چگونه می توان به طور موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی استفاده کرد

دیجیتال مارکتینگ

7 دقیقه زمان مطالعه

وارد هر سیستم عامل شبکه های رسانه های اجتماعی که شوید هشتگ ها را می بینید. برای افراد تازه کار و یا کسانی که نمی دانند هشتگ چیست ، کلماتی که قبل از آن ها هشتگ وجود دارد، ممکن است فقط کاری شبیه تأکید یا خنده دار بودن به نظر برسد اما این طور نیست در واقع، هشتگ ها بخشی از دنیای بسیار بزرگتر در جهان رسانه های اجتماعی هستند و استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

یک منبع اخبار تنکولوژی در باره هشتگ ها می گوید که به عنوان مثال یک پست اینستاگرام با هشتگ به طور متوسط 12.6٪ بیشتر از پست بدون هشتگ به کاربران نشان داده می شود.

هشتگ زدن و به طور کلی رسانه های اجتماعی حتی برای تلاش های بازاریابی در صنعت تولید محتوا، ارزش وقت گذاشتن را دارند! تیم های بازاریابی محتوایی هر روزه در این مسیر وقت زیادی می گذارند.

اما چگونه باید از هشتگ ها برای افزایش مخاطبان در شبکه های اجتماعی استفاده کنید؟

خلاصه ای از نحوه عملکرد هشتگ ها

اگر چه هشتگ ها عملاً بخشی از هر پست در رسانه های اجتماعی هستند، اما اگر بخواهیم بگوییم هستگ چیست باید بگوییم هشتگ کلمه یا مجموعه ای از کلمات است که قبل از آن ها علامت شارپ (#) وجود دارد، که به طور رسمی به عنوان “هشتگ” شناخته می شود. هدف هشتگ ها برای شناسایی پست های مربوط به یک موضوع خاص استفاده می شود.

بازدید کنندگانی که هشتگ خاصی را دنبال می کنند می توانند # پست های شما را در آن زمینه ببینند، حتی اگر شما را دنبال نکنند .

هشتگ چیست

استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی ، دسته بندی پست های شما را برای سایت های شبکه های اجتماعی آسان تر می کنند و باعث می شود در جستجو های داخل سایت بیشتر دیده شوند. بنابراین اگر #وردپرس را روی یک پست اینستاگرام اضافه کنید، پست شما در پی ارسال های مربوط به وردپرس، برای سایر کاربران اینستاگرام نشان داده می شود

به طور خلاصه: استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی یک روش رایگان و نسبتاً آسان برای جذب مخاطب است.

7 نکته در مورد استفاده از هشتگ ها برای تجارت و کسب و کار

  1. هشتگ ها همه یک کلمه بدون فاصله هستند.
  2. از هشتگ در حد اعتدال استفاده کنید.  به طور جدی ، #لطفا #متن #پست های #شبکه_اجتماعی خود را به این #صورت ننویسید. این موارد تا ناخوشایند است و قابل خواندن نیست.
  3. هشتگ های خود را کوتاه کنید.
  4. در وسط هشتگ خود از کاراکترهایی مانند $ یا @ استفاده نکنید. اگر هشتگ # Don’tGoChasingWaterfalls را استفاده کنید، سیستم عامل اجتماعی فقط هشتگ #Don را نشان می دهد. و سپس به جای طرفداران Don’tGoChasingWaterfalls ، توجه همه به Don جلب می شود.
  5. از کلمات سخت و پیچیده که درک آن برای کاربران صفحات اجتمایی سخت است استفاده نکنید زیرا مخاطبان شما نیز از این کلمات در جست و جو های خود استفاده نمی کنند.
  6. برای خوانایی بیشتر هشتگ خود در زبان انگلیسی، حرف اول هر کلمه را بزرگ بنویسید. این به ویژه در هشتگ های طولانی تر مهم است مانند #HowToLearnWordpress
  7. بر روی کلمات کلیدی اصلی بیشتر تمرکز کنید و از کلمات کلیدی کلی استفاده نکنید. به عنوان مثال، #عکاسی در دریایی از پست های دیگر گم می شود.  از جمله پست هایی که درباره عکاسی طبیعت، ماشین و سایر دسته بندی ها است. اما #عکاسی_پرتره هشتگ خاصی است که این روزها در شبکه مجازی بسیار دیده می شود. هشتگ های خود را بیش از حد خاص قرار ندهید به عنوان مثال هیچ کس به دنبال #عکاسی_پرتره_با_لنز_200_میلی_متر در شبکه های اجتماعی نیست.

3 نوع هشتگ برای شبکه های اجتماعی

به طور کلی، سه نوع هشتگ وجود دارد که باید برای استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی در مورد آن ها اطلاعات داشته باشید:

  • هشتگ های محتوا
  • هشتگ های ترند
  • هشتگ های برند

استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی

  1. هشتگ های محتوایی

شروع کار استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی را با هشتگ هایی را در نظر بگیرید که مستقیماً مربوط به صنعت، محصول یا خدمتی است که با آن ها درگیر هستید. این هشتگ ها را در شروع کار خود زیاد استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به #دوربین عکاسی، #عکاسی و #عکاسی_پرتره اشاره کرد.

هشتگ های محتوا به سرعت برند شما را در معرض دید مشتریان جدید قرار می دهند.

  1. هشتگ های ترند

در حالی که ممکن است میزان مواجهه در مقایسه با هشتگ محتوا کمتر باشد، از هشتگ های ترند یا پر طرفدار استفاده کنید و مخاطبان برند خود را از این طریق افزایش دهید این عناوین در بد ترین شرایط میلیون ها بیننده دارند. موضوعات پرطرفدار ممکن است شامل اخبار تعطیلات و صنعت باشد.

مطمئن شوید که هشتگ های شما به مطالب موجود ارزشی اضافه کرده باشند. ارزش می تواند به معنای عبارات زیر باشد:

  • برداشت جدید از یک موضوع
  • خبر یا اطلاعات منحصر به فرد
  • یک نظر یا تصویر خنده دار

اگر پست شما به اندازه کافی ارزشمند باشد، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت، در نتیجه آگاهی از برند شما افزایش می یابد.

  1. هشتگ های برند

آخرین مورد که شاید برای کسب و کار شما شاید کم اهمیت ترین مورد باشد، هشتگ مخصوص برند تجاری است. گاهی اوقات، استفاده از هشتگ های عمومی یا محبوب باعث برجسته شدن شما نمی شود. هشتگ های خاص مارک دار کاملاً بی نظیر هستند. به عنوان مثال، #ژاکت می تواند برای ما یکی از بهترین هشتگ ها باشد که می توانیم از آن استفاده کنیم زیرا نام تجاری ما است و ما با آن شناخته می شویم.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش کسب درامد از اینستاگرام بدون سرمایه اولیه

از این هشتگ ها می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

اگر انگیزه قانع کننده ای برای استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی در اختیار کاربران قرار دهید (مانند تخفیف یا جایزه)، شانس بیشتری برای جلب توجه خواهید داشت. از آن جا که این هشتگ ها برای شرکت شما حکم برند را دارند، بهتر است برای آن وقت کافی بگذارید.

سعی کنید هشتگ های مارک دار را به حداقل برسانید تا جایی که به اندازه کافی دنبال کننده داشته باشید تا توجه آن ها را جلب کنید.

نکاتی خاص برای بستر های شبکه های اجتماعی

از یک رویکرد سختگیرانه در استراتژی اجتماعی خود استفاده نکنید. هر پلت فرم از هشتگ های مختلفی استفاده می کند و استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی مختلف، متفاوت است.

توییترهشتگ در توییتر

هشتگ ها تمرکز خود را بر روی یک موضوع مکالمه یا گروهی از افراد قرار می دهند که ممکن است ارزش آن ها در زمینه های مختلف متفاوت باشد.

هنگامی که یک توییت جدید را شروع می کنید، نماد # را وارد کنید و شروع به تایپ کنید، توییتر هشتگ هایی را به شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید یکی از پیشنهادات آن ها را انتخاب کنید یا هشتگ های مورد نظر خود را وارد کنید.

به هر پست به 2-3 هشتگ بچسبانید. تحقیقات نشان می دهد که بیش از این، شما در معرض افت شدید تعامل قرار داده می شوید.

شما باید در وسط توییت یا در انتهای توییت یک هشتگ استفاده کنید.

ابزار رایگان Hashtagify: با استفاده از این ابزار می توانید محبوبیت و روندهای اخیر هشتگ مورد نظر را جستجو کنید.

اینستاگرامهشتگ در اینستاگرام

برخلاف توییتر، هشتگ های موجود در این پلت فرم اغلب به توصیف محتوا می پردازند.

می توانید با استفاده از جعبه جستجو آن چه مخاطبان، رقبا و برترین ذهن های صنعت شما، آن ها را هشتگ می کنند، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تعداد پست های آن هشتگ و تعداد پسند های چند پست اول با آن برچسب قابل قبول باشد.

هرچه هشتگ بیشتری استفاده کنید، تا یک تعداد خاص تعامل بیشتری را خواهید دید. بعد از حدود 10 هشتگ، خطر از دست دادن بخشی از مخاطبان خود را دارید.

فیس بوکهشتگ در فیسبوک

فیس بوک پشتیبانی از هشتگ ها را در سال 2013 آغاز کرد. با این حال، هشتگ ها به سادگی به اندازه سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در فیس بوک استفاده نمی شوند، بنابراین خود را ملزم به استفاده از آن ها نکنید.

اگر تصمیم دارید از هشتگ ها استفاده کنید، سعی کنید آن ها را به حداقل برسانید.

هشتگ های که می توانید در فیس بوک جستجو کنید بیشتر مورد استفاده برند ها و ناشران است تا افراد معمولی.

مطمئن شوید که پست شما عمومی است، بنابراین بازدید فقط به افراد داخل فیس بوک محدود نمی شود. برای انجام این کار، بر روی دکمه سمت چپ “ارسال” کلیک کنید و “عمومی” را از فهرست کشویی انتخاب کنید.

وقتی کسی هشتگی را کلیک می کند، فید پستی را می بیند که شامل هشتگ های گفته شده است. بعضی اوقات نیز هشتگ های مرتبط را در بالای صفحه مشاهده می کنند.

لینکدینهشتگ در لینکدین

قبل از خواندن از طریق این پست، ممکن است فکر کرده باشید  LinkedIn مخصوص افراد خاص یا برند دار است که هیچ وقتی برای هشتگ ها ندارند. ” اما در مطالعات اخیر ثابت شده است که می توانید هشتگ هایی اضافه کنید تا به کاربران کمک کنید تا بدانند چه نوع مقاله ای را منتشر می کنید. به یاد داشته باشید که در لینکدین، انتشار مقاله به معنای ارسال “فید یا پست جدید” نیست.

در هر ارسال مقاله، از هشتگ استفاده کنید و در صورت امکان، آن ها را از اطلاعات مهمی که نوشته اید دور نگه دارید.

یعنی بین متن اصلی و هشتگ خود چند خط فاصله بیندازید.

برای یافتن محتوای مورد علاقه خود، یک کلمه یا عبارت هشتگ به عنوان مثال #فروش_ویژه را در نوار جستجوی صفحه اصلی تایپ کنید.

با تنظیم “عمومی” مطمئن شوید که نمایه شما یک حساب عمومی است تا افراد بتوانند مقاله شما را با هشتگ شما پیدا کنند.

حتی اگر استفاده از هشتگ برای شما نا آشنا باشد، متوجه خواهید شد که استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی  به طور کلی قابل انجام است. کافی است کمی تحقیق و خلاقیت برای استفاده از ارزش هشتگ استفاده کنید.

امیدواریم شما با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که هشتگ چیست و استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی به منظور افزایش مخاطبان پگونه انجام می پذیرد. همچنبن می توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

445,000 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

133,500 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام عزیز اگر زبان متن یکم عامیانه تر و به زبان سلیس فارسی باشه بهتره.
درهرصورت ممنونم

ارسال دیدگاه