Retry
رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟

همکاری با سایت های رپورتاژ آگهی برای انتشار یک پست مهمان، پر از فرصت های طلایی برای افزایش ترافیک، ارتقای سئو، افزایش فروش و … است. اما مهم ترین نکته ای که در انتشار رپورتاژ آگهی باید به آن دقت کنید این است که اگر وب سایت های نامعتبر و ضعیف را برای این کار انتخاب کنید، احتمالاً نتیجه عکس خواهید گرفت! به همین دلیل هم شناخت بهترین سایت رپورتاژ آگهی امری ضروری برای نتیجه گرفتن از انتشار این قبیل پست هاست. به همین منظور تصمیم گرفتیم که در این راهنما از ژاکت اصول و قواعد انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی را بررسی کنیم. با مطالعه این مطالب، می توانید از این به بعد بهترین گزینه را از بین وب سایت های این حوزه برای خود انتخاب کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر به دنبال بهترین سایت رپورتاژ آگهی هستید، پس احتمالاً می دانید که منظور از پست های رپورتاژ چیست. اما بد نیست یک بار مفهوم رپورتاژ آگهی را با هم مرور کنیم. منظور از پست های رپورتاژ، محتوایی است که هدف اصلی آن تبلیغ کسب و کار شماست. اما همه این محتوا فقط به تبلیغات محدود نمی شود. بلکه قالب اصلی این گونه پست ها به این شکل است که ابتدا یک موضوع محبوب حوزه فعالیت خود را انتخاب می کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه فروش موبایل فعالیت می کنید، مقاله ای با موضوع “فاکتورهای مهم در خرید موبایل”  می نویسید. دقت کنید که موضوع و کلمه کلیدی که برای این محتوا انتخاب می کنید، باید بسیار محبوب و پرتقاضا باشند.

بعد از این که یک مقاله کاربردی را کامل نوشتید، در انتهای مقاله (یا مابین آن) تبلیغ کسب و کار خود را می کنید. به عنوان مثال در انتهای مقاله ای که بالاتر مثال زدیم، می نویسید که برای خرید اینترنتی موبایل می توانید به فروشگاه ما سر بزنید. به علاوه بر مزایا و ویژگی های ممتاز کسب و کار خود نیز تأکید می کنید. سپس این مقاله را به یک سایت رپورتاژ تحویل داده و در ازای پرداخت مبلغی مشخص، مقاله خود را در آن سایت منتشر می کنید.

نکته: در بسیاری از سایت های رپورتاژ، در صورت تمایل می توانید مسئولیت نوشتن کل محتوا را به خود آن سایت بسپارید.

مهم ترین مزایای ثبت رپورتاژ اگهی چیست؟

با توجه به توضیحات بالا، در یک رپورتاژ اگهی هم اطلاعاتی مفید را به کاربران ارائه می دهید و هم برای کسب و کار خود تبلیغ می کنید. بنابراین افراد بسیار بیشتری از این طریق با تجارت شما آشنا خواهند شد.

اما گذشته از این، یکی از مهم ترین اهداف رپورتاژها، ساخت بک لینک برای سایت است. به این ترتیب که در این مقاله که در یک سایت دیگر منتشر شده، به سایت شما لینک داده می شود. با این کار یک بک لینک برای وب سایت شما ایجاد می شود. همانطور که می دانید، بک لینک ها نقشی کلیدی در ارتقای سئو سایت دارند. چرا که هر یک بک لینک، در واقع یک رأی اعتماد به سایت شما محسوب می شود. برای آشنایی با شیوه بک لینک سازی، آموزش روش های بک لینک سازی را مطالعه کنید.

پست مهمان

چگونه سایت های رپورتاژ آگهی را پیدا کنیم؟

اولین قدم برای انتشار این قبیل پست ها، پیدا کردن سایت های رپورتاژ است. در واقع در این مرحله فقط می خواهید سایت های این حوزه را پیدا کنید. سپس در قدم بعدی بین گزینه هایی که پیدا کرده اید، گزینه ایده ال خود را انتخاب می کنید.

اما در همین مرحله، یعنی برای پیدا کردن سایت هایی که در ازای دریافت هزینه، محتوای شما را به عنوان رپورتاژ و پست مهمان منتشر می کنند، باید چه کار کنیم؟ در ادامه 3 روش برای پیدا کردن سایت های رپورتاژ اگهی را با هم می بینیم.

1/ جست و جو در گوگل

راحت ترین روش برای پیدا کردن این سایت ها، سرچ در گوگل است. دقت کنید که بهتر است حوزه فعالیت خود را نیز در عبارتی که جست و جو می کنید، وارد کنید؛ مثل “سایت رپورتاژ آگهی پوشاک” یا “سفارش رپورتاژ پوشاک” و … .

2/ ردیابی بک لینک های رقبا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، یکی از مهم ترین اهداف انتشار رپورتاژ در سایت های دیگر، دریافت بک لینک است. پس همه سایت هایی که به یک سایت دیگر سفارش رپورتاژ می دهند، از آن سایت بک لینک دریافت می کنند. پس همین می تواند یک روش برای ردیابی سایت های رپورتاژی باشد که رقبای شما از آنها استفاده می کنند. در نتیجه اگر در استراتژی های سئو خود، بک لینک های رقبا را هم بررسی می کنید، احتمالاً در این لیست با سایت های رپورتاژ نیز مواجه خواهید شد. ما ابزار بررسی بک لینک های رقبا را به شما معرفی کرده ایم.

لازم به ذکر است که ردیابی بک لینک های رقبا از طریق ابزارهایی مانند open site explorer در ابزار SEMrush امکانپذیر است. اما روش دیگر پیدا کردن رپورتاژهای رقبا، جست و جوی مستقیم آن در گوگل است. به این ترتیب که اگر سایت یا سایت های خاصی را به عنوان رقیب خود می شناسید، نام آن را سرچ کنید. با این کار هر وب سایتی، غیر از سایت اصلی آن رقیب ممکن است یک سایت رپورتاژ باشد.

3/ جست و جو در شبکه های اجتماعی

بسیاری از سایت های ثبت رپورتاژ اگهی، در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت دارند. در واقع اگر سایت رپورتاژی، در سایر پلتفرم ها هم اکانت داشته باشد، این می تواند امتیاز مثبتی برای آن سایت رپورتاژ و نشانه ای برای حرفه ای بودن آن باشد.

پس روش دیگر پیدا کردن سایت های رپورتاژ، جست و جو واژه “رپورتاژ” در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، توئیتر و … است. به عنوان مثال وقتی در اینستاگرام این واژه را جست و جو می کنید، در بخش “َAccounts” یک سری صفحه را مشاهده می کنید که متعلق به سایت های رپورتاژ هستند. به علاوه اگر با جست و جوی همان عبارت، سری به قسمت “Tags” بزنید، با پست هایی رو به رو می شوید که از این هشتگ استفاده کرده اند. پس بین این پست ها نیز می توانید صفحه بسیاری از سایت های رپورتاژ را پیدا کنید.

سفارش رپورتاژ آگهی

چگونه بهترین سایت رپورتاژ آگهی را انتخاب کنیم؟

حالا فرض می کنیم که گزینه هایی را پیش روی خود دارید که می توانید رپورتاژ خود را به هر یک از آنها سفارش دهید. اما به فاکتورهایی نیاز دارید که بتوانید به کمک آنها این گزینه ها را فیلتر کرده و نهایتاً بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در ادامه 5 فاکتور برای انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی را با هم بررسی می کنیم.

1/ انتخاب سایت رپورتاژ مرتبط با حوزه فعالیت کسب و کار

در انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی سعی کنید تا جای ممکن رپورتاژ خود را به سایتی سفارش دهید که حوزه فعالیت آن مرتبط با فعالیت شماست. در این صورت دقیقاً با کاربرانی که مشتریان بالقوه شما هستند در ارتباط خواهید بود.

البته بسیاری از سایت های رپورتاژ که از اعتبار و کیفیت خوبی هم برخوردارند، در حوزه های متنوعی فعالیت می کنند. پس تخصصی نبودن یک سایت رپورتاژ را نمی توان یک امتیاز منفی برای آن در نظر گرفت؛ اما تخصصی بودن آن را می توان یک امتیاز مثبت دانست!

2/ ارزیابی وضعیت سئو سایت مد نظر

قدم بعدی این است که وضعیت سئوی سایت های مد نظر را بررسی کنید. البته طبیعتاً منظور از این بررسی، یک ارزیابی کلی است. مهم ترین بخش این ارزیابی نیز شامل این است که بررسی کنید که آیا وقتی عبارت “سفارش رپورتاژ” یا عباراتی این چنینی را سرچ می کنید، نام این سایت در صفحه گوگل ظاهر می شود یا نه؟ یا این که این سایت در صفحه چندم گوگل است؟

اگر این سایت را در صفحه اول گوگل می بینید، این یک امتیاز بسیار بزرگ برای آن سایت محسوب می شود. در مقابل اگر این سایت را در صفحه نتایج گوگل نمی بینید، عملاً نتیجه رضایت بخشی از آن نخواهید گرفت. برای آشنایی بیشتر با سئو، حتما مقاله آموزش سئو ژاکت را مطالعه کنید.

3/ بررسی باکیفیت بودن محتواها

برای این که از سطح کیفیت و حرفه ای بودن سایت مد نظر مطمئن شوید، محتواهای آن را چک کنید. مهم ترین محتواهایی که باید بررسی کنید، محتواهایی است که متعلق به خود سایت است. مثلاً در بخش بلاگ این سایت ها معمولاً محتواهای ی از طرف خود منتشر می شوند تا به سئو سایت کمک شود.

بالاتر اشاره کردیم که بعضی از سایت های رپورتاژ، نوشتن محتوای آگهی شما را تقبل می کنند. در این صورت باکیفیت بودن محتوای آن سایت اهمیتی چند برابری پیدا می کند. پس اگر قصد دارید این مسئولیت را به آنها بسپارید، نمونه کارهای قبلی آنها را با دقت بررسی کنید.

روش دیگر سپردن تولید محتوا به منابع خارجی و شرکت هایی است که خدمات تولید محتوا ارائه می دهند. از جمله خدمات تولید محتوای ژاکت سرویس.

4/ ارزیابی میزان بازخورد و تعداد بازدیدکنندگان

هدف شما از انتشار یک رپورتاژ این است که با دامنه وسیع تری از مخاطبان در ارتباط باشید. پس این که آن سایت مد نظر مخاطبان زیادی داشته باشد، یک ویژگی کلیدی برای آن محسوب می شود. در واقع سایت رپورتاژی که به اندازه کافی بازدیدکننده و ترافیک ندارد، در عمل ناکارآمد خواهد بود.

برای آگاهی از میزان ترافیک این سایت ها چند روش دارید. اما در این میان دو روش ساده تر وجود دارد. اول این که بعضی از سایت ها تعداد بازدیدکنندگان را بالای هر محتوا درج می کنند. با فرض این که این آمار صادقانه باشد، می توانید همین اعداد را در سایت های مختلف مقایسه کنید.

روش دیگر نیز این است که هنگام شروع همکاری از آنها درباره تعداد بازدیدکنندگان شان بپرسید. این حق شماست که بدانید حدوداً چند نفر قرار است این رپورتاژ را ببینند.

5/ بررسی فعال بودن سایت مد نظر در شبکه های اجتماعی

بالاتر نیز اشاره کردیم که سایت رپورتاژی که در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت دارد، احتمالاً در کار خود حرفه ای است. پس چک کنید که آیا سایت های مد نظرتان در سایر پلتفرم ها نیز فعال هستند یا نه؟ ضمناً بسیاری از سایت هایی که در پلتفرمی مثل اینستاگرام حساب دارند، رپورتاژ شما را در صفحه خود نیز اطلاع رسانی خواهند کرد و لینک آن را مثلاً در استوری در اختیار کاربران قرار خواهند داد. این می تواند یک امتیاز بزرگ باشد که رپورتاژ شما را در معرض دید کاربران اینستاگرام نیز قرار می دهد.

نوشتن رپورتاژ

جمع بندی

رپورتاژها از راحت ترین و نتیجه بخش ترین روش ها برای رشد و ارتقای کسب و کارهای آنلاین هستند. از طرفی انتخاب یک وب سایت مناسب برای ثبت رپورتاژ، فاکتوری تعیین کننده برای موفقیت این روش محسوب می شود. اما با مطالعه راهنمای بالا، حالا می توانید بهترین سایت رپورتاژ آگهی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده و از این فرصت طلایی برای قدم برداشتن در مسیر موفقیت بهره ببرید.

ضمناً دقت کنید که لازم نیست رپورتاژهای خود را فقط به یک سایت سفارش دهید و بلکه می توانید لیستی از بهترین سایت های رپورتاژ آگهی داشته باشید و در بازه های زمانی مختلف با هر یک از آنها همکاری کنید. به علاوه فراموش نکنید که برای تولید محتواهای رپورتاژ به اندازه کافی وقت و دقت صرف کنید. چرا که اگر محتوای رپورتاژ، برای کاربران جذاب و مفید نباشد، کل فرآیند ثبت رپورتاژ اگهی بی ثمر خواهد بود. از این که تا پایان این مطلب از ژاکت هم ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم.

دسته بندی: لینک سازی , سئو

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *