید؟ می¬دانید ریلز اینستاگرام چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ هدف از نگارش این مقاله آموزش ریلز اینستاگرام است تا یکی از بهترین و مهم‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

امروزه افراد زمان زیادی را در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف می‌گذرانند، یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های موجود، اینستاگرام است. افراد به روش‌های گوناگون در این فضا فعالیت می‌کنند و برای جذب مشتری یا فالوور، اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از خود یا محصولاتشان می‌کنند. در این مقاله شما را با نمایی دیگر از آموزش اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. در دو سال اخیر، یک قابلیت مهم و کاربردی به نام­ ریلز به اینستاگرام اضافه‌شده است که به کاربران این پلتفرم این امکان را می­دهد که ویدیوهای کوتاه و جالبی را بسازند و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند. در ادامه به معرفی این بخش می‌پردازیم.

 

ریلز (Reels) اینستاگرام چیست؟

ریلز به ویدیوهای کوتاه عمودی تمام صفحه‌­ای گفته می­شود که اغلب با محتوای سرگرمی تولید می­شوند. در وبلاگ اینستاگرام این قابلیت این گونه تعریف شده است: ریلز یک روش جدید برای ساختن و پیدا کردن ویدیوهای کوتاه با محتوای سرگرم‌کننده است.

ریلز (Reels) اینستاگرام شما را دعوت می­کند تا ویدیوهای سرگرم‌­کننده بسازید و آن را با مخاطبین یا سایر افراد به اشتراک بگذارید. با استفاده از این امکان شما می­توانید ویدیوها و مولتی کلیپ­های 15 ثانیه­ای همراه با موسیقی، افکت­ بسازید. ابزارهای جدید و بسیار جالبی برای ساخت این ویدیوها در اینستاگرام فراهم شده است.

دوره آموزش اینستاگرام در سایت ژاکت آکادمی از بهترین دوره های ادمینی اینستاگرام و بازاریابی در این پلتفرم است

این ویدیو حداکثر می­توانند 90 ثانیه باشند و شما باید در ساخت آن­ها از خلاقیت خود استفاده کنید تا تعداد بازدید ریلز اینستاگرام افزایش یابد. یک نکته بسیار مهم و قابل‌توجه در مورد ریلز اینستاگرام وجود دارد که اگر می­خواهید در اینستاگرام پیشرفت کنید، باید حتماً به آن توجه کنید.

الگوریتم‌­های اینستاگرام با انتشار این ریلزها مطابقت بسیار خوبی دارد و آن را به هر نوع پست دیگری که شما منتشر کنید، ترجیح می­دهند. درواقع زمانی­که شما به­‌جای یک پست یا استوری یک ریلز منتشر می­کنید، اینستاگرام آن را به تعداد افراد بیشتری که دنبال کننده شما نیستند نشان می­دهد و از این طریق تعداد افراد بیشتری به صفحه اینستاگرام شما جذب می­شوند. علاوه بر اینکه احتمال رفتن ریل به اکسپلور اینستاگرام بالاست و در این صورت جذب فالوور نیز به خوبی انجام می‌شود.

تفاوت ریلز با استوری؟

حتماً این سؤال برای شما به­‌وجود آمده است که تفاوت این ویدیوهای کوتاه یا ریلزها با استوری­‌هایی که پیش از این در صفحات اینستاگرام خود منتشر می­کردیم، چیست؟

استوری اینستاگرام عکس­‌ها یا ویدیوهای 15 ثانیه­‌ای هستند که تنها 24 ساعت برای نمایش به مخاطبین در صفحه شما باقی می‌­مانند و پس از آن به‌­طور خودکار حذف می‌­شوند و تنها ادمین امکان رؤیت مجدد و هم­چنین هایلایت کردن آن را برای نمایش همیشگی در صفحه اینستاگرام دارد.

ریلز اینستاگرام، این‌طور نیست. زمانی­‌که شما یک ویدیو را در بخش ریلز صفحه خود منتشر می­کنید، این ویدیو تا ابد در صفحه شما باقی­‌ می­ماند، مگر این­که خودتان بخواهید آن را حذف کنید. هم­چنین ریلزها ویدیوهایی با محتوای فان هستند که در آن­ها از افکت‌­ها، موسیقی متن یا بخشی از فیلم وجود دارد تا بتواند یک حس خاطره‌­انگیز توأم با غم یا شادی را به بیننده منتقل کند اما استوری این­طور نیست و تنها می­تواند یک عکس بدون هیچ افکتی باشد.

هرکدام از این دو قابلیت مزیت­های مخصوص به خود را دارند و شما آموزش ریلز اینستاگرام و استوری را ببینید و موارد مورد نیاز برای هریک را بیاموزید تا بتوانید، به بهترین نحو از هر آن­ها برای ارتقا صفحه خود استفاده کنید.

از جمله تفاوت­های این دو قابلیت اینستاگرام را می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف استوری پس از 24 ساعت.
  • مدت زمان استوری حداکثر 15 ثانیه است، اما ریلز می­تواند تا 90 ثانیه ادامه داشته باشد.
  • امکان کپشن نویسی برای استوری وجود ندارد.
  • استوری در صفحات عمومی جهت تعامل و اطلاع­رسانی به مخاطبین و دنبال­‌کننده صفحه است، اما ریلز توسط اینستاگرام برای سایر مخاطبین نیز نمایش داده می­شود.
  • زمانی­که شما یک صفحه را استوری خود تگ می­کنید، استوری شما در آن صفحه نمایش داده نمی­‌شود، اما در صورت تگ در ریلز، ویدیو شما در قسمت ریلز صفحه تگ شده نیز به‌­طور خودکار نمایش داده می­‌شود.
  • استوری می­تواند شامل یک یا چند عکس باشد، اما ریلز تنها می­تواند یک ویدیوی 15 تا 90 ثانیه­ای باشد.
  • امکان گذاشتن باکس سؤال یا نظرسنجی برای تعامل بیشتر با مخاطب، در استوری نیز یکی از مواردی است که در ریلز اینستاگرام وجود ندارد.
  • در ریلز اینستاگرام شما می‌توانید با استفاده از هشتگ های پربازدید اینستاگرام اقدام به افزایش مخاطب نمایید.

 

 

ریلز را چگونه فعال کنیم؟

برای آن­که این قابلیت در صفحه اینستاگرام شما نمایش داده شود، باید اینستاگرام شما به‌­روز باشد. چون قابلیت ریلز reels اینستاگرام، یکی از قابلیت­‌ها جدید این پلتفرم است که هنوز برای همه کاربران فعال نشده است. اگر پس از به‌­روزرسانی نیز همچنان این قابلیت برای شما فعال نشد، امکان فعال‌سازی این قابلیت برای گوشی شما در حال حاضر وجود ندارد، اما شما برای انتشار یک ریلز در صفحه خود می­توانید از روش زیر اقدام کنید:

    1. مرورگر کروم را روی کامپیوتر شخصی خود باز کنید
    2. افزونه INSSIST را به مرورگر کروم خود اضافه کنید.

3. افزونه INSSIST را اجرا کنید، گزینه Ok, LET’S GO را انتخاب کنید و نام کاربری (User name) و رمز عبور (Password) صفحه اینستاگرام خود را وارد کنید.

4. پس از ورود به اکانت خود، گزینه + را بزنید و گزینه REEL را انتخاب کنید تا بتوانید یک ویدیو به‌­عنوان ریلز آپلود کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
دیلیت اکانت اینستاگرام؛ حذف اکانت اینستا به صورت دائمی و موقت

 

 

 

در این حالت شما می­توانید یک ویدیو آپلود کنید، برای آن کپشن بنویسید و آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. حتماً توجه داشته باشید که گزینه Also Share to Feed برای شما فعال باشد.

 

چگونه در اینستاگرام ریلز بگذاریم؟

اگر این آپشن برای شما فعال‌شده باشد، شما به ­راحتی می­توانید در بخش مربوط به استوری گزینه ریلز را انتخاب کنید و اولین ریلز اینستاگرام خود را بگذارید. این کار به­‌راحتی انجام می­شود.

  • قدم اول: در قدم اول برای گذاشتن ریلز اینستاگرام شما باید به قسمت اضافه کردن استوری بروید و همان­طورکه در عکس نشان داده‌شده است، روی قسمت REEL بزنید.
  • قدم دوم: در این بخش اگر می­خواهید در همان لحظه یک ویدیو ضبط کنید، می­توانید از منوی سمت چپ آهنگی که می­خواهید پخش شود را انتخاب کنید، سرعت فیلم خود را تغییر دهید، به فیلم تصاویر ویژه یا افکت اضافه کنید و در نهایت زمان ویدیو را تعیین کنید.
  • قدم سوم: در این مرحله دکمه ضبط را لمس کنید تا فیلم­برداری آغاز شود. اگر برای ویدیو زمان تعیین کرده باشید پس از پایان زمان، ضبط متوقف می­شود اما شما برای متوقف کردن دستی ضبط هم می­توانید روی آیکون ضبط بزنید و فیلم­برداری را متوقف کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله می­توانید از آیکون کنار ضبط استفاده کنید و ویدیو گرفته شده را برای اصلاح، قبل از انتشار چک کنید.
  • مرحله چهارم: پس از این ضبط ویدیو به پایان رسید می­توانید تگ‌­های مورد نظر خود را ایجاد کنید و کپشن را نیز در صورت نیاز بنویسید و تنظیم کنید.

 

چند نکته مهم:

  • اگر می­خواهید ریلز شما ترکیبی از چند ویدیو باشد، می­توانید چند بار از دکمه ضبط استفاده کنید، پس از آن ویدیوهای گرفته شده در پایین صفحه برای شما نمایش داده می­شوند و شما می­توانید هر بخشی از آن­ها که بخواهید، به ریلز خود اضافه کنید.
  • درصورتی‌که فیلم مورد نظر را قبلاً روی گوشی خود دارید، می­توانید به‌راحتی آن را آپلود کنید و ادامه تغییرات را انجام دهید.
  • پس از ساختن ریلز مورد نظر می­توانید آن را دانلود کنید و بعداً آن را به‌صورت ریلز منتشر کنید.

 

تفاوت ریلز و تیک‌تاک

پلتفرم اینستاگرام قابلیت ریلز را به تقلید از تیک­تاک به قابلیت‌های خود افزود. هدف از ساخت و انتشار ویدیو در تیک­تاک به اشتراک­گذاری یک محتوای جالب، سرگرم­کننده و گاها هیجان‌انگیز بود، اما میان ویدیو­های تیک­تاک و ریلز اینستاگرام چند تفاوت عمده و اساسی وجود دارد:

  • زمان ویدیوها در اینستاگرام تنها محدود به 15 تا 90 ثانیه است، اما در تیک­‌تاک شما می‌­توانید یک محتوای 10 دقیقه‌­ای هم آپلود کنید.
  • ریلز یک قابلیت اضافه‌شده به یک پلتفرم تجاری است، اما تمام محتوای تیک‌­تاک به همین صورت تولید و منتشر می­شوند.
  • امکان ادیت و افکت­گذاری در تیک­تاک بسیار بیشتر از اینستاگرام است.

 

 

چرا اینستاگرام من ریلز ندارد؟

در پاسخ به این سؤال ابتدا باید بگوییم که ریلز اینستاگرام یک قابلیت جدید و در حال آزمایش است که تنها مدت کوتاهی از ایجاد آن می­گذرد. بنابراین هنوز برای همه کاربران اینستاگرام فعال نشده است. نکته مهم دیگری که در این رابطه وجود دارد آن است که ریلز به‌­صورت خودکار اضافه نمی‌­شود و شما باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را به­‌روز کنید.

 

اگر قابلیت ریلز برای من غیرفعال بود، باید چه کاری انجام دهم؟

برای فعال کردن این قابلیت راه­کارهای مختلفی وجود دارد که در مطالب فوق به یکی از آن­ها اشاره شد.

یک روش دیگر این است که نسخه اندروید تلفن همراه خود را چک کنید و اگر امکان به‌روزرسانی دارد، آن را به­‌روزرسانی کنید و سپس اینستاگرام را پاک کنید و مجدداً آن را نصب کنید. این راهکار در برخی از موارد مشکل را حل می­کند.

 

چگونه reels را غیر فعال کنیم؟

اگر از کاربرانی هستید که از اینستاگرام در جهت اهداف تجاری و برندینگ استفاده می­کنید، به شما توصیه می­کنیم این کار را انجام ندهید و با استفاده از آموزش ریلز اینستاگرام، نحوه استفاده از این قابلیت را بیاموزید؛ زیرا همان­طور که در مقدمه بحث هم به آن اشاره شد ویدیوهای منتشرشده در این بخش مطابقت خوبی با الگوریتم­های اینستاگرام دارند و این قابلیت می­تواند یک روش بسیار مناسب برای معرفی تجارت شما و کسب فالوور بیشتر باشد.

 

چند نکته آموزشی ریلز

شما برای فعال کردن ریلز اینستاگرام خود می­توانید از مرورگر Kiwi نیز بدون نیاز به کامپیوتر، ریلز اینستاگرام خود را فعال کنید.

اینستاگرام تنها تعداد محدودی افکت و امکانات تدوین برای ویدیوها قرار داردِ است، اگر به صفحه اینستاگرام خود به ­عنوان یک تجارت بلندمدت نگاه می­کنید، به شما توصیه می­کنیم حتماً ویدیوهای خود را در برنامه­ هایی مانند افترافکت تدوین کنید.

شما می­توانید از ریلز به­‌عنوان یک راه عالی برای کسب فالوور استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

حتماً این جمله را زیاد شنیده­اید که دنیای امروز، دنیای ارتباطات است. اکثر افراد در فضاهای مجازی فعالیت دارند و زمان نسبتاً زیادی را در آن می­گذرانند. اینستاگرام به‌­عنوان یک پلتفرم محبوب یکی از این فضاها است که به یک بستر مناسب برای معرفی و رشد کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است.

ریلز اینستاگرام به­‌عنوان یک قابلیت مهم و کاربردی این امکان را به کاربران این پلتفرم جهانی می­دهد تا هرچه بیشتر و بهتر کسب‌وکار خود را به بقیه معرفی کنند. استفاده از آموزش ریلز یک امر مهم برای ادمین یک صفحه اینستاگرام محسوب می­شود. شما می­توانید با استفاده از این آموزش reels به خوبی کسب درآمد از اینستاگرام برای خود را تا حد بسیار خوبی ارتقا دهید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

4

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه