آموزش تغییر زبان پیشخوان وردپرس

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

یکی از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس در ایران، پشتیبانی این سرویس از زبان فارسی است. با این حال بسیاری از افراد وردپرس انگلیسی را روی هاست خود نصب می‌کنند و نیاز به تغییر زبان وردپرس دارند. تغییر زبان وردپرس به دو روش دستی و از طریق پیشخوان قابل انجام است. اگر به دنبال آموزش تغییر زبان پیشخوان وردپرس هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

از چه روش هایی میتوان زبان داشبورد وردپرس را تغییر داد؟

امروزه وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های ساخت سایت بین کاربران شناخته می‌شود. یکی از مسائلی که کاربران ایرانی وردپرس برای ساخت سایت با آن درگیر هستند، فارسی‌ کردن وردپرس است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید یکی‌ از دلایل محبوبیت وردپرس نزد کاربران ایرانی، پشتیبانی این سیستم از زبان فارسی است، به همین دلیل است که اکثر افراد علاقمند به یادگیری و آموزش وردپرس هستند. تغییر زبان پیشخوان وردپرس روش‌های گوناگونی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی زبان داشبورد خود را به فارسی تغییر دهید.

روش‌های مختلفی برای تغییر زبان داشبورد وردپرس وجود دارد که به واسطه آن‌ها می‌توانید ساده‌تر از وردپرس خود استفاده کنید. این روش‌ها هرکدام ممکن است پاسخگو باشند یا نباشند. اما محبوب‌ترین روش‌های فارسی کردن زبان وردپرس، استفاده از پیشخوان یا استفاده از فایل wp-config.php است.

مراحل عوض کردن زبان وردپرس از طریق پیشخوان

در این قسمت به بررسی مرحله‌ به مرحله عوض کردن زبان وردپرس از طریق فایل wp-config.php می‌پردازیم.

در مرحله اول برای تغییر زبان وردپرس باید وارد پنل کاربری وردپرس خود شوید. برای این کار وارد قسمت site.com/wp-admin می‌شوید و با واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد قسمت مدیریت سایت می‌شوید. شایان‌ذکر است که ورود به سایت وردپرس بستگی به محل نصب وردپرس نیز دارد. برای مثال اگر سایت وردپرس خود را روی ساب‌فولدر بلاگ نصب کرده باشید، باید از طریق site.com/blog/wp-admin وارد شوید.

 

صفحه ورود وردپرس برای عوض کردن زبان سایت وردپرسی

 

پس از ورود به قسمت مدیریت سایت وردپرس، باید به بخش از طریق نوار کنار صفحه، وارد بخش setting شوید. سپس به قسمت generall در همان مسیر وارد شوید. صفحه‌ای رو به روی شما باز می‌شود که گزینه‌ای به نام Site Language در آن وجود دارد. زبان وردپرس به صورت خودکار روی انگلیسی قرار دارد. از طریق این قسمت می‌توانید سایت خود را به زبان مدنظر تغییر دهید.

 

انتخاب منو تنظیمات عمومی برای تغییر زبان پیشخوان

 

سپس با انتخاب گزینه Save chanes & exit تغییرات انجام شده را در سایت وردپرسی خود ثبت می‌کنید. توجه داشته باشید درصورتی‌که اگر از قبل فایل‌های تغییر زبان روی وردپرس شما وجود داشته باشد فارسی کردن وردپرس به سرعت اعمال خواهد شد. در غیر این صورت باید صبر کنید تا فایل‌های RTL مربوط به این تغییر ابتدا دانلود شود، سپس تغییرات مدنظر برای تغییر زبان پیشخوان وردپرس اعمال خواهد شد.

این مقاله را حتما بخوانید
تشخیص اشتباه ClamAV

 

انخاب زبان فارسی برای تغییر زبان داشبورد ژاکت

 

 

مراحل تغییر دادن زبان وردپرس از طریق فایل wp-config.php

اما روش دیگری نیز برای تغییر زبان سایت وردپرس وجود دارد. در این روش باید به صورت دستی فایل تغییر زبان وردپرس را در هسته سایت آپلود کرد. در واقع شما در این روش با تغییر فایل wp-config.php می‌توانید زبان سایت خود را تغییر دهید. در ادامه این بخش به بررسی مرحله به مرحله این روش خواهیم پرداخت.

در قدم اول باید وارد لینک fa.wordpress.org/download شوید و با انتخاب گزینه دریافت وردپرس فارسی، آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید. بعد از دانلود فایل وارد فایل زیپ شوید و به مسیر wordpress/wp-content/languages بروید. سپس در این بخش فایل‌هایی که با فرمت .mo و .po وجود دارند را کپی و در مسیر wp-content/languges و در هاست خود قرار دهید و آپلود کنید.

سپس باید وارد هاست CPanel خود شوید. برای ورود به این هاست باید از طریق Site.com:2083 وارد قسمت CPanel خود شوید. در این قسمت نام کاربری و رمز عبور وردپرس خود را وارد می‌کنید و به این قسمت ورود می‌کنید. در منوی باز شده وارد قسمت File Manager می‌شوید.

 

محیط cpanel و گزینه file manager

 

از این قسمت وارد مسیر public-html/wp-content/languages شوید. بعد از ورود به این قسمت فایل‌هایی که فرمت .mo و .po داشتند را باید در این مسیر آپلود کنید.

 

 

در مرحله از فارسی کردن وردپرس باید در مسیر public_html فایل wp-config.php را پیدا کنید. روی این فایل کلیک راست کنید و گزینه edit را بزنید. با این کار صفحه ویرایشی برای شما باز خواهد شد. در این فایل باید عبارت define (‘WPLANG’,”) را پیدا کنید و عبارت define (‘WPLANG’,’fa_IR’) را جایگزین آن کنید. بعد از این کار شما وردپرس مطالب را به صورت زبان فارسی به شما نمایش خواهد داد. این کار را برای هر زبان دیگری در وردپرس نیز می‌توانید انجام دهید.

 

تغییر زبان داشبورد وردپرس از طریق ادیت فایل wp-config.php در cpanel

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا رایج‌ترین روش‌های تغییر زبان وردپرس را به شما آموزش دهیم. مشخصا ساده‌ترین روش برای تغییر زبان وردپرس، روش اول و استفاده از پیشخوان برای تغییر زبان است. اما در صورتی ‌که موفق به استفاده از روش اول نشدید، می‌توانید با استفاده از فایل wp-config.php زبان پیشخوان وردپرس خود را تغییر دهید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع و مدیریت وردپرس را دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ژاکت در تماس باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام. اگر روش اول رو برای انگلیسی کردن سایت فارسی هم استفاده کنیم جواب میده؟ و اگر میده، اصلا چرا کسی باید راه دوم رو که طولانی‌تره انجام بده؟

ارسال دیدگاه