راهنمای سئو سایت پزشکی

سئو

10 دقیقه زمان مطالعه

بدون شک شما می خواهید وب سایت پزشکی شما در بالای نتایج جستجوی گوگل نشان داده شود. چرا؟ زیرا 73 درصد از بیماران هنگام یافتن پزشک متخصص به موتورهای جستجو مراجعه می کنند و 89 درصد از مصرف کنندگان هنگامی که به دنبال یافتن پاسخ هایی به سوالات خود هستند، به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. بیش از نیمی از کاربران روی یکی از سه سایت اول در نتایج جستجوی گوگل کلیک می کنند، اگر وب سایت پزشکی شما در سه مورد اول نباشد، شما کاربران زیادی را از دست می دهید.

برای سایت های پزشکی و درمانی سئو بسیار مهم است، زیرا موفقیت آن ها عمدتا متکی بر این است که افراد آن ها را به صورت آنلاین پیدا کنند. به همین دلیل است که رعایت نکات و انجام تکنیک های سئو برای چنین وب سایت هایی ضروری است. این تکنیک ها می تواند شامل تبلیغات پولی و بررسی سایر اطلاعات مربوط به SERP مانند نمودارها و … باشد. در این مقاله می خواهیم برخی از این تکنیک ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

چرا باید روی سئوی سایت سرمایه گذاری کرد؟

بیایید صادق باشیم – روش های قدیمی بازاریابی مدت ها است که دیگر کار نمی کنند. از آنجا که 55 درصد کاربران از سه نتیجه اولیه در گوگل استفاده می کنند، اگر در SEO سرمایه گذاری نکنید، در رقابت با سایر وب سایت ها شکست خواهید خورد. برخی از افراد تصور می کنند که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک PPCبرای کسب رتبه بهتر کافی است. تبلیغات PPC یک راه عالی برای جلب توجه جستجوگران است، اما باز هم بدون سئو کاربردی ندارند. این تبلیغات ممکن است برخی مشکلات را در کوتاه مدت حل کند، اما برای دستیابی به نتایج پایدار باید بر سئو تمرکز داشته باشید. پیشنهاد می کنیم آموزش سئو زاکت را به رایگان دریافت کنید.

چگونه سئوی سایت پزشکی را بهبود ببخشیم؟

گوگل نتایج جستجو را بر اساس یک الگوریتم به مخاطبان نشان می دهد که این الگوریتم مناسب ترین پاسخ ها را به پرسش های کاربران ارائه می دهد. در حالی که  بیش از 200  عامل رتبه بندی واقعی در الگوریتم وجود دارد، به طور کلی برخی از معیار های تاثیرگذار عبارتند از:

  • وب سایت پزشکی شما باید سریع، ایمن و سازگار با تلفن همراه باشد.
  • شما به صفحات زیادی از محتوای با کیفیت بهینه شده برای سئوی خود نیاز دارید.
  • شما باید کلمات کلیدی مناسب مربوط به صنعت پزشکی را انتخاب کنید.
  • صفحات وب شما به برچسب های عنوان بهینه شده و توضیحات متا نیاز دارند.
  • شما به تصاویر و فیلم های بهینه نیاز دارید.

در ادامه برخی از تکنیک ها برای بهبود موارد گفته شده را معرفی خواهیم کرد. پیش از آن بهتر است با راه اندازی سایت پزشکی با وردپرس آشنا شوید.

  1. سرعت وب سایت خود را بهبود دهید.

افراد بسیار زیادی کاربران در صنعت پزشکی را به دقت زیر نظر داشته اند و رفتار آن ها ( بیماران احتمالی ) را به صورت آنلاین مطالعه می کنند. این افراد ثابت کرده اند که امروزه بیماران نسبت به زمان های گذشته نمی توانند زمان زیاد برای بارگذاری و لود شدن محتوا را تحمل کنند. تنها 5 ثانیه طول می کشد تا کاربر سایت شما را ترک کرده و به یک سایت دیگر مراجعه کند.

در حقیقت، این یک مشکل دیگر در مورد تجربه کاربر است که ممکن است باعث شود وب سایت پزشکی شما در نتایج موتور جستجو قرار نگیرد. شما می توانید با استفاده از ابزار های مختلف مانند ابزار  PageSpeed Insights Google سرعت سایت خود را آزمایش کنید. اگر زمان بارگذاری کند است، در مورد راه های بهبود سرعت سایت خود اقداماتی را انجام دهید. شما همچنین می توانید از افزونه ها برای بهبود سرعت و عملکرد سایتتان بهره ببرید.

  1. بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو برای بیماران آینده نگر

بخش بزرگی از تکنیک های سئو شامل استفاده از عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما است تا از این طریق گوگل بتواند محتوای وب سایت شما را درک کرده و مطمئن شود که شما از نظر عبارات جستجوی مناسب، مرتبط و قابل اعتماد هستید. سعی کنید از اصطلاحات پزشکی به طور طبیعی در محتوای خود استفاده کنید، زیرا گوگل قبل از هر چیز به خوانایی اهمیت می دهد. همچنین می توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • داشتن لینک هایی که به هر صفحه در وب سایت شما اشاره می کند.
  • به دست آوردن بک لینک از سایت های معتبر
  • مدیریت فهرست سایت یا نقشه سایت شما.
  1. اطلاعات تماس را به سایت خود اضافه کنید.

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت، وب سایت های بهداشتی و درمانی را موظف می کند تا اطلاعات تماس و امکانات پشتیبانی مشتری را به کاربران نشان دهند. علاوه بر این، گوگل می خواهد مشخصات نویسنده را برای مقالات وبلاگ پزشکی مشاهده کند. این امر برای تأیید این است که مقاله توسط یک متخصص اثبات شده نوشته شده است.

پیام و نامه

  1. محتوای بی کیفیت را حذف کنید.

رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل تا حد زیادی به کیفیت محتوای سایتتان بستگی دارد. گوگل امروزه به دلیل ارائه ی محتوای با کیفیت به کاربران خود موفق است و به همین دلیل محبوبیت دارد. گوگل از محتوای بی کیفیت استقبال نخواهد کرد. موتورهای جستجو به محتوای بی کیفیتی که اطلاعات کمی را در اختیار کاربران قرار می دهد، رتبه کمی اختصاص می دهند.

شانس نمایش این محتوا در SERP تقریباً صفر است. علاوه بر این، الگوریتم های گوگل سایت هایی را که محتوای مبهم منتشر می کنند، جزو سایت های بی کیفیت و غیر قابل اعتماد در نظر می گیرد. بنابراین، اگر شما قبلاً محتوای بی کیفیت و یا تکراری را در وب سایت خود منتشر کرده بودید، سعی کنید ارزشی به آن اضافه کنید و یا مطالب آن را به طور کامل حذف کنید. این می تواند به بهبود رتبه بندی محتوای شما در گوگل کمک کند.

  1. سایت پزشکی شما باید سریع، ایمن و برای موبایل بهینه شده باشد.

سرعت وب سایت، امنیت و ریسپانسیو بودن آن همه عوامل موثر در رتبه بندی هستند. همانطور که در موارد قبل به آن اشاره شد، اگر بارگیری وب سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، اکثر بازدیدکنندگان بر روی دکمه “بازگشت” کلیک می کنند. گوگل این را می داند و از آنجا که هدف آن ارائه بهترین منابع به کاربران است، به وب سایت های سریع رتبه بهتری اختصاص می دهند. وب سایت شما باید سریع باشد. چقدر سریع؟ گوگل می گوید آستانه تحمل کاربران دو ثانیه است، اما هدف آن ارائه ی سایت هایی است که لود شدن آن ها کمتر از نیم ثانیه طول می کشد. در حالی که سرعت سایت مهم ترین عامل رتبه بندی نیست، اما به هر حال در رتبه بندی تاثیر دارد.

وب سایت شما همچنین باید با تلفن همراه سازگار باشد. بیش از 70 درصد از جستجوها در دستگاه تلفن همراه انجام می شود و 62 درصد از دارندگان تلفن های هوشمند از موبایل خود برای جستجوی اطلاعات مختلف استفاده می کنند و 82 درصد از کاربران هنگام جستجوی مرکز درمانی از گوگل استفاده می کنند. به گفته گوگل،  77 درصد از دارندگان  تلفن های هوشمند در شش ماه گذشته از تلفن های هوشمند خود برای یافتن خدمات پزشکی محلی استفاده کرده اند. بنابراین وب سایت شما باید برای تلفن های همراه بهینه شده باشد تا تجربه ی کاربران بهبود یابد.

  1. تولید محتوای با کیفیت و بهینه شده

وب سایت شما باید صفحاتی بهینه شده برای موتور های جستجو داشته باشد. محتوای باکیفیت محتوایی است که واقعاً به سهولت یا بهتر شدن زندگی مخاطبان هدف کمک می کند و به آن ها ارزشی اضافه می کند. به بیان عامیانه، شما نیاز به محتوایی دارید که بر اساس خواسته ها و نیازهای بیماران شما تنظیم می شود. شما به محتواهای بهینه شده برای هر یک از نیاز های مهم مصرف کنندگان  (از جمله وبلاگ ها، صفحات فرود، اطلاعیه های مطبوعاتی، خبرنامه های ایمیل، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر) نیاز خواهید داشت. برخی از معیار های محتوای با کیفیت در گوگل، همانطور که در دستورالعمل های خود مشخص کرده است، عبارتند از:

  • اصول اساسی سئو در نگارش محتوا را در نظر بگیرید.
  • صفحات را عمدتا برای کاربران ایجاد کنید نه برای موتورهای جستجو.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • محتوای خود را مطابق با نیاز کاربران ایجاد کنید.
  • بر محتوای خود نظارت کنید و به طور مداوم آن را به روز رسانی کنید.
  • جلوگیری و حذف هرزنامه های ایجاد شده توسط کاربر در سایت شما
  • از ترفندهای غیر قانونی برای بهبود رتبه موتورهای جستجو اجتناب کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش راه اندازی سایت تخفیف گروهی شبیه نت برگ

یک قاعده کلی برای بهبود محتوا این است که از خود بپرسید “آیا این محتوا به کاربران من کمک می کند و به آن ها ارزشی ارائه می دهد و یا خیر؟ محتوای خوب از نظر آن ها باید چه اصولی را رعایت کند؟ و … ” به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می کند. وب سایت خود را از کسب و کارهای فعال در حوزه ی خود متمایز کنید. سعی کنید از انجام موارد زیر بپرهیزید:

  • تولید محتوای خودکار
  • مشارکت در کمپین های غیر قانونی
  • ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی
  • متن یا لینک های پنهان
  • شرکت در برنامه های افیلیت بدون افزودن ارزش
  • بارگیری صفحات با کلمات کلیدی نامربوط
  • ایجاد صفحات با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، نصب ویروس ها و یا سایر بدافزارها
  • ارسال درخواست های خودکار به گوگل

وب سایت های پزشکی همان چیزی هستند که گوگل آن ها را صفحات Your Money Your Life ( YMYL ) می نامد. گوگل این صفحات را به عنوان صفحاتی طبقه بندی می کند که می توانند “به طور بالقوه بر شادی، سلامتی یا ثبات مالی کاربران تأثیر بگذارند.” بنابراین استانداردها برای کسب و کار شما بالاتر است، زیرا صفحات با کیفیت پایین در واقع خطرناک بوده و می توانند پیامدهای ناخواسته به همراه داشته باشند.

انتخاب محتوا برای سایت

  1. استفاده از رسانه های اجتماعی

بسیاری از سایت های پزشکی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود به شبکه های اجتماعی متکی هستند و آن ها را در سایت خود معرفی می کنند. شما می توانید در رسانه های اجتماعی خود عکس ها، رویدادها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید، زیرا این کار یک استراتژی معتبر برای ایجاد نام تجاری و اطلاع بیماران از وب سایت و خدمات شما است.

با این حال این نباید تنها استراتژی شما باشد. تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی راه بهتری برای دسترسی به افراد مناسب است که ممکن است به دنبال خدمات شما باشند – حتی اگر از قبل با شما ارتباط نداشته باشند. تعداد کمی از افراد پست های مطالب پزشکی را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند. بنابراین انجام تبلیغات در رسانه های اجتماعی پولی می تواند استراتژی مناسبی برای هدف گیری مخاطبان مورد نظر شما باشد. استراتژی شبکه های اجتماعی در این راه به شما کمک می کند.

  1. نظرات افراد مختلف را بخوانید.

به طور معمول، بیماران فقط در صورت داشتن انگیزه نظرات خود را به اشتراک می گذارند. اما نظرات برای بهبود سئو سایتتان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و با ارائه دادن انگیزه به مخاطبان خود، می توانید آن ها را تشویق به قرار دادن نظراتشان کنید. فراموش نکنید که باید به نظرات مخاطبان خود و سوال هایی که می پرسند پاسخ دهید.

  1. شما باید کلمات کلیدی مناسب صنعت خود را انتخاب کنید.

برای بهینه سازی سایت خود، باید محتوا را در مورد کلمات کلیدی مناسب صنعت بهداشت و درمان ایجاد کنید . این کلمات در هر تخصصی متفاوت است، اما با توجه به این که اکثر بیماران به دنبال خدمات پزشکی محلی هستند، می توانید برخی از این کلمات پر استفاده را برای خود لیست کرده و در تمامی صفحات سایت خود از آن ها استفاده کنید.

  1. ناوبری سایت را برای کاربران ساده و آسان کنید.

وب سایت های پزشکی معمولاً دارای لینک های بسیار زیادی هستند. ممکن است صفحات محصول به صفحات وبلاگ و بالعکس لینک داده شوند. با این حال شما باید بررسی کنید که آیا محتوایی را که در هر صفحه ظاهر می شود، برای خود اولویت بندی کرده اید. آیا در وب سایت خود محتوای اصلی را از محتوای تکمیلی جدا کرده اید؟ در غیر این صورت، ممکن است گوگل و کاربران دچار سردرگمی شوند. لینک ها، ساید بار و فوتر را به عنوان محتوای اضافی در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی صفحه در بین این موارد برجسته شده است.

  1. برچسب های عنوان و توضیحات متا خود را بهبود دهید.

معیار اصلی رتبه بندی، تگ عنوان یک صفحه وب است. در حالی که توضیحات متا قبلاً اعتبار بیشتری داشتند، اکنون تگ ها نیز بسیار تاثیر گذار هستند و لازم است هر دو بخش را پر کنید. اگر وب سایت پزشکی وردپرس دارید، می توانید افزونه ای برای ویرایش عناوین و توضیحات متا خود نصب کنید. همچنین بهتر است کلمات کلیدی خود را در برچسب عنوان و توضیحات متا خود اضافه کنید. Schema نوعی کد وب سایت است که اطلاعات بیشتری را در مورد صفحه شما به گوگل می دهد. برچسب ها و تگ ها تفسیر وب سایتتان را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند و احتمال اینکه در نتایج جستجو قرار گیرد، بیشتر خواهد بود.

بازاریابی ویدئویی در حال تبدیل شدن به یکی از رایج ترین روش های بازاریابی از طریق محتوا است. در نتیجه، صفحات وب که ویدئوها را به نمایش می گذارند به طور کلی  157 درصد افزایش ترافیک ارگانیک از SERP ها را خواهند داشت. یک ویدیو به خودی خود 50 برابر بیشتر از صفحات وب در صفحه اول Google ظاهر می شود.  با این حال، برای اینکه تصاویر و ویدئوها سئو وب سایت شما را بهبود دهند و ویدئوها رتبه خوبی کسب کنند، باید بهینه سازی شوند. اگر تصاویر بارگیری نشوند یا بارگذاری آن ها خیلی طول بکشد، 39 درصد از افراد وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

  1. بک لینک های خود را جدی بگیرید.

آیا می دانید یکی از عوامل رتبه بندی گوگل، شاخص های خارج از سایت مانند بک لینک ها هستند؟ گوگل هر نوع بک لینک و یا لینک ارجاع داده شده به سایت شما را به عنوان یک نشان تأیید می داند. این لینک ها می تواند لینک هایی به سایت شما و حتی حساب کاربری خود در رسانه های اجتماعی باشد. رسانه های اجتماعی بر سئو تأثیر می گذارد. در حقیقت، رسانه های اجتماعی باید یکی از اولویت های SEO شما باشند: 41 درصد از مصرف کنندگان می گویند محتوای موجود در رسانه های اجتماعی احتمالاً بر انتخاب مرکز درمانی آن ها تأثیر می گذارد.

جمع بندی

در حالت کلی بهبود سئو سایت کار زمان بر و طولانی است و برای دیدن نتایج باید استراتژی های مختلف را امتحان کنید. همان طور که در این مقاله تاکید کردیم، شبکه های اجتماعی را حتماً در نظر بگیرید و از آن ها در استراتژی خود استفاده کنید. تکنیک های گفته شده در این مقاله به شما کمک خواهند کرد که سئوی سایت خود را بهبود داده و در نتایج جستجو رتبه ی بسیار بهتری را کسب کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه