zhaket logo

نصب تلگرام روی کامپیوتر، آموزش و روش نصب telegram

تلگرام

3 دقیقه زمان مطالعه

تلگرام محبوب‌ترین و پرکاربردترین سرویس پیام رسان در جهان است. تلگرام به دلیل ویژگی‌های چت ساده‌اش شناخته شده و یکی از بزرگترین رابط‌های کاربری در برنامه‌های ارتباط اجتماعی است. تلگرام یک برنامه عالی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق متن، تصاویر، استیکرها، گیف‌ها و … با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین یک سرویس پیام‌ رسان ابری است، بنابراین نیازی به جستجوی مداوم برای پشتیبان‌گیری از داده‌های خود نداریم. برخلاف واتس‌اپ. تلگرام یک سرویس پیام رسان رمزگذاری شده است که به حفظ حریم خصوصی کاربران اهمیت می‌دهد. این بدان معناست که هیچ شخص ثالثی و یا تلگرام نمی‌توانند پیام های شما را بخوانند. امروز قرار است نصب تلگرام روی کامپیوتر را با هم بررسی کنیم. چنانچه شما با این پیام‌ رسان سر و کار دارید با نصب آن روی سیستم‌تان راحت‌تر عمل می‌کنید.

نحوه نصب تلگرام روی کامپیوتر

چرا باید تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب کنیم؟ بعضی افراد مانند طراحان سایت، برنامه نویس‌ها و تمام اموری که با کامپیوتر سر و کار دارند، معمولا ارتباط خود را با سایر افراد از طریق پیام‌رسان‌ها انجام می‌دهند. یکی از بهترین پیام‌رسان‌ها هم تلگرام است که می‌توان از آن در دسکتاپ به راحتی استفاده کرد.
برخلاف بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان که تنها به ۲۵۶ عضو در یک گروه اجازه می‌دهند یا کانال‌هایی مانند واتس‌اپ، سیگنال را پخش می‌کنند، تلگرام به ما این امکان را می‌دهد که تعداد زیادی عضو به گروه خود اضافه کنیم. حتی گروه‌هایی در تلگرام وجود دارند که بیش از 200000 عضو دارند. تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که از هر دستگاهی مانند اندروید، iOS، ویندوز یا مک متصل شوند. حال، بیایید نحوه کارکرد و نصب تلگرام در دستگاه های ویندوزی را بررسی کنیم.

نصب تلگرام در ویندوز

برای نصب تلگرام در ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: با استفاده از هر مرورگر وب مانند گوگل کروم، مایکروسافت و غیره به وبسایت رسمی تلگرام مراجعه کنید.

 

سایت رسمی تلگرام

 

مرحله ۲: دکمه “INSTALL” را در وبسایت فشار دهید تا دانلود برنامه تلگرام شروع شود.

مرحله ۳: سپس به طور خودکار شما را به برنامه Windows Store توسط مایکروسافت برای دستگاه ویندوز هدایت می‌کند و دانلود در پس زمینه شروع می‌شود.

تلگرام دسکتاپ

مرحله ۴: پس از اتمام دانلود، اپلیکیشن تلگرام در عرض ۲ تا ۳ دقیقه نصب می‌شود. سپس در لیست همه برنامه‌ها در منوی Start نمایش داده خواهد شد. البته اگر در مراحل نصب شورت‌کات را روی دسکتاپ ایجاد کنید قطعا نمایان خواهد شد.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟ 8 مهارت لازم برای موفقیت در فریلنسری

مرحله ۵: روی برنامه تلگرام کلیک کنید تا باز شود. پس از باز شدن برنامه تلگرام، دکمه “START Messaging” را به شما نشان می‌دهد تا وارد حساب تلگرام خود شوید. برای رفتن به پنجره ورود، روی دکمه “Start Messaging” کلیک کنید.

 

شروع ارسال پیام

 

مرحله ۶: پس از کلیک بر روی دکمه “START MESSAGING” یک کد QR برای اسکن به شما نشان می‌دهد. اگر مسنجر روی تلفن همراه خود دارید که اکانت تلگرام در آن فعال شده است، کد QR داده شده را که روی صفحه نمایش شما می‌آید اسکن کنید. چت‌های شما را در تلفن تلگرام به پروفایل تلگرام ویندوز شما نشان می‌دهد.

 

کد کیو آر

 

مرحله ۷: اگر اکانت تلگرام در گوشی شما فعال نیست، روی «Or login using your phone number» کلیک کنید. سپس جزئیات شماره تلفن شما را از شما می‌خواهد و سپس یک OTP منحصر به فرد را از طریق پیامی برای تأیید به شماره تلفن شما ارسال می‌کند. برای شروع کار در تلگرام کد را وارد کنید.

 

وارد کردن کدها

در این مرحله، تلگرام را با موفقیت بر روی دستگاه ویندوزی خود نصب کرده‌اید.

جمع بندی

در این مطلب، روش نصب و ورود به حساب تلگرام از طریق دسکتاپ روی سیستم ویندوزی را به صورت گام به گام توضیح دادیم. تلگرام دسکتاپ یک نسخه از سرویس پیام‌رسان تلگرام برای کامپیوتر و دستگاه‌های دسکتاپ است. این نسخه از تلگرام برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس عرضه شده است. با استفاده از تلگرام دسکتاپ، کاربران قادر خواهند بود تا از تمامی امکانات و قابلیت‌های مسنجر تلگرام در دستگاه‌های دسکتاپ خود بهره ببرند. تلگرام دسکتاپ با استفاده از فضای ابری عمل می‌کند و تمامی پیام‌ها و محتواهای ارسالی و دریافتی کاربران را در تمامی دستگاه‌ها و در هر نقطه‌ای از دنیا همراه خود نگه می‌دارد. همچنین، این نسخه از تلگرام با الگوریتم‌های پیچیده رمزگذاری شده است و امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند. با توجه به محبوبیت و پرطرفداری تلگرام در تمامی پلتفرم‌ها، تلگرام دسکتاپ نیز به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی در دستگاه‌های دسکتاپ شناخته می‌شود.

 

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

555,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

سوالات متداول

چگونه می‌توانم تلگرام را روی کامپیوتر نصب کنم؟

آیا می‌توانم از یک حساب تلگرام موجود بر روی کامپیوتر و تلفن همراهم به صورت همزمان استفاده کنم؟

آیا نسخه تلگرام برای کامپیوتر قابلیت ارسال و دریافت تماس صوتی و تصویری دارد؟


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام من تلگرام رو روی لپ تاپم نصب کردم ولی نه QR کد نشون میده نه در قسمت وارد کردن شماره موبایلم میتونم شماره وارد کنم ..چندبار هم حذف کردم نسخه اصلی و به روز ریختم ممنون میشم راهنمایی کنید…اگه میشه یه فیل شکن هم معرفی کنید برای ویندوز

ارسال دیدگاه