Retry
ایده های کسب و کار

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه می‌توانید شغل فعلی خود را به کسب‌وکاری اینترنتی تغییر دهید یا با ایده‌ای نو کسب‌وکار اینترنتی جدیدی راه بیندازید. برای تحقق این امر ایده های کسب و کار اینترنتی زیادی هر روز در دنیا اجرایی می‌شوند که شما نیز می‌توانید از آن‌ها برای یافتن ایده های کسب و کار اینترنتی مناسب خودتان الهام بگیرید.

کسب و کار اینترنتی به معنی کاربردی کردن کلیه سیستم‌های اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرایندهای کسب‌وکار است. امروزه این فرایندها با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب توسعه می‌یابند. کسب‌وکار الکترونیکی در یک تعریف ساده به معنی انجام کسب‌وکار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تعدادی از عجیب‌ترین ایده های کسب و کار موجود شامل چند نمونه ایده‌ی کسب‌وکار اینترنتی، ایده های کسب و کار تولیدی و ایده های کسب و کار برای نوجوانان را به شما معرفی نماییم. اجرای این ایده های کسب و کار می‌توانند به شما در رسیدن به استقلال مالی و زندگی‌ای مرفه کمک نمایند. امروز، فرصت از همیشه بیشتر است پس درنگ نکنید و از این مزیت به نفع خود استفاده کنید. در شروع ما قصد داریم 17 ایده‌ی کسب‌وکار اینترنتی را مطرح نماییم که شاید با مطالعه‌ی آن‌ها از اینکه افراد چگونه به این ایده‌ها رسیده‌اند و چگونه این ایده‌ها افراد را به ثروت فراوان رسانده است، شگفت‌زده شوید.

نمونه‌هایی از ایده‌ی کسب‌وکار اینترنتی

ایده‌های کسب‌وکار

  1. اکتنشن موی Luxy

شخصی به نام الکس ایکنون و همسرش میمی، از فروش اکستنشن مو درآمد کسب می‌کنند و یوتیوب کانال اصلی بازاریابی آن‌هاست. کانال یوتیوب آن‌ها در سال 2010 آغاز به کار نمود و از آن زمان تاکنون ۱۴۷۴۲۴۶ مشترکی و ۱۷۳۶۵۷۱۲۵ تعداد بازدید ویدیو را به خود اختصاص داده است. باوجوداینکه آن‌ها آماری رسمی از درآمد خود اعلام نکرده‌اند Shopify تائید کرده است که میزان درآمد آن‌ها عددی ۷ رقمی است. با توجه به رشد چشمگیر فرهنگ استفاده از ملزومات زیبایی در برنامه‌هایی همچون اینستاگرام، این یک ایده‌ی کسب‌وکار اینترنتی بسیار مناسب است.

  1. شرکتBeardbrand

شرکتBeardbrandدر عرض فرصتی کمتر از یک سال، بنیان‌گذار ریش، اریک بندولز، کسب‌وکار اینترنتی خود را ایجاد کرد که محصولات نگهداری ریش را می‌فروشد. در یک سال اول این شرکت ۱۲۰هزار دلار درآمد کسب کرد.

  1. عروسی Once Wed

باورکردنی نیست اما کسی که این سرویس وبلاگ و فهرست لباس‌های عروسی که بیش از ۶ میلیون بازدید سالانه دارد را تأسیس نموده است، خودش جشن عروسی واقعی نداشته است. هشت سال پیش، امیلی نیومن و همسرش از دنیا رفتند اما امروز کار او درزمینه­ی فروش دوره‌های آموزشی عروسی بسیار موفقیت‌آمیز است. او دوره‌ی آموزشی ۷۰۰ دلاری خود را به هزاران نفر از برنامه ریزان عروسی فروخته است.

  1. تسلط بر زبان در سه ماه

بنی لویس سال‌ها در تلاش برای یادگیری زبان دوم بود و این امر برای او واقعاً ناامیدکننده شده بود. باوجود گذراندن دوره‌های زبان و تلاش برای یادگیری انفرادی، به هیچ نتیجه‌ای نرسید. یک روز او استراتژی‌ای ارائه داد که به او کمک کرد تا در ۶ ماه بتواند زبان اسپانیایی را یاد بگیرد. در ابتدا، او فکر می‌کرد که این یک اتفاق تصادفی است، اما بعدها او با پیاده‌سازی همان استراتژی تنها با سرعت بیشتر، توانست ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و اسپرانتو، ماندارین چینی، هلندی و ایرلندی را نیز یاد بگیرد. اکنون او به مردم می‌آموزد که چگونه از طریق دوره‌ها و کارگاه‌های آنلاینش، همین کار را انجام دهند.

به یاد داشته باشید، او در ابتدا شخصی بود که حتی نمی‌توانست به یک زبان دوم صحبت کند اما درنهایت زمینه‌ای ایجاد کرد که منجر به تأثیری شگفت‌انگیز در سراسر جهان شد.

  1. رسیدن از ایده‌ای مبهم به کسب‌وکار واقعی

فلشیا فردی بود که همیشه نسبت به برقراری ارتباطات، فروش، سروکار داشتن با مشتری‌ها، و نویسندگی اشتیاق داشت اما نمی‌دانست که چگونه می‌تواند این احساسات مبهم را به‌منظور رسیدن به کسب‌وکاری واقعی در هم بیامیزد. بنابراین شروع به کار با زنان درزمینهٔ ی تقویت مهارت‌های ارتباطی و نوشتاری آن‌ها کرد، اما به‌سرعت فهمید که توانایی‌هایی در مربیگری دارد. سرانجام شروع به تدریس آن مهارت‌ها به‌صورت آنلاین کرد و معلوم شد که این یک روش واقعاً خوب برای درآمدزایی اوست. دقت کنید که فلیشیا در این زمینه “متخصص” نیست. او تنها مهارت‌های اجتماعی خود را که از آزمون‌وخطاهایش آموخته بود به مردم می‌آموزد، اما اکنون با کسب‌وکار آنلاین خود ماهانه ۱۰هزار دلار درآمد کسب می‌کند. این در حالی است که فقط ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کند.

نمونه‌هایی از ایده های کسب و کار آنلاین

  1. لباس کودک Sapling Child

این مارک کودک کالاهای خود را در بیش از ۱۹۶ کشور جهان به فروش رسانده است و همه‌ی این‌ها به لطف حضور آنلاینشان در دنیای اینترنت است. پتا و چارلز استینسون به این فکر کردند که چه خوب است اگر لباس‌های کودک تولیدشده از مواد آلی تهیه کنند. مانند بسیاری از این داستان‌های رسیدن به موفقیت، این کسب‌وکار در ابتدا به‌عنوان یک شغل جانبی آغاز شد.

هرگز اجازه ندهید یک شغل تمام‌وقت شما را از دنبال کردن ایده‌ی کسب‌وکار اینترنتی‌تان به‌صورت پاره‌وقت بازدارد.

  1. فروشگاه Honeybunch

یک کارآفرین بزرگ که در آستانه‌ی مادربزرگ شدن است تجارت صابون کره مانند و بمب حمام را به راه انداخته است. او ضمن فروش آنلاین، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های جنبی خود، با سفر در جاده‌های اطراف نیوزیلند، بمب‌های حمام را شخصاً به مشتریان تحویل می‌دهد. این ترکیبی کاملاً منحصربه‌فرد از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین است.

اگر شما هم می خواهید از منزل درامد داشته باشید، ایده های کسب درامد خانگی را از دست ندهید.

  1. محل از پیش تنظیم‌شده‌ی عکاسی Pretty Presets

یکی از نمونه‌های جالب ایده های کسب و کار تولیدی، مادر دو کودک نوپا، لورا توماس است که کار تمام‌وقت خود را برای شروع یک کار عکاسی عروسی ترک کرد. وقتی فهمید که شغل جدیدش زمان‌های تلف‌شده‌ی زیادی دارد، محل‌های از پیش تنظیم‌شده‌ای را برای هر ژست عکاسی ایجاد کرد، که به‌نوعی مانند نسخه حرفه‌ای فیلتر‌های اینستاگرام است. این ایده‌ی او باعث می‌شد تا کارهای عکاسی سریع‌تر انجام شوند. لورا دریافت که مردم خیلی از محل‌های از پیش تعیین‌شده خوششان آمده است و تصمیم گرفت به‌جای اینکه خودش عکاسی کند آن‌ها را به عکاسان دیگر بفروشد. او هم‌اکنون اجتماعی با بیش از ۳۰هزار عکاس در Pinterest ساخته است که بسیاری از آن‌ها مشتری‌هایش هستند.

  1. تجهیزات ورزشی Fringe Sport

با افزایش محبوبیت CrossFit، کارآفرین پیتر کلر و شریک زندگی وی فرصت را غنیمت دیدند و شروع به فروش تجهیزات بدن‌سازی‌ای که مخصوص CrossFit و سالن‌های بدن‌سازی ساخته‌شده است نمودند. ۶۵٪ از فروش آن‌ها از طریق اینترنت انجام می‌شود. این کارآفرینان درحالی‌که به‌عنوان یک تجارت جانبی فعالیت می‌کنند، توانسته‌اند تنها در سه سال Fringe Sports را از ۱۰۰ هزار دلار درآمد در سال به ۳ میلیون دلار درآمد در سال برسانند.

  1. شرکت Sriracha2Go

عجیب‌ترین ایده‌های کسب‌وکار شرکت Sriracha2Goاین شرکت توسط دو نفر از علاقه‌مندان به سس‌های تند ایجاد شد. آن‌ها با تبلیغ در یک مقاله‌ی Buzzfeed توانستند بیش از ۱۰۰۰۰ سفارش دریافت کنند. در ادامه آن‌ها برای تولید به مشکلاتی برخورد کردند و به حداقل سه سرمایه‌گذار احتیاج داشتند تا بتوانند محصولی باکیفیت را به مشتریان خود عرضه کنند. امروزه در بسیاری از خانه‌ها در هر وعده‌ی غذایی می‌توان نشانی از محصولات این شرکت را مشاهده کرد.

  1. پوشاک Taft

ایده‌های کسب‌وکار تولیدی پوشاک Taftاین شرکت پوشاک خانوادگی هنگامی‌که ۴۷هزار دلار در Kickstarter به ازای فروش جوراب‌های بدون نشان جمع‌آوری کردند، شروع به کار کرد. آن‌ها درنهایت با گسترش خط تولید خود به کسب‌وکاری با درآمد ۷ رقمی تبدیل شدند. پس از تبلیغی در Reddit، آن‌ها در طول یک روز ۴۰۰هزار دلار درآمد کسب کردند.

  1. پوشاک Liberty Jane

ایده‌های کسب‌وکار عجیب پوشاک Liberty Janeزوجی به نام‌های سینامون و جیسون توانستند در طول یک سال ۶۰۰هزار دلار تنها از فروش الگوی لباس عروسک‌ها درآمد کسب کنند. بله! این زوج دریافتند که چگونه می‌توان الگوی لباس‌های کوچک را در قالب PDF به فروش برسانند. بیشتر محصولات آن‌ها به‌صورت PDF قابل بارگیری هستند.

  1. لوازم موردنیاز National Park

یکی دیگر از نمونه‌های عجیب ایده های کسب و کار تولیدی، بنیان‌گذار سایت National Park Depot که بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان به سر برده بود، پس از آزادی از زندان، تصمیم گرفت به دانشگاه برود. وی درحالی‌که به‌عنوان دانشجوی مهندسی مشغول تحصیل بود، شروع کرد به عرضه‌ی آنلاین لوازم پیاده‌روی به علاقه‌مندان پارک ملی. او توانست در هر ماه ۸۰هزار دلار از فروش پیراهن، کیف و کلاه را به دست آورد.

نمونه‌هایی از ایده کسب و کار برای نوجوانان

  1. می‌خواهم یک گربه برایتان بکشم

ایده های کسب و کار می‌خواهم یک گربه برایتان بکشماز نمونه‌های ایده‌ کسب و کار برای نوجوانان می‌توان به استیو گادلین، اشاره کرد که نقاشی‌هایی از گربه‌های چاق، کوچک، با کلاهی بر سر، و… را به دست می‌کشد و آن‌ها را به‌صورت آنلاین به نمایش می‌گذارد، سپس آن‌ها را به مردم در سراسر جهان می‌فروشد. او این ایده را فقط برای تفریح ​​به وجود آورد. اما آنچه به‌عنوان یک سرگرمی شروع شد، تقریباً یک‌شبه به یک تجارت واقعی با درآمد واقعی تبدیل شد. نقاشی‌های گربه‌ای او هرکدام به قیمت ۲۹.۵ دلار فروخته می‌شد. به نظر می‌رسد، این نقاشی‌های به نظر “احمقانه” درآمدهای بسیار جدی با صدها هزار دلار فروش داشته است.

  1. شکلات My Custom Candy

شکلات My Custom Candyدر مثالی دیگر برای ایده کسب و کار تولیدی، سارا هانینگتون را می‌توان عنوان کرد که برای روز ولنتاین به دنبال آب‌نبات‌هایی با طرح چاپی سفارشی بود و وقتی‌که نتوانست آن را در هیچ فروشگاه آنلاینی پیدا کند، خودش شروع دست‌به‌کار شد! نکته‌ی جالب این است که او یک بازاریاب تمام‌وقت و یک مادر تمام‌وقت است و بااین‌وجود بازهم قادر به اداره‌ی این کسب‌وکار پیچیده هست. درآمد وی از این کسب‌وکار  بسیار چشمگیر است.

  1. بازی ماجراجویی Alto

بازی ماجراجویی Altoاین بازی هندی با نام Snowman صدها هزار بار بارگیری شده است و ۴.۹۹ دلار در فروشگاه اپل قیمت دارد. همچنین در فروشگاه Google Play، میلیون‌ها بارگیری داشته است و از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای به کسب درآمد پرداخته است.

  1. نظریه‌ی تائید

نظریه تائیدچهار غریبه‌ای که بعدها باهم دوست شدند و حدود ۲۰ سال سن داشتند اقدام به تأسیس کانالی در یوتیوب نمودند که حول ایده‌ی تائید می‌چرخید. کدام‌یک از ماست که در زندگی‌اش اگر نگوییم هزاران، حداقل صدها فرد و باور وجود نداشته باشد که به ما می‌گویند ما نمی‌توانیم از عهده‌ی فلان کار بربیاییم؟ این در حالی است که همه‌ی ما در وجود خودمان صدای خفیفی را می‌شنویم که به ما می‌گوید می‌توانیم. این چهار شخص شگفت‌انگیز از این نظریه استفاده کرده‌اند تا به‌منظور مقابله با تمام نابرابری‌های اجتماعی احمقانه،  با میلیاردرها و افراد مشهور همراه شوند و حتی توانستند نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو را ملاقات کنند. کانال آن‌ها بیش از ۳ میلیون مشترک دارد که به‌راحتی می‌توان از آن درآمدی ۷ رقمی کسب نمود.

ما در مقاله ای دیگر شغل های آنلاین برای نوجوانان را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را بخوانید.

جمع‌بندی

در این مقاله برای شما مثال‌هایی آوردیم از جالب‌ترین ایده های کسب و کار که شامل مثال‌هایی از ایده های کسب و کار تولیدی و همچنین چند نمونه ایده‌ی کسب‌وکار برای نوجوانان بود. همان‌طور که دریافته‌اید، در بسیاری از مواقع حتی نیازمند تخصص بسیار بالا و یا سرمایه‌ی آن‌چنانی و مواردی ازاین‌دست نیست.

گاه با ایده‌ای ساده که ممکن است ناگهانی به ذهنتان خطور کرده باشد و برگرفته از یکی از ساده‌ترین دغدغه‌های زندگی روزمره‌ی خودتان باشد می‌توانید با کمک رسانه‌های ارتباطی امروزی و ابزارهای فناوری به درآمد بسیار بالایی دست‌یابید. تنها کافی است خودتان را باور داشته باشید، بر مهارت‌های ذاتی یا اکتسابی خود تکیه کنید، هرگونه تفکر منفی مبنی بر اینکه نمی‌توانید از عهده‌ی اجرایی کردن ایده‌تان بربیایید را از ذهنتان دورنمایید و به یاد داشته باشید که گاه حتی نقطه‌ی ضعفتان می‌تواند تبدیل به نقطه‌ی قوت و الهام‌بخش ایده‌ای نو و کارا باشد.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *