اکشن بلاک اینستاگرام و راه‌حل‌های رفع آن

اینستاگرام

8 دقیقه زمان مطالعه

اکشن بلاک اینستاگرام راهی برای جریمه کردن افرادی است که از قوانین اینستاگرام سرپیچی کرده‌اند. البته ممکن است این مجازات به اشتباه شامل حال افرادی هم شود که قوانین را نیز اجرا کرده‌اند! در این صورت شما نمی‌توانید کسی را فالو کنید، توانایی ارسال کامنت نداشته و از لایک کردن هم محروم می‌شوید. اما اینکه اکشن بلاک چیست و چطور می‌توان آن را حل کرد، موضوع مهمی است که اغلب کاربران اینستاگرام به دنبال آن هستند.

دلایل اکشن بلاک اینستاگرام چیست؟

پیشتر در مقاله آموزش اینستاگرام درباره موضوع instagram action block صحبت کرده‌ایم. اگر اقدامات شما همانند لایک، کامنت، فالو، پست، اشتراک‌گذاری استوری یا هر اقدام دیگری که معمولاً می‌توانید در پلتفرم اینستاگرام انجام دهید، دیگر قابل انجام نیستند، به این معنی است که اینستاگرام آن‌ها را مسدود کرده و شما را از فعال بودن در پلتفرم محدود کرده است. با بلاک شدن، نمی‌توانید کسی را لایک کنید، کاربرانی را دنبال کنید، روی پست‌های آن‌ها نظر بدهید یا حتی محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

اما واقعاً علت این همه محدودیت چیست؟

 

دلایل اکشن بلاک اینستاگرام چیست؟

 

اینستاگرام به خاطر اینکه شما پای خود را از محدودیت‌های روزانه و یا ساعتی او فراتر گذاشته‌اید، شما را بلاک اکشن می‌کند. اینستاگرام قوانینی دارد که به اجرای متعهدانه آن بسیار پایبند است. او برای فعالیت کاربران خود در هر ساعت و هر روز، قوانینی را اعلام کرده است. هر چند در ژوئن 2019 این محدودیت‌ها را کاهش داد اما همچنان هر اکانتی که این قوانین را نقض کند، محروم می‌شود. دقیقاً مشخص نیست که همه این محدودیت‌ها برای حساب کاربری شما اتفاق افتد یا خیر، بلکه با توجه به سطح فعالیت و همچنین قدمت حساب کاربری هر فرد، متفاوت است و امکان دارد اکشن بلاک اینستاگرام را تجربه کنید.

شما کاربر تازه‌کار اینستاگرام هستید

اینستاگرام می‌گوید: سن و سال حساب کاربری شما در این پلتفرم، با تعداد اقدامات مجاز شما در این حساب ارتباط مستقیمی دارد. هر چه حساب کاربری شما مسن‌تر باشد، تعداد اقدامات اجرایی بیشتری در انتظار شماست. این پاداش همراهی کاربران است.

اگر حساب کاربری 1 تا 3 ماهه‌ای دارید، محدودیت‌های بیشتری در انتظار شماست و باید کم‌کم سطح فعالیت‌های خود را ارتقا دهید. وگرنه فعالیت‌های خیلی زیاد شما مشکوک بوده و اکشن بلاک اینستاگرام را تجربه می‌کنید.

لینک بیو پروفایل اینستاگرام شما

اگر آدرس وب‌سایتی که در بیو خود به اشتراک گذاشته‌اید چیزی است که اینستاگرام آن را دوست ندارد، می‌تواند منجر به اکشن بلاک شما شود.

سابقه نقض قوانین گوگل را دارید

  • تخلفات قبلی مانند بلاک‌ شدن‌ها یا گزارش‌های ارسال شده توسط سایر کاربران نیز می‌تواند باعث اکشن بلاک اینستاگرام شود. با شکستن دستورالعمل‌های اینستاگرام، تعداد اعمال مجاز روزانه شما، کاهش می‌یابد.
  • اگر محتوای ممنوعه‌ای مانند محتوای جنسی، سخنان مشوق کننده تنفر و خرابکاری، اخبار جعلی و مشابه این موارد را در اینستاگرام پست کنید یا خط مشی کپی رایت اینستاگرام را نقض کنید، به عنوان متخلف، علامت‌گذاری می‌شوید.
  • علاوه بر این، اگر دستورالعمل‌های یک حساب را نقض کرده باشید، ممکن است روی پروفایل‌های دیگر شما که با همان آدرس IP اجرا می‌شوند، تأثیر بگذارد. به همین دلیل استفاده از IP های مختلف در حین استفاده از چندین پروفایل اینستاگرام بسیار حیاتی است. برای اطمینان از ارتقای ایمن اینستاگرام چندین حساب، از پروکسی یا VPN استفاده کنید.

فعالیت کم در اینستاگرام

اینستاگرام فعالیت کاربرانش را در این پلتفرم ردیابی می‌کند، بنابراین اگر چندین بار در روز برنامه را بررسی کنید و چندین نفر را لایک کنید، محدودیت‌های شما در فعالیت‌های روزانه، کاهش می‌یابد. عکس بگذارید، ویدیو منتشر کنید و به عنوان عضو فعالی شناخته شوید.

فعالیت بسیار زیاد در اینستاگرام

اگر چیزی در اینستاگرام پست نمی‌کنید، این یک افراط است. اما اگر خیلی زیاد پست می‌کنید، این یکی تفریط است. اگر مداوم چندین بار در روز و هر روز هفته در حال انتشار محتوا هستید، اینستاگرام فالورهای شما را فیک در نظر می‌گیرد. برای حفظ تعادل 3 تا 7 بار در هفته و آن هم در زمانی که فالورهای شما فعالند، پست ارسال کنید. توجه به این نکات شما را از اکشن بلاک اینستاگرام دور می‌کند.

فعالیت ربات گونه در اینستاگرام

اگر از ابزارها استفاده می‌کنید، حواستان باشد وظایف یکسان را به صورت مداوم تکرار نکنید. همه آن‌ها را در یک بازه زمانی اجرا نکنید. طوری رفتار نکنید که اینستاگرام تصور کند با رباتی وظیفه‌شناس در ارتباط است. بدون ابزار، آنفالو کنید. در میزان لایک کردن خود محتاط باشید. کامنت‌های فراوان ارسال نکنید.

به صورت کلی، همیشه اقدامات خود را تغییر دهید و با در نظر گرفتن سن حساب کاربری خود، میزان فعالیت کلی، تعداد دنبال‌کنندگان و پست‌ها و انواع اقداماتی که انجام می‌دهید را در نظر داشته باشید. تمام اقدامات خود را با استفاده از ابزار، خودکار نکنید و سعی کنید با توجه به محدودیت‌های روزانه یا ساعتی لایک کنید، نظر بدهید و دیگران را دنبال کنید.

ورود به اینستاگرام با IP و دستگاه‌های مختلف

اگر از آدرس IP یا دستگاه دیگری وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و نتوانید از طریق ایمیل یا کد اس ام اس تأیید کنید که این کاربر واقعاً شما هستید، اینستاگرام فکر می‌کند پروفایل شما هک شده و سعی می‌کند از آن محافظت کند. به همین دلیل باید احراز هویت دو مرحله‌ای را در حساب خود، تنظیم کنید تا بتوانید به سیستم تأیید ثابت کنید که مالک واقعی حساب هستید.

شناخته شدن به عنوان اسپمر به دلیل کامنت گذاری زیاد

اگر سعی کنید صفحه اینستاگرام خود را با پیام‌های اسپم، در زیر پست‌های دیگران تبلیغ کنید، اینستاگرام شما را به خاطر این کار مجازات می‌کند. هیچ کس اسپمرها را دوست ندارد و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست.

این مقاله را حتما بخوانید
نکات و ترفندهای کپشن نویسی در اینستاگرام

اگر سیستم به خودی خود نمی‌تواند شما را شناسایی کند، نگران نباشید، سایر کاربران با کمال میل با گزارش صفحه شما به عنوان اسپمر به اینستاگرام اطلاع می‌دهند و باعث اکشن بلاک اینستاگرام شما خواهند شد.

اگر همچنان در سال 2022 به گروه‌های تعامل مختلف ملحق می‌شوید، باید در اسرع وقت متوقف شوید. اینستاگرام به راحتی چنین فعالیتی را تشخیص می‌دهد و همه اعضا را مسدود می‌کند.

 

 

انواع اکشن بلاک در اینستاگرام کدامند؟

اکشن بلاک اینستاگرام انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

بلاک شدن موقت در اینستاگرام

اکشن بلاک موقت، رایج‌ترین بلاکی است که توسط اینستاگرام پیاده‌سازی شده است. مدت زمان آن معمولاً تا 24 ساعت طول می‌کشد. ممکن است پس از شکستن برخی از شرایط و قوانین خدمات اینستاگرام، با این پیغام روبه‌رو شوید.

اکشن بلاک اینستاگرام با تاریخ انقضای مشخص

نوع دیگری از اکشن بلاک‌ها در اینستاگرام، بلاک‌هایی با تاریخ انقضا هستند. نام این نوع مسدودی به خودی خود گویای این نوع است. در این نوع بلاک، تاریخ ماندگاری بلاک، به شما اعلام می‌شود. این بلاک معمولاً از حداقل 24 ساعت تا حداکثر 30 روز طول می‌کشد.

اکشن بلاک اینستاگرام بدون تاریخ انقضا

مدت زمان بلاک ممکن است از چند ساعت تا دو هفته متغیر باشد. این نوع بلاک برخلاف انواع دیگر، معمولاً دکمه Tell us را ندارد، بنابراین اگر مطمئن هستید که کار اشتباهی انجام نداده‌اید اما همچنان مسدود شده‌اید، می‌توانید درخواست بررسی دستی از طریق تنظیمات Instagram ->Help را ارسال کنید. در این صورت شما یک مشکل را به مسئولین گزارش می‌کنید تا رسیدگی کنند.

اکشن بلاک دائمی اینستاگرام

همان‌طور که از نام بلاک مشخص است، نمی‌توانید این نوع بلاک را حذف کنید. دلیل اعمال چنین بلاک‌هایی نقض قوانین چندین و چندباره اینستاگرام است. اگر حساب شما چندین بار به‌طور موقت مسدود شده است یا اگر سایر کاربران پروفایل شما را به اینستاگرام ریپورت کنند، در معرض خطر یک اکشن بلاک دائمی اینستاگرام هستید. در این صورت پس 30 روز به طور خودکار دیلیت اکانت اینستاگرام شما توسط خود تیم اینستاگرام انجام می‌شود.

راه‌های رفع اکشن بلاک اینستاگرام

اکشن بلاک‌های اینستاگرام معمولاً به دلیل تعداد بیش از حد اقداماتی که در یک بازه زمانی انجام می‌دهید، ایجاد می‌شوند (در هر ساعت یا در طول روز). هنگامی که از محدودیت‌های موجود در میزان فعالیت‌های مجاز ساعتی یا روزانه فراتر رفتید، ممکن است اقدامات شما توسط اینستاگرام مسدود شود. چرا که او شما را به عنوان یک رباتی در نظر می‌گیرد که از قوانین سرپیچی کرده‌اید.

محدودیت تعیین شده توسط اینستاگرام ممکن است بسته به قدمت حساب کاربری شما، نقض قبلی قوانین اینستاگرام، استفاده نادرست از ابزارهای شخص ثالث یا ربات‌ها، فعالیت قبلی شما و برخی موارد دیگر که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، متفاوت باشد.

دانستن تمام دلایلی که باعث ایجاد بلاک اکشن اینستاگرام می‌شود به شما کمک می‌کند تا در آینده از بروز چنین مشکلی جلوگیری کرده و بلاک اینستاگرام را از حساب کاربری خود حذف کنید و از تنبیه اینستاگرام به دور باشید. برخی از راهکارهای رفع اکشن بلاک به صورت زیر است:

برنامه اینستاگرام خود را مجدداً نصب کنید.

واضح‌ترین راه حذف اپلیکیشن اینستاگرام و راه‌اندازی مجدد آن است. پس از آن، کوکی‌ها و سایر داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط اینستاگرام باید حذف شوند، که برای خلاص شدن از شر بلاک اکشن، به ویژه بلاک موقت، مفید است.

یک مشکل را گزارش دهید.

اگر کار اشتباهی انجام نداده باشید، وقتی خطای «عمل مسدود شده» ظاهر می‌شود، معمولاً دو گزینه دارد: “به ما گزارش دهید” و “نادیده گرفتن”. برای درخواست بازبینی دستی توسط اینستاگرام، روی دکمه “به ما گزارش دهید” ضربه بزنید.

اما برخی از انواع پاپ‌آپ‌های خطا، گزینه دیگری جز OK ندارند. در این مورد، موارد زیر را انجام دهید: تنظیمات > راهنما > گزارش مشکل را فشار دهید. در قسمت متن، بنویسید که به دلایلی بلاک شده‌اید، هرچند کار اشتباهی انجام نداده‌اید (حتی اگر انجام داده‌اید، این راه را امتحان کنید).

به اینترنت تلفن همراه متصل شوید.

گاهی تنها دلیل مسدود شدن اقدامات ممکن است آدرس IP شما باشد. اینستاگرام IP را مسدود می‌کند. بنابراین پس از مشاهده هر گونه خطا، از Wi-Fi به اینترنت تلفن همراه بروید.

حساب اینستاگرام خود را به فیس بوک پیوند دهید.

اکنون اینستاگرام امکان ایجاد اکانت های Business و Creator را بدون اتصال آن‌ها به فیس بوک فراهم می‌کند. اگر اکانت شما به فیس بوک مرتبط نیست و با اکشن بلاک اینستاگرام تهدید شده است، آن را به صفحه فیس بوک خود پیوند دهید.

در این صورت ثابت می‌کنید که ربات نیستید.

با دستگاه دیگری وارد شوید.

از تلفن، تبلت یا حتی رایانه شخصی دیگری برای وارد شدن به حساب کاربری اینستاگرام خود، استفاده کنید.

24 تا 48 ساعت صبر کنید.

اگر هیچ یک از موارد فوق به خلاص شدن شما از شر اکشن بلاک اینستاگرام کمک نکرد، منتظر بمانید تا بلاک شما به زودی منحل شود. حتی بهتر است برای 24 یا 48 ساعت متوقف شوید. در این مدت از اینستاگرام یا ابزارهای دیگر استفاده نکنید.

سخن آخر

اینستاگرام پرطرفدار، قوانین و محدودیت‌های خود را برای کاربران اعلام می‌کند. دلایل مختلفی وجود دارد که خشم اینستاگرام را برانگیخته و حساب کاربر را محدود می‌کند. روش‌های مجازات این پلتفرم هم متفاوت است. یکی از این مجازات‌ها اکشن بلاک کاربر است. پس شدیدا توصیه می‌شود زبان این شبکه اجتماعی پرقدرت را بیشتر متوجه شوید تا از طرف او مجازات نشوید.

 

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

4

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه