تأثیر دیجیتال مارکتینگ در موفقیت کسب و کار اینترنتی

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

از گذشته تا کنون، روش‌های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. موفقیت در کسب و کار اینترنتی نیز روش‌های خاص خود را دارد. همان‌گونه که این کسب و کار دارای ویژگی‌های خاص خود است، باید تبلیغات برای آن نیز متفاوت از روش‌های قدیمی باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌هایی است که برای موفقیت در کسب و کارها می‌توان از آن بهره برد. هر چند در مورد مشاغل اینترنتی صحبت کردیم، ولی در صورتی که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ چیست، حتماً این را هم می‌دانید که این روش تبلیغاتی برای هر کسب و کاری مؤثر واقع می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از هر چیز باید بررسی کنیم که دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه ابزاری برای تبلیغات و رشد کسب و کارها بهره می‌برد؟ دیجیتال مارکتینگ روش تبلیغاتی و بازاریابی است که به کمک ابزارهای دیجیتال انجام می‌گیرد. اینترنت، نیاز اساسی برای بازاریابی دیجیتال است.

ابزارهایی که در این زمینه به کار گرفته می‌شود، شامل موارد مختلفی است. سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و مواردی از این قبیل ابزارهایی هستند که در این نوع بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته می‌توان برای کسب و کارهای سنتی نیز از این نوع روش بازاریابی استفاده شود. پس بهتر است تا دیر نشده کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

به طور کلی هر گونه خدماتی که در بستر اینترنت مورد استفاده قرار گیرد و سبب فروش بیشتر و عرضه خدمات شود، دیجیتال مارکتینگ نام دارد. این بازاریابی تاریخچه‌ای به قدمت عمر اینترنت دارد، اما در ابتدا کمتر از آن استفاده می‌شد. در حال حاضر به علت افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت در دنیا، این روش هم به مراتب پیشرفت کرده است و روز به روز گسترش بیشتری دارد.

تبلیغات و تأثیر آن در موفقیت کسب و کار اینترنتی

در هر کسب و کاری، فروش بخش مهم و حیاتی محسوب می‌شود. از این رو بهتر است قبل از این که بخواهید به فروش فکر کنید، راهی مؤثر برای تبلیغات در نظر داشته باشید. تا مشتریان شما را نشناسند و با شما ارتباط برقرار نکنند، نمی‌توانید در فروش موفق عمل کنید. بسته به نوع کسب و کار، ممکن است نیاز داشته باشید که محصولات یا خدمات خود را عرضه کنید. ولی به هر حال فروش جز اساسی و مهم در کارتان است که با آن درآمدزایی می‌کنید.

تبلیغات برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است؛ زیرا این مشاغل، وجود فیزیکی ندارند و بدون تبلیغات قابل شناسایی نیستند. روش‌های تبلیغات متنوع هستند. به خصوص در زمینه دیجیتال، پلتفرم‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کرد. اگر دوست دارید رشد روز افزونی داشته باشید، حتماً بازاریابی دیجیتال را برای موفقیت کسب و کار اینترنتی به صورت گسترده انجام دهید.

دلیل اصلی تبلیغات، دیده شدن محصولات و خدمات شماست، پس از هر طریقی که خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید، می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید. البته ناگفته نماند که در دنیای مشاغل امروز، رقابت به مراتب بیشتر از گذشته است. پس بهتر است روی نکاتی از کسب و کارتان در تبلیغات تمرکز کنید که نشان‌دهنده تمایز شما نسبت به دیگران یا تأمین بهتر نیاز جامعه هدف است.کسب و کار اینترنتی

روش‌های استفاده از دیجیتال مارکتینگ در مشاغل

همان‌طور که گفته شد، دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌های مؤثری است که طیف وسیعی از روش‌های تبلیغاتی را در برمی‌گیرد. برخی از این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • درج آگهی در سایت‌های مختلف: اگر خودتان سایت دارید می‌توانید تبلیغات را در آن قرار دهید. البته نباید فقط به سایت خودتان محدود شوید. سعی کنید از مواردی مانند رپورتاژ آگهی در این زمینه بهره ببرید. همچنین درج تبلیغ در سایت‌های آگهی می‌تواند به شما کمک کند.
  • ایمیل مارکتینگ نیز از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که می‌توان با پیدا کردن جامعه هدف، به صورت دوره‌ای تبلیغات را به ایمیل آن‌ها ارسال کرد.
  • شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز روش‌هایی عالی برای تبلیغات و بازاریابی هستند.
  • تبلیغات مؤثر نیز در فضای اینترنت انجام می‌گیرد و می‌توانید از افراد مؤثر در جامعه بهره ببرید. اینفلونسرهای اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به شما در این زمینه کمک شایانی می‌کنند.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای نوپا

اما مزیت دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا این‌قدر مورد توجه قرار گرفته است؟ چرا این روزها تقریباً همه کسب و کارها به سمت تبلیغات دیجیتال گرایش دارند.

اگر تازه کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده‌اید، به احتمال زیاد، باید هزینه‌های خود را مدیریت کنید. از طرفی تبلیغات نیز برای فروش بیشتر و جبران سرمایه‌هایی که مورد استفاده قرار دادید، لازم است. اکثر تبلیغاتی که در روش‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، بسیار هزینه بر بودند؛ اما امروزه دیجیتال مارکتینگ با هزینه‌های بسیار مناسب‌تری و حتی رایگان نیز قابل انجام است. موفقیت در کسب و کار اینترنتی را می‌توانید با روش‌های کم هزینه‌تری پیش ببرید. به عنوان مثال هنگامی که می‌خواهید تازه کار کنید، از آگهی‌های رایگان بهره ببرید. به مرور هزینه تبلیغات بیشتر را پرداخت کنید. شاید اولین و مهم‌ترین مزیتی که دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی نوپا دارد، هزینه‌های کمتر آن است.

این مقاله را حتما بخوانید
مزایای کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی

در روش‌های قدیمی تبلیغات، افراد محدودی تحت تأثیر بازاریابی و پیام‌های تبلیغاتی قرار می‌گرفتند. از این رو علاوه بر هزینه بالاتری که داشتند، حیطه عمل کمتری را شامل می‌شدند؛ اما امروزه به کمک اینترنت، می‌توان با اقصی نقاط دنیا ارتباطی ارزان و سریع برقرار کرد. به همین علت است که تبلیغات دیجیتال بسیار وسیع‌تر و قابل توجه تر است. بدون شک نتیجه این روش‌های تبلیغاتی نیز به مراتب مؤثرتر از روش‌های سنتی خواهد بود.

شبکه‌های اجتماعی امکان تعامل افراد بیشتری را در هر جای دنیا با هم فراهم کرده است. پس بهتر است از این بستر استفاده بهینه کرد و خود و کسب و کار و محصولاتتان را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. هر چه جامعه مخاطبان شما بیشتر باشد، احتمال فروش نیز به همان اندازه بالاتر می‌رود.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی بسیار مؤثر است. اگر آگهی خود را در یک سایت درج کنید یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، از نظر زمانی مخاطبانتان هیچ محدودیتی برای دیدن آن ندارند. از این رو ممکن است در ساعت‌های تعطیل و نیمه شب نیز افرادی تبلیغات شما را ببینند. پس یکی از مزایای این روش برای بازاریابی، نداشتن محدودیت زمانی و مکانی است. پس در هر زمانی ممکن است مشتریان جدید پیدا کنید و از محصولات و خدمات شما خرید شود.روش‌های دیجیتال مارکتینگ

چگونه موفقیت در کسب و کار اینترنتی را با بازاریابی دیجیتال سرعت دهیم؟

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی، مانند هر شغل دیگری، بازاریابی اهمیت بالایی دارد. با توجه به مزایایی که برای دیجیتال مارکتینگ عنوان شد، بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات در دسترس دارید.

اگر به تازگی کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تبلیغات انجام دهید. نیازی نیست حتماً منتظر بمانید تا به مرحله تولید برسید. باید به این نکته توجه داشته باشید که دیده شدن زودهنگام‌تان باعث می‌شود تا مشتریان منتظر محصولاتتان باشند و هنگام عرضه محصولات یا خدمات به بازار هدف، سریع‌تر فروش خود را بالا ببرید.

حال که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ چیست، بهتر است از قابلیت‌های بی نظیر آن بهره ببرید. موفقیت کسب و کار اینترنتی، بستگی به این دارد که چه مقدار دیده می‌شوید. حتماً می‌دانید که در معرض دید قرار گرفتن شما فقط با تبلیغات ممکن است.

هر چه در پلتفرم های متنوع‌تری کار دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید، فروش بیشتری خواهید داشت و برندینگ‌تان موفق‌تر خواهد بود. اگر از این روش‌ها بهره ببرید، نه تنها در بازاریابی موفقیت بیشتری خواهید داشت، بلکه مخاطبان شما متوجه می‌شوند که فردی حرفه‌ای هستید که از تکنولوژی‌های روز دنیا اطلاع دارید.

بازاریابی دیجیتال نه تنها برای کسب و کارهای نوپا مد نظر قرار می‌گیرند بلکه روشی مفید برای مشاغل توسعه یافته و بزرگ است که می‌خواهند پیشرفت بیشتری داشته باشند. شاید غیر منطقی نباشد اگر بگوییم که بدون استفاده از دیجیتال مارکتینگ در واقع رشد شما آنقدر کند پیش می‌رود که به مرور از رقیبان خود جا می‌مانید. چه بسا افرادی که با تغییرات جدید دنیای کسب و کار و بازاریابی همسو نشدند و به مرور از عرصه فعالیت‌های خود کنار گذاشته شدند.

موفقیت در کسب و کار اینترنتی با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال زمینه را برای موفقیت کسب و کار اینترنتی فراهم کرده است و می‌توانید با فراگیری روش‌های جدید و متنوع، خود را نسبت به رقیبانتان بالا بکشید. برای این کار بهتر است ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و جامعه هدفتان را تعیین کنید. سپس یک برنامه ریزی هدفمند برای بازاریابی داشته باشید. در این صورت می‌دانید که برای چه گروهی با چه نیازهایی باید محتوای تبلیغاتی تولید کنید.

معمولاً هنگامی که برای فروشگاه اینترنتی خود شروع به بازاریابی می‌کنید، باید لینک‌هایی را برای ورود به فروشگاه در دسترس مخاطبان قرار دهید. اگر در مورد یک محصول خاص تبلیغ می‌کنید، در میانه یا انتهای محتوا، لینک‌های خرید و وارد شدن به صفحه محصول را هم قرار می‌دهید تا مشتریان احتمالی‌تان بتوانند خرید خود را از این طریق کامل کنند.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

تبلیغات و بازاریابی اصل مهم و حیاتی برای هر کسب و کاری است. امروز موفقیت کسب و کار اینترنتی وابسته به دیجیتال مارکتینگ است و باید بتوانید از این طریق خود را در معرض دیده شدن توسط مشتریان احتمالی‌تان قرار دهید. دیجیتال مارکتینگ بر اساس اینترنت کار می‌کند و ارتباط مؤثری بین مشاغل و مشتریان ایجاد کرده است. برعکس روش‌های تبلیغاتی سنتی، بازاریابی دیجیتال هزینه بسیار کمتری و حتی رایگان دارند. به همین علت برای مشاغل نوپا می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد؛ زیرا نیاز دارند تا در ابتدای کار هزینه‌های خود را ساماندهی کنند تا با مشکل مالی مواجه نشوند.

روش‌های مختلفی مانند استفاده از ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ثبت آگهی در سایت‌های پربازدید و مواردی از این قبیل همگی در بازاریابی به کمکتان می‌آیند. باید ببینید جامعه هدفتان بیشتر در چه محیطی حضور دارند و بیشتر روی آن پلتفرم تمرکز کنید.

البته استفاده از روش‌های متعدد بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا موفقیت خود را تضمین کنید و سریع‌تر به نتایجی که دوست دارید برسید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه