7 کلید راهنما برای جذب مشتریان بیشتر از طریق شبکه‏‌های اجتماعی

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

چالش جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی، برای صاحب هر کسب و کار اینترنتی، یک دغدغه‏ روزمره است. شبکه‏‌های اجتماعی به صورت روز افزون به بخش مهمی از تبادلات اطلاعاتی و روابط اجتماعی مردم تبدیل شده است. مفهوم شبکه‏‌های اجتماعی از قالب یک مکالمه ساده، به استفاده‌‏های تبلیغی و تجاری نیز رسیده است. در واقع سرمایه‏‌گذاری برای تبلیغات در شبکه‏‌های اجتماعی، در قالب هر برندی، ارتباط مستحکم‏‌تر با کاربران آن برند را ایجاد می‌کند.

جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی

این بخش از تجارت تا پیش از تجارت الکترونیک، عملاً منفعل مانده بود… یا اینکه امکان بررسی آن برای همه مالکان برند‏ها و تولید کنندگان جهان را ایجاد نمی‌کرد. بنابراین تولیدکننده براساس فهم، دانش و همچنین سلیقه محیط اطرافش، کالایی را تولید می‌کرد که در آن سوی مرزها مصرف می‌شد. بنابراین ارتباط چندانی با مصرف‌کننده نداشت و نظر خریدار عملاً چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

مصرف کننده نیز راهی جز بیان ساده رضایت یا عدم رضایت از کالا را نداشت؛ که آن را هم ممکن بود به گوش فروشنده محلی برساند که شاید هیچ‌گاه این انقال پیام تا محل تولید کننده اصلی پیش نمی‌رفت. بنابراین در دنیای پیش از اینترنت، تولید مفهومی یک طرفه بود. رقبا هر کدام درصد کمی از بازار را در دست گرفته بودند و مشتریان نیز شاید از محصولات سایر شرکت‏‌ها مطلع نبودند.

دنیای اینترنت به بشر، سرعت و تنوعی از ارتباط را هدیه کرد، که نه تنها متن به عنوان پایه‌‏ای‏‌ترین روش انتقال پیام، بلکه صوت و تصویر نیز به صورت دو سویه، ارتباطی کامل‏‌تر را نسبت به رادیو و تلویزیون که تولید و مصرف محتوای یک طرفه بود را ایجاد کرد. در حال حاضر 2.3 میلیارد انسان وارد حداقل یک شبکه اجتماعی شده‏‌اند و هر روز به طور فزاینده‏ای با گسترش خطوط پرسرعت اینترنت و ارزان‏‌تر شدن گوشی‏های هوشمند، استفاده‌‏های متنوع‏‌تری برای جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی می‏‌کنند.

امروزه شبکه‏‌های اجتماعی فقط برای سرگرمی و ارتباط مخاطبان نیست… حالا مردم و حتی تولیدکنندگان برای فروش کالا‏ها و خدمات از آنها استفاده می‏‌کنند.
7 کلید رهنما برای جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی، عنوان مطلبی است که در این مقاله از ژاکت بلاگ به بررسی آن می‌پردازیم. 

استفاده از ویدیو و تصویر

شبکه اجتماعی بدون تصویر و عکس عملاً کار‌آمد نیست. تصویر و جلوه‏‌های بصری مثل عکس و اینفوگرافیک می‌تواند مفهوم متن را به صورتی تاثیرپذیر در ذهن کاربر نگه دارد. یک عکس می‌تواند مفاهیم بزرگی را که چگالی فکری زیادی برای تهیه متن برای آن لازم است را به راحت‏‌ترین روش بیان کند.

عکس و تصویر خاصیت دیگری نیز دارند که مرز‏های جغرافیایی را در می‌نوردند… با نشان دادن یک عکس می‌توانید نوعی از احساس را بدون اینکه از واژه‏‌های زبانی استفاده کنید را انتقال دهید. متن‏‌هایی که با عکس ارائه می‌شوند تا 35 درصد بیشتر مخاطب را درگیر خود می‌کنند و احتمال افزایش نرخ تبدیل را بالا می‌‏برند. کیفیت در عکس‌‏ها به مدد ابزار‏های پیشرفته‌‏تر، روز به روز افزایش پیدا می‌کند. رزولوشن‏‌های بالاتر در حجم‏‌های کمتر، توانسته‏‌اند کاربران را برای ترغیب به مطالعه‌ متن‏‌ها در وبسایت‌‏ها و شبکه‏‌های اجتماعی به سمت خود جذب کنند. 

تحقیق در مورد محصول، تولید کنندگان، مصرف‌کنندگان و رقبا

هیچ محتوای مناسبی برای جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی نمی‌تواند از کیفیت لازم برخوردار باشد، مگر اینکه نویسنده اطلاعات به نسبت جامعی را که در مورد آنچه می‌نویسد، تحقیق کرده باشد. وقتی شما مخاطب را نشناسید که دارای چه سطحی از سواد یا تمکن مالی است و یا در چه محیط جغرافیایی زندگی می‌کند، پس محتوای شما نمی‌تواند به اندازه کافی اثر گذار باشد. جزییات محصول و عملکرد‏های آن به همراه مزیت‏‌ها و اینکه چرا کاربر باید آن را خریداری کند نیز، از ضروریات اطلاعات کافی یک نویسنده برای فروش محصول است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش کامل ساخت فروشگاه اینترنتی + ویدئو اموزشی

طبیعتاً بسیاری از محصولات یکتا نیستند… پس رقبای دیگری نیز در داخل و خارج کشور دارند که هر کدام مزیت‏‌ها و معایب خود را دارند. توان مقایسه بین رقبا و اطلاع‌رسانی به کاربر به این روش، یکی از راه‏‌های مناسب برای افزایش آگاهی در کاربران و ترغیب آن‏ها برای خرید و مصرف آن محصول است.

social media-جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی

کیفیت محتوا را بالا ببرید

چه یک کسب و کار نوپا را داشته باشید یا اینکه سال‏‌ها در حال کار باشید، باید سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کنید. اگر این کار را بلد نیستید یا اینکه وقت کافی برای انجام آن ندارید، این امکان وجود دارد که بتوانید کارها را به شرکت‏‌های معتبر در این زمینه بسپارید. افراد متخصص زیادی هستند که به صورت فردی و در محل خود می‌توانند به شما خدمات مناسبی از این دست ارائه کنند. سایت‌‏هایی مثل پونیشا یا فرا محتوا به شما کمک می‌کنند تا این بخش از کار را با آسودگی به دیگران واگذار کرده و سایت یا شبکه اجتماعی خود را با محتوای با کیفیت بیارایید. 

محتوا را پالایش کنید

کافی و دقیق بنویسید… برای مقالات روزانه، عددی بین 800 تا 1500 کلمه و برای مقالات هفتگی، عدد‏های بالای 2000 تا 5000 کلمه می‌تواند متناسب باشد. توجه کنید که موتورهای جستجوگر به دنبال مقاله‏‌های منظم و غنی شده با کلمات کلیدی متناسب هستند.

برای اثرگذاری بیشتر، متن‏‌ها را بارها بخوانید و پیش از انتشار تا جای ممکن، اشکالات نوشتاری و جمله‌بندی را برطرف کنید. تعداد و کمیت کلمات بر جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی موثر است. 

محتوای بکر بسازید

کپی کردن و پرکردن فضای نوشتاری سایت با برش از مطالب سایت‏‌های رقیب نه تنها شما را معتبر نمی‌سازد، بلکه گوگل را برای نادیده گرفتن شما ترغیب می‌کند. اینکه شما قادر باشید بدون تقلب، محتوایی را در شبکه‏‌های اجتماعی و سایت خود بگذارید که قبلا منتشر نشده باشد، می‌تواند کاربران را برای تداوم استفاده از مطالب سایت تشویق کند. با پیشرو بودن در زمینه تامین محتوای با کیفیت به کاربران و گوگل این مفهوم را انتقال می‌دهید که منبعی معتبر و تولید کننده‏‌ای سطح بالا در تامین محتوای با کیفیت هستید.

از ابزار‏های تحلیل وبسایت استفاده کنید

پیگیری مداوم عملکرد محتوای وبسایت می‌تواند باعث یافتن راهکارهای مناسب‏‌تر برای جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی، و کمک بزرگی برای درگیر کردن آن‏ها به وسیله محتوا باشد. تحلیل اینکه چرا یک پست توانسته است مخاطبین بیشتری را درگیر کند و دیگری نتوانسته است، می‌تواند شما را به رهیافت‌هایی برای بهبود عملکرد محتوا برساند. 

اشتراک‌گذاری را راحت کنید

هر محتوا هنگامی که خواننده‏‌ای آن را بخواند، از چرخه عمر خارج می‌شود… مگر اینکه کاربر آن را برای دیگری بفرستد. ضریب نفوذ محتوا میان کاربران سایت و افرادی که به صورت اشتراک شده از آن محتوا استفاده می‌کنند، می‌تواند تعداد کاربران جدید سایت یا شبکه‏‌های اجتماعی شما را به صورت تصاعدی افزایش دهد. بنابراین برای متن‏‌های وبسایت، قرار دادن دکمه‏‌های اشتراک‌گذاری و ترغیب کاربران برای اشتراک‌گذاری مطالب بسیار موثر است.

حضور در شبکه‏‌های اجتماعی برای هر برند یا کسب و کاری در دنیای امروز به یکی از اصلی‏‌ترین روش‏‌های آگاه بخشی و اطلاع‌رسانی به کاربران و مشتریان تبدیل شده است. شبکه‏‌های اجتماعی چه به صورت رسمی و حتی در مواقعی امور کمتر رسمی شرکت‏‌ها و برند‏ها را پوشش داده‏‌اند.

روند‏ها و رویداد‏ها را برای کاربران گزارش کرده‌‏اند و در مناسبت‌های مختلف محتوا‏های مربوط را برای کاربران تهیه کرده‌‏اند و آن‌‏ها را بیش از پیش با محصول و محتوای بصری و متنی آن درگیر نموده‌‏اند. راهکار‏های ساده‌‏ای که در این مقاله به آن اشاره شد می‌تواند تاثیری بزرگ در جذب مشتریان بیشتر از شبکه‏‌های اجتماعی فراهم کند.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه