چرا طراحی سایت ریسپانسیو برای فروشگاه اینترنتی مهم است؟

سئو

12 دقیقه زمان مطالعه

استفاده از تلفن همراه طی چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. طبق تحقیقات مرکز تحقیقات پیو ، بیش از 75٪ آمریکایی ها در حال حاضر دارای تلفن های هوشمند هستند که  35٪ درصد این آمار در سال 2011 به آن اضافه شده است. با این حال ، تجربه های منفی کاربران هنگام گشت و گذار در وب سایت های فروشگاهی آنلاینی که طراحی سایت ریسپانسیو نداشته اند رو به افزایش است. اما طراحی وب واکنش گرا اهمیت زیادی دارد

آماری که توسط گوگل منتشر شده حاکی از آن است که وقتی افراد در دستگاه های تلفن همراه تجربیات منفی دارند ، احتمال خرید آنها بیش از 60٪ کاهش می یابد . علاوه بر این ، نزدیک به 75٪ مردم علاقه دارند به وب سایت های سازگار با تلفن همراه یا ریسپانسیو برگردند و بیش از 65٪ مردم احتمالاً از طریق وب سایت هایی که طراحی وب واکنش گرا دارند و با تلفن همراهشان سازگار است اقدام به خرید می کنند.

اگر یک وب سایت تجارت الکترونیکی را راه اندازی کرده اید ، شاید ارزش این را داشته باشد که تعداد بازدید کنندگان از طریق دستگاه های تلفن همراه را بررسی کنید. گوگل آنالیتیکس راهی آسان برای مشاهده این داده ها به شما می دهد ، حتی به شما این امکان را می دهد دستگاه هایی را که مردم برای بازدید از وب سایت شما استفاده می کنند مشاهده کنید. نتایج ممکن است شما را غافلگیر کند و شما می توانید بر اساس آن ها به فکر روش طراحی سایت ریسپانسیو  باشید. طراحی وب واکنش گرا باعث می شود وب سایت شما با تمام اندازه های صفحه نمایش سازگار باشد ، از تلفن های هوشمند گرفته تا تلویزیون های هوشمند.

طراحی وب واکنش گرا چیست؟

طراحی وب واکنش گرا

قبل از اینکه به سوال چرا به یک طراحی سایت ریسپانسیو احتیاج دارید جواب دهیم ، معقول است که بدانید چه چیزی وب سایت پاسخگو را از یک وب سایت معمولی و غیر پاسخگو متمایز می کند.

اگر  یک وب سایت که طراحی واکنش گرا ندارد  را با استفاده از کامپیوتر مشاهده کنید ، وب سایت به خوبی نمایش داده شده و عمل می کند. اما اگر آن را در تلفن هوشمند یا لپ تاپ مشاهده کنید ، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به طور عادی ظاهر نشود.

ممکن است برخی از عناصر خراب به نظر برسند یا از دید کاربران پنهان شوند ، همچنین ممکن است شما مجبور شوید در خارج از خانه، به یک وب سایت سر بزنید. در این صورت لازم است طراحی شما برای دستگاه های تلفن همراه نیز پاسخگو باشد. با توجه به این واقعیت که دستگاه های تلفن همراه تمایل به نمایش دیدگاه های تو در تو دارند ، این مسئله کمی پیچیده تر می شود.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو برای صفحات فروشگاهی مهم است؟

هنگامی که یک وب سایت دارای طراحی وب واکنش گرا باشد، در هر دستگاهی که مشاهده  شود ، به طور خودکار نحوه نمایش آن تغییر می کند و با توجه به اندازه صفحه نمایش تنظیم می شود. این امر باعث می شود محتوا به راحتی مشاهده شود و ناوبری و حرکت بین صفحات را در وب سایت ساده تر کند. به عنوان مثال ، محتوا ممکن است به عنوان یک ستون واحد در تلفن هوشمند ظاهر شود ، اما در یک تبلت به طور متفاوتی ظاهر شود. تصاویر به جای اندازه ثابت ، به صورت خودکار تغییر اندازه می دهند.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو در این است که تنظیمات خودکار تمام اجزای موجود در یک وب سایت را در بین انواع دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش تضمین می کند.

طراحی سایت ریسپانسیو چگونه کار می کند؟

طراحی وب واکنش گرا در پاسخ به محیط و رفتار کاربر کار می کند. این نوع طراحی به طور معمول با جهت گیری ، اندازه صفحه نمایش و پلت فرم سیستم عامل های مختلف مرتبط است. طراحی سایت ریسپانسیو برای وب سایت های تجارت الکترونیکی تضمین می کند که طرح ها و تصاویر در هنگام نمایش در هر پلتفرمی  به درستی کار می کنند و مشاهده و مرور وب سایت آسان می شود. در غیر این صورت، ممکن است تصاویر به صورت تصادفی و پراکنده، با سایز خیلی کوچک یا خیلی بزرگ به کاربران نشان داده شود ، و ممکن است دارای محتوای متنی متفاوتی در صفحه باشد.

طراحی واکنش گرا یا طراحی ریسپانسیو متکی به استفاده از چینش و طراحی به صورت درصدی است. در این روش طراحان به جای اینکه یک اندازه ثابت برای المان های خود در نظر بگیرند نسبت به صفحه به آن یک درصد می دهند. اگر وب سایت شما دارای چندین ستون باشد ، طراح، عرض دقیق هر ستون را مشخص نمی کند ، اما مشخص می کند که چگونه باید در رابطه با یکدیگر ظاهر شوند. به عنوان مثال ، ستون اول ممکن است 50٪ از عرض صفحه را به خود اختصاص دهد ، و دو ستون دیگر می توانند در اندازه ی 25٪ تنظیم شوند. رسانه هایی مانند تصاویر و فیلم ها نیز به همین ترتیب از نظر اندازه تغییر اندازه می دهند، بنابراین نسبت کلی عناصر در صفحه حفظ می شود.

کل مراحل طراحی سایت ریسپانسیو شامل استفاده از ترکیبی از طرح بندی ها ، شبکه ها و تصاویر انعطاف پذیر ، همراه با استفاده کد های نمایشی CSS به روشی صحیح است. هنگامی که کاربر از کامپیوتر شخصی به تلفن های هوشمند سوئیچ می کند ، وب سایت برای تنظیم کد های اسکریپت ، وضوح تصویر و اندازه تصویر نیاز به تنظیم خودکار دارد. که بدون دخالت گوگل به صورت خودکار این کار ها انجام می شود.

همچنین ممکن است توسعه دهنده نیاز به تغییر تنظیمات شخصی اشخاص در دستگاه ها داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر یک کاربر آیفون به یک شبکه خصوصی (VPN) اتصال پیدا کند ، ارائه دهنده خدمات ممکن است قصد مسدود کردن وب سایت شما را داشته باشد. در چنین سناریویی ، وب سایت باید بتواند ترجیحات کاربر را بطور خودکار تشخیص دهد. این امر نیاز به تنظیمات خاصی برای وب سایت ها در انواع مختلف دستگاه ها نیاز دارد تا بتواند این مشکلات را به خوبی برطرف کند.

چرا طراحی واکنش گرا برای تجارت الکترونیکی مهم است؟

اگر نمی دانید که طراحی سایت ریسپانسیو چه مزیتی برا شما دارد، باید بدانید که طراحی وب واکنش گرا برای شما منافع زیادی دارد که در این جا به چند تا از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

طراحی ریسپانسیو

تجربه کاربر را بهبود می بخشد

فرض کنید یک وب سایت معمولی تجارت الکترونیکی بدون  طراحی پاسخگو برای کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ طراحی شده است ، این طراحی در  دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها نسبتاً کوچک به نظر میرسد. این امر اغلب باعث می شود بازدیدکنندگان بدون مشاهده وب سایت شما آن را ترک کنند، زیرا مخاطب باید سعی کند مطالب را بزرگنمایی کند تا بتواند به راحتی آنها را بخواند همچنین اگر قصد داشته باشد بر روی لینک ها کلیک کند مجددا لازم است تا بزرگنمایی را افزایش دهد تا بتواند به درستی بر روی لینک ها کلیک کند. که معمولا مخاطب در نگاه اول متوجه آن می شود و میل خود را نسبت به مشاهده وب سایت شما از دست می دهد.

طراحی سایت ریسپانسیو وسیله ای آسان برای رفع این مشکل به شما می دهد و  این اطمینان را به شما می دهد که بازدید کنندگان وب سایت شما طراحی را به صورت آشفته و در هم مشاهده نمی کنند بلکه به بهترین شکل ممکن با طراحی اصولی مشاهده خواهند کرد و به آنها دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز داده می شود. این تجربه خوب کاربری تضمین می کند که افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به آرامی کل وب سایت شما را مشاهده کنند و تجربه ی خرید خوبی کسب کنند.

گوگل آن را دوست دارد

گوگل بر این باور است که وب سایت هایی که طراحی وب واکنش گرا دارند مخاطب پسند تر هستند زیرا نتایج باب میل آن ها نشان داده میشود و گوگل نیز به دنبال نمایش وب سایت هایی است که رضایت مخاطب را کسب می کنند زیرا با یک URL ثابت طراحی های مختلفی با استفاده از تغییر در کد های CSS به مخاطبان ارائه می شود. گویا چند وب سایت مختلف درست شده است.

گوگل طراحی وب سایت های ریسپانسیو را ترجیح می دهد ، زیرا نیاز ندارد تا از الگوریتم های خود استفاده کند تا سایت را برای نمایش در سایر دستگاه ها بهینه کند و از الگوریتم های داخلی که توسط طراحان وب سایت درست شده استفاده می کند. این کار برای گوگل بسیار به صرفه است در نتیجه سایت هایی که طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشند برای گوگل با ارزش تر هستند و امتیاز آن ها بیشتر می شود. به همین دلیل یکی از مباحث مهم آموزش طراحی سایت نکات مربوط به Responsive Webdesign است.

هنگامی که ربات های گوگل  وب سایت شما را پردازش می کند، در اولین قدم بررسی می کند که آیا برای یک آدرس URL کد های CSS مختلفی وجود دارد یا خیر. اگر کد های CSS مختلفی وجود داشت به این معنا است که طراحی وب سایت شما به صورت پاسخگو یا واکنش گرا است و ربات ها فقط باید محتوای شما را بررسی کنند و نیازی نیست که چندین ربات همزمان بر روی وب سایت شما کار کنند تا بتوانند صفحه شما به نحوی تغییر دهند تا در سایر دستگاه ها به نمایش در بیاید.

این مقاله را حتما بخوانید
سئو موبایل چیست؟ چگونه سایت را برای نسخه موبایل بهینه سازی کنیم؟

به گفته گوگل ، مزایای طراحی وب واکنش گرا این است که شما فقط یک آدرس URL دارید. همچنین الگوریتم های گوگل را قادر می سازد که خصوصیات نمایه سازی را به محتوای شما اختصاص دهند و ربات های گوگل راحت تر سایت شما را بررسی کنند

در واقع با این کار سایت شما تبدیل به چند وب سایت مجزا با یک آدرس مشخص و ثابت می شود و گوگل راحت تر می تواند مطالب شما را پردازش کند و به مخاطبان نمایش دهد.

وب سایت شما را سریعتر می کند

افرادی که به وب سایت ها مراجعه می کنند سرعت برایشان خیلی مهم است مخصوصا اگر سایت شما فروشگاه آنلاین باشد.

با طراحی سایت ریسپانسیو ، گوگل برای تبدیل  قالب شما وقت نمی گذارد در نتیجه سایت شما با سرعت بهتری برای کاربران نشان داده می شود که باعث می شود تجربه ی خوبی از وب سایت شما کسب کنند.

طراحی وب واکنش گرا برای وب سایت های تجارت الکترونیکی باعث کاهش زمان پاسخگویی سرور کار می شود ، که با به حداقل رساندن درخواست های HTTP این کار را انجام می دهد ، افزونه هایی را که وب سایت شما به آن نیاز دارد را کاهش می دهد ، و همچنین تصاویر را به صورت خودکار بهینه می کند.

در چنین شرایطی ، یک طراح وب از تکنیک های مختلفی برای اطمینان از بارگیری سریع وب سایت تجارت الکترونیکی در انواع مختلف دستگاه های تلفن همراه استفاده می کند. و تمام این کار ها باعث می شود سایت شما با سرعت بیشتر برای کاربران بارگزاری شود و کاربران وب سایت شما تجربه ی بهتری را در مراجعه به وب سایت شما کسب کنند.

برای افزایش سرعت وب سایت می‌توانید از افزونه WP Rocket کمک بگیرید.

استفاده موثر از مطالب را ایجاد می کند

در وب سایت های تجارت الکترونیکی نیازی نیست به طور منظم محتوای سایت تغییر کند. یکی از بهترین مزیت های طراحی سایت ریسپانسیو این است که نیازی نیست شما برای هر مطلب یک طراحی را آماده کنید مطالب به صورت خودکار در قالب هایی که شما آماده می کنید قرار می گیرد و به مخاطبان وب سایت شما به صورت بهینه نشان داده خواهد شد.

تاثیر مثبت بر روی رسانه های اجتماعی

در مورد وب سایت های تجارت الکترونیکی معروف، حضور در رسانه های اجتماعی یک کار ضروری است. این امر باعث می شود تا مخاطبان آن ها از آخرین روند و اتفاقات مانند فروش ویژه و محصولات جدید آگاه شوند. مهم ترین ابزار برای تبلیغ در فضا های مجازی و رسانه های اجتمایی برای کسب و کار های اینترنتی اینستاگرام است و اکثر افراد اینستاگرام را بروی تلفن خود نصب دارد پس اگر طراحی وب سایت شما به صورت واکنش گرا باشد مخاطبان به راحتی می توانند از طریق اینستاگرام به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند و همین کار باعث افزایش فروش و ترافیک بازدید سایت شما می شود.

اگر شما برای طراحی وب سایت خود پلت فرم های ویندوز و اندرویدی را جدا در نظر بگیرید و برای هر کدام یک دامنه خریداری کنید و طراحی جدا گانه انجام دهید از لحاظ کاری باید دو برابر کار کنید و همچنین وقت بیشتری برای طراحی هر کدام صرف کنید ولی باز به نتیجه محبوب خود نمی رسید پس بهترین کار سرمایه گذاری برای طراحی سایت ریسپانسیو است.

دلیل مهمی که چرا به یک طراحی وب واکنش گرا نیاز دارید این است که شما می توانید یک پیوند واحد در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید که بازدید کنندگان وب سایت شما بر روی آن کلیک کنند و به سایت شما دسترسی پیدا کنند. ممکن است مخاطبین شما از هر دستگاهی برای رجوع به وب سایت فروشگاهی تان استفاده کنند که خود مهم ترین دلیل برای طراحی سایت ریسپانسیو است.

آسان تر و مقرون به صرفه تر برای حفظ رتبه

ممکن است شما برای بدست آوردن یک وب سایت ریسپانسیو جدید ، کمی بیشتر هزینه کنید ، در حالی که برای بدست آوردن یک وب سایت که پاسخگو نباشد نیازی به صرف هزینه زیادی نباشد، هزینه کردن برای طراحی سایت ریسپانسیو مانند ذخیره کردن طلاست.

زیرا در صورتی که بخواهید یک محتوای جدید را به وب سایت غیر پاسخگو برای سیستم عامل های مختلف اضافه کنید ، باید حداقل دو بار همین روند را تکرار کنید. با یک وب سایت واکنش گرا، بروزرسانی ها فقط یک بار انجام می شود. علاوه بر این ، طراحی وب واکنش گرا با هزینه های اضافی که در قالب حفظ دامنه ها و وب سایت های مختلف برای دستگاه های مختلف به وجود آمده است ، از بین نمی رود.

فروش را افزایش می دهد

یکی از مهمترین مزایای طراحی وب واکنس گرا این است که وب سایت شما تقریباً در مورد هر دستگاهی قابل دسترسی است. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا با مخاطبان گسترده تری روبرو شوید. در طراحی سایت ریسپانسیو این امکان برای شما فراهم شده تا از هر روشی برای کسب رضایت مشتری استفاده کنید مانند حرکت راحت تر بین صفحات یا نمایش محصولات پر فروش و فروش ویژه در اول هر صفحه همانند نسخه دسکتاپ و بسیاری امکانات دیگر.

از آنجایی که هنوز بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک به روش طراحی ریسپانسیو نرفته اند، شما با طراحی وب سایت تان به صورت پاسخگو برتری بزرگی دریافت می کند که این برتری هم در افزایش رتبه شما در گوگل و هم افزایش میزان فروش شما تاثیر مستقیم دارد و باعث می شود تا مخاطبین شما به راحتی بتوانند با گوشی خود سایت شما را چک کنند و نام شما تبدیل به یک برند می شود که به راحتی می توان آن را به خاطر سپرد.

نقشه سایت

سایت خود را ریسپانسیو کنید

تجربه ای که کاربران هنگام کار با یک سایت ریسپانسیو دارند بسیار بهتر از سایت هایی است که به صورت غیر ریسپانسیو طراحی شده اند زیرا کار با وب سایت های پاسخگو بسیار راحت تر است و مشتریان می توانند به سادگی محصولات شما را مشاهده کنند و به سبد خرید خود اضافه کنند. همچنین سایت هایی که مدتی به صورت غیر ریسپانسیو طراحی شده بودند و به تازگی قالب سایت خود را ریسپانسیو کرده اند تفاوت میزان فروش در محصولات خود را به خوبی درک کرده اند و سود زیادی در زمینه فروش برده اند، همچنین مخاطبان و مشتری های آن ها نیز رشد زیادی کرده است.

بر خلاف طراحی وب سایت ها به صورت غیر واکنس گرا، طراحی سایت ریسپانسیو زمان کمتری می برد و کارایی آن نیز بهتر است زیرا شما نیازی ندارید برای تک تک جزئیات وقت بگذارید و آن ها را به صورت تکی طراحی کنید.

اگر می خواهید همه تغییرات مهم را در وب سایتتان  با هم ایجاد کنید ، این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است هزینه های اولیه برای طراحی سایت ریسپانسیو زیاد به نظر برسد، ولی وب سایت جدید شما در دراز مدت به خاطر هزینه های بسیار کم تعمیر و نگهداری آسان مقرون به صرفه تر خواهد بود و می توانید هزینه های خود را پس انداز کنید یا از آن برای خرید افزونه های کاربری مانند جست و جو پیشرفته یا فرم تماس استفاده کنید.

افزونه های فروشگاه ساز در فروشگاه ژاکت با بهترین امکانات به فروش می رسند که شما می توانید این محصولات را مشاهده کنید و با پشتیبانی برای وب سایت خود تهیه کنید.

طراحان خوب وب و توسعه دهندگان همیشه با هم همکاری داشته اند و در راستای هم حرکت کرده اند و  سعی دارند همیشه بهترین ابزار ها را برای وب سایت هایی که طراحی آن ها به صورت واکنش گرا است را درست کنند زیرا این ابزار ها باعث برتری وب سایت ها نسبت به یک دیگر می شوند و تاثیر بسیار زیادی در تجربه کاربر در استفاده از سایت دارد.

به عنوان مثال ابزار جست و جو در محصولات یک ابزار بسیار کاربردی است که در هر نسخه از وب سایت به یک شکل نمایش داده می شود. همچنین سایر ابزار ها نیز با توجه به کسب و کار و محصولاتی که در وب سایت به فروش می رسد متفاوت خواهد بود مثلا وب سایتی که خدمات وردپرسی ارائه می دهد و وب سایتی که خدمات گرافیکی انجام می دهد در ابزار جست و جو فیلتر هایی که باید اعمال کنند متفاوت است.

طراحان وب سایت به خوبی می دانند که گوگل علاوه بر این که از طراحی سایت ریسپانسیو پشتیبانی می کند بلکه برای آن ها امتیاز وِیژه ای در نظر می گیرد که این امتیاز باعث بالا رفتن رتبه سایت شما می شود و سئو سایت شما بهینه تر می شود و هر چه که سئو سایت شما بهینه تر باشد در لیست نتایج جست و جو با اولیت بیشتری نشان داده خواهید شد و این باعث می شود تا میزان فروش محصولات شما رشد چشمگیری داشته باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم دلایلی که لازم است تا طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشید را به شما بگوییم

امیدواریم بتوانید با ارتقای سایت خود به صورت ریسپانسیو میزان رضایت مشتریان و فروش خود را افزایش دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه