بهترین راهکارهای فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

کاربردی‌ترین و بهترین راهکارهای فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت چه روش‌هایی هستند؟ چه راه‌هایی برای افزایش فروش آنلاین محصولات وجود دارد؟ با چه روش‌هایی می‌توان مشتری‌های بیشتری جذب کرد؟

اینترنت امروزه توانسته است که نقشی پررنگ و غیرقابل چشم‌پوشی را در زندگی افراد جوامع مختلف به خودش اختصاص دهد، به گونه‌ای که بر اساس آمارهای دو مؤسسه‌ی Hootsuite و We Are Social  بیش از 4.2 میلیارد نفر از جمعیت جهان در سال 2018 از اینترنت استفاده کرده‌اند که قطعاً این آمار هر روز رو به افزایش خواهد بود. از ابتدا تا انتهای سال 2018 بیش از 350 میلیون نفر از جمعیت دنیا در شبکه‌های اجتماعی ثبت نام کرده‌اند و آمار کاربران این شبکه‌ها را به 3.4 میلیارد نفر رسانده‌اند. تمامی این آمارها نشان از اهمیت اینترنت در زندگی امروزی مردم دارد. اینترنت این امکان را به افراد مختلف داده است که با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، انرژی و زمان خودشان و فقط با استفاده از چند کلیک ساده مایحتاج روزانه خود را تهیه کنند.

فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت

استفاده از اینترنت برای کمک به رشد کسب و کارها توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است، به گونه‌ای که کسب و کارهایی که در فضای مجازی و اینترنت فعالیتی نداشته باشند در چند سال آینده قطعاً محکوم به شکست هستند. امروزه لازمه کسب و کارهای اینترنتی داشتن یک وب سایت است که صاحبان مشاغل بتوانند محصولات و خدمات خودشان را به مشتریان خود ارائه کنند. به دلیل فضای گسترده و وسیع اینترنت از راه‌های دیگری نیز می‌توان محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه کرد یا فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت را گسترش داد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در فروش محصول

همان‌طور که گفته شد بیش از 3.4 میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این فرصت مناسبی برای صاحبان کسب و کار است که با فعالیت در این شبکه‌ها تعداد مشتری‌های خودشان را افزایش دهند و بتوانند درصد بیشتری از محصولات خود را به فروش برسانند. هرچند که این شبکه‌ها امکان پرداخت ندارند اما به راحتی می‌توان مشتریان را به سایت اصلی هدایت کرد و یا از طریق پیام، تماس و یا ایمیل مایحتاج خودشان را سفارش بدهند.

به عنوان مثال در کشور ایران، اپلیکیشن تلگرام بیش از 45 میلیون کاربر دارد و با توجه به اینکه قابلیت‌های زیادی مانند ایجاد کانال و گروه برای ارائه محصولات دارد، می‌تواند یکی از بهترین راهکارهای فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت باشد. همچنین شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام، آپارات، توییتر، لاین و واتس آپ از جمله محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران به شمار می‌روند.

از جمله مزیت‌های این شبکه‌ها عدم محدودیت جغرافیایی است و حتی افراد خارج از کشور نیز می‌توانند از طریق آن‌ها با محصولات و خدمات کسب و کارها آشنا شوند.

ایجاد حساب کاربری در سایت‌های B2B

سایت‌های B2B به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهند که صفحه شخصی خودشان را داشته باشند. بازاریابی B2B به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را به شرکت‌های دیگر عرضه کنند و بر همان اصول بازاریابی مصرف‌کننده تکیه می‌کند. این سایت‌ها حساب‌های رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند از آن‌ها برای فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت یا محصولات فیزیکی و افزایش مشتری‌های خودشان بهره ببرند.

داشتن وب سایت

همان‌طور که گفته شد بیزینس‌­های امروزی باید در فضای مجازی و اینترنت فعالیت داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند و پیشرفت کنند. تقریباً می‌توان گفت که داشتن وب سایت الزامی و حتی اجباری است. در صورتی که کسب و کاری از یک وب سایت حرفه‌ای استفاده کند و دارای رتبه‌های بالایی در موتورهای جستجو باشد به راحتی می‌تواند میلیون‌ها بازدیدکننده داشته باشد که می‌توان آن‌ها را به مشتری‌های بالقوه تبدیل کرد. همچنین وب سایت‌ها هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی ندارند و می‌توان با استفاده از آن به صورت 24 ساعته محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه کرد و درصد فروش را بالا برد.

این مقاله را حتما بخوانید
5 تا از بهترین مثال های گیمیفیکیشن در کسب و کار

تبلیغات در سایت‌های نیازمندی و انواع فروشگاه‌های اینترنتی

تاثیر تبلیغات در فروش محصولات مجازی

تبلیغات در فضای مجازی و اینترنتی بر خلاف روش‌های سنتی بسیار کم هزینه‌تر و پربازده‌تر است. صاحبان کسب و کارها می‌توانند برای تبلیغ محصولات دیجیتالی و خدمات خودشان از انواع سایت‌ها، فروشگاه‌ها، پیج افراد پرطرفدار مانند ورزشکاران و هنرمندان استفاده کنند و در قبال هزینه‌های کمی که پرداخت می‌کنند می‌توانند درصد فروش خودشان را به سرعت بالا ببرند و علاوه بر افزایش محبوبیت و تعداد مشتریان به سود بالایی هم برسند.

مشتری محوری و مراقبت از آن

مشتری محوری چه در کسب و کار سنتی و چه در شیوه مدرن و اینترنتی آن رمز موفقیت یک بیزینس است. در صورتی که صاحبان کسب و کار با مشتریان ارتباط مؤثر و دوطرفه‌ای داشته باشند باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر می‌شود. اعتبار و اعتماد می‌تواند زمینه‌ساز برند شدن یک محصول دیجیتالی و خدمت شود. برند شدن خودبه‌خود می‌تواند درصد فروش و سوددهی یک کسب و کار را چندین برابر کند. همچنین تقریباً تمام مردم جهان، حتی ثروتمندترین افراد جامعه نیز تمایل دارند از اجناس رایگان و یا ارزان بیشتر استفاده کنند؛ بنابراین با ارائه قیمت‌های رقابتی با سایر رقبا و همچنین ارائه هدایا به مشتریان می‌توان اعتماد آن‌ها را برای فروش محصولات در اینترنت به دست آورد، تعداد مشتری‌های بالقوه را افزایش داد و راندمان فروش و سوددهی را در مدت زمان کمی افزایش داد.

شناخت دقیق‌تر نیاز مشتریان

خوشبختانه فضای مجازی این امکان را شما می‌دهد که به راحتی با تمام مشتریان خودتان در ارتباط باشید و به پیشنهادات، انتقادات و سؤالات آن‌ها پاسخ بدهید و به صورت آنلاین در تعامل باشید و این امر کمک می‌کند که به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر مشتریان هدف و نیازهای آنان شناخته شوند. شناخت دقیق بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان می‌تواند در تبدیل آنان به مشتری‌های بالقوه کمک بسیار زیادی بکند.

علاوه بر روش‌های ذکر شده برای فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت می‌توان از بازاریابی ایمیلی استفاده کرده است که هنوز هم یکی از مؤثرترین روش‌ها برای افزایش درصد فروش است، راحت‌تر کردن ارتباطات با حرفه‌ای سازی سایت‌ها مانند درگاه‌های پرداخت، امکان تبادل نظر، امکان تماس با صاحبان کسب و کار و ارائه اطلاعات دقیق در مورد محصولات می‌تواند به روند صعودی سوددهی و فروش بالاتر کمک کند، همچنین طراحی اپلیکیشن مخصوص کسب و کار نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در فروش بالای محصولات داشته باشد.

پیشنهاد ژاکت

برای اینکه بتوانید به راحتی امکان فروش محصولات آنلاین را کسب کنید، کافیست از یک قالب حرفه‌ای مخصوص به فروش فایل و محصولات دیجیتالی کمک بگیرید. دو مورد عالی را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

قالب فروش فایل مگافایل

megafile - قالب فروش فایل

مگافایل قالبی است که برای فروش محصولات مجازی و دیجیتالی ایجاد شده و با افزونه ووکامرس کاملا سازگار است. علاوه بر آن می‌توانید یک سیستم چندفروشندگی با آن ایجاد کنید که برای این خدمت خود از دکان استفاده می‌کند. کاربردهای اصلی قالب مگافایل عبارت است از:

  • امکان فروش محصولات فیزیکی
  • امکان فروش محصولات مجازی (فایل)
  • امکان فروش دوره های آموزش آنلاین

پوسته حرفه ای فروش فایل آذین فایل AzinFile WooCommerce and EDD

azin theme

این قالب هم برای فروش فایل و محصولات مجازی گزینه خوبیست. و جالب اینجاست که هم از ووکامرس و هم از EDD پشتیبانی می‌کند. مسلما شما می‌توانید هر دو مورد را در نظر گرفته و استفاده کنید. برخی از بهترین امکانات افزونه عبارت است از:

  • جستجوی ایجکسی و نمایش زنده محصولات
  • مگامنوی حرفه‌ای بدون نیاز به افزونه
  • فونت آیکون FontAwesome
  • بخش بلاگ به همراه دانلود باکس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه