نکات افزایش ترافیک سایت و معرفی انواع آن

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

افزایش ترافیک سایت به دلایل زیادی مهم است. هرچه افراد بیشتری سایت شما را ببینند، مشتریان بیشتری خواهید داشت. تمام مدیران و بازاریابان دیجیتال می‌خواهند بیشترین ترافیک ورودی به سمت سایت آنها روانه شود و تمام هزینه و تلاش آن‌ها، برای بالا بردن ترافیک سایت است. اما واقعا ترافیک سایت چیست و بهترین روش‌های افزایش ترافیک سایت کدام روش‌ها است؟ در این مطلب به بررسی ترافیک، انواع و راه‌های افزایش آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

ترافیک چیست؟

در واقع منظور از ترافیک سایت، تعداد کاربرانی است که از یک وب‌سایت و صفحات آن بازدید می‌کنند. این ترافیک ورودی، براساس تعداد بازدید اندازه‌گیری می‌شود. در تعریف ساده تر ایجاد ترافیک یعنی بازدیدکنندگان را به سایت هدایت کنیم. افزایش ترافیک سایت، باعث رونق در هر کسب و کاری خواهد شد. ترافیک ممکن است در قالب کل بازدیدهای سایت (Total visits) یا بازدیدکنندگان یک صفحه مشخص (Page visit) سنجیده و اعلام شود. تقسیم بندی دیگری وجود دارد که در آن ترافیک و بازدید را به دو دسته‌ی کل بازدید (Total visits) و بازدیدهای منحصر به فرد (Unique visits) تقسیم می‌کنند. وقتی از بازدیدهای منحصر به فرد صحبت می‌کنیم، بازدیدهای تکراری یک بازدیدکننده را صرفاً یک بار در آمار محاسبه می‌کنیم. در ضمن شما می‌توانید میزان ترافیک سایت خود را در ابزارهای سئو مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید ما در مقاله معرفی گوگل آنالیتیکس به طور کامل سازوکار این ابزار را بررسی کرده‌ایم. آموزش‌هایی مانند آنالیتیکس، سئو و … در واقع مهمترین آموزش دیجیتال مارکتینگ است.

 

چرا ترافیک سایت مهم است؟

ترافیک سایت مهم است چون با بررسی آمار و ترافیک سایت خود، می‌توانید عملکرد وب سایت خود را ببینید. داده‌های ترافیک وب سایت، نشان‌دهنده منبع ترافیک شما هستند؛ این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که بازدید کنندگان با سایت شما چگونه درگیر می‌شوند و چه راهکار‌های بازاریابی دیجیتال جوابگو هستند. اگر می‌خواهید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید یا فقط در کل بازدید بیشتری داشته باشید؛ باید مرتباً تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید. با ردیابی ترافیک سایت خود، خواهید دانست که سایت شما در حال حاضر کجاست و می توانید برای بهبود آن چه کاری انجام دهید.

 

 

انواع ترافیک

پیش تر از مفهوم ترافیک گفتیم، ترافیک انواع متفاوتی دارد که استفاده از آن‌ها برای وب سایت، بستگی به انتخاب مدیر و شرایط کسب و کار دارد. برای مثال ممکن است به فراخور نیاز کاربران به خدمات و محصولات یک بیزنس، میزان ترافیک سایت یک کسب و کار کوچک پرسود از یک سایت بزرگ بیشتر باشد. در نهایت وبسایتی موفق تر خواهد بود و سئو خوبی کسب خواهد کرد که از همه‌ی انواع ورودی و ترافیک، بهره و استفاده لازم را ببرد. در ادامه به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت.

ترافیک ورودی سایت انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ورودی ارگانیک است.

ترافیک ارگانیک سرچ یا Search Traffic Organic

ترافیک‌های ارگانیک همان بازدیدهایی هستند که از طریق موتورهای جستجو وارد وبسایت شما می‌شوند. این نوع ترافیک پرطرفدارترین و موثرترین نوع ترافیک است که با انجام درست و دقیق خدمات سئو و بهینه سازی سایت اتفاق می‌افتد. این که سایت به نتایج اول گوگل برسد، هدف اصلی هر سئو کار است. به این صورت که با جستجو کردن عبارت مورد نظر درون موتورهای جستجوی مثل گوگل و غیره وارد سایتی شویم که در نتایج جستجو نمایش داده شده است .

 

ترافیک دایرکت یا Direct Traffic

ترافیک دایرکت همان بازدیدهایی هستند که بصورت مستقیم به سایت شما هدایت می‌شوند. به عنوان مثال اگر شما درون مرورگر خود، آدرس سایت به خصوصی را وارد کنید، این نوع ترافیک از نوع مستقیم و Direct Traffic خواهد بود.

 

ترافیک رفرال یا Referral Traffic

ترافیک رفرال همان بازدید هایی هستند که از دیگر وبسایت ها به سایت شما هدایت می‌شوند. در واقع ورودی Referral همان بازدیدهای ارجاعی بوده که در آن کاربران اینترنت روی بک لینک، رپورتاژ، بنر و تبلیغ یا لینک سایت شما که در سایت دیگری قرار دارد، کلیک می‌کنند.

 

ترافیک سوشال یا Social Traffic

ورودی‌های سوشال همان ترافیک و بازدیدهایی مشابه رفرال هستند اما مبدا آنها از سمت شبکه‌های اجتماعی است. ورودی‌های Social در حقیقیت نوعی سیگنال از سمت شبکه‌های اجتماعی و میزان محبوبیت سایت می‌باشد که بخشی از شاخص‌های مهم سئو و رتبه بندی سایت در نتایج گوگل می‌باشد.

 

راه‌های افزایش ترافیک سایت

هدف ما در این مقاله این است که به شما کمک کنیم تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. بدون شک برای افزایش ترافیک وب سایت، روش‌های زیادی وجود دارد که حتی بعضی از آن‌ها را می توان در دنیای آفلاین پیاده سازی کرد. در ادامه مطلب به اختصار به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

این مقاله را حتما بخوانید
انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

 

خرید بک لینک

بک لینک (Backlink) یا همان لینک سازی خارجی به این معنی است که لینکی در یک صفحه از یک وب‌سایت قرار دهیم که به صفحه‌ای از یک وب‌سایت دیگر ارجاع داده شود. اگر کسی به سایت شما لینک دهد، در این حالت شما یک بک لینک برای وب‌سایت خود دارید و اگر شما به وب‌سایت دیگر لینک دهید، آن وب سایت دارای یک بک لینک از سایت شما خواهد بود. خرید بک لینک‌ از صفحات پربازدید معمولا بیشتر از صفحات کم بازدید ترافیک برای وب سایت ایجاد می کنند و گزینه خوبی برای افزایش ترافیک سایت شما هستند.

 

رپورتاژ آگهی

یک رپورتاژ آگهی اگر طوری نوشته شود که بتواند مخاطبین زیادی را جذب کند؛ باعث می شود خوانندگان ترغیب شده و به وب‌سایت شما سر بزنند. در این صورت بازدید کنندگان وب سایتتان زیاد تر شده و همین موضوع ترافیک سایتتان را بالا می‌برد. حتی معروف ترین وب سایت‌های فروش نیز با وجود بازدید کنندگان بسیار، باز هم رپورتاژ آگهی را فراموش نکرده اند.

 

انجام خدمات سئو

اگر بخواهیم سه گزینه مهم برای افزایش ترافیک وب سایت نام ببریم، بی‌تردید یکی از آنها بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو خواهد بود. در طول روز جستجوهای بسیار زیادی در موتورهای جستجو و به‌ویژه گوگل انجام می‌شود و کاربران با کلیک روی نتایج نمایش داده شده وارد سایت موردنظر می‌شوند. سئو یک وب‌سایت، تاثیر بالایی در افزایش ترافیک یک سایت خواهد داشت. به این معنا که اگر محتواهای سئو شده بتوانند امتیاز بالایی را از گوگل بگیرند، ترافیک زیادی را از طریق سرچ گوگل جذب خواهند کرد. پس هرچقدر سئوی سایت و سئوی محتوا بهتر باشد، رتبه‌ی بهتری در سرچ به سایت داده و در نتیجه بازدید بالاتری بدست می آید. توجه داشته باشید که سئو سایت تاثیر بسیار بالاتری از تبلیغات پولی بر ترافیک سایت دارد.

 

تست PPC برای تعیین نرخ کلیک

نرخ لینک که با CTR نیز شناخته می‌شود، یکی از عوامل دیگر در رتبه‌بندی صفحات است که شما باید از آن بهره بگیرید. در ابتدا باید عناصری که روی نرخ کلیک وب‌سایت شما تأثیرگذارند را تفکیک کنیم. این عناصر به ‌طور معمول شامل «تگ عنوان» و «توضیحات متا» هستند. این دو عنصر، از مواردی هستند که شما می‌توانید کنترل خوبی روی آن‌ها داشته باشید. اگر نمی‌خواهید برای دستیابی به بهترین نتیجه، زمان زیادی منتظر بمانید؛ می‌توانید برای ارزیابی تگ‌های عنوان و توضیحات متا از تست PPC استفاده کنید. در اینجا با انجام تست‌های درست باید بفهمید که کدام ترکیب از تگ‌های عناوین و توضیحات متا، بیشترین تأثیر را در CTR یا همان نرخ کلیک وب‌سایت دارند.

 

کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغ خوب، همیشه عنصری موثر برای دیده شدن بوده است. بنابراین بی‌تردید هر نوع از تبلیغات می‌تواند باعث افزایش آگاهی از برند و بالا بردن ترافیک سایت شما شود. این تبلیغات می‌تواند به صورت کلیکی، همسان، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، گوگل ادز و… یا حتی تلویزیونی، مکتوب و محیطی باشد. شما باید با در نظر گرفتن بودجه خود، طوری رسانه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید که بتوانید بیشتری ترافیک ورودی را داشته باشید. معمولا تبلیغات و بازاریابی در فضای آنلاین بهتر جواب می‌دهد.

 

سوشال سیگنال

سوشیال سیگنال به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که کاربران شبکه اجتماعی در راستای سایت شما انجام می‌دهند. برای مثال اگر شما پستی از کسب و کارتان در فضای مجازی پخش کنید و فالور‌هایتان این پست را برای دوستانشان بفرستند، در واقع شما سیگنال مارکتینگ انجام داده‌اید. سوشیال سیگنال‌ها به طور مستقیم بر رتبه سایت تاثیرگذار نیستند، اما می توانند به صورت غیرمستقیم روی سئوی گوگل نیز تاثیر بگذارند.

 

تولید محتوا برای بلاگ

گوگل همواره می‌خواهد برای هر جستجو، بهترین نتایج ممکن را نشان دهد و به همین دلیل است که بهینه‌سازی موضوعی نیز مانند بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها یا سئو اهمیت دارد. برای مثال اگر شما فروشنده‌ هستید، با اضافه کردن توضیحات محصول کافی و قوی، می‌توانید شانس بازدید سایت خود را بالا ببرید. شما باید بتوانید تخصص موضوعی‌تان را به گوگل نشان دهید تا شانستان را برای قرار گرفتن در جایگاه‌های مناسب صفحه نتایج به ازای کلیدواژه‌های تجاری بالا ببرید.

 

در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که ترافیک سایت به چه معناست. تلاش تمام کسب ‌و کارهای آنلاین برای این بوده که بتوانند مشتریان و فروش‌های بالاتری داشته باشند. بنابراین برای بالابردن کسب و کار خود، باید دنبال افزایش ترافیک وب سایت باشید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. سپس از انواع ترافیک گفتیم و در انتها به روش‌هایی مانند انجام خدمات سئو، رپورتاژ آگهی، تولید محتوا برای بلاگ اشاره کردیم. در پایان پذیرای هر سوال در ارتباط با افزایش ترافیک سایت از شما عزیزان هستیم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه