چگونه یک فروشگاه اینترنتی کتاب راه اندازی کنیم؟

ایده کسب و کار

11 دقیقه زمان مطالعه

کتاب ها در میان مردم در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده اند. تمایل به یادگیری چیز جدید و پیشرفت بیشتر در افراد با سنین مختلف مشاهده می شود. در پس زمینه چنین روندی به سرعت در حال توسعه، راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب برای خودتان ایده بسیار جالبی برای سازمان دهی مشاغل شخصی خود یا توسعه تجارت اکنونی شما است.

راه اندازی یک کسب و کار مانند کتاب فروشی آنلاین نیاز به دانش عمیق در مورد موثرترین سازماندهی سایت، روش های ترویج آن در دنیای دیجیتال و بسیاری از موارد مهم دیگر دارد. همه این ها به صورت ترکیبی برای ایجاد یک محصول اینترنتی با کیفیت بالا و سودآوری برای سازمان شما حیاتی است.

اهمیت سئو سایت برای یک فروشگاه آنلاین کتاب

قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب و کار بر روی تبلیغات سئو آن، باید بفهمیم آیا واقعاً به تبلیغ سئو احتیاج داریم یا خیر. و اگر پاسخ مثبت است، این کار برای چه اهدافی مهم است.

ما دو دلیل مهم برای نیاز به سئو در ساخت فروشگاه آنلاین کتاب پیدا کرده ایم.

ایجاد یک برند شخصی، حضور مداوم در اینترنت، به ویژه هنگام جستجوی محصولات و خدمات مربوط به کتاب فروشی شما، به کاربران امکان می دهد تا با فروشگاه شما بهتر آشنا شوند. این سطح از شناخت اعتماد مناسب در کسب و کار را تضمین می کند، که در آینده حضور شما را در بازار خدمات بهبود می بخشد، یا حتی شما را به سمت پیشروی در فروش هدایت می کند. هر چقدر خریدار بالقوه با نام تجاری شما برخورد کند، بیشتر احتمال دارد که در هنگام خرید، شما را ترجیح دهند نه رقبای شما. با گذشت زمان، برندی که ایجاد کردید برای خودش مفید خواهد بود و اهمیت برند سازی نمایان می شود.

در نتایج جستجو موقعیت های برتر را بدست آورید. هرچه نتایج جستجو بالاتر باشد، پاسخ ها و فرصت های بیشتری دریافت می کند. به طور ناخودآگاه، کاربران موقعیت های پیشرو در موتورهای جستجو را با سازمان های برجسته مرتبط ترجیح می دهند و می توان به آنها اعتماد کرد.

حقایق و آمارهای مربوط به فروشگاه آنلاین کتاب

فروشگاه کتاب آنلاین

دنیای دیجیتال، فرقی نمی کند که خریداران احتمالی به هر کالایی یا خدماتی علاقه مند باشند. مطالعات اخیر نشان داده است که بیشتر مصرف کنندگان قبل از خرید یک محصول، اطلاعات عمومی مربوط به آن را از طریق اینترنت جستجو می کنند. به ویژه در سایت های فروش محصول. چنین داده هایی سیگنال هشدار دهنده ای برای کسانی است که هنوز هم معتقدند سئو برای پیشرفت در کارشان خیلی مهم نیست. اگر چنین شرکت هایی به موقع نتوانند نتیجه گیری درستی انجام دهند، در آینده نزدیک آنها به راحتی قادر به رقابت با رقبای خود نخواهند بود و بسیار عقب خواهند ماند.

اثبات رسمی سلطه جهان آنلاین در تهیه کالاها و خدمات نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط بانک خرده فروشی GE Capital است که نشان می دهد بیش از 75٪ از پاسخ دهندگان گفته اند که قبل از خرید یک محصول باید در مورد آن مطالعه کنند و پس از تحقیق، آن را خریداری می کنند.

برخی از آمارهای بیشتر: طبقLSA-Acquisio ، سه چهارم درخواست های انجام شده با استفاده از تلفن های همراه این اطمینان را می دهد که خریداران در عرض 24 ساعت دوباره به فروشگاه مراجعه می کنند و حدود یک سوم این بازدید کنندگان قطعاً چیزی را خریداری می کنند.

چگونه می توان برای فروشگاه آنلاین کتاب خود بازاریابی کرد؟

طرح راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب شما باید شامل یک استراتژی ارتقا شبکه باشد. موارد زیر ترفندهای کلیدی برای اجرای آن است.

روی استراتژی سئو خود کار کنید.

اول از همه، شما باید اهداف نهایی را که می خواهید در نتیجه ارتقا سایت خود به دست آورید، تعیین کنید. در بازار پروژه های مشابه کاوش کنید، دلیل موفقیت آن دسته از پروژه هایی را که در حال حاضر موقعیت های بالاتری در نتایج جستجو دارند، تعیین کنید. و به وضوح نظارت کنید که چه تغییراتی هنگام شروع به کار راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب رخ می دهد.

لیستی از کلمات کلیدی و دامنه مشتریانی که می خواهید با آنها تعامل داشته باشید را تهیه کنید.

کلمات کلیدی

لیست کلمات کلیدی در صورت راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب باید دارای کلیدهایی مانند “خرید آنلاین کتاب”، “فروشگاه آنلاین کتاب” و غیره باشد. همچنین به میزان پیشرفت خود توجه کنید: در سطح شهر، ایالت، کشور یا جهان. این به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری به مخاطبی برسید که برای موفقیت در کار خود نیاز دارید.

به سایت خود امتیاز دهید.

محتوای وب سایت خود را به طور انتقادی ارزیابی کنید: هرچه دقیق تر ارزیابی کنید، شما در آینده موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد. علاوه بر نمایش مستقیم دامنه کامل شما، منبع اینترنتی شما باید حاوی محتوای جالبی باشد که کاربران را مجبور کند به طور مداوم به دنبال اطلاعات مربوطه بروند. سایت هایی که مطالب در آنها به طور مرتب به روز می شود، محبوبیت بیشتری در موتورهای جستجو دارند. بنابراین باید وقت خود را برای پر کردن سایت با اطلاعات مفید اختصاص دهید. برنامه نویسان ذی صلاح علاوه بر عناوین، به مقاله هایی که اطلاعات مربوط به این صفحات را به موتورهای جستجو می دهند، برچسب های متا نیز اضافه می کنند.

تغییرات را به طور منظم پیگیری کنید.

هر تغییری که در فروشگاه خود ایجاد می کنید، به طریقی بر رتبه شما تأثیر می گذارد. به طور معمول، تغییرات طی دو هفته اتفاق می افتد. بنابراین ردیابی پیشرفت ها پس از چند روز از لحظه ایجاد تغییرات به شما امکان نمی دهد تصویر کاملی از پسشرفت را ببینید.

نکات قابل استفاده در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

عمدتا افرادی که نویسندگان کتاب های مختلف هستند به طور جدی علاقه مند به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب هستند. استفاده از بستر آنلاین، تنظیم سود حاصل از فروش کتاب های خود را برای آنها راحت تر می کند. اما افرادی که خود نویسنده نیستند، بلکه فقط توزیع کننده هستند نیز می توانند ساخت فروشگاه آنلاین کتاب را شروع کنند. همچنین کسانی هستند که کتاب های خود و همچنین ناشران دیگر را می فروشند. همه این ها به اندازه دلخواه شرکت بستگی دارد. صرف نظر از اینکه می خواهید به کدام دسته تعلق داشته باشید، دانستن برخی نکات در مورد راه اندازی سایت فروشگاهی کتاب مفید است.

برای وب سایت آینده خود یک طرح حرفه ای طراحی کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر سهولت استفاده نیز باید جذاب باشد. بهتر است که در طراحی از رنگ های آرام بخش استفاده کنید، تا توجه اصلی خریدار را از تمرکز بر انتخاب کتاب منحرف نکند.

به ساختار سایت توجه کنید.

محتوای معنایی سایت قبل از هر چیز باید حاوی کاتالوگ کتاب باشد، که توسط نویسندگان، ژانر ادبیات و … به بخش های مختلف تقسیم شده است. جستجو به همان اندازه مهم خواهد بود. این برای آن دسته از کاربرانی است که از قبل دقیقاً می دانند چه می خواهند بخرند مناسب است و برای کسانی که هنوز انتخاب خود را انجام نداده اند، جستجوی پیشرفته مناسب است. این جستجو به شما امکان می دهد کتابی را براساس ژانر، نویسنده، کلمه کلیدی، هزینه و غیره انتخاب کنید. شرح کتاب ها، نظرات کاربران و رای گیری به علاقه بیشتر شما کمک می کند.

امنیت را فراموش نکنید.

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به محرمانه بودن اطلاعات شخصی کاربران و همچنین امنیت روش های پرداخت و درگاه های پرداخت خود توجه کنید. این امر به افزایش اعتماد به فروشگاه شما کمک می کند.

مشوق ها و پیشنهادهای جالب رمز موفقیت شما هستند.

وفاداری مشتری

تا جایی که ممکن است، سعی کنید هنگام خرید کالا با هزینه خاص، تخفیف خاصی به مشتریان عادی ارائه دهید. پیشنهادات تبلیغاتی نه تنها به جذب افراد جدید کمک می کند، بلکه به کاربران وفادار شما نیز رضایت می دهد. شما می‌توانید برای این کار یک سیستم امتیاز و پاداش در سایت خود تعبیه کنید.

با استفاده از خبرنامه اینترنتی رشد کنید.

شما به عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین کتاب، آدرس ایمیل خوانندگان عادی خود را در اختیار دارید. از طریق خبرنامه می توانید مرتباً پیشنهادات تبلیغاتی آینده یا ورود تازه را به آنها اطلاع دهید. برای این کار می توانید از افزونه های ایمیل مارکتینگ وردپرس هم استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
فراتر از کسب و کار سنتی

ویژگی های ضروری برای وب سایت فروشگاه کتاب آنلاین

تجارت در دنیای دیجیتال ویژگی های خاص خود را دارد که استفاده صحیح از آن ها در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب ، شما را با هر آنچه که برای توسعه مداوم و گسترش فرصت ها لازم است فراهم می کند. هر صنعت ویژگی های خاص خود را دارد و فروش کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است از قبل با بعضی از آنها آشنا باشید.

کاربر پسند

سه چهارم کاربران عادی فروشگاه های آنلاین ادعا می کنند داشتن روش ساده برای استفاده از یک سایت بسیار مهم است. بنابراین، در تلاش برای جذب خریدار، نباید سعی کنید به چیزی پیچیده یا بیش از حد فانتزی دست پیدا کنید. برعکس، سعی کنید تجربه بازدید کننده با فروشگاه را تا حد ممکن آسان کنید.

سازگاری برای دستگاه های تلفن همراه

معاملات انجام شده از طریق تلفن همراه تقریباً نیمی از کل خریدهای آنلاین انجام شده را شامل می شود. بر این اساس، ایجاد یک برنامه تلفن همراه با کیفیت بالا به افزایش سود شما کمک می کند. برای این کار میتوانید از اپلیکیشن ساز ها استفاده کنید.

عکس های با کیفیت

واقعیت این است که عکس ها کالاها را می فروشند، نه متن. بنابراین شما باید در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب خود، بر روی تصاویر با کیفیت بالا از محصولات خود، ترجیحا از زوایای مختلف تمرکز کنید، تا خریدار بتواند محصول را از طریق صفحه نمایش خود “احساس” کند.

آیتم های مرتبط

نشان دادن محصولات مرتبط، هم برای شما و هم برای خریداران بالقوه مفید خواهد بود. آنها قادر به خرید چند کتاب جالب و متناسب با علایق آنها خواهند بود و شما درآمد خود را افزایش خواهید داد.

نقد های کاربران

عملاً هیچ کاربری وجود ندارد که کالاها را بدون خواندن بررسی اولیه درباره آنها خریداری کنند. مهم است که هم بررسی مثبت و هم منفی وجود داشته باشد، به طوری که خط بررسی “مصنوعی” به نظر نرسد، اما مطلوب است که رتبه بندی کتاب از 4 ستاره کمتر نباشد. بازبینی ها فروشگاه شما را “سرزنده تر” کرده و اعتماد مشتری را به شما افزایش می دهند.

پیشنهادهای ویژه

سیستم تخفیف که در بالا به آن اشاره کردیم باعث افزایش مشتری شما، افزایش درآمد و بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

سوالات متداول

غالباً، افراد در مورد شرایط خرید، برگشت، تحویل و ترمیم صفحه شخصی خود به اطلاعات دقیق تری نیاز دارند. داشتن این بخش به کاربران نشان می دهد شما به آنها اهمیت می دهید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی کتاب در وردپرس راه اندازی کنیم؟ 

راه اندازی فروشگاه انلاین کتاب

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است، بنابراین با استفاده از آن نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب کاملاً کاربردی را نشان خواهیم داد.

دامنه، هاست و وردپرس را تنظیم کنید.

کسانی که قبلاً فرصت آشنایی با ویژگی های اصلی وب سایت ها و به ویژه وردپرس را داشتند، احتمالاً حدس می زدند که ما با دامنه و میزبانی شروع خواهیم کرد. اگر در این کار تازه وارد هستید، به طور خلاصه، دامنه اساساً آدرس IP فروشگاه شما است و میزبانی مخزنی است که تمام داده ها را ذخیره می کند. اگر این دو عنصر را از قبل دارید، می توانید با خیال راحت اقدام به نصب وردپرس برای راه اندازی سایت فروشگاهی خود کنید.

اضافه کردن ویژگی های فروشگاهی

در بین تمام افزونه های تجارت الکترونیکی ممکن، ووکامرس محبوب ترین در نظر گرفته شده است. حدود یک سوم فروشگاه های آنلاین در سراسر جهان از خدمات آن استفاده می کنند. نصب آن دشوار نیست. برای انجام این کار، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • در پنل مدیریت، دکمه “افزونه ها” را پیدا کنید.
  • در نوار جستجو نام پلاگین را وارد کنید: پلاگین WooCommerce
  • آن را نصب و فعال کنید.

در مرحله بعدی، دستورالعمل های مربوط به ساخت فروشگاه اینترنتی را دنبال کنید.

پس از فعال سازی موفق افزونه، باید صفحات اصلی سایت آنلاین آینده خود را ایجاد کنید، مکان خود را نشان دهید و روش پرداخت را انتخاب کنید.

اولین محصول خود را بسازید.

در داشبورد، بخش “محصولات” را پیدا کنید.

در آنجا می توانید با پر کردن زمینه های پیشنهادی برای مشخصات، موقعیت های جدید اضافه کنید. به عنوان مثال، نام محصول، توضیحات مختصر، تصویر و … همه محصولات خود را به همان ترتیب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب خود اضافه کنید.

سرویس راه اندازی فروشگاه آنلاین

به چند دلیل استفاده از خدمات متخصصان در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب یک راه حل عالی است. اول از همه، شما نیازی به مطالعه شخصی مواد مربوط به راه اندازی این بستر اینترنت ندارید. در نتیجه، شما نه تنها در وقت، بلکه در تلاش نیز صرفه جویی خواهید کرد. ثانیا، متخصصان، که تجربه قابل توجهی در چنین مواردی دارند، فروشگاه اینترنتی را راه اندازی می کنند، دقیقاً به نیازهای شما پایبند هستند، در حالی که این کار را سریع و کارآمد انجام می دهند. توسعه دهندگان وب می توانند با رساندن فروشگاه آنلاین خود به سطح رقابتی، کمبود مهارت های فنی شما را جبران کنند.

چگونه یک الگو برای فروشگاه آنلاین کتاب خود انتخاب کنیم؟

بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر جهان در حال ایجاد پلاگین های کاربردی و ویژگی های مفید برای بهبود ظاهر وب سایت ها هستند. طرح های آنها همچنین شامل انواع موضوعات و الگوها است. شما ممکن است نظریه های زیادی در مورد نحوه انتخاب الگویی ایجاد کنید که باعث بهتر شدن سایت شما شود. اما در واقعیت، همه چیز بسیار ساده تر است: الگویی که دوست خواهید داشت، هم از نظر ویژگی های زیبایی و هم از نظر خصوصیات فنی، که شما مانند هیچ کس دیگری از آن آگاهی کامل ندارید، مناسب ترین سایت شماست. الگوهای با کیفیت بالا با عملکرد عالی، وجود جلوه های تصویری و مجموعه عملکردهای لازم، مشخص می شوند:

در هر مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب خود، به یاد داشته باشید که شما در حال ساخت چه نوع سایتی هستید، زیرا منحصر به فرد بودن هر سایت مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

اجازه ندهید اقتصاد بیش از حد بر کیفیت سایت تأثیر بگذارد. بسیاری از افراد نگران جنبه مالی پروژه هستند، اما مطمئن باشید که بهتر است هزینه ها را در مرحله اولیه افزایش دهید، بنابراین در آینده مجبور نیستید زمان را برای پیشرفت صرف کنید. بهتر است زمان صرفه جویی شده را صرف کنید برای تبلیغ محصولات.

صبور باشید. چیزهای خیلی جالب وقت و تلاش زیادی می برد و راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب از این قاعده مستثنی نیست.

سازگاری با سئو در اولویت است. موقعیت شما در نتایج جستجو و در نتیجه درآمد شما به سئو بستگی دارد.

گزینه های تنظیم مهم هستند. در مرحله اولیه، شما ممکن است این اهمیت را قائل نشوید، اما همانطور که سایت کار می کند، شما مجبور خواهید بود به نوعی اصلاحات را انجام دهید، جایی که گزینه های پیکربندی مفید باشد.

سوالات متداول در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

کتاب فروشی های آنلاین چقدر سودآور هستند؟

پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. همه این ها بستگی به میزان تبلیغات سایت اینترنتی خود، قیمت های تعیین شده و گردش مالی شما دارد.

چه محصولات مرتبطی را می توانم در کتابفروشی های آنلاین بفروشم؟

محصولات بالقوه شامل انواع لوازم التحریر و همچنین اقلام مورد نیاز برای خلاقیت است. در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما ممکن است هر چیزی را بفروشید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب با کیفیت چقدر سرمایه نیاز دارم؟

هزینه چنین تعهدی معمولاً معادل مبلغی است که باید برای خرید کتاب برای تنظیم موجودی شما هزینه شود. اگر با فروش آثار خود شروع کنید، هزینه ها حداقل خواهد بود. راه اندازی سایت فروشگاهی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم نسبت به بقیه روش های راه اندازی سایت، هزینه کمتری دارد.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به شما داده باشد.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

خوب بود ام چند نکته روا نگفتید
1 از چه قالبی استفاده بشه
2 چگونه کتاب ها در بستر وب سایت نمایش داده بشن نه اینکه دانلود بشن یعنی پس از خرید مسه طاقچه بتونی تو خوده وب سایت بخونیش. بدون نیاز به دانلود.

سلام
می تونید یکی از قالب های فروشگاهی رو به سلیقه خودتون انتخاب کنید.
برای سوال دومتون در حال حاضر ما در ژاکت افزونه برای این کار نداریم اما مطمئنا با جستجو در مخزن وردپرس افزونه مرتبطی پیدا می کنید.

ارسال دیدگاه