افزودن فرم تماس در وردپرس با کمک پلاگین WPForms

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

حال که سایت داریم حتما باید به دنبال راهی برای تماس کاربرانمان با خود باشیم. اینکه آن‌ها بتوانند نظرات و مشکلات خود را با ما در سایت درمیان بگذارند موجب دلگرمی و حس خوب در آن‌ها شده و میل به ماندن و وفادار شدن را در آن‌ها بیشتر می‌کند. اما به چه طُرقی می‌توان راه‌های ارتباطی ایجاد کرد؟ بهترین راه ایجاد ارتباط، افزودن فرم تماس در وردپرس است. فرمی که به راحتی سوال و مشکل خود را در آن وارد کرده و برای ما ارسال کنند. بدین منظور در وردپرس تعداد بی‌شماری فرم‌های تماس رایگان و پرمیوم موجود است که می‌توان برحسب نیاز آن‌ها را به کار برد. امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم یکی از بهترین‌ها را معرفی کرده و آموزش دهیم. اگر شما هم نیاز به یک فرم تماس استاندارد و محبوب دارید، با ما همراه باشید.

افزودن فرم تماس در وردپرس

شاید از خود بپرسید که چرا به فرم تماس نیاز دارم؟ آیا نمی‌توانم فقط آدرس ایمیل خود را در وبسایت اضافه کنم تا مردم بتوانند به من ایمیل بزنند؟ این یک سوال بسیار رایج از مبتدیان است زیرا می‌ترسند اضافه کردن یک فرم تماس مستلزم دانش کدنویسی باشد و به همین علت از آن دوری می‌کنند. خوشبختانه، می‌توانید از یک افزونه وردپرس برای افزودن فرم تماس به وب‌سایت وردپرس خود با دانش کدنویسی صفر استفاده کنید. در زیر سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا فرم تماس بهتر از قرار دادن آدرس ایمیل در سایت است.

حفاظت از هرزنامه یا اسپم‌ها – ربات‌های هرزنامه به طور منظم وب‌سایت‌ها را برای برچسب آدرس ایمیل mailto: تحت نظر می‌گیرند. هنگامی که آدرس ایمیل خود را در وبسایت وارد می‌کنید، ایمیل‌های اسپم زیادی دریافت خواهید کرد. از طرف دیگر، فرم تماس شما می‌تواند اسپم‌های فرم تماس را مسدود کرده و تقریباً تمام ایمیل‌های اسپم را متوقف کند.

اطلاعات ثابت – هنگام ارسال ایمیل، مردم همیشه تمام اطلاعات مورد نیاز را برای شما ارسال نمی‌کنند. با یک فرم تماس، می‌توانید دقیقاً به کاربر بگویید که به دنبال چه اطلاعاتی هستید، مانند شماره تلفن، ایمیل فرد، جزئیات سوال و موارد دیگر.

صرفه جویی در زمان – فرم‌های تماس به شما کمک می‌کند تا در زمان خود به روش‌هایی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید صرفه جویی کنید. جدای از اطلاعات ثابت، می‌توانید از تأییدیه‌های فرم نیز استفاده کنید تا مراحل بعدی را به کاربر بگویید. مانند، یک ویدیو را تماشا کنید یا تا ۲۴ ساعت دیگر پاسخگوی شما خواهیم بود.

انتخاب بهترین فرم ساز با توجه به عملکرد موردنیاز

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک افزونه فرم تماس وردپرس را با توجه به خواسته خود انتخاب کنید. در حالی که چندین افزونه رایگان و پولی فرم تماس وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، ما از WPForms در این آموزش استفاده می کنیم. می‌توانید با ورود به داشبورد وردپرس خود و رفتن به افزونه‌ها » افزودن، افزونه WPForms را یافته و نصب و فعال کنید.

اکنون که WPForms را فعال کرده‌اید، آماده افزودن فرم تماس در وردپرس هستید. برای انجام این کار، به WPForms » تمام فرم‌ها در پنل مدیریت وردپرس خود بروید. سپس، روی دکمه «افزودن جدید» کلیک کنید.

افزودن فرم جدید

با ورود به این قسمت کتابخانه مخصوص به فرم‌های WPForms باز می‌شود. با دادن نام فرم تماس خود شروع کنید و سپس الگوی فرم تماس خود را انتخاب کنید. برای انتخاب یک الگو، کافی است ماوس را روی آن نگه دداشتهو روی دکمه «استفاده از الگو» کلیک کنید.
WPForms Lite دارای بیش از ۲۰ قالب فرم رایگان برای انتخاب است. شما می‌توانید از آنها برای ایجاد هر نوع فرم تماسی که دوست دارید استفاده کنید.
ما در اینجا الگوی “فرم تماس ساده” را انتخاب می‌کنیم. به طور خودکار فیلدهای نام، ایمیل و پیام را اضافه می‌کند.

افزودن فرم ساده

می‌توانید روی هر یک از فیلدهای فرم کلیک کرده تا آنها را ویرایش کنید. وقتی روی یک فیلد فرم کلیک می‌کنید، یک پنل «گزینه‌های فیلد» در سمت راست ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید تغییرات را اعمال کنید.

گزینه های فیلد

همچنین می‌توانید از ماوس خود برای کشیدن و رها کردن فیلدها برای تغییر ترتیب استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک فیلد جدید اضافه کنید، کافی است از میان فیلدهای موجود در نوار کناری سمت راست انتخاب کنید. می‌توانید آن را روی فرم خود کشیده یا روی آن کلیک کنید تا به طور خودکار به فرم شما اضافه شود. هنگامی که سفارشی کردن فرم خود را تمام کردید، مطمئن شوید که روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
2 روش کاربردی برای تغییر ایمیل ادمین وردپرس

پیکربندی نوتیفیکیشن و تأیید فرم وردپرس

اکنون که افزودن فرم تماس در وردپرس انجام شد، مهم است که گزینه‌های اطلاع رسانی فرم و تأیید فرم را به درستی پیکربندی کنید. تایید فرم چیزی است که بازدیدکنندگان وبسایت شما پس از ارسال فرم می‌بینند. این امر می‌تواند یک پیام تشکر ساده، صفحه‌ای که در آن فایل‌های PDF قابل دانلود بارگذاری کرده‌اید یا هر چیزی که دوست دارید باشد. نوتیفیکیشن فرم، ایمیلی است که پس از ارسال فرم تماس توسط شخصی در وبلاگ وردپرس شما دریافت می‌شود.
برای سفارشی کردن پیام تایید، روی تب “تنظیمات” و سپس برگه “تأییدات” در داخل فرم ساز کلیک کنید. از قبل یک پیام تشکر پیش‌فرض وجود دارد. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید آن را در کادر «پیام تأیید» سفارشی کنید.

پیام پیش فرض

اگر می‌خواهید کاربران را پس از ارسال موفقیت آمیز فرم به جای نمایش یک پیام، به مسیر دیگری بفرستید، از منوی کشویی «نوع تأیید» گزینه رفتن به URL را انتخاب کنید. سپس، آدرس اینترنتی را که می‌خواهید کاربران را نیز به آن هدایت کنید، وارد کنید.

رفتن به url

اگر در اینجا تغییری ایجاد کردید، مطمئن شوید که روی دکمه “ذخیره” کلیک کرده‌اید.
پس از آن، می‌توانید از درست بودن تنظیمات نویفیکیشن فرم مطمئن شوید. به سادگی از همان منوی «تنظیمات» روی برگه «اعلان‌ها» کلیک کنید.
بهترین بخش در مورد WPForms این است که تنظیمات پیش فرض برای مبتدیان دارد. وقتی به تنظیمات اعلان می‌روید، تمام فیلدها به صورت اتوماتیک پر می‌شوند.

تب نوتیفیکیشن

اعلان‌ها به‌طور پیش‌فرض به ایمیل مدیریتی که هنگام ایجاد سایت خود تنظیم کرده‌اید ارسال می‌شوند.
اگر می خواهید آن را به یک آدرس ایمیل سفارشی ارسال کنید، می‌توانید تغییر دهید. اگر می‌خواهید اعلان را به چندین ایمیل ارسال کنید، کافی است هر آدرس ایمیل را با کاما جدا کنید.
“خط موضوع ایمیل” با نام فرم شما از قبل پر شده است. فیلد «از نام» به طور خودکار با نام کاربر شما پر می‌شود.

افزودن فرم تماس وردپرس در صفحه

اکنون که پیکربندی فرم تماس وردپرس خود را به پایان رساندید، وقت آن است که آن را در صفحه موردنظر به نمایش بگذارید تا کاربران از طریق آن با شما ارتباط بگیرند.
می‌توانید آن را به یک صفحه تماس موجود اضافه کرده یا یک صفحه جدید در وردپرس ایجاد کنید. اگر می‌خواهید یک صفحه ارتباط با ما ایجاد کنید، به سادگی به برگه‌ها » افزودن جدید رفته و سپس به صفحه خود یک نام اختصاص بدهید. ما از بلوک WPForms برای اضافه کردن فرم در یک صفحه استفاده کردیم. به سادگی بر روی دکمه افزودن بلوک کلیک کرده و “WPForms” را جستجو کنید. سپس، بر روی بلوک “WPForms” کلیک کنید.

بلوک wpform

بلوک WPForm اکنون در قسمت محتوای صفحه شما ظاهر می‌شود. شما باید روی منوی کشویی کلیک کرده تا فرمی را که قبلا ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید.

انتخاب فرم ایجاد شده

WPForms پیش نمایش فرم تماس شما را در ویرایشگر نشان می‌دهد. اکنون می‌توانید روی دکمه «انتشار» یا «به‌روزرسانی» کلیک کنید تا فرم ذخیره شود. اکنون، می‌توانید از وبسایت خود دیدن کرده تا آن را در عمل ببینید.

نمایش فرم تماس

اگر فقط می‌خواهید فرم تماس را در صفحه اضافه کنید، کار همین‌جا تمام می‌شود.
همچنین چنانچه از ویرایشگر کلاسیک استفاده می‌کنید تنها کافیست در صفحه فرم‌ها، شورت‌کد مربوط به فرم ایجاد شده را کپی کرده و در ویرایشگر خود قرار دهید.

شورت کد فرم

افزودن فرم تماس در وردپرس

ما برای برقراری ارتباط راحت با مخاطبین خود نیازمند راه‌های ارتباطی با توجه به نوع کسب و کارمان هستیم. برخی کسب و کارها نیازمند مواردی مانند چت‌روم و ارتباطات بیشتر بوده اما برخی با یک فرم تماس ساده کارشان را پیش می‌برند. داشتن فرم تماس حس خوبی به مخاطب داده و می‌داند که در صورت بروز هر گونه مشکل می‌تواند به شما پیام ارسال کرده و سوال کند. البته ناگفته نماند که پاسخگویی به موقع شما نیز بخش مهمی از این قضیه است. در اینجا یکی از فرم‌سازهای رایگان را به شما معرفی کردیم. چنانچه به امکانات بیشتری نیاز دارید بهترین فرم سازهای پرمیوم را بصورت فارسی در ژاکت مشاهده کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه