چگونه برای سایت وردپرسی خود گواهی SSL رایگان بگیریم؟

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

احتمالاً می دانید یکی از مواردی که در آموزش وردپرس به آن تاکید شده است گواهی SSL می باشد زیرا گوگل تمامی وب سایت هایی که از گواهی SSL برخوردار نیستند را به عنوان “وب سایت های ناامن” نشان می دهد و این موضوع رتبه سایت شما را در گوگل کاهش می دهد. به عبارت دیگر اگر از گواهی  SSL  در وب سایت خود استفاده نمی کنید، اعتماد مشتری هایتان را از دست خواهید داد. گواهی SSL به شما کمک می کند تا از داده ها و اطلاعات سایت خود محافظت کنید و در واقع شرط پذیرش پرداخت آنلاین و قرار دادن درگاه های اینترنتی در سایت خود داشتن این گواهی است. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه برای وب سایت خود گواهی SSL  رایگان بگیرید.

 

به طور معمول، گواهینامه های SSL بسیار گران هستند. اگر قصد دارید که یک وبلاگ راه اندازی کنید و یا به فکر راه اندازی وب سایت تجاری برای خودتان هستید قطعاً می خواهید که هزینه های مربوط به طراحی سایت خود را پایین نگه دارید. خوشبختانه روش های مختلفی برای دریافت گواهینامه SSL رایگان وجود دارد و از طریق دریافت SSL رایگان شما می توانید هزینه های مربوط به سایت خود را کاهش دهید.

آموزش وردپرس

SSL چیست؟

SSL یک تکنولوژی امنیتی و پروتکل اینترنتی است که برای امنیت انتقال داده ها بین مرورگر کاربر و وب سایتی که کاربر از آن بازدید می کند، استفاده می شود. هر کاربر اینترنتی هنگام بازدید از وب سایت شما اطلاعاتی مانند اطلاعات کارت اعتباری و یا جزئیات پرداخت را وارد می کند و همانطور که می دانید این اطلاعات بسیار حساس هستند.

در سایت هایی که از پروتکل HTTP استفاده می کنند ممکن است که این اطلاعات توسط هکرها  ربوده شود و در این شرایط پروتکل SSL بسیار کاربردی خواهد بود و تمامی وب سایت ها به یک گواهینامه SSL که توسط یکی از مراجع صدور گواهینامه معتبر صادر شده است نیاز پیدا خواهند کرد. این گواهی در نوار آدرس مرورگر کاربر با علامت قفل و HTTPS به جای HTTP نشان داده می شود.

گواهی ssl رایگان

چرا برای سایت وردپرس خود به یک گواهی SSL نیاز دارید؟

SSL / HTTPS  برای همه وب سایت های موجود در اینترنت به خصوص سایت هایی که اطلاعات حساسی مانند اطلاعات کاربر، جزئیات ورود به سیستم، اطلاعات پرداخت، کارت های اعتباری و… را جمع آوری می کنند، کاملاً ضروری است. بنابراین اگر در حال راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی و یا وب سایت عضویت هستید و یا لازم است کاربران به یک سیستمی وارد شوند، باید گواهی SSL را دریافت کنید. اگر به دنبال SSL رایگان برای سایت خود هستید ادامه مقاله ما را از دست ندهید.

اگر می خواهید که سرویس های خدمات پرداخت آنلاین را در سایت خود قرار دهید لازم است که از گواهی SSL / HTTP استفاده کنید. همچنین گواهی SSL  در دید کاربران نسبت به برند شما تأثیر مثبتی ایجاد می کند.

گوگل نیز استفاده از SSL را توصیه می کند و تحقیقات نشان داده است که وب سایت هایی که از  SSL برخوردار هستند در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. این را هم به خاطر داشته باشید که اگر وب سایت شما از گواهی SSL استفاده نمی کند مرورگر کروم این موضوع را به اطلاع کاربران می رساند و به آن ها هشدار می دهد که سایت شما امن نیست.

دریافت SSL رایگان

این نماد بر ظاهر برند شما و اعتماد کاربر به وب سایت شما تأثیر می گذارد.

برای بررسی ایمنی وب سایت خود به مقاله بررسی سطح ایمنی وردپرس برای ساخت وب سایت تجاری ژاکت مراجعه کنید.

گواهینامه SSL چگونه اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد و کار می کند؟

اکنون که توضیح دادیم SSL چیست و چرا مهم است ممکن است از خود بپرسید که گواهی SSL چگونه کار می کند؟ در واقع گواهینامه SSL رایگان یا پولی با رمزگذاری اطلاعات و یا داده ها بین مرورگر کاربر و وب سایت شما از آن ها محافظت می کند. هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، ابتدا مرورگر معتبر بودن گواهی  SSL وب سایت را بررسی می کند.

زمانی که همه چیز بررسی شود مرورگر از کلید عمومی وب سایت برای رمزگذاری داده ها استفاده می کند. سپس این داده ها به وب سایت ارسال می شوند و در آنجا با استفاده از کلید عمومی و یک کلید خصوصی که مخفی است رمزگشایی می شود.

گواهینامه اس اس ال رایگان برای وردپرس

گواهی های SSL چقدر هزینه دارند؟

هزینه گواهینامه های SSL بستگی به مرجع صدورشان دارد و به همین دلیل هزینه ثابتی برای آن ها وجود ندارد. برخی از ارائه دهندگان ممکن است خدمات اضافی را با گواهینامه های خود ارائه می دهند که در هزینه گواهی SSL شما تأثیر می گذارد. اما شما می توانید از SSL رایگان برای وردپرس استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش Rest API در وردپرس

چگونه می توانید گواهی SSL رایگان را دریافت کنید؟

بسیاری از دارندگان وب سایت به دلیل هزینه اضافی تمایلی به استفاده از SSL ندارند و این موضوع  باعث شده است که این دسته از وب سایت ها در معرض سرقت اطلاعات و هک شدن قرار بگیرند. در سالیان پیش یک پروژه به نام Let’s Encrypt تصمیم گرفت با ایجاد یک مرجع صدور گواهینامه SSL رایگان این مشکل را برطرف کند.

هدف این مرجع صدور گواهینامه، سهولت دریافت گواهی SSL رایگان برای دارندگان وب سایت است و معتقد است که اگر وب سایت های بیشتری از SSL استفاده کنند، اینترنت به مکانی امن تبدیل می شود. طولی نکشید که این پروژه مورد حمایت شرکت های بزرگی مانند Google ،Facebook ،Shopify ،WordPress.com و بسیاری دیگر قرار گرفت.

SSL رایگان برای وردپرس

با این حال نصب گواهی SSL رایگان توسط Let’s Encrypt برای یک کاربر مبتدی کاملاً دشوار است، زیرا به دانش کدگذاری و دانش سیستم سرور نیاز دارد. به همین دلیل بهترین شرکت های میزبان وردپرس اکنون گواهینامه SSL رایگان را با تمام برنامه های میزبانی خود ارائه می دهند. با استفاده از خدمات این شرکت ها شما قادر خواهید بود که این گواهینامه را به صورت رایگان نصب کنید.

بعد از خرید هاست موردنظر خود برای دریافت و فعال سازی گواهی SSL رایگان باید به پنل کاربری خود در سی پنل وارد شوید و به بخش “امنیت” بروید. سپس قسمت SSL/TLS Status را انتخاب کنید. روی دکمه Run AutoSSL کلیک کنید تا این گواهینامه برایتان فعال شود.

اگر این مراحل را به درستی انجام دهید در تمامی لینک های سایتتان باید به جای HTTP ،HTTPS  نمایش داده شود. همچنین در مرورگر خود باید یک قفل طوسی رنگ نمایش داده شود.

بسته به شرکت میزبان شما  ممکن است صفحه کنترل میزبانی وب سایت شما متفاوت از کنترل پنل های دیگر باشد. اگر در روند فعال سازی گواهی SSL رایگان مشکل دارید می توانید از ارائه دهنده میزبانی خود بخواهید که آن را برای شما فعال کند.

نصب مجوز SSL رایگان و تنظیم وردپرس

وقتی گواهینامه SSL رایگان خود را فعال کردید، باید وردپرس را راه اندازی کنید تا از HTTPS به جای HTTP در همه URL های خود استفاده کنید. ساده ترین راه برای این کار نصب و فعال سازی افزونه Really Simple SSL  در وب سایت شما است.

برای نصب افزونه می توانید به راهنمای نصب افزونه در وردپرس مراجعه کنید.

پس از فعال شدن و نصب کردن، این افزونه بررسی می کند که آیا گواهی SSL رایگان شما فعال است یا خیر. پس از آن، HTTP به HTTPS هدایت می شود و تنظیمات وب سایت شما را به گونه ای تغییر می دهد که از SSL/TLS Status استفاده کند.

نصب مجوز ssl

برای ایمن سازی کامل وب سایت خود، باید مطمئن شوید که URL های وب سایت شما با استفاده از پروتکل HTTPS در حال بارگیری هستند، زیرا اگر تنها یک URL با استفاده از پروتکلHTTP  ناامن بارگیری شود، مرورگرها فرض می کنند که وب سایت شما ناامن است. افزونه گواهینامه امنیتی SSL وردپرس با اصلاح URL ها هنگام بارگیری صفحه، این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

گواهینامه ssl

ممکن است تعدادی از URL های نا امن وجود داشته باشد که برای رفع این مشکل باید از ابزارهای مرورگر خود برای یافتن آن ها استفاده کنید و سپس URL های صحیح HTTPS را جایگزین کنید. افزونه های وردپرس تنظیم گواهینامه SSL را بسیار آسان می کنند. به همین دلیل استفاده از آن ها را به همه افراد مبتدی هنگلم دریافت SSL رایگان یا پولی توصیه می کنیم.

مشکلی که در برخی موارد ممکن است پیش بیاید مربوط به زمانی است که این افزونه هنگام بارگیری صفحه URL های ناامن را شناسایی کند و این موضوع  باعث می شود زمان بارگیری صفحه شما کمی بیشتر شود. به همین دلیل کاربران پیشرفته ای که نگران سرعت وردپرس هستند از روش دستی برای تنظیم گواهینامه SSL رایگان خود استفاده می کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید برای سایت وردپرس خود گواهی SSL رایگان دریافت کنید و SSL رایگان خود را به راحتی در سایت وردپرسی خود نصب نمایید. برای یادگیری بیشتر وردپرس می توانید مقاله آموزش وردپرس ژاکت را هم مطالعه کنید .

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه