Retry
معرفی ابزار های انالیز اینستاگرام

بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام در راستای رسیدن به نتیجه ی بهتر در اینستاگرام مارکتینگ دسترس ما قرار گرفته اند. ما در اینجا بهترین ابزار های آنالیز اینستاگرام را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید موردی را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید.

اگر می خواهید اطلاعات دقیق تر و بیشتری نسبت عملکرد اینستاگرام خود داشته باشید، این لیست برای شما مناسب است. البته بعد از آن به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ دیگر مقالات آموزش اینستاگرام رفته تا حداکثر استفاده را از این اپلیکیشن داشته باشید .

چرا به آنالیز اینستاگرام نیاز داریم؟

اگر فکر می کنید که به یک ابزار آنالیز اینستاگرام نیازی ندارید، اجازه دهید چند دلیل برای اثبات لزوم استفاده از این ابزار ها را به شما ارائه دهیم.

  1. اینستاگرام با محبوبیت بسیار زیاد خود، 1.08 میلیارد کاربر فعال دارد. این جمعیت تشکیل شده از مشتریان و مردمی است که می توانید به راحتی پیام و تبلیغ خود را به آنان منتقل کنید و به کسب درامد از اینستاگرام برسید.
  2. با انتشار و عملکرد تداومی کاربران در این فضای مجازی، اینستاگرام یک insight از عملکرد آنها در سراسر جهان در اختیار شما قرار می دهد که بسیار ارزشمند بوده و موجب درک عملکرد و احساس کاربران در لحظه هم می شود.
  3. در نظر بگیرید بدون وجود ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل، تمامی این اطلاعات و داده ها استفاده نشده و سازمان نیافته باقی می مانند. همچنین اطلاعات زیادی وجود دارند که با ورود به خود اپ اینستاگرام می توانید از آن ها بهره مند شوید. ارزش واقعی اینستاگرام می تواند با استفاده شما از یک ابزار تحلیلی برای جمع آوری داده های مورد نیاز، برای شما نمودار شود.

در ادامه به بررسی ابزار های تحلیل اینستاگرام می پردازیم:

بهترین ابزار های آنالیز اینستاگرامتجزیه و تحلیل اینستاگرام

  1. Insight در اینستاگرام

Insights یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام محسوب می شود که دسترسی به آن فقط از طریق اپلیکیشن اینستاگرام صورت می گیرد.

این ابزار خیلی عمیق عمل نمی کند، اما با استفاده از آن می توانید به یک بینش کلی و فوری از عملکرد خود برسید.

اینسایت اینستاگرام همچنین به شما امکان مشاهده ی بازخورد ها و به اشتراک گذاری های محتوای شما را می دهد، همچنین می توانید توسط معیار هایی، ضمن بررسی محتواهای خود، پست های برگزیده خود را نیز مشاهده کنید.

وجود گزینه هایی برای مشاهده عملکرد پست های قبلی شما نیز می تواند امکان نتایج مختلفی که از محتواها می خواهید به دست آورید را امکان پذیر کند. تنها محدودیت آن نیز، امکان بررسی و مشاهده پست هایی است که تا ۲ سال قبل منتشر شده اند.

در اینجا به بررسی برخی از معیارهای اصلی که این ابزار آنالیز اینستاگرام در اختیارتان می گذارد، می پردازیم:

  • ریچ (reach) در اینستاگرام
  • میزان درگیری و تعامل کاربر
  • لایک ها
  • بازدیدهای پروفایل
  • تماس ها
  • نظرات یا کامنت ها
  • دفعات به اشتراک گذاری
  • تعداد کلیک های وبسایت
  • باز شدن صفحه محصولات

همچنین می توانید برخی از اطلاعات مخاطبان خود مانند شهر و کشور آنها، دامنه سنی و جنسیت را در اختیار داشته باشید. اطلاعات پایه ای از زمان فعالیت فالوئر هایتان نیز قابل مشاهده است.اینسایت اینستاگرام

تمامی امکانات این ابزار کاملاً رایگان است اما برای مقایسه عملکرد در مدت زمان طولانی مناسب نیست.

Quintly

Quintly یک ابزار برای پوشش دهی چندین شبکه اجتماعی می باشد. همچنین با داشتن یک داشبورد استاندارد، می تواند در راستای نیاز های شما ویجت های مختلف را سفارشی سازی کرده و معیار های مورد نیاز شما را ردیابی کند.

این ابزار آنالیز اینستاگرام می تواند آنالیز فالوئرهایتان را، برای پروفایل شخصی شما و هم رقیبانتان بطور دقیق نشان دهد. شما می توانید محتوای اینستاگرام خود، تعاملات ایجاد شده توسط عکس ها و فیلم ها و همچنین جزئیات مربوط به استفاده از فیلتر را تجزیه و تحلیل کنید.

کوینتلی همچنین به طور کامل برنامه های فیس بوک، توییتر ، Google+، LinkedIn و YouTube را پوشش می دهد و شامل یک ابزار رایگان برای تجزیه و تحلیل فیس بوک و یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه برای اینستاگرام و سایر برنامه ها می شود که بعد از این مدت قیمت آن از 129 یورو در ماه شروع می شود.ابزار آنالیز اینستاگرام کویینتلی

برنامه Socialbakers

Socialbakers یک ابزار رایگان تجزیه و تحلیل اینستاگرام است. شما می توانید داشبورد خود را  به راحتی ایجاد کنید. گرچه این برنامه امکانات زیادی دارد که خوب است نگاهی به آن بیندازید، اما به راحتی می توانید با نسخه رایگان این برنامه در زمان یادگیری صرفه جویی کنید.

شما می توانید پست های برتر، هشتگ های پر استفاده و اکانت های تگ شده خود را بررسی کنید، به علاوه آمار کلی تعداد پست ها و دنبال کنندگان خود را نیز ببینید. همچنین ایمپرشن، reach و engagement نیز برای شما قابل مشاهده می باشد.

امکان ساخت داشبورد در واقع یک امتیاز بزرگ برای شما محسوب می شود، در حالی که استفاده و جست و جو در UI  هم به راحتی انجام می شود. به طور کلی این ابزار آنالیز اینستاگرام پیچیدگی زیادی ندارد اما برای برخورداری از insight و آنالیز در سطح بالا بسیار مناسب است.

Socialbakers برای هر پروفایل ماهیانه 20 دلار کسب درآمد می کند که شما می توانید از طریق سیستم عامل های مختلف از جمله YouTube ، Facebook و Twitter حساب ها را متصل کنید.ابزارهای تحلیل instagram

برنامه Squarelovin

Squarelovin یک ابزار عالی برای آنالیز رایگان instagram در سطح عمیق و گسترده است.

قابلیت های آن شامل میزان رشد و تعامل پست های اخیر، تجزیه و تحلیل ماهانه است و سابقه انتشار پست هایتان به ترتیب سال، ماه ، روز و ساعت نیز قابل مشاهده هستند.

همچنین در آن میزان تعامل صورت گرفته با پست های برتر و پست های معمول شما، ضمن نشان دادن بهترین و بد ترین زمان انتشار پست هایتان قابل مشاهده است.

همچنین می توانید حساب اینستاگرام خود را از داخل پلتفرم، با ایجاد آلبوم، قابلیت لایک و ایجاد کامنت برای سایر پست ها، مدیریت کنید.آنالیز اینستاگرام با Squarelovin

برنامه Union metrics

Union Metrics در ابتدا یک گزارش رایگان از حساب کاربری شما طی یک ماه گذشته، ارائه می دهد. این گزارش با استفاده از چند الگوریتم پولی از پلتفرم تجزیه و تحلیل آنها تهیه می شود.

در حالی که گزارش بطور کامل جامع نیست، اما چند نکته مثبت دارد.

این ابزار آنالیز اینستاگرام روی این تمرکز می کند که چند معیار و پست را انتخاب کند و با مقایسه کردن آنها با پست های معمول شما، در راستای پیدا کردن الگو ها به شما کمک میکند. هر 24 ساعت می توانید گزارش را به روز رسانی کرده، بررسی کنید و به شما امکان می دهد تا  عملکرد پست های جدید را به طور میانگین بررسی کنید.

این گزارش شامل تعداد افراد در تعامل با شما و یا فالوئر های برتر شما هم می شود.

همچنین زمان هایی که طی ماه گذشته پستی را به اشتراک گذاشته اید بر روی نمودار نشان می دهد و بهترین روز و زمان ارسال آن هم مشخص می شود، از جمله جزئیات میزان تعامل بیشتر و بازخورد ایجاد شده این زمان نسبت به میانگین شما قابل مشاهده است. هشتگ ها نیز با همان رویکرد، در نمودار رسم می شوند تا بیشترین لایک ها و کامنت ها را در هر پست مقایسه کنند.Union metrics

برنامه Iconsquare

Iconosquare یک نسخه آزمایشی 14 روزه رایگان را در اختیار شما می گذارد که به شما اجازه می دهد تا به تجزیه و تحلیل اینستاگرام و همچنین برخی دیگر از ویژگی های مفید و جالب دسترسی داشته باشید.

طیف گسترده ای از تجزیه و تحلیل همراه با مروری بر فعالیت در هفت روز گذشته یا ماه گذشته نیز قابل مشاهده است.

یک تب از این برنامه نشان دهنده توزیع، تراکم ، تگ و استفاده از فیلتر و موقعیت جغرافیایی می باشد. قسمتی دیگر مخصوص تاریخچه رشد، منبع تعامل و محبوب ترین رسانه ها است.ابزار Iconsquare

بخشی از این برنامه نیز زمان ارسال، متوسط ​​طول عمر رسانه، تأثیر تگ کردن و تأثیر فیلتر را پوشش می دهد. سرانجام ، برای تجزیه و تحلیل فالوئر ها نیز قسمتی به منظور نشان دهنده جزئیات دنبال کنندگان شما وجود دارد.

علاوه برتجزیه و تحلیل، امکان ایجاد عکس های فوری و به اشتراک گذاری آنان نیز وجود دارد. همچنین می توانید عکس ها، لایک ها و فالوئر های خود را مشاهده کرده و کامنت های آنان را مدیریت کنید.

امکان ساخت کاور پروفایل خود از 50 عکس اخیر نیز وجود دارد و شامل یک ویجت نمایش عکس های اینستاگرام در وب سایت هم می شود.

ابزار حسابرسی رایگان آن نیز همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، به شما چند نکته سریع در مورد نحوه بهبود حساب Instagram خود ارائه می دهد.

برای شروع کار با ابزار های آنالیز اینستاگرام آماده اید؟

این روز ها دیگر صاحبان اکانت های اینستاگرام، در مورد عملکرد حساب کاربری خود حدس نمی زنند. با وجود ابزار های آنالیز اینستاگرام که طبق الگوریتم های اینستاگرام عمل می کنند، همه کسب و کار ها در هر اندازه ای می توانند به بهینه سازی پست های خود برای افزایش تعامل با کاربر بپردازند.

آیا می خواهید لایک و کامنت بیشتری برای پست های خود کسب کنید؟ کنجکاو هستید که بدانید کدام هشتگ ها به حداکثر دسترسی شما کمک می کنند؟ کافی است از یکی از ابزار های تحلیل معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. در آخر برای آموزش کامل این اپلیکیشن کاربردی می توانید به سراغ آموزش اینستاگرام ژاکت رفته تا به صورت صفر تا صدی نحوه کار با اینستاگرام را آموزش ببینید.

 

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *