اهمیت برندسازی چیست؟ ضرورت ساخت برند برای کسب و کارها

کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

نام تجاری شما چیزی فراتر از بازتاب تجارت شماست. یک دارایی است و آن یک ارزش فوق العاده ارزشمند است. در این مقاله، اهمیت برندسازی، نحوه ساخت آرم تجاری و نحوه ایجاد یک راهنمای سبک برای نام تجاری را توضیح خواهیم داد.

برند چیست؟

به بیان ساده، برند شما با درک کلی از تجارت شما در بین مصرف کنندگان تعریف می شود. این شامل موارد زیادی است، از آرم گرفته تا سربرگ و ارزش ها. تقریباً هر جنبه از کسب و کار می تواند در صورت فرصتی که در آن نقش دارد، اهمیت داشته باشد و حتی در برخی موارد، حتی مخاطبان شما می توانند مولفه اصلی برند شما را تجسم بخشند.

اکنون، ممکن است فکر کنید: چه کارهایی به برند من کمک می کند؟ چگونه می توانم از این نیرو استفاده کنم؟

پاسخ ساده تر از تصور شماست: سازگاری

طراحی راهنمای سبک نام تجاری: برنامه ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

موفقیت برند تجاری شما یک شبه اتفاق نمی افتد. این فرایندی است که هرگز متوقف نمی شود، اما اگر آنقدر کوشا باشید که به یک مجموعه از دستورالعمل های روشن و سازگار پایبند باشید، با گذشت زمان شاهد افزایش و موفقیت تصاعدی برند خواهید بود.

اکثر شرکت ها برای تحقق این سطح از تصویر سازگار با نام تجاری از چیزی به نام Style Guide استفاده می کنند. شما می توانید آن را به عنوان یک صفحه تقلب هویت تجاری کامل در نظر بگیرید. بعداً به آن برمی گردیم.

بنابراین، چرا ثبات نام تجاری مهم است؟ وقتی مشتریان به طور ثابت در معرض ایده های مشابه قرار می گیرند، خواه یک برچسب، یک آرم یا یک فروش سالانه باشد، آنها شروع به ایجاد تصویری برای شما در ذهن خود می کنند. آنها دیگر فکر شما را به عنوان “مکانی که آن کار را انجام می دهد” متوقف می کنند، و شروع به تصور کردن شما به عنوان رنگ های روشن، نگرش های پر از حباب و موسیقی شاد (یا هر شکل که نام تجاری شما باشد) می کنند.

این ایده ها بسیار طولانی است.

اهمیت برندسازی

نایک در طول 50 سال (از سال 1971) از نماد خود دور نشده است. آنها نمادی نمادین ایجاد کرده اند که در یک نگاه باعث تبلیغ برند آنها می شود و هر برداشتی که از این طریق داشته اند باعث تقویت روابط بین شکل ساده و ارزش های یک شرکت چند ملیتی شده است.

ایجاد یک نام تجاری قوی: چگونه قوانین را نقض کنیم.

هنگامی که نام تجاری شما برای نوع خاصی از تصاویر شناخته می شود، می توانید با براندازی هوشمندانه هنجارها و سنت های خود، توجه فوری را جلب کنید.

این فکر که شکستن قوانین بهتر از پیروی از آنها است، اشتباه است. این یک تاکتیک است که فقط با دقت و کمیت کار می کند. از این گذشته، اگر تمام وقت این کار را انجام دهید، هیچوقت هیچ قانونی برای شروع وجود ندارد.

در این قسمت از مقاله اهمیت برندسازی یکی از نمونه های موجود برای این ایده وجود دارد:

اهمیت برندسازی

این یک فنجان قرمز قهوه است.

وقتی به این تصویر نگاه می کنیم، چند نکته در ذهنمان ایجاد می شود: استارباکس، فصل تعطیلات و یک جنجال ناخوشایند.

جام فصلی 2015 تغییر محسوسی را نسبت به طرح های گذشته ایجاد کرد، که شامل دانه های برف، درختان کریسمس و به طور کلی تصاویر با موضوع کریسمس بود. جفری فیلدز، معاون و طراح استارباکس، اظهار داشت: “امسال ما می خواستیم تعطیلات را با خلوصی از طراحی آغاز کنیم که همه از داستان های ما استقبال کند. ما در حال پذیرش سادگی هستیم. ”

استارباکس به منظور ترویج فراگیری، قالب تصاویر مارک دار خود را شکست و از آن چشم پوشی نکرد. در مورد “جنگ در کریسمس” جنجالی ایجاد شد و استارباکس در مرکز گیر افتاد. با وجود این، آنها رکوردشکنی در سه ماهه اول و افزایش قابل توجه کارت های هدیه و فروش نوشیدنی های فصلی (همراه با توجه فراوان رسانه ها) گزارش کردند.

بدیهی است که یک بحث و جدال ملی هنگام دور شدن از استانداردهای نام تجاری نتیجه ایده آل نیست، اما نشان می دهد که پیش فرض های ما در مورد برندها چقدر ریشه دوانده است و یک تغییر ساده در طراحی تا چه اندازه می تواند تأثیرگذار باشد.

هویت تجاری سازگار خود را ایجاد کنید.

اکنون که اهمیت برندسازی و ارزش برند تجاری سازگار و عمدی را مشاهده کردید، اجازه دهید برخی از مواردی را که نیاز دارید تجزیه و تحلیل کنیم. در هنگام ایجاد یک برند از ابتدا برای اصول برندینگ سه نکته مهم وجود دارد: پیام، تصویر و استانداردها.

پیام شما باید در همه کارهایی که انجام می دهید، مشخص باشد. این احتمالاً دلیلی است که شرکت خود را تأسیس کرده اید و انگیزه هر یک از برندها است. اکثر مارک ها دارای “بیانیه ماموریت” هستند که اهداف آنها را مشخص می کند و اقدامات آنها را راهنمایی می کند. اگر احساس گم شدن کردید، می توانید به آن مراجعه کنید.

تصویر شما روشی است که با آن توسط مردم درک می شوید. این امر تحت تأثیر همه چیز از لوگوی شما تا وب سایت شما و حتی نحوه تعامل کارمندان شما با جهان است. شاید هنوز تعریف خیلی انتزاعی به نظر برسد، اما متعجب خواهید شد که یک لوگوی خوب برای تنظیم تصویر برند شما چه کاری می تواند انجام دهد.

استانداردهای شما اصول راهنمایی است که به شما کمک می کند تا ثبات خود را حفظ کنید و هر از گاهی انتظارات مشتری را برآورده کنید، خطوطی را که عبور نمی کنید و ارزش هایی را که قربانی نخواهید کرد، خواه به بزرگی ارتقا عدالت اجتماعی باشد یا به سادگی اجتناب از رنگ سبز.

یافتن محتوای مارک دار که از هر سه جنبه یکجا الهام نگیرد، تقریباً غیرممکن است.

این مقاله را حتما بخوانید
پنج روش برای افزایش میانگین سفارش و روش های افزایش فروش اینترنتی

ایجاد یک لوگو برند سفارشی

اکثر مردم دوست دارند هویت نام تجاری خود را با یک لوگو شروع کنند و این یک استراتژی کاملاً محکم است. ایجاد یک آرم می تواند به عنوان اولین زیبایی شناسی برند شما باشد. این فرصت را خواهید داشت که با رنگ ها، زبان شکل، قلم ها و لحن کلی برند خود بازی کنید، تا زمانی که بتوانید چیزی را پیدا کنید که نشان دهنده ارزش شما باشد.

با آن سرگرم شوید، نظرات را بدست آورید، تا آنجا که می توانید انتقاد سازنده داشته باشید، و اطمینان حاصل کنید که مجموعه ای از قوانین سازگار با سبک خود را دنبال می کنید یا ایجاد می کنید.

ما در ادامه مقاله اهمیت برندسازی یک آرم جعلی را برای استفاده به عنوان مثال (با استفاده ازAdobe Illustrator) ایجاد کرده ایم. آن را تجزیه و تحلیل می کنیم و برخی از مواردی را که به نظر ما در مورد آرم و روند طراحی قابل ذکر است، توضیح می دهیم.

ایجاد یک آرم سفارشی

این یک آرم برای شرکتی است به نام GoldFinch. با این طراحی، هدف ما ایجاد یک آرم برای یک سرویس انتقال پول (مانند Venmo یا CashApp) بوده است. اگر صادق باشیم، ما فقط یک پرنده را کشیدیم و دیدیم که کجا پیش می رود.

در حین طراحی، چند اصل کلیدی را هم برای بخش های گرافیکی و هم برای متن در نظر داشتیم:

  1. سادگی و اشکال

یک آرم باید بلافاصله قابل شناسایی و درک باشد. پیچیدگی در طراحی شما بینندگان را به ارتباط پیام تجاری شما با ایده های پیچیده و گیج کننده سوق می دهد. اگر عنصری از آرم شما به پیام شما خدمت نمی کند یا به کل آن کمک نمی کند، از آن استفاده نکنید. در مثالGoldFinch ، ما از دو پرنده با خطوط صاف گرد و دارای ویژگی های ساده استفاده کردیم تا نشان دهد که شرکت سریع، سازگار و کارآمد است. این متن با “GOLD” به عنوان یک مفهوم پررنگ قوی و پس از آن “FINCH” سبک و زیرک نشان داده می شود.

یادداشت درباره شکل زبان: اشکال ارتباط برقرار کننده ای عالی هستند چه شما آن را بلد باشید و چه بلد نباشید. مثلا مثلث ها می توانند بهبود و قدرت پویایی را انتقال دهند.

  1. رنگ ها

رنگ در اولین برداشتی که یک آرم می تواند از مصرف کننده داشته باشد، نقشی بزرگ دارد. به عنوان مثال، ترکیب قرمز و زرد باعث گرسنگی مردم می شود، قرمز نشان دهنده اشتیاق و زرد نشان دهنده طراوت است. نگاهی به رستوران فست فودها بیندازید و من شرط می بندم که یک عنصر عمدتا قرمز در آرم آنها وجود داشته باشد. GoldFinch از استفاده از رنگ طلایی برای تقویت ارتباط بین نام و نشان و همچنین ارتباط بین شرکت و دنیای مالی سود می برد.

در مقاله مبانی تئوری رنگ به مبانی رنگ برای طراحان وب می پردازیم که اطلاعاتی به شما می دهد که هر طراح وب باید آن ها را بداند.

  1. منسوخ شدن

بدترین اتفاقی که می تواند برای یک آرم بیفتد، منسوخ شدن است. اگر یک یا دو سال دیگر طرح شما جایگزین شود، ارزش سرمایه گذاری ندارد. ممکن است همیشه به نظر نرسد، اما تصاویر تجاری سرمایه گذاری است که می تواند موفقیت خود را با گذشت زمان تقویت کند. از استفاده از عناصر یا ایده هایی که احتمالاً منسوخ می شوند، خودداری کنید. این می تواند شامل فناوری های خاص یا روند محبوب طراحی باشد.

موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام طراحی لوگو خود در نظر بگیرید، اما این ایده ها باید شما را در مسیر درست راهنمایی کنند. اطمینان حاصل کنید که محصول نهایی شما مقیاس پذیر و به یادماندنی است و در رنگ های سیاه و سفید یا خاکستری خوب به نظر می رسد.

نسخه های مشخص لوگوی خود را برای اهداف منحصر به فرد ذخیره کنید و فضای سفید ثابت را در اطراف آرم خود رزرو کنید تا از بهم ریختگی تصویر جلوگیری کنید.

اهمیت برندینگ

در مقاله نحوه طراحی و ساخت لوگو ما به شما ترفندهای مختلفی درباره ی نحوه ی ساخت لوگو وبسایت را ارائه خواهیم داد و شما می توانید با استفاده از آن ها طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.

تنظیم استانداردها با style guide

ما سرانجام به “style guide” افسانه ای رسیدیم، مکانی برای تعریف هر جنبه از دستورالعمل های نام تجاری شما.

نمونه style guide برند

نمونه style guide برند

در این قسمت از مقاله اهمیت برندسازی مثالی از style guide وجود دارد.

اکثر مارک ها دارای یک راهنمای سبک کامل (حدود 4 تا 5 صفحه) هستند که برند تجاری آنها را به طور کامل پوشش می دهد، از مقادیر و بیانیه ماموریت گرفته تا کدهای hex پس زمینه وب سایت شما. چند مورد که به طور معمول شامل می شوند، عبارتند از:

  • بیانیه های ماموریت و چشم انداز
  • رنگ ها
  • تغییرات آرم
  • قلم ها
  • سنجه های “شخصیت تجاری”
  • “باید و نباید” برای مفاهیم خاص

می توانید به صورت آنلاین مثال های زیادی بیابید و ما شما را تشویق می کنیم سبکی را امتحان کنید که احساس می کنید برای شما مناسب است. در پایان اصول برندینگ و اهمیت برندسازی ، آنچه مهم است این است که این باعث می شود شما و تیم شما در یک راستا قرار بگیرند و مارک تجاری سازگار را فقط کمی راحت تر کند. برای این منظور، می توانید برای دسترسی اعضای تیم به هر دارایی موجود، پیوندی در راهنمای سبک خود اضافه کنید.

وقت آن است که برند خود را بسازید.

ایجاد برند یک فرآیند ساده نیست، بدون تلاش حساب شده و مطالعه اصول برندینگ نتیجه نخواهید گرفت.

حال که اهمیت برندسازی را درک کرده اید می توانید با یک برنامه محکم و تلاش مداوم، مسیری از آگاهی از نام تجاری وبرند خود را آغاز کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه