Retry
الگوریتم اینستاگرام

همانطور که می دانید الگوریتم ها حتی در رسانه های اجتماعی اغلب تعیین می کنند که چه کسی محتوای منتشر شده را می بیند و چه کسی آن را نمی بیند. با تغییر این الگوریتم ها، ممکن است تکنیک ها و روش های بازاریابی نیز تغییر کنند و به همین دلیل استراتژی شما در استفاده از این الگوریتم ها نیز باید در هر پلتفرمی دائماً به روز شود. به ویژه در الگوریتم اینستاگرام این الگوریتم ها پیچیده تر هم هستند و لزوماً با استفاده کردن از تعداد زیادی از هشتگ ها، محتوای جدید شما همیشه به مخاطبان مورد نظرتان نمایش داده نمی شود و قوانین بسیار زیادی وجود دارد که باید برای افزایش تعامل با کاربر و توسعه ی کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید.

باید در نظر بگیرید که چگونه می توانید با به روزرسانی های جدید الگوریتم اینستاگرام روش های خودتان را نیز تغییر دهید و از این طریق چگونه کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید. ما در این مقاله به شما نحوه ی کار الگوریتم اینستاگرام 2021 را ارائه خواهیم داد و در پایان نکاتی برای هر چه بهتر ظاهر شدن در این شبکه ی اجتماعی معرفی خواهیم کرد.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام در الگوریتم جدید خود ترتیب پستی را که کاربران هنگام جستجو در صفحه ی اکسپلور خود و یا از طریق فید مشاهده می کنند را تغییر داده است. بر اساس سیگنال های خاص، بهترین پست ها را اولویت بندی می کند، مهم ترین پست ها را به سمت بالاتر دقیقاً جایی که بیشترین بازدید را دارد قرار می دهد و هر چه کاربر به سمت پایین اسکرول می کند محتوایی را مشاهده خواهد کرد که با آن ها کمتر تعامل می کند.

اگرچه الگوریتم جدید نیز قابل تغییر است، اما این سه عامل اصلی رتبه بندی همچنان می توانند در استراتژی اینستاگرام شما موثر باشند:

ارتباط با کاربر

اگر کاربر خاصی با بسیاری از مطالب گذشته اینستاگرام شما ارتباط برقرار کرده باشد، حتی اگر شما را دنبال نکند به احتمال زیاد محتوای آینده شما را نیز می بیند. این امر باعث می شود تعامل مستمر و تکراری در پست های شما برای ایجاد مخاطب وفادار ایجاد شود.

میزان علاقه ای که کاربران نسبت به پست ها دارند.

این عامل بر این اساس است که آیا کاربر هنگام کاوش و جستجو در اینستاگرام با پست ها و حساب های مشابه شما نیز ارتباط برقرار کرده است و یا خیر. کاربرانی که با محتوای مشابه شما نیز در تعامل هستند به احتمال زیاد پست های شما را نیز مشاهده می کنند و به آن ها علاقه مند هستند.

مرتبط بودن پست ها

زمانی که پستی را در اینستاگرام منتشر می کنید، الگوریتم جدید به آن پست نمره و رتبه ای می دهد و این نمره بر پست هایی که در فید نشان داده می شود تأثیر می گذارد. همچنین موارد و معیار های دیگری نیز وجود دارد که اینستاگرام از آن ها در الگوریتم خود استفاده می کند و شما باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر کاربران حساب های کاربری زیادی را دنبال کنند، رقابت بیشتری برای کسب رتبه برتر در فید آن ها وجود خواهد داشت.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای استوری ها

استوری های اینستاگرام که در فید کاربران برای اولین بار ظاهر می شوند، مربوط به اکانت هایی است که بیشتر با آن ها درگیر هستند. نظرات، لایک ها و دایرکت ها همگی بر نشان داده شدن در فید کاربر تاثیر می گذارند. همچنین بسیاری از استوری ها براساس مکان کاربران نشان داده می شوند، به همین دلیل استفاده از هشتگ های موقعیت مکانی و لوکیشن بسیار رواج یافته است.

هرچه افراد از طریق استوری ها با نام تجاری شما بیشتر درگیر شوند، احتمال آن که پست های شما توسط افراد دیگر نیز دیده شود بسیار بیشتر خواهد شد. با دانستن این موضوع، می توانید با انتشار استوری به طور مداوم به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای IGTV ها

الگوریتم مورد استفاده در محتوای ویدیویی مانند IGTV مشابه الگوریتم فید اینستاگرام است و محتوای ویدیوی شما تنها به افرادی نشان داده می شود که بیشترین ارتباط را با پیج شما دارند. برای افزایش تعداد بازدید ویدیو ها، ابتدا آن ها را در فید خود به اشتراک بگذارید و هشتگ ها را در آن قرار دهید. برای افزایش دسترسی کاربران به یک IGTV، پیش نمایش آن را در فید اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید تا میزان بازدید را افزایش دهید.

اکنون، ممکن است از خود بپرسید که چگونه تمامی این جنبه های الگوریتم اینستاگرام بر استراتژی بازاریابی کسب و کار اینستاگرامی شما تأثیر می گذارد. بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم به روش های مختلفی که می توانید رویکرد خود را برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده کنید و رشد کسب و کار خود را بسیار بیشتر کنید همچنین در ادامه نکاتی برای داشتن بهترین عملکرد در اینستاگرام را ارائه خواهیم داد.

نکاتی برای موفقیت در اینستاگرام مطابق با الگوریتم جدید سال 2021

 

الگوریتم اینستاگرام 2021

وفاداری به مخاطب و داشتن تعامل مداوم با طرفداران شما اکنون بیش از هر زمان دیگری در اینستاگرام مهم تر است، به ویژه از آنجایی که می تواند شما را به عنوان یکی از مهم ترین عناوین خبری آن ها به خود اختصاص دهد نیازمند توجه بیشتر شما می باشد. برخی از راه های ایجاد این روابط با محتوای شما عبارتند از:

محتوای تولید شده توسط کاربر را در استوری خود به اشتراک بگذارید.

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC محتوایی در مورد برند تجاری شما است که دنبال کننده هایتان آن را تولید کرده و با افراد دیگر به اشتراک گذاشته اند. به اشتراک گذاشتن آن ها در استوری هایتان نه تنها باعث دادن انگیزه بیشتر می شود، بلکه کاربرانی که محتوای آن ها را به اشتراک می گذارید ممکن است شما را مجدداً در استوری خود منشن کنند و تمامی این موارد برند شما را در اینستاگرام گسترش می دهند.

شما می توانید کلیپ های 15 ثانیه ای را با صدا، جلوه ها و ابزارهای مختلف خلاقانه ضبط و تولید کنید تا بینندگان را سرگرم کند و شما را دنبال کنند. محتوای خلاقانه شما در فید افراد به اشتراک گذاشته می شوند و افراد بیشتری به صفحه شما دسترسی پیدا می کنند. همانطور که می دانید تولید محتوا در  IGTV نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود. محتوای IGTV در صفحه اکسپلور نشان داده می شود و این می تواند به دیده شدن شما و کسب و کارتان کمک بسزایی کند.

درباره پست های کاربران و برند های مربوطه نظر دهید.

 

نظر دادن در مورد پست های کاربران و برندهای مربوطه

همچنین می توانید با ارسال نظرات جالب درباره محتوای مشتریان بالقوه، افراد تأثیرگذار و مشاغل مرتبط، با کاربران درگیر شوید و روابطی خارج از محتوای خود ایجاد کنید. قرار دادن نظرات خود در حساب های کاربری که طرفداران زیادی دارند، می تواند شما را بیشتر در معرض دید قرار دهد و دنبال کنندگان بیشتری برای کسب و کار خود بدست آورید. به حساب های کاربری فکر کنید که مخاطب هدف شما احتمالاً آن ها را دنبال می کند. بنابراین شما نیز آن ها را دنبال کرده و با آن ها تعامل داشته باشید.

هنگام انجام این کار، سعی نکنید تنها به دنبال فرصت هایی برای ورود به بازار فروش و … باشید. به عنوان مثال، اگر آن ها به شما گفتند که نظرتان را در مورد محصول جدید آن ها بگویید، در واقع روی پیوند موجود در بیوگرافی اینستاگرام آن ها کلیک کنید، محصول آن ها را بررسی کنید و نظر قابل تأملی بگذارید تا از این طریق شخصیت برند خود را نشان دهید و به روشی جذاب تعامل داشته باشید.

حتی می توانید بر روی پست هایی که اخیراً منتشر شده اند تمرکز کنید و نظر خود را در رابطه با آن ها نیز به اشتراک بگذارید، زیرا در الگوریتم جدید اینستاگرام به دلیل تمرکز بر روی پست های اخیر، احتمال مشاهده نظر شما توسط افراد دیگر افزایش می یابد.

برای انجام این کار، ابتدا باید حساب کاربری مرتبط با کسب و کار خود را دنبال کنید. سپس، روی سه نقطه واقع در گوشه سمت راست بالای برنامه کلیک کنید و نوتیفیکیشن را روشن کنید تا هر زمان که پست جدیدی را منتشر می کند، از طریق اعلان های مطلع شوید.

علاوه بر برقراری ارتباط با افراد فعال در حوزه ی کاری خود، سعی کنید هشتگ های خاص مرتبط با نام تجاری خود را نیز دنبال کنید و با پست هایی که از آن برچسب ها استفاده می کنند درگیر شوید. این یک روش عالی دیگر برای بهینه سازی برای نرخ های بالاتر تعامل در الگوریتم اینستاگرام 2021 است.

سعی کنید در حوزه ی کاری خود فعال و به روز باشید.  

الگوریتم جدید اینستاگرام

از آنجا که فعال بودن هنوز عاملی است که در دید کاربران و همچینین اینستاگرام تاثیر می گذارد، از آن به نفع خود استفاده کنید. با فعال بودن به اینستاگرام نشان دهید که بیشتر دنبال کنندگان پست های شما را دوست دارند و برای به حداکثر رساندن پتانسیل هر پست، سعی کنید محتوای به روز تر تولید کنید تا در بالای لیست پست ها در اکسپلور کاربران ظاهر شوید.

بهترین زمان برای انتشار پست هایتان را پیدا کنید.

بهترین زمان انتشار پست

برای فهمیدن بهترین زمان برای انتشار پست هایتان کمی آزمایش و خطا لازم است و از این طریق شما متوجه خواهید شد که دنبال کنندهایتان در چه بازه ی زمانی بیشتر فعالیت می کنند. برای شروع می توانید از گزارش های Instagram Analytics استفاده کنید که در دسترس تمامی افراد می باشد و استفاده از ان رایگان بوده و هیچ محدودیتی ندارد.

اگر در Insights خود روی قسمت مربوطه به مخاطبان خود کلیک کنید و اسکرول کنید، قسمتی را مشاهده خواهید کرد که زمان آنلاین بودن دنبال کنندگان را به شما نشان می دهد. می توانید این اطلاعات را براساس روزهای هفته و یا ساعت روز مشاهده کنید.

شما می توایند زمان انتشار پست هایتان را امتحان کنید تا ببینید چه زمانی مناسب تر می باشد. شاید ارسال پست درست قبل از یک فعالیت بزرگ برای حساب شما بهتر باشد و یا شاید متوجه شوید که بهتر است پست را بلافاصله بعد از شروع یک رویداد به اشتراک بگذارید.

به نظرات افراد مختلف تا جای ممکن پاسخ دهید.

الگوریتم اینستاگرام

بسیاری از پروفایل های تجاری دیگر را به بیشترین تعداد نظرات در اینستاگرام پاسخ می دهند و این دید بهتری نسبت به شما خواهد داد. این امر یک نوع اثبات اجتماعی برای محتوای شما ایجاد می کند، تعداد کامنت های شما را افزایش می دهد و پاسخ های بیشتر را نیز تشویق می کند و این موضوع شانس شما را برای داشتن تعامل بیشتر افزایش می دهد.

پاسخ به یک کامنت همچنین می تواند افراد دیگر به کامنت گذاشتن را نیز تشویق کند، حتی اگر تنها یک تشکر برای پاسخ دادن به یک سوال باشد کافی است تا آن ها را جذب کنید. در برخی موارد، این کار می تواند یک مکالمه را شروع کند، و به شما تعامل چشمگیری می دهد که به دسترسی افراد بیشتر و دیده شدن آن پست و پست های آینده نیز کمک می کند.

برای دسترسی به کاربران فعال از هشتگ استفاده کنید.

استفاده از هشتگ برای دسترسی به کاربران

هشتگ های اینستاگرام با کمک به شما در نمایش در جستجوهای مربوطه، می توانند میزان در دسترس بودن شما را افزایش دهند. با این حال، برای موثر بودن تکنیک استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی ، باید هشتگ هایی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما در واقع جستجو می کند تا از این طریق محتوا و سایر کاربران را نیز کشف کنید.

هشتگ های مربوط به انجمن ها نیز فعال هستند. این هشتگ های خاص ممکن است به اندازه هشتگ های محبوب دیگر پست نداشته باشند، اما در حال حاضر توسط گروه هایی در اینستاگرام در حال جستجو هستند که می خواهند با دیگران که به آن موضوع، جنبش یا انجمن علاقه مند هستند، ارتباط برقرار کنند. اینجا جایی است که در واقع بازدید های بسیار زیادی را دریافت خواهید کرد.

گرچه این هشتگ های ارزشمند از نظر صنعت متفاوت خواهند بود، اما به طور کلی می توانید از آن ها استفاده کنید، زیرا مشتری ایده آل شما را توصیف می کنند و به طور مداوم با پست های جدید درباره ی همان موضوع به روز می شوند. با این حال تعداد زیادی از این هشتگ ها را به پست های خود اضافه نکنید.

محتوای قدیمی خود را دوباره در استوری ها به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید بفهمید که باید چه چیزی را در اینستاگرام برای جلب توجه به اشتراک بگذارید بهتر است محتوای قدیمی خود را مجدداً استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما تا حد ممکن دیده می شود. این کار یکی از بهترین روش هایی می باشد که محتوای شما را به بالای لیست اکسپلور کاربران ارسال می کند و آن ها را به افراد بیشتری نشان می دهد.

در حالی که برخی به سادگی یک پست را حذف می کنند و آن را به همان روشی که در گذشته به اشتراک گذاشته اند دوباره بارگذاری می کنند، شما می توانید بدون نیاز به پاک کردن آن ها دوباره به اشتراک بگذارید. در واقع استفاده مجدد از محتوا می تواند زمان زیادی صرفه جویی کند، اما به یاد داشته باشید که این کار را با کمترین میزان انجام دهید و سعی کنید نوآوری کنید و فید خود را به روزرسانی کنید تا محتوای تکراری حذف شود.

در استوری ها بسیار فعال باشید.

استوری های اینستاگرام بسیار مورد توجه قرار می گیرند، زیرا تحت تاثیر الگوریتم مشابه پست های موجود شما قرار نمی گیرند. آن ها همچنین یک روش عالی برای صحبت با دنبال کننده های شما و ایجاد وفاداری هستند، در نتیجه تعامل بیشتر در پست های ثابت اینستاگرام شما و در نتیجه دسترسی بیشتر به شما ایجاد می شود. روش های مختلفی برای استفاده از آن ها در الگوریتم جدید اینستاگرام وجود دارد:

  • از هشتگ های برند خود استفاده کنید. وقتی کاربران برچسب هشتگ شما را لمس می کنند ، با استفاده از آن هشتگ علاوه بر اینکه پست های شما را مشاهده می کنند بلکه باعث ایجاد یک حس تعلق و اعتماد خواهد شد. در واقع استفاده از هشتگی که تنها متعلق به خود شما باشد مشتریان را به سمت پست های ثابت شما هدایت می کند و تعامل به بیشترین حد ممکن می رسد. همچنین  برای کمک به نمایش محتوای خود در جستجوهای افراد یک هشتگ مکان و لوکیشن نیز اضافه کنید.
  • همچنین لازم است که استوزی های سایر کاربران را به اشتراک بگذارید. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که وقتی کسی در استوری خود از شما نام ببرد شما نیز مطلع شوید و شما هم می توانید استوری آن ها را به اشتراک بگذارید. حتی می توانید دنبال کننده های خود را تشویق کنید تا یکی از پست های شما را در استوری خود به اشتراک بگذارند.
  • با هشتگ های تعاملی الهام بگیرید. این هشتگ های تعاملی شمال نظرسنجی ها ، سوالات و … می باشد. به عنوان مثال باکس سوالات به شما این امکان را می دهد که از کاربران خود سوالاتی را بپرسید و بعداً پاسخ آن ها را در استوری های خود منتشر کنید. این کار به شما محتوای بیشتری می دهد که ممکن است دنبال کننده های  شما با آن تعامل داشته باشند.

نکته: برای به اشتراک گذاشتن پست های خود در استوری کافی است که بر روی دکمه پیام در پایین یکی از پست های خود ضربه بزنید و گزینه “Add to your story ” را انتخاب کنید. سپس می توانید اندازه آن را تغییر دهید و متن و سایر ویرایش ها را اعمال کنید و سپس منتشر کنید.

از دایرکت ها استقبال کنید.

الگوریتم جدید اینستاگرام

با افزایش استفاده از برنامه و تعداد ویژگی های چت، دایرکت اینستاگرام محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. هرچه بیشتر کاربران پیام های خصوصی برای شما ارسال کنند، تعامل آن ها با شما نیز بیشتر خواهد شد. دایرکت ها غالباً شامل مکالمات و چت های طولانی تر می شوند و به شما فرصتی می دهند تا یک رابطه فردی را به تنهایی گسترش دهید.

این کار وقتی که از پیام رسان مستقیم برای ارتباط داشتن استفاده می کنید نیز جواب می دهد. می توانید با ارسال پیام از طریق استوری های خود با مشتریان واجد شرایط، شرکای بالقوه و تأثیرگذارانی که می خواهید با آن ها کار کنید در تماس باشید.

توجه داشته باشید که این یک استراتژی است که مقیاس خوبی ندارد، بنابراین شما باید افرادی که به آن ها قصد دارید نزدیک شوید را انتخاب کنید. به دنبال مدافعان برند، مشتریانی باشید که به نظر می رسد بر اساس نظرات خود در مورد پست های شما به کمک نیاز دارند و شرکا یا تأثیرگذارانی که می خواهید با آن ها کار کنید را در نظر بگیرید و بر روی هر مکالمه به صورت جداگانه متمرکز شوید.

با انجام تبلیغات و همکاری کردن با افراد تأثیرگذار اینستاگرام  کسب و کارتان را گسترش دهید.

تبلیغات و همکاری با اینفوئسرها

سریع ترین راه برای حل دسترسی محدود افراد به حساب شما تبلیغات می باشد. با افراد تاثیرگذار ارتباط داشته باشید تا بتوانید مخاطبان خود را گسترش دهید. تبلیغات اینستاگرام هزینه زیادی دارد و اگر دقت نکنید می تواند شما را دچار مشکل کند، اما اگر تمامی جوانب را بررسی کنید و انتخاب درستی داشته باشید بسیار مفید می باشد.

شما می توانید استوری اینستاگرام را با حرکت ها و گرافیک عالی جذاب تر کرده و محصولات خود را تبلیغ کنید. مشتریان بالقوه آن را دوست دارند، با صفحه شما ارتباط برقرار می کنند و به شما کمک می کنند تا محتوای شما را بیشتر نمایش پیدا کنند. حتماً یک بودجه برای تبلیغات خود تعیین کنید، مخصوصاً اگر تازه وارد اینستاگرام شده اید، بنابراین همچنان کنترل هزینه های خود را حفظ خواهید کرد.

جمع بندی

با بررسی این استراتژی ها در الگوریتم اینستاگرام2021، می توانید پیشرفت کسب و کار خود را بیشتر کنید. در حالی که اکثر مردم معمولاً به دنبال تمرکز بر تعداد فالوور ها و دنبال کننده ها هستند، شما با داشتن استراتژی بازاریابی مناسب که منطبق با الگوریتم جدید اینستاگرام می باشد می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. این را هم به خاطر داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام ممکن است تغییر کند، اما نحوه ی ایجاد روابط تغییر نمی کند.

اگر می خواهید از اینستاگرام بیشترین بهره را ببرید، انتشار منظم مطالب کافی نمی باشد، در عوض ضروری است که ضمن برقراری ارتباط با کاربران اینستاگرام بر روی ایجاد روابط کلی و محتوای با کیفیت بالا نیز تمرکز کنید. تغییرات الگوریتم اینستاگرام همیشه اتفاق خواهد افتاد اما می توان روش های جدید و شگفت انگیزی برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود کشف کرده و استفاده کنید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *