Retry
به اشتراک گذاری محتوای جذاب

یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال، کنترل بیشتر بر استراتژی هاست. یکی از اهداف بزرگ هر بازاریاب آنلاینی این است که محتواهای تولید شده شرکت “ویروسی” شده و به آن مرحله برسد که افراد در اینترنت بارها و بارها مطالب او را به اشتراک بگذارند. با این حال، دستیابی به این هدف چندان ساده نیست. احتمال آنکه محتوایی ویروسی شود، زیاد است و برخی محتواهای انتشار یافته به خوبی عمل می کنند، اما هیچ وقت هیچ تضمینی وجود ندارد که آن محتوا تصور مردم را تحت تأثیر قرار دهد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا درباره محتوای ویروسی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شاید برایتان جال باشد در خصوص بازاریابی ویروسی نیز بیشتر بدانید.

محتوای ویروسی چیست؟

در ابتدا، ما باید معنای این استراتژی را بهتر درک کنیم. با توجه به اینکه بازاریابی دیجیتال روش های بی شماری برای جذب مصرف کنندگان بالقوه با تکنیک های محتلف ارائه می دهد، تولید محتوای ویروسی چندان ساده نیست.

محتوای ویروسی محتوای آنلاینی است که به دلیل اشتراک گذاری و قرار گرفتن در شبکه های رسانه های اجتماعی، وب سایت های خبری، خبرنامه های ایمیل و موتورهای جستجو به تعداد بالایی بازدید دست می یابد. این استراتژی زمانی کار می کند که پیام منتقل شده در محتوا توسط شرکت، نسبت به خود شرکت اهمیت بیشتری پیدا کند. این محتوا می تواند برای یک آگهی یا حتی برای انتشار یک پست در وبلاگ شرکت باشد.

هدف این استراتژی بیدار کردن احساسات در کاربران است. به عنوان مثال، انتشار تبلیغات خنده دار برای برند شما می تواند باعث شود کاربر آن تبلیغ را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. بخشی از این استراتژی این است که رفتار مخاطبان خود را برای ارائه محتوای مرتبط تر برای ویروسی شدن درک کنید.

انتشار ویدئوی وایرال

چه عواملی بر وایرال شدن محتوا تاثیر می گذارد؟

سرمایه گذاری روی محتوای ویروسی می تواند استراتژی بسیار موثری برای استفاده از مزایای بسیار زیادی باشد. در ادامه ۶ روش برای ویروسی شدن محتوا را می بینیم.

مخاطبان خود را بشناسید

برای تبلیغ محتوا به صورت ارگانیک، پیام باید برای مخاطبان اصلی آن تأثیرگذار باشد. تأثیرگذاری بر مخاطبان تنها راهی است که باعث می شود محتوای شما ویروسی شود. بنابراین، اطلاع از کوچکترین جزئیات درباره این که می خواهید روی چه کسی تأثیر بگذارید، ضروری است.

از مناسب ترین روش ها استفاده کنید

اکنون وقت آن است که تعیین کنید کدام راه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ویروسی شدن محتوا مناسب تر هستند. مهمترین چیز این است که پلتفرم هایی را پیدا کنید که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد و از طریق آن ها می خواهید بر مخاطبان خود تاثیر بگذارید. به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی نمی توانند از لیست شما خارج شوند. در اینستاگرام، توییتر و حتی یوتیوب، پست های شما می توانند بیشترین اهمیت را پیدا کنند.

طبق گزارش BroadbandSearch، کاربران بیش از دو ساعت در روز را به شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند. بدون شک، شبکه های اجتماعی مناسب ترین روش برای انتقال موثر پیام شما هستند.

در استفاده از محتوای تعاملی شک نکنید

یکی دیگر از تکنیک های مناسب برای ایجاد محتوای ویروسی، تعاملی ساختن آن است.

استفاده از ابزارهایی که امکان تعامل را افزایش می دهند، بسیار ساده است. این روش راهی برای جلب توجه کاربر پس از دیدن محتواست. به عنوان مثال، ارائه یک ماشین حساب تعاملی که به کاربر اجازه می دهد تعیین کند که چقدر نیاز به سرمایه گذاری در سئو دارد، یک محتوای تعاملی است. یک نوع از ویروسی شدن به شما اجازه می دهد تا از محتوایتان بیشتر و موثرتر برای کارهای روزمره پرسونای خود استفاده کنید. قرار دادن کوییز، ماشین حساب ها و پرسش و پاسخ راهی برای تشویق کاربر به اشتراک گذاری محتوا است. ما برای شما راهکارهایی برای بالا بردن نرخ تعامل ارائه داده ایم.

فقط به ویروسی شدن فکر نکنید

نکته مهم دیگر هنگام برنامه ریزی محتوای ویروسی این است که فقط روی آن تمرکز نکنید. موفقیت این استراتژی به واکنش مخاطب نیز بستگی دارد، و لازم نیست همه انرژی خود را در این راه صرف کنید.

به این ترتیب، لازم است استراتژی خود را در مورد تولید محتوای مناسب برای پرسونای خریدار خود تنظیم کنید.

این عالی است که محتوایتان ویروسی شود. اما در صورتی که این اتفاق نیفتد، شما هنوز محتواهای جذابی دارید تا بر مخاطبان خود تأثیر بگذارد و به ترافیک سایت شما بیفزاید.

توجه کاربر را جلب کنید

از انتخاب تصویر گرفته تا عنوان محتوا، جزئیات باعث ایجاد تفاوت هنگام تولید محتوای ویروسی می شوند.

به علاوه، سرعت جلب توجه کاربر بسیار مهم است. بنابراین، تصاویر و عناوین باید قبل از توضیحات مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. صرف نظر از اینکه یک محتوا به چه اندازه ارزش دارد، کاربران فقط روی مطالبی کلیک می کنند که توجه آنها را جلب می کند. با توجه به اطلاعات جمع آوری شده قبلی، با دقت انتخاب کنید که کدام تصاویر و عنوان را برای محتوای خود استفاده کنید.

ارائه محتوای با کیفیت

حتی اگر تصاویر انتخاب شده توجه کاربر را جلب کنند یا عنوان تعداد زیادی کلیک را تضمین کند، محتوا فقط در صورت مفید بودن ویروسی می شود.

به عبارت دیگر، آنچه به کاربران ارائه می شود، باید برای کسانی که تحت تأثیر آن قرار گرفته اند مفید باشد.

در غیر این صورت، ممکن است کاربر احساس کند که توسط شرکت شما فریب خورده است، که در این صورت به اعتبار برند شما لطمه خواهد خورد.

محتوای وایرال چه ویژگی هایی دارد؟

جذب لایک و کامنت در اینستاگرام

اگرچه این یک استراتژی بسیار وابسته به واکنش مخاطبان است (و کنترل آن چندان ساده نیست)، تولید محتوای ویروسی می تواند نتایج مثبت بسیاری را ایجاد کند. با تکنیک های مناسب، می توانید برند خود را به صورت ارگانیک ارتقا دهید و برند خود را به عنوان یک برند معتبر مطرح کنید.

ارزش اجتماعی: افراد معمولا محتوای خوب، خنده دار یا علمی را با دیگران به اشتراک می گذارند.

محرک ها: مردم تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن مواردی دارند که پیش زمینه ای از آن در ذهنشان است. روزنامه نگاران سال ها برای تولید مقالات موضوعی کار کرده اند که از همین اصل پیروی می کند، اگر آن موضوع در اخبار روز باشد و قبلاً به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته باشد، پس قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد.

احساسات: پست ها و فیلم هایی که احساسات افراد را به کار می گیرد، بیشتر بین افراد به اشتراک گذاشته می شوند. این امر در مورد احساسات مثبت و منفی صدق می کند، اگرچه حالت اول ترجیح داده می شود. بنابراین ، خنده، شادی، داستانی که احساس شادی را برمی انگیزد و برعکس، موضوعات بحث برانگیزی که باعث خشم و عصبانیت می شوند، نیز کارساز است.

عمومی: ما به طور طبیعی از آنچه دیگران در آن موفق شده اند، تقلید می کنیم و در حالی که این نیز به عنوان یک رفتار تکراری شناخته می شود، درست است و کار می کند.

ارزش عملی: چیزهایی که ارزش عملی دارند، مواردی هستند که برای ما مفید هستند. محتواهای مرتبط با این موضوع می تواند اخبار اخیر باشد، یا پست هایی که روش های انجام کارها و مقاله هایی که با (چگونه …) شروع می شود، باشد.

هدف از تولید محتوای ویروسی چیست؟

انتشار ویدئو در پلتفرم ها

امروزه بازاریابان در جستجوی رقابت در توجه مصرف کننده و منابع هستند. به منظور این هدف شرکت ها باید راهی برای تمایز خود پیدا کنند .به هر حال ،کاربر در طول یک روز تحت تأثیر اطلاعات بیشماری قرار می گیرد و لازم است در پیام خود دقیق باشید. تولید محتوای ویروسی برای تقویت بیشتر قدرت شرکت شما و البته آگاهی برندتان گزینه خوبی است. در زیر می توانید مزایای اصلی این استراتژی را مشاهده کنید.

ریچ بیشتر

وقتی یک محتوا وایرال یا ویروسی شود، یعنی به تعداد دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شده است. به عبارت دیگر، آن محتوا ریچ بیشتری دریافت کرده است. به جای محدود کردن تأثیرگذاری محتوای تولید شده تنها بر مخاطبان همیشگی، آن محتوا ریچ های بیشتری از طرف کسانی که ممکن است حتی نام برند شما را نشنیده باشند، دریافت می کند.

جذب طبیعی افراد

مصرف کنندگان دیگر نمی خواهند با فشار از طرف شرکتی، جذب آن شرکت شوند.

راهی بهتر از تولید محتوای خنده دار یا مفید  برای معرفی خود به کاربرانی که شرکت شما را نمی شناسند، وجود ندارد. واکنش مصرف کنندگان بالقوه در این روش بسیار بهتر از باقی روش ها است.

بدون اجبار افراد  به حضور برند شما در بین مخاطبان خاص، ایمپرشن بهبود می یابد.

هزینه های پایین تر

راز بزرگ در تولید محتوای ویروسی دقیقاً رشد ارگانیک آن است. این بدان معناست که برای دستیابی به تعداد قابل توجهی از مخاطبان، سرمایه گذاری کمتری لازم است.

با این استراتژی شرکت ها دیگر نیازی به تبلیغات پولی ندارند، زیرا اشتراک گذاری محتواهایشان طبیعی است.

بدون تلاش زیاد، پیام شرکت شما می تواند به کاربرانی برسد که فکر نمی کردید بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

افزایش آگاهی برند

از آنجا که تمرکز اصلی محتوای ویروسی همیشه شرکت درگیر نیست، این استراتژی همچنین به جایگاه برند شما در یک جایگاه معتبر در بخش خود کمک می کند. حتی اگر اکثر کاربران نمی خواهند درباره شرکت شما اطلاعاتی داشته باشند، برخی از افراد خواهند دانست.

این راهی برای ایجاد شهرت بیشتر برای برندتان است. در  بازار رقابتی که امروزه شاهد آن هستیم، شما باید در پلتفرم های مختلف حاضر بوده و  خود را از رقبا متمایز کنید.

سخن پایانی

همه ما از قدرت و مزایایی که یک محتوای ویروسی به خود اختصاص داده است (به ویژه هنگام جذب مشتریان احتمالی) خبر داریم. ممکن است چندین بار قبل از موفقیت، شکست بخورید. جذب 2500 بازدیدکننده در روز یا 20000 بازدیدکننده در ماه به سایت شما یک رویا یا هدف غیر ممکنی نیست.

البته، اگر استراتژی بازاریابی محتوایی معنی داری دارید، می توانید بدون آنکه هیچ پستی از شما ویروسی شود، چنین ترافیکی را دریافت کنید. اما، اگر بتوانید بر نوع محتوایی که باعث بازگشت افراد می شود، بخاطر کیفیت و زمانی که برای ایجاد آن صرف کرده اید تلاش کنید، رسیدن به آن اهداف بسیار آسان تر است.

محتواهایی که احساسات افراد را بر می انگیزد، در صورتی که سایر عوامل برای ویروسی شدن نیز وجود داشته باشند، احتمالاً ویروسی خواهد شد. مهمتر از همه، محتوای خود را مفید، کاربردی و جالب تولید کرده و در صورت امکان ، یک مقدار طنز به آن اضافه کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *