معرفی 4 ابزار سئو برای سایت وردپرسی

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

ابزارهای سئو سایت همیشه مورد نیاز هستند. هر چند باید در مورد سئو سایت اطلاعات زیادی داشته باشیم ولی ابزارهایی نیز برای بهبود کیفیت سئو و راحت‌تر کردن این کار نیاز هستند که بتوان آنالیز سایت را آسان‌تر کرد. این افزونه‌ها اطلاعات کافی در مورد کلمات کلیدی و چیدمان آن‌ها در متن را به اطلاع کاربر می‌رسانند. همچنین ابزارهای سئو داخلی، بررسی لینک‌ها و بک لینک‌ها، آنالیز جستجو و … همگی جزو ابزارهایی هستند که به کمک افزونه‌های سئو می‌تواند به کاربر کمک شایانی کنند. ابزار بررسی سئو فرآیند محتوا گذاری در سایت را هم سریع‌تر می‌کند و از این طریق می‌توان در وقت نیز صرفه‌جویی کرد. با ما همراه باشید تا 4 تا از بهترین افزونه‌های سئو سایت را به شما معرفی کنیم.

افزونه Interlinks Manager و ابزار سئو گوگل

استراتژی‌های سئو متعدد هستند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، لینک‌های داخلی هستند، این لینک‌ها زمانی کارآمد و مؤثر هستند که ساختار صحیحی داشته باشند. اگر لینک‌های داخلی زیادی باید در سایت خود ایجاد کنید، ممکن است این کار چندان برایتان راحت نباشد و زمان زیادی از شما بگیرد.

افزونه مدیریت لینک‌های داخلی یا Interlinks Manager در این راستا به شما کمک شایانی می‌کند تا لینک‌ها را به صورت خودکار برای وب‌سایت خود ایجاد کنید. این افزونه بر روی ورد پرس نصب می‌شود.

اما این افزونه چگونه کار می‌کند؟ افزونه Interlinks Manager لینک‌های داخلی را به صورت هوشمندانه ایجاد می‌کند و مطالبی مرتبط را به همدیگر لینک می‌دهد. از این رو کاربر هنگامی که به سایتتان وارد می‌شود، زمان بیشتری درگیر محتواهای مختلف می‌شود. این فرآیند به خصوص زمانی که از ابتدای محتوا گذاری در سایت لینک دهی را رعایت نکرده‌اید به شدت مورد نیازتان است.

امکانات زیادی در افزونه Interlinks Manager وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

interlinks-manager

  • لینک‌های داخلی را تحلیل می‌کند و تعداد بازدید لینک‌ها، تعداد لینک‌های داخلی و وضعیت بهینه لینک‌های داخلی را به اطلاع شما می‌رساند.
  • این ابزار سئو مقالاتی که مرتبط با نوشته‌های شما هستند را پیدا می‌کند و نیازی نیست آن‌ها را به صورت دستی و در زمانی طولانی جستجو کنید.
  • تولید لینک‌های داخلی به صورت خودکار در این نوع ابزار سئو گوگل قابل انجام است. به صورت خودکار عبارات مشخص شده‌ای مانند کلمات کلیدی، به لینک‌های داخلی تبدیل می‌شوند و با ایجاد این لینک‌ها ارتباط بین صفحات بیشتر شده و فروش بیشتری در سایت‌های فروشگاهی و تبلیغاتی رقم می‌خورد.
  • ردیابی لینک‌های ایجاد شده نیز توسط افزونه مدیریت لینک‌های داخلی انجام می‌گیرد. تک‌تک کلیک‌هایی که مخاطبان و بازدیدکنندگان بر روی لینک‌های داخلی داشته‌اند، به کمک این افزونه قابل دستیابی است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام مطالب بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان هستند و بتوانید در آن زمینه بیشتر و مؤثرتر کار کنید.
  • به کمک Interlinks Manager می‌توان خروجی از CSV را به صورت یک فایل انجام داد. تمام کارهایی که قبلاً ذکر شد و آمار مربوط به آن‌ها به صورت یک فایل با فرمت CSV قابل استخراج و تحلیل در نرم‌افزارهای مختلف است.

همان‌طور که می‌بینید به کمک این ابزار بررسی سئو سایت به راحتی می‌توانید سایت خود را بهینه سازی کنید و درصد اعظمی از فعالیت‌های مربوط به سئو را راحت‌تر انجام دهید تا به اهداف خود در فروش و بازاریابی برسید.

افزونه حرفه‌ای WP Schema Pro

WP Schema Pro

افزونه WP Schema Pro از جذاب‌ترین افزونه‌هایی است که برای سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تمام افزونه‌های سئو ورد پرس و ووکامرس نیز سازگار هستند.

اگر کدهای قالب سایتتان بر اساس داده‌های Schema طبقه‌بندی شوند، آنگاه موتورهای جستجوگر در شناسایی قیمت محصول، نوع محتوا و مواردی از این قبیل راحت‌تر خواهند بود. از این رو محتوا در نتایج جستجو سریع‌تر آماده می‌شوند؛ اما با این افزونه چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

  • اگر محصولی در سایت خود قرار داده‌اید، قیمت آن در جستجوی گوگل به مخاطب نشان داده می‌شود. این کار به کمک افزونه درج اسکیما انجام می‌گیرد.
  • در فروشگاه‌های کتاب نکاتی مانند سال انتشار کتاب، تعداد چاپ، تعداد صفحات و … مهم هستند که می‌توان به کمک این افزونه آن‌ها جستجو و نمایش داد.
  • اگر سایت خبری دارید، باید بدانید در حالت عادی گوگل فقط عنوان خبر را برای کاربران در صفحه اول گوگل نمایش می‌دهد ولی با این افزونه حرفه‌ای می‌توان خبرها را با تصویر در صفحه اول گوگل نمایش داد و این امر سبب می‌شود که مطالب برای مخاطبان سایت خواناتر و جذاب‌تر شود.
  • علاوه بر موارد ذکر شده، این ابزار با بولد کردن کلمات کلیدی در توضیحات متا که در صفحه اول گوگل دیده می‌شود، زمینه فعالیت سایت را به گوگل تفهیم می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا گوگل آن‌ها را در اولویت قرار دهد.

البته ابزار سئو گوگل از جمله این ابزار کاربردهای زیادی دارند که محدود به این چند مورد نمی‌شود ولی با این توضیحات می‌توانید درک کنید که ابزار سئو مانند WP Schema Pro به چه نحوی می‌توانند در سئو سایت مؤثر باشند و کاری کنند که گوگل محتوای شما را در اولویت‌های خود برای بازدید کنندگان قرار دهد.

افزونه wp rocket یکی از ابزارهای سئو گوگل

افزونه‌های مختلفی برای وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام در بخشی از سئو سایت فعالیت می‌کنند. سرعت سایت از جمله مواردی است که بازدید کنندگان به شدت آن را مورد توجه قرار می‌دهند.

این مقاله را حتما بخوانید
سئوی محتوا: آموزش گام به گام تولید محتوای بهینه

با توجه به بررسی‌های انجام شده، کاربران سایت‌هایی که سرعت لود پایینی دارند را سریع‌تر ترک می‌کنند و ممکن است حتی منتظر باز شدن آن برای بار اول هم نمانند و صفحه را ببندند. از این رو افزونه‌هایی برای افزایش سرعت سایت مانند wp rocket یا موشک وردپرس نیز وجود دارد که به خوبی می‌تواند این عمل را انجام دهد.

WP-rocket

افزونه wp rocket به عنوان یکی از ابزارهای سئو گوگل چگونه سبب کاهش زمان لود شدن سایت و افزایش سرعت آن می‌شود؟

  • کش کردن صفحات سایت از وظایف این افزونه است. کش کردن صفحه سبب می‌شود تا سرعت بارگذاری سایت و صفحه مورد نظر افزایش یابد. از این رو برای بهبود سئو سایت و بهینه سازی آن بسیار مناسب و مورد نیاز است.
  • کم حجم و فشرده کردن فایل‌ها با ابزارهای سئو گوگل مانند افزونه wp rocket قابل انجام است. این ابزار حجم فایل‌هایی با فرمت JS, CSS, HTML را کاهش می‌کند. این کار سبب می‌شود تا سرعت بارگذاری سایت به مراتب افزایش یابد. هر چه فایل‌ها سبک‌تر باشند، این مهم امکان‌پذیرتر می‌شود.
  • پیش بارگذاری حافظه کش از دیگر کارهایی است که این افزونه حرفه‌ای در سایت انجام می‌دهد. ایندکس شدن صفحات سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بهبود پیدا می‌کنند؛ زیرا موشک ورد پرس بازدیدها را شبیه‌سازی می‌کند.
  • یکی دیگر از فعالیت‌هایی که wp rocket انجام می‌دهد، بارگذاری تصاویر در مواقعی است که بازدید کننده به آن‌ها می‌رسد! شاید دیده باشید زمانی که به سمت پایین صفحه اسکرول می‌کنید، تصاویر همزمان لود می‌شوند. از این رو یکی از کارهایی که این افزونه انجام می‌دهد همین امر است و سبب می‌شود تا سرعت بارگذاری صفحه نیز به مراتب افزایش یابد.

همان‌طور که متوجه شدید، موشک وردپرس یا wp rocket به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت می‌انجامد که در سئو سایت بسیار مهم است و زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت را افزایش می‌دهد. اگر تمایل به آموزش افزونه wp rocket داشتید حتما مقاله آموزش موشک وردپرس را مشاهده کنید.

ابزار بررسی سئو سایت افزونه WP AMPWP-AMP

یکی دیگر از ابزارهای سئو گوگل، افزونه WP AMP یا Accelerated mobile pages است. این ابزار باعث می‌شود تا سایت شما بر روی گوشی‌های موبایل و تبلت نیز به خوبی عمل کند؛ اما این افزونه چه کارهایی را می‌تواند برای سایت شما در جهت بهبود آن انجام دهد؟

این افزونه یک ابزار بررسی سئو سایت است که به بهبود سئو سایت می‌انجامد و سرعت سایت را در دیوایس هایی مانند موبایل سرعت می‌بخشد. با توجه به این که اکثر افراد اقدام به استفاده از اطلاعات موجود در سایت‌ها به کمک موبایل خود می‌کنند، استفاده از این ابزار بررسی سئو سایت می‌تواند ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کند.

بهینه سازی سایت برای موبایل با کد نویسی و فرآیندی بسیار کندتر انجام می‌گرفت ولی با این افزونه به سرعت می‌توان سایت را با فضای موبایل هم‌خوانی داد.

این افزونه WP AMP در بخش‌های مختلفی مانند صفحه اصلی و خانگی، صفحات تکی، دسته‌بندی‌ها، صفحات بلاگ، صفحات ثابت و … کار می‌کند. این افزونه به شما کمک می‌کند تا صفحه ساز داخلی را ایجاد کنیم و به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های دلخواه و شرایط مورد نظر خود را در صفحات سفارشی ایجاد کنید.

در این افزونه می‌توان چیزهایی مانند منوی سربرگ، محتوای فوتر، بلاگ های اطلاعات متای نوشته، لیست نظرات، رنگ‌ها، منوی سربرگ، نوشته‌های مرتبط و نوشته‌های اخیر و … را سفارشی کنید تا صفحه باز شده بر روی موبایل کاربران همان چیزی باشد که دلخواه و مناسب است.

جمع‌بندی

با توجه به این که اکثر فعالیت‌هایی که در سایت انجام می‌گیرد، برای بهبود سئو سایت است، این کارها ممکن است زمان زیادی در گذشته از مدیران سایت می‌گرفت. اما امروزه افزونه‌های مختلفی برای این منظور تدارک دیده شده‌اند که به این افراد کمک شایانی می‌کنند.

افزونه‌هایی مانند WP AMP باعث شده است تا سایت‌ها را راحت‌تر بر روی دیوایس های مختلف بارگذاری کنند و از طرفی سایر افزونه‌ها مانند موشک وردپرس به کاهش زمان لود سایت می‌انجامد و سرعت سایت را به مراتب افزایش می‌دهد.

لینک دهی به دیگر مطالب سایت بسیار حیاتی است و باعث می‌شود مدت زمانی که مخاطبان سایت در آن می‌مانند به مراتب بیشتر شود. افزونه‌هایی نیز برای این منظور تدارک دیده شده‌اند که به آن‌ها نیاز دارید.

ابزارهای دیگری نیز برای سئو سایت وجود دارند از جمله افزونه یوآست سئو و افزونه بهینه سازی تصاویر اسماش که به طور جداگانه در مقاله های دیگر به معرفی انها خواهیم پرداخت. روی هم رفته افزونه‌های معرفی شده، سئو سایتتان را بهبود می‌بخشند و از این طریق رتبه‌بندی گوگل در مورد سایتتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر بتوانید در این زمینه به خوبی عمل کنید و افزونه‌های بهبود دهنده سئو را بشناسید به راحتی می‌توانید سایتتان را در اولویت‌های اول موتورهای جستجو مانند گوگل قرار دهید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه