راهنمای سئو سایت موزیک

سئو

10 دقیقه زمان مطالعه

روش های زیادی برای جستجوی اطلاعات یا کشف محتوای جدید بصورت آنلاین وجود دارد، اما وقتی افراد می خواهند چیز خاصی را پیدا کنند، معمولاً به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. تقریباً همه افراد هر روز از یک موتور جستجو برای یافتن پاسخ به سوالات خود استفاده می کنند و این برای شما به عنوان یک نوازنده و یا به عنوان فردی که در عرصه ی موسیقی فعالیت می کند، می تواند بسیار چالش بر انگیز باشد. شما باید بفهمید آن ها در مورد موسیقی شما به دنبال چه چیزی هستند و سپس محتوای عالی ارائه دهید که به جستجوی آن ها پاسخ دهد.

ممکن است اینترنت قبلاً از محتوا اشباع شده باشد، اما بهبود محتوای وب سایت برای دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو، می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید. این کار تنها با داشتن رتبه ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل امکان پذیر است. در واقع دریافت رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل دغدغه ی تمامی افراد شده است و هر کسب و کاری سعی دارد که با انجام دادن تکنیک های مختلف سئو رتبه بهتری کسب کند تا از این طریق ترافیک ارگانیک بدست آورد.

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنای روش هایی برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی گوگل است. محتوای بهینه سازی شده در نتایج جستجوی ارگانیک، رتبه بالایی دارد. در این مقاله می خواهیم به شما نحوه ی بهبود وب سایت موسیقی تان با استفاده از استراتژی های سئو را آموزش دهیم.

سئو چیست؟

سئو مخفف Search Engine Optimization است و از این تکنیک بازاریابی برای به دست آوردن ترافیک رایگان از طریق گوگل و محتوای دیجیتالی استفاده می شود. موفقیت در سئو اغلب با ایجاد محتوای عمیق درباره موضوعات مرتبط و با آنچه شما تبلیغ می کنید، به دست می آید. شما باید محتوای محبوب و مرتبط با صنعت خود را ایجاد کنید و در نهایت کارایی و عملکرد وب ساییتان را بهبود دهید. وب سایت شما باید به خوبی کار کند و سریع بارگیری شود، در سایز دستگاه های مختلف خوب به نظر برسد و به عنوان یک سایت قابل اعتماد و ایمن در نظر گرفته شود.

ممکن است بهبود سئو برای سایت های موسیقی کمی پیچیده تر باشد، زیرا از سایر صنعت ها متفاوت تر است. موسیقی اغلب در رسانه های اجتماعی و نرم افزار های پخش آنلاین بهتر کار می کند. اما خوشبختانه به نظر می رسد امروزه مردم از وب سایت های موسیقی نیز دیدن می کنند. افرادی که به وب سایت خود مرتباً محتوا اضافه می کنند و مقاله های بهینه شده در سایت خود قرار می دهند، زودتر به موفقیت می رسند.شما می‌توانید با پیاده‌سازی قوانین سئو رتبه سایت خود را بهبود دهید. برای این امر دنبال کردن آموزش‌های یک دوره سئو بسیار راهگشاست.

این روزها در دنیای کسب و کارهای آنلاین جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت از گوگل یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار است. یکی از بهترین دوره‌های آموزشی در حوزه بهینه سازی سایت دوره سئو ژاکت آکادمی است که به طور کامل به مباحثی از جمله On-Page SEO یا سئو داخلی، Off-page SEO یا سئو خارجی، سئو تکنیکال سایت و ابزارهای کاربردی سئو مانند سرچ کنسول و اسکریمینگ فراگ اشاره داشته و آموزش داده است.

 

چگونه سئو وب سایت موسیقی خود را بهبود دهیم؟

برای بهبود سئو سایت خود روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را پیاده سازی کنید. در این مقاله ما قصد داریم پرکاربرد ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

  1. بدانید که اهداف سئو شما چیست.

قبل از صرف زمان و تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود، بهتر است مدتی وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید که می خواهید از بهبود سایت خود چه نتیجه ای بگیرید. دقیقاً می خواهید از طریق موتورهای جستجو به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و این افراد از شما چه می خواهند؟ به عنوان مثال، اگر شما مانند اکثر گروه های موسیقی هستید، احتمالاً می خواهید به افرادی دسترسی داشته باشید که به طور خاص نام گروه شما را جستجو می کنند. شاید آن افراد موسیقی شما را در جایی شنیده اند و اکنون می خواهند درباره شما بیشتر بیاموزند، به آهنگ های دیگر در سایت شما گوش دهند و ببینند شما چه چیز دیگری برای ارائه دارید. این، جایی است که رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو واقعاً کمک می کند.

  1. کلمات کلیدی مورد نظر خود را بشناسید.

وقتی می دانید اهداف شما چیست، می توانید دقیقاً مشخص کنید که برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. البته یک مکان خوب برای شروع، از نظر انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر، نام گروه شماست. اگر نام گروه موسیقی تان واقعاً منحصر به فرد باشد، ممکن است این کار ساده باشد، اما اگر نام گروه شما مشابه سایر اصطلاحات رایج باشد، بهتر است برای کلمات کلیدی خاص تر رتبه بندی کنید. مدتی وقت بگذارید تا به این درک برسید که واقعاً دنبال چه کلمات کلیدی هستید، زیرا آن ها اساس سئو سایت شما را تشکیل می دهند.

در واقع یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا ضروری است. درباره ی کلمات کلیدی که طرفدارانتان برای جستجوی موسیقی شما استفاده می کنند، تحقیق کنید. پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، از آن ها در وب سایت و محتوای خود استفاده کنید. همچنین بهره بردن از مترادف کلمات کلیدی که احتمالاً طرفداران از آن ها استفاده می کنند، می تواند ایده مناسبی باشد.

با توجه به این موارد، می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت شما از قبل برای کلمات کلیدی مورد نظرتان رتبه بندی شده است یا خیر. در هر صورت، ممکن است بخواهید مرتباً رتبه خود را بررسی کنید. این کار به شما می گوید که تا چه حد باید برای بهبود رتبه ی سایتتان تلاش کنید. با روش های جستجوی کلمات کلیدی در سایت وردپرسی آشنا شوید.

سئو

  1. وب سایت خود را با محتوای عالی پر کنید.

محتوا پایه و اساس سئو است. بدون محتوای عالی، هیچ شانسی برای داشتن رتبه خوب در نتایج جستجو نخواهید داشت. به همین دلیل است که بهبود سئوی یک وب سایت موسیقی با تولید محتوای عالی شروع می شود. به طور کلی، هرچه محتوای با کیفیت بیشتری در سایتتان داشته باشید، برای شما بهتر است. بنابراین، وب سایت خود را با محتوای خوب و مرتبط با صنعت موسیقی کامل کنید. پیشنهاد می کنیم راهنمای ساخت سایت موزیک را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک خواننده هستید، بهتر است یک بیوگرافی مختصر و عالی برای خود ایجاد کرده و یا تصاویر و فیلم های خود را اضافه کنید. همیشه هنگام تولید محتوا، کلمات کلیدی انتخاب شده در مراحل قبل را در نظر داشته باشید. محتوای شما باید منبع نهایی هر چیزی باشد که مردم با کلمات کلیدی به دنبال آن هستند.

توصیه می شود از ابزار تجزیه و تحلیل مانند Google analytics و Spotify برای تبلیغ محتوای خود در میان محتوایتان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را مرتباً به روز می کنید، زیرا خزنده های گوگل هنگام رتبه بندی صفحات وب، محتوای منحصر به فرد را در اولویت قرار می دهند. برای یک نوازنده، محتوای منحصر به فرد ممکن است شامل انتشار موسیقی و آهنگ ها و قرار دادن لینک آهنگ های جدید در YouTube باشد.

  1. برچسب ها و تگ های سایت خود را بهینه کنید.

این روش می تواند کمی قدیمی شده باشد، اما هنوز هم جواب می دهد. برچسب ها و یا تگ ها همان کد HTML هستند که در وب سایت شما نشان داده نمی شوند، اما برای موتورهای جستجو مهم هستند. اولین مورد برچسب عنوان است. متن این برچسب همان چیزی است که افراد می بینند و هنگامی که وب سایت شما در نتیجه موتور جستجو ظاهر می شود، روی آن کلیک می کنند. همچنین این تگ همان چیزی است که هنگام باز شدن صفحه در مرورگر خود مشاهده می کنید. آنچه شما در این برچسب می بینید یک عنوان واضح، مختصر و توصیفی برای صفحه شما است که تا 60 کاراکتر است. هر صفحه از سایت شما باید دارای برچسب عنوان منحصر به فرد باشد، باید خوانا باشد و برخی از کلمات کلیدی مهم شما – مانند نام گروه شما – را شامل شود.

این مقاله را حتما بخوانید
مراحل ساخت یک صفحه فرود استاندارد

مورد بعدی، تگ توضیحات متا است. این مورد همچنین توسط موتورهای جستجو در صفحات نتایج استفاده می شود. آنچه شما در این تگ باید قرار دهید، یک توصیف واضح و مختصر از محتوای صفحه شما، با طول حدود 120 کاراکتر به عنوان یک قاعده کلی است. این تگ نیز باید در هر صفحه منحصر به فرد و قابل خواندن باشد و در آن از کلمات کلیدی استفاده شده باشد. ما راهنمای انتخاب تگ در وردپرس را پیشتر به شما ارائه داده ایم.

  1. بک لینک دریافت کنید.

دریافت لینک از سایر وب سایت ها، به عنوان بک لینک، برای سئو بسیار مهم هستند. این به این دلیل است که گوگل از سایت های قابل اعتماد پشتیبانی می کند و یکی از راه های تشخیص قابل اعتماد بودن سایتتان این است که بفهمید آیا سایت های معتبر دیگر به سایت شما لینک می دهند یا خیر. هرچه سایت های بیشتری به سایت شما لینک داشته باشند، بهتر است.

در حالت ایده آل دریافت بک لینک معتبر از وب سایت های بزرگ که به موضوع وب سایت شما مرتبط است، می تواند بسیار مفید باشد. اما لازم نیست منتظر دریافت بک لینک از سایت های معتبر باشید. اطمینان حاصل کنید که همه شبکه های اجتماعی شما و هر پلتفرمی که در آن حضور دارید، به وب سایت شما لینک دارند.  همچنین شما می توانید با ایجاد پست مهمان در سایت های موسیقی معروف، بک لینک دریافت کنید. با روش های بک لینک سازی آشنا شوید.

لینک سازی

  1. افزایش مشارکت طرفداران

اکثر طرفداران به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با هنرمندان و یا موسیقی مورد علاقه خود هستند. بنابراین، بهینه سازی کلمات کلیدی باید شامل ایجاد محتوایی باشد که تعامل طرفداران را افزایش دهد. یکی از راه های دستیابی به این هدف این است که سایت خود را با جدیدترین و مرتبط ترین مطالب مربوط به صنعت موسیقی به روز کنید. همچنین می توانید پست های وبلاگی بنویسید که طرفداران را به موسیقی های شما جذب کند. برای دریافت بهترین نتایج، صفحات جدیدی را برای هر رویداد و انتشار موسیقی جدید ایجاد کنید. این صفحات باید برای همه جستجوهای مربوط به رویداد های موسیقی بهینه شود.

  1. سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید.

تحقیقات نشان می دهد که حدود 63 درصد از جستجوهای مربوط به صنعت موسیقی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. علاوه بر این، الگوریتم گوگل محتوایی را که در تلفن همراه قابل دسترسی است، ترجیح می دهد. اطمینان حاصل کنید که همه محتوا می تواند به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری شده و به خوبی نمایش داده می شوند. چندین ابزار برای بهینه سازی سایت برای موبایل وجود دارد که می توایند از آن ها استفاده کنید. در ابتدا سعی کنید وب سایت خود را ریسپانسیو و یا پاسخگو طراحی کنید.

  1. ایجاد یک کانال یوتیوب

یوتیوب از نظر محبوب بودن تنها بعد از گوگل قرار دارد و این پلتفرم به حضور قوی شما در کانال های بازاریابی کمک می کند. یوتیوب طرفداران را به سمت محتوای شما جذب کرده و آن ها را به سایت شما هدایت می کند. در واقع این یک راه برای دریافت ترافیک ارگانیک است. شما می توانید کانال خود را با استفاده از نکات گفته شده مانند ایجاد محتوای عالی و استفاده از کلمات کلیدی بهینه کنید. مطمئن شوید که لیست پخش برای موسیقی خود ارائه می دهید، زیرا گوگل از کانال هایی با لیست های موسیقی در رتبه بندی خود استفاده می کند. بد نیست با روش های بازاریابی در یوتیوب هم آشنا شوید.

  1. Google search console را تنظیم کنید.

به کنسول جستجوی گوگل سر بزنید و در آن ثبت نام کنید یا یک حساب ایجاد کنید. سپس وب سایت خود را به آن اضافه کنید. اگر وب سایت شما دارای آدرس https است، حتماً از آن در آدرس خود استفاده کنید. سپس باید ثابت کنید که مالک سایت خود هستید. برای اینکار دستورالعمل ها را در Search Console مشاهده خواهید کرد. معمولاً این کار با افزودن یک تگ HTML ساده به وب سایت شما انجام می شود. یکی از مزایای انجام این ابزار این است که شما می توانید به اطلاعات مختلف درباره ی وب سایت خود دسترسی پیدا کنید. آموزش سرچ کنسول گوگل را مطالعه کنید.

گام کلیدی دیگر در اینجا این است که نقشه سایت xml خود را اضافه کنید، xml نوعی نقشه سایت شما با رایانه است و باعث می شود موتورهای جستجو بتوانند از طریق آن راحت تر در سایت شما حرکت کنند. اگر از یک پلت فرم وب سایت وردپرس استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد خودتان آن را تنظیم کنید.

  1. شبکه های اجتماعی خود را در سایتتان قرار دهید.

هر کانال ارتباطی دیگری درباره شما در اینترنت به غیر از وب سایت شما، مانند شبکه های اجتماعی، یوتیوب، کمپین ها و یا هر سیستم عامل دیگری که در آن هستید، را در سایت خود قرار دهید. (حتی نظرات دیگران و مطبوعات راجع به شما). اگر ببینند که شما فعال و پرکار هستید، موتورهای جستجو به شما پاداش می دهند. وقتی افراد شما را جستجو می کنند، در حالت ایده آل انواع مطالب جدید و به روز در مورد شما را پیدا می کنند که در نتایج جستجو ظاهر می شود. استفاده از همه ابزارهای آنلاین موجود برای شما و پیوند دادن همه آنها به یکدیگر از طریق وب سایت برای ایجاد یک حضور آنلاین برای جلب نظر طرفداران بسیار کاربردی خواهد بود.

سئو سایت

جمع بندی

سئو سایت موسیقی یک فرایند بلند مدت است و باید در این روند تحمل و صبر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که همه محتوا در سایتتان با آخرین پیشرفت ها مرتبط و سازگار است. بازاریابی دیجیتال برای نوازندگان یک کار دلهره آور است، اما شما همیشه می توانید از تکنیک های سئو برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید. همچنین ابزار های سئو بسیار زیادی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کرده و سات خود را بهبود دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه