طراحی فرم آنلاین و روش های پیاده سازی آن

سایت

19 دقیقه زمان مطالعه

فرم های آنلاین در بسیاری از کارهایی که بصورت آنلاین انجام می دهیم به راحتی برای ما وجود دارند. خواه ثبت نام یا ورود به سیستم، ارائه اطلاعات حمل و نقل و یا مشترک شدن در خبرنامه باشد، امروزه یک فرم آنلاین می تواند برای جمع آوری طیف گسترده ای از داده ها برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد، در واقع آن ها بخشی از زندگی روزمره ما هستند! ممکن است از طراحی فرم آنلاین برای برنامه شخصی یا گرفتن اطلاعات مشتری برای راه اندازی حساب استفاده شود. فرم های آنلاین یک راه حل آسان برای پیاده سازی و جمع آوری داده های مورد نیاز به صورت خودکار فراهم می کند. از طرفی اگر شما در حال ایجاد یک وب سایت برای تجارت خود هستید، به احتمال زیاد شما باید یک فرم را در نظر بگیرید تا بتوانید نیازهای بازدید کنندگان سایت خود را تأمین کنید.
هنگامی که فرم های آنلاین به خوبی کار خود را انجام دهند، به یک بخش بی نظیر از تجربه کاربری تبدیل می شوند و به راحتی کارآیی فعالیت های آنلاین ما را می افزایند. این راهنما شامل همه مواردی است که شما باید در مورد فرم های آنلاین بدانید ، از آنچه که هستند ، تا توضیح در مورد اجزای اصلی آنها و نحوه افزودن آنها به وب سایت خود.هر شرکت برای تصمیم گیری بهتر در زمینه تجارت به داده های مناسب نیاز دارد. با ایجاد و توزیع یک فرم آنلاین که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده کمک کند، می توانید به راحتی داده ها را از مشتریان، لید ها و راهنماها جمع آوری کنید. نوشتن، طراحی و پیاده سازی فرم های آنلاین با ابزار مناسب ساده است. ابزارهای بی شماری در دسترس برای ایجاد فرم های آنلاین وجود دارد که می تواند داده ها را به سیستم های موجود تجاری شما وارد کند. امروزه همچنین سرویس های مثل پرسمان و گوگل فرم و سپس افزونه های فرم ساز وردپرس وجود دارند که به شما در این راه کمک می کنند.
در واقع با استفاده از ابزار مناسب ایجاد فرم آنلاین و سرویس های مختص به آن، می توانید به سرعت فرم هایی کاملاً پاسخگو تولید کنید که بلافاصله داده ها را ضبط و ذخیره می کنند. کاربرپسندی، واضح بودن و قابلیت ویرایش فوری فرم های وب به این معنی است که شما می توانید در چند مرحله آسان به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که فرم های آنلاین چه می باشند، انواع آن ها چه می باشد و چگونه می توان از آن ها در سایت خود استفاده کرد.

فرم آنلاین چیست؟

فرم آنلاین به عنوان فرم وب و یا فرم HTML نیز شناخته می شود و یک صفحه وب تعاملی است که امکان ورود کاربر را فراهم می کند. سپس داده های دریافت شده از طریق فرم به طور خودکار برای پردازش به سرور ارسال می شود. در جمع آوری داده ها و به دست آوردن اطلاعات تماس کاربران، فرم های آنلاین به گرفتن لید بیشتر کمک می کنند . انواع مختلفی از فرم های آنلاین وجود دارد، از فرم های تماس گرفته تا فرم یک وب سایت رویداد ، فرم هایی که سفارشات و پرداخت های آنلاین را در یک فروشگاه آنلاین مدیریت می کنند و موارد دیگر.
در واقع، فرم ها را می توان در وب سایت خود برای موارد مختلفی استفاده کرد، هر کجا که می خواهید اطلاعاتی را از بازدید کنندگان سایت خود جمع کنید، به عنوان مثال آدرس ایمیل آن ها یا پاسخی در مورد اینکه آیا در نظرسنجی شرکت می کنند یا خیر. شما ممکن است با فرم ها برخی از مطالب خود را فقط با بازدیدکنندگان سایت، با الزام به ورود به یک قسمت از آن در اختیار دیگران قرار دهید .
فرم های آنلاین به شما یک روش آسان برای جمع آوری اطلاعات از مشتریان فعلی و بالقوه می دهد و در بعضی از آن ها افراد باید جعبه های پاسخ را علامت بزنند، در حالی که در برخی دیگر پاسخ کتبی را وارد می شود. استفاده از این فرم ها می تواند اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد بازاریابی داده محور را در اختیار شما قرار دهد. هر وب سایتی از فرم های آنلاین برای جمع آوری اطلاعات کاربر استفاده می کند و به نظر می رسد که طراحی فرم بسیار مهم است.

عناصر اصلی فرم های آنلاین

عناصر اصلی فرم های آنلاین

فرم های آنلاین، معمولاً از یک سوال و یا یک سری سوالات مختلف تشکیل شده اند. این سوالات با زمینه هایی مرتبط هستند که کاربران می توانند پاسخ خود را تایپ کنند یا از بین چندین پاسخ موجود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند. فرم های آنلاین می توانند فقط از یک یا چند نوع فیلد و یا قسمت ساخته شوند. انواع اصلی فیلد ها در فرم های آنلاین عبارتند از:
کادرهای نوشتاری: قسمت هایی به عنوان فیلدهای ورودی نیز شناخته می شوند، فیلدهای خالی هستند که برای تایپ متن در آن ها کاربر آزاد است. به عنوان مثال تایپ کردن رمز عبور در هنگام ورود به سیستم.
لیست های کشویی: لیست های کشویی فیلد هایی هستند که پس از کلیک روی لیست باز می شوند. این لیست شامل چندین مورد است که می توان یک مورد را انتخاب کرد.
کادرهای تأیید: کادرهای مربع کوچک که با کلیک بر روی آن ها علامت زده می شود یا علامت گذاری نمی شود. بیشتر فرم ها به کاربران اجازه می دهند تا بیش از یک گزینه انتخاب کنند. نمونه ای از یک جعبه علامت، کادر انتخاب شده برای تایید شرایط و ضوابط یک سرویس وب است.
دکمه های رادیویی: دکمه های دایره ای کوچک. دکمه های رادیویی معمولاً در لیستی از دو یا چند پاسخ اختیاری قرار می گیرند که از بین آن ها کاربر می تواند با کلیک کردن روی آن پاسخ مناسب ترین را انتخاب کند. دکمه های رادیویی پس از انتخاب ، یک نقطه اضافه شده در مرکز خود نشان می دهند.
دکمه ارسال: آخرین دکمه در پایین فرم آنلاین معمولاً برای ارسال پاسخ پس از تکمیل اختصاص داده می شود. میکروکپی دکمه می تواند از “ارسال” به “ثبت نام” یا “عضویت ” متفاوت باشد ، اما هدف در کل ثابت است – اطلاعات ارائه شده اکنون به صاحب وب سایت ارسال می شود. دکمه ارسال به عنوان فراخوان فرم، معمولاً به منظور جلب توجه در طراحی خود از بقیه صفحه برجسته می شود.

دلایل اصلی ایجاد فرم آنلاین چه می باشد؟

ساخت ساده

یک سرویس فرم ساز آنلاین روشی بصری، ایمن و مستقیم برای گرفتن داده ها ارائه می دهد که می تواند متناسب با تیم ها در هر اندازه باشد. این ابزارها این گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهند که از طیف وسیعی از فیلدها برای جمع آوری داده های مورد نیاز استفاده کند. همچنین ممکن است نیاز به بارگذاری پرونده های رسانه ای، مانند تصاویر و فیلم ها، در فرم ها باشد که این ابزار ها این امکان را فراهم می کنند. پس از ایجاد فرم، باید در مورد رنگ، طرح و سایر عناصر مانند اینکه در کجا استفاده خواهد شد نیز فکر کنید.
فرم ها را می توان برای طیف وسیعی از توابع از جمله ثبت نام مشتریان جدید، رزرو یک رویداد و حتی نظرسنجی های کوتاه ایجاد و سفارشی کرد. ابزارهای موثر ساخت فرم معمولاً گزینه های مختلفی برای توزیع مانند کد تعبیه شده خودکار برای استفاده در وب سایت ها در اختیارتان قرار می دهد و حتی شما را قادر می سازد از طریق ایمیل یا پیام کوتاه پیوندی به فرم ارسال کنید.
داده های دقیق را جمع آوری کنید.
سرویس فرم ساز آنلاین می تواند هزینه ها را کاهش داده و کارایی، استاندارد سازی و دقت را افزایش دهد. می توانید تضمین کنید که از شما بازخورد مداوم می خواهند و همچنین اطمینان حاصل می کنید که داده هایی را که برای رسیدن به اهداف گفته شده نیاز دارید، به دست می آورید. فرم ها می توانند در دستگاه های تلفن همراه و رایانه پاسخگو باشند، بنابراین دسترسی به تعداد افرادی که می توانند به فرم شما برای پر کردن آن دسترسی پیدا کنند، افزایش می یابد.

افزایش نرخ تبدیل

فرم های وب را می توان با هدف گرفتن جزئیات بازدید کننده در مناسب ترین زمان در هر صفحه فرود در وب سایت خود قرار داد. این می تواند یک پیشبرد جدید برای تیم فروش شما باشد. هنگامی که داده ها ضبط می شوند و در صورت رضایت، داده ها می توانند برای فعالیت های آینده بازاریابی، ارتباطات منظم یا حتی برنامه های رویداد و وفاداری مشتریان استفاده شوند.
داشتن کنترل کامل
تعداد فیلد ها، انتخاب طرح های رنگی و قرار دادن فرم های شما نه تنها همه چیز را با نام تجاری شما مطابقت می دهد بلکه نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. فرم های آنلاین با نگاه حرفه ای عملکرد بهتری نسبت به فرم هایی دارند که بی جا به نظر می رسند یا اطلاعات بیشتری را از آنچه لازم است درخواست می کنند دارند. یک فرمی که خوب طراحی شده میزان اعتماد به وجود آمده را افزایش می دهد، به این معنی که کاربران احساس می کنند داده های آن ها ایمن است و فقط طبق برنامه مورد استفاده قرار می گیرد. فونت ها و رنگ هایی که در فرم ها استفاده می شوند می توانند متناسب با دستورالعمل های تجاری شما باشند و می توان از سبک های سفارشی استفاده کرد تا شانس تبدیل را افزایش دهد. شما کنترل کاملی بر روی فرم ها خواهید داشت.

با فرم انلاین میتوان داده ها را دسته بندی کرد

استفاده از داده ها در تصمیم گیری های مختلف

فرم های آنلاین این امکان را به شما می دهد تا داده ها را به روشی مطمئن و سازگار ضبط کنید. هنگامی که اطلاعات درخواستی گرفته شد، به صورت ایمن ذخیره می شود و آماده است تا توسط کاربران انتخاب شده قابل دسترسی باشد. فضای ذخیره سازی دیجیتال سرویس های آنلاین به دلیل محافظت و پشتیبان گیری ایمن از فایل ها خطر از دست رفتن داده ها را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که در صورت بروز هر گونه مشکلی قابل بازیابی است. فرم های آنلاین طیف وسیعی از گزینه ها را برای جمع آوری داده ها برای همه صنایع ارائه می دهند.

 چرا باید از فرم های آنلاین در سایت خود استفاده کرد؟

ارزان تر

هنگام استفاده از الگوهای نظرسنجی آنلاین نیازی به چاپ فرم های کاغذی و هدر دادن پول روی تمبرهای پستی نیست. فرم های آنلاین رایگان به راحتی در دسترس هستند و می توانند هزینه های شما را تا حد زیاید کاهش دهند، بدین معنی که نیازی به اختصاص زمان و منابع برای وارد کردن نتایج به یک پایگاه داده نخواهید داشت. پاسخ ها به طور خودکار بارگیری می شوند و نتایج در هر زمان برای تجزیه و تحلیل در دسترس هستند.

سریع تر

وقت شما در انتظار تحویل پرسشنامه های کاغذی هدر نمی رود، اطلاعات به صورت خودکار جمع آوری می شود. با استفاده از یک الگوی نظر سنجی قابل تنظیم می توانید به سرعت یک فرم آنلاین ایجاد کنید و فوراً بازخورد دریافت کنید.

متناسب با مشتری

با استفاده از فرم های سفارشی شده، می توان تنظیمات نظرسنجی را طوری طراحی کرد که از سوالاتی که مربوط به یک شرکت کننده خاص نیستند، به طور خودکار بر اساس پاسخ قبلی آن ها بگذریم و آن ها را در نظر نگیریم. این می تواند در دستیابی به اطلاعات مفید کمک کند بدون اینکه خواننده مجبور شود سوالات نامرتبط را مرتب کند.

مدیریت آسان داده ها

نظرسنجی های اینترنتی به دلیل سادگی ورود اطلاعات و سهولت پردازش، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. داده های وارد شده توسط کاربر می تواند به سرعت ارزیابی و تجزیه و تحلیل شود. این به طور قابل توجهی فاصله زمانی بین جمع آوری داده ها و ارزیابی آن را کاهش می دهد.

راحت بودن

با یک نظرسنجی آنلاین، شرکت کنندگان می توانند لحظه ای را که مناسب آن ها است برای پاسخ به سوالات انتخاب کنند. همچنین، کاربر می تواند وقت خود را صرف ارائه پاسخ طولانی تر و دقیق تر به سوالات کند.

انعطاف پذیری

نظرسنجی آنلاین شما می تواند متناسب با نام تجاری شما باشد و مزایای شما را به کاربران یادآوری کند. نظرسنجی شما می تواند متناسب با وب سایت کسب و کار شما باشد و می تواند با شخصی سازی پس زمینه، طرح، تصاویر، لوگو و فونت ها هویت تجاری شما را نشان دهد.

اطلاعات دقیق تر

شما می توانید نظرسنجی های آنلاین خود را طوری طراحی کنید که مشتری نتواند به سوال دوم دسترسی پیدا کند، قبل از اینکه به سوال اول پاسخ دهد، این مسئله باعث افزایش تمرکز در روند پاسخگویی به نظر سنجی می شود و به شما کمک می کند نتایج دقیق را بدست آورید. همچنین، فرم های آنلاین می تواند به این معنی باشد که کاربر بیشتر از اینکه در مصاحبه توسط یک مصاحبه کننده مورد بازجویی قرار بگیرد، در محیط ناشناس اینترنت پاسخ های دقیق ارائه می دهد.

انو.اع فرم های انلاین

انواع فرم های آنلاین

1. فرم های ثبت نام در خبرنامه

خبرنامه ها در مقایسه با سایر روش های تولید و ایجاد لید منجر به تبدیل بیشتر می شود و فوق العاده هستند. این امر باعث می شود تا کاربران با نام تجاری شما آشنا شوند و هنگام تصمیم گیری در مورد خرید، آن را در ذهن خود نگه دارند. این فرم ها ساده هستند، جایی که کاربران ملزم به پر کردن یک یا دو قسمت هستند. فرم های خبرنامه بازاریابی پ فرصتی برای کاربران فراهم می کنند تا تمایل خود را برای دریافت محتوا و اخبار یک برند به طور منظم ابراز کنند .

2. فرم تماس با فروش

مهم است که وقتی لید ها و بازدید کنندگان به مرحله ای از فروش می رسد، از فرصت استفاده کنید. در اینجا، فرم فروش شما می تواند در جمع آوری اطلاعات کاربران و هدایت آن ها به طور خاص نقش مهمی داشته باشد. این نوع فرم اطلاعات خاص فروش را درخواست می کند و به شما کمک می کند تا شانس برای فروش بیشتر را فراهم کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
فایل robots.txt چیست و چه کاربردی در سایت ها دارد؟

3. فرم ثبت نام در رویداد

اگر طراحی فرم بهتری دارید، شانس ثبت نام بیشتر است. علی رغم اینکه شما برای تنظیم رویداد خود وقت و تلاش زیادی را صرف کرده اید اما وقت آن است که یک فرم آنلاین متمرکز بر برخورد با شرکت کنندگان خود تهیه کنید. این فرم باید اطلاعات خاص رویداد مانند زمان، مکان، برنامه رویداد و غیره را منتقل کند. ایجاد یک فرم موثر ثبت نام در رویداد مهم است و شما نیاز به یک طراحی فرم خوب دارید که ثبت نام کنندگان را بدون فکر و تلاش زیاد به سمت دکمه “ثبن نام” حرکت دهید.

4. فرم بازخورد و نظرسنجی

فرم ها / نظرسنجی های مشتری پس از دریافت محصولات یا خدمات توسط مشتریان، مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا شاید بخواهید بدانید که آن ها از خدمات شما چقدر راضی هستند. چقدر از روند فروش رضایت دارند و چگونه از نام تجاری شما مطلع شدند. هنگامی که یک فرم خوب طراحی می شود، کاربران تمایل به دادن اطلاعات بیشتری را دارند و برای تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی کسب و کار / برند شما در ارزیابی عملکرد مفید است.

5. سفارش و پرداخت آنلاین

با درج فرم سفارش آنلاین و پرداخت در سایت خود برای تبدیل سریع فروش، به راحتی به مشتریان خود امکان خرید را می دهید. در مقایسه با وادار کردن مشتریان قبل از پرداخت هزینه های شما، ساده تر است که فرایند خرید را ساده و سودمند انجام دهید.

6. ثبت نام در حساب کاربری

از هر یک از وب سایت های رسانه های اجتماعی مثال بزنید، کاربران نمی توانند از آن ها استفاده کنند مگر اینکه یک حساب کاربری ایجاد کنند. برای نوعی از مشاغل که به عضویت نیاز دارند، این فرم لازم است. این فرم به ایجاد ارتباطات بازاریابی کمک می کند.

7. ثبت نام مسابقه

این فرم ها به کاربران اجازه می دهد تا برای یک مسابقه ثبت نام کنند و مسابقات به عنوان شناخته شده استراتژی های بسیار جذابی است که به بازاریابان در ایجاد آگاهی از نام تجاری کمک می کند .اگرچه این فرم به طور عمده برای احتمال برنده شدن جایزه ارسال می شود و نه چیز دیگری ، اما می تواند به شما در تبدیل این کاربران از رقبا به پیشتازان فروش بیشتر کمک کند.

سرویس های ارائه دهنده خدمات فرم انلاین

چگونه می توان با استفاده از سرویس ها یک فرم آنلاین ساخت؟

همانطور که می دایند اگر فرم وب شما برای مخاطبانتان منطقی نباشد – اگر پیچیده باشد یا اطلاعات زیادی بخواهد – ممکن است کاری کند که افراد سایت شما را ترک کند. در نظر بگیرید که پیشنهاد در انتهای فرم چقدر ارزش دارد و فرم وب خود را متناسب با آن تنظیم کنید. ایجاد یک فرم وب با تعیین هدف آن شروع می شود.

هدف فرم خود را روشن کنید.

بسیار مهم است که هدف از فرم وب خود را روشن کنید. لید ها و مخاطبان شما باید بدانند که فرم وب شما دقیقاً برای چیست و چرا آن را تکمیل می کنند. با درج عنوان افراد دقیقاً می دانند که چگونه فرم را تکمیل کنند. عنوان ها به شما کمک می کند تا از سردرگمی جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که افراد حداقل زمان لازم را برای پر کردن فرم شما صرف می کند. با روشن کردن هدف فرم، بازدید کنندگان شما دقیقاً می دانند کدام فرم را باید تکمیل کنند و چرا سوالات خاصی از آنها پرسیده می شود. خواه فرم حمل و نقل باشد، فرم ثبت نام، نظر سنجی یا مسابقه، شما می خواهید تجربه بازدید کننده شما عالی باشد. شما همیشه باید هدف از قسمت های فرم خود را بیان کنید. با اطمینان از روشن بودن هدف فرم وب خود ، بین کسب و کار و اعتبار خود اعتبار و اعتماد ایجاد می کنید.

دستورالعمل های روشن ارائه دهید.

در حالی که از کمترین کلمات ممکن استفاده می کنید، به طور واضح اطلاعات مورد نیاز خود را با لیدهای خود در میان بگذارید. در بالای فرم خود، یک یا دو جمله در مورد آنچه می خواهید از لیدهای خود بپرسید وارد کنید. همچنین می توانید بیانیه کوتاهی در مورد اینکه چرا به این اطلاعات برای شفاف نگه داشتن آگهی های خود نیاز دارید، ارائه دهید.

شکل ظاهری را در نظر بگیرید.

با منظم و تمیز نگه داشتن فرم خود، یک تجربه عالی را به کاربران خود ارائه می دهید. هیچ کس نمی خواهد وقت خود را برای خواندن پاراگراف های طولانی اطلاعات صرف کند. علاوه بر این، متن بهم ریخته کاملا غیر حرفه ای به نظر می رسد.

فیلد ها و قسمت های فرم خود را ترکیب کنید.

به این فکر کنید که با شروع ایجاد فیلد های فرم خود، به چه پاسخی از راهنمای خود نیاز دارید. با شروع با پاسخ های مورد نیاز، شما می توانید تعیین کنید که چگونه عناوین فرم خود را عنوان کنید، چه سوالاتی بپرسید و کدام نوع از فیلد ها را برای تکمیل نیاز دارید. صرف نظر از آنچه از بازدیدکنندگان خود می خواهید همیشه باید اطلاعات تماس اولیه آن ها (مانند نام و آدرس ایمیل) را داشته باشید تا بتوانید آن ها را شناسایی کنید.
اگر از لید های خود سوالاتی بپرسید که به پاسخ دقیق نیاز دارند، می توانید فیلد های ورود متن کوتاه یا طولانی ایجاد کنید که یک جمله را تا یک یا دو پاراگراف بپذیرد. همچنین چندین نوع ورودی دیگر برای شما وجود دارد مانند چند گزینه ای، منوهای کشویی، کادرهای تأیید، دکمه های رادیو و موارد دیگر در فرم های خود بگنجانید.

فرم آنلاین خود را در وب سایت خود قرار دهید.

هنگامی که فرم وب خود را ایجاد کردید، وقت آن است که آن را در وب سایت خود جاسازی کنید. اینگونه بازدید کنندگان وب سایت شما به فرم شما دسترسی پیدا می کنند. با تعیین محل قرارگیری فرم خود در وب سایت خود شروع کنید. مشخص کنید کدام صفحه از وب سایت شما باید شامل فرم وب باشد. به عنوان مثال، آیا می خواهید ثبت نام ایمیل خود را در پایین صفحه اصلی خود قرار دهید؟ اگر فرم تماس دارید، آیا صفحه ای در وب سایت شما فقط برای بازدیدکنندگانی است که می خواهند با شما تماس بگیرند؟
سپس برای گام نهایی برای قرار دادن آن ها در سایت خود استفاده از سرویس های فرم ساز آنلاین و افزونه های وردپرسی می باشد که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین سرویس های فرم ساز آنلاین

امروزه با گسترش فرم ها سرویس های فرم ساز آنلاین زیادی به وجود آمده اند که برخی از آن ها عبارتند از:

سراحی فرم انلاین با گوکل فرم

گوگل فرم

با استفاده از گوگل فرم، می توان به صورت رایگان فقط چند دقیقه یک فرم برای خود ایجاد کرد. گوگل فرم بخشی از مجموعه برنامه های آنلاین گوگل است که به شما کمک می کند کارهای بیشتری را در مرورگر خود انجام دهید. استفاده از آن آسان و یکی از ساده ترین راه ها برای ذخیره مستقیم اطلاعات کاربران می باشد.
هنگامی که شما نیاز به جمع آوری داده ها برای کسب و کار خود دارید، یک فرم بهترین عملکرد را خواهد داشت. گوگل فرم اکنون یک ابزار فرم ساز آنلاین کامل است که با استفاده از آن می توانید انواع سوالات استاندارد، رابط کاربری کشیدن و رها کردن را به ترتیب دلخواه خود اضافه کنید، فرم را با مضامین ساده عکس یا رنگ سفارشی کنید و پاسخ ها را در فرم ها جمع آوری کرده یا در صفحه Google Sheets ذخیره کنید.
ویرایشگر فرم ها ساده است. فرم شما فضای صفحه را پر می کند و فضای لازم برای عنوان و شرح موارد مختلف وجود خواهد داشت. برای ویرایش و افزودن سوال، روی یک قسمت فرم کلیک کنید. از کادر کشویی کنار قسمت برای انتخاب نوع قسمت مانند چند گزینه، کادرهای تأیید، پاسخ کوتاه و غیره استفاده کنید. گوگل فرم چندین گزینه تنظیمات را ارائه می دهد. نوار ابزار شناور در سمت راست به شما امکان می دهد قسمت های فرم بیشتری اضافه کنید. گوگل فرمز امکانات و قابلیت های زیادی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی فرم انلاین با پرس لاین

پرس لاین

پُرس‌لاین یک سرویس فرم ساز ایرانی است که انجام مطالعه و نظرسنجی‌ها را برای سازمان‌ها و افراد راحت تر کرده است و از این طریق به کسب و کار های مختلف کمک می کند تا با بهبود خدمات خود به مشتری‌های بالقوه محصولات باکیفیت‌تر و مطلوب‌تری را ارائه دهند. شما در پرسلاین می توانید با چند درگ و دراپ یک فرم بسازید و انواع سوال‌های استاندارد و پیشرفته اضافه کنید و نحوه ی نمایش هریک را سفارشی کنید.
ده‌ها فرم و پرسشنامه آماده با قابلیت سفارشی‌سازی توسط کاربر وجود دارد که روند ایجاد فرم را تسریع می بخشد. شما همچنین می توانید با تعریف شرط، تعیین کنید براساس پاسخ‌‌ها، امتیاز و یا مقادیر متغیرهای مختلف، چه سوالی نمایش داده شود. در این سرویس شما می توانید فرم هایی ایجاد کنید که قابلیت دریافت انواع فایل های با فرمت های مختلف را ارائه می دهد. مهم ترین ویژگی این فرم‌ ساز سازگار بودن آن با انواع موبایل و تبلت است و این موضوع تجربه ی کاربری را به طرز چشمگیری بهبود می دهد.

طراحی فرم انلاین با گرویتی فرم

فرم ساز گرویتی فرمز

گرویتی فرمز یک افزونه فرم ساز وردپرس است که در اصل برای فرم های تماس استفاده می شود، اما به معنای کلی تر، به صاحبان سایت اجازه می دهد فرم هایی را برای جمع آوری اطلاعات ایجاد کنند. گرویتی فرمز را می توان برای فرم های تماس و موارد دیگر استفاده کرد. گرویتی فرمز که در حالت کلی در PHP نوشته شده است، از بسیاری از توابع و ویژگی های داخلی وردپرس برای تأمین فرم ساز خود استفاده می کند.
همچنین از همان سیستم پایگاه داده MySQL استفاده می کند، اما همه فرم ها و ورودی ها را در جداول خود ذخیره می کند. گرویتی فرمز منبع باز است و همه کدهای موجود رمزگذاری نشده و اصلاح آن ها آسان است. تعداد زیادی فیلتر اضافه شده است تا بتوانید فرم های خود برای محتوایتان شخصی سازی کنید.
با استفاده از ویرایشگر بصری گرویتی فرمز می توانید به سرعت فرم های وردپرس خود را بسازید و طراحی کنید. با استفاده از ابزارهای داخلی، زمینه های خود را انتخاب کنید، گزینه های خود را پیکربندی کنید و به راحتی فرم ها را در سایت دارای وردپرس خود جاسازی کنید. همچنین گرویتی فرمز طیف گسترده ای از ورودی های فرم را به شما ارائه می دهد.

فرم ساز پیشرفته وردپرس Quform

Quform یک افزونه فرم ساز پیشرفته است که به شما امکان می دهد به سرعت و به راحتی چندین فرم را با کنترل کامل بسازید. خواه فرم ثبت نام یا فرم رزرو باشد یا فقط یک فرم تماس ساده، Quform به شما امکان می دهد همه این کارها را بدون لمس حتی یک خط کد انجام دهید. با چند کلیک یک فرم کاملاً کاربردی خواهید داشت.
استفاده از این فرم ساز با قابلیت کشیدن و رها کردن و یک کلیک ساده شده و با تمام مرورگرهای اصلی سازگار است. گزینه ها و تنظیمات برای کاربر اصلی و همچنین برای افراد حرفه ای وجود دارد. ویژگی های بسیار زیادی در آن وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:
قابلیت ویرایش ورودی ها
ایجاد فرم های شرطی
سیستم جدید برچسب گذاری برای ورودی های فرم
جعبه های تأیید و ….
از ویژگی های این افزونه ی وردپرسی می باشد.

طراحی فرم انلاین با ARforms

فرم ساز حرفه ای ARforms

افزونه فرم ساز وردپرس ArForms  این امکان را فراهم می کند که فرم هایی با طراحی و زیبایی اصولی را در اختیار کاربران خود قرار دهید اما همانطور که می دانید طراحی فرم ها و زیباسازی آن ها کاری پیچیده و وقت گیر است.  در این موارد فرم ساز های آنلاین و افزونه ArForms می تواند به شما کمک کند تا به صورت درگ اند دراپ و یا رابط کاربری کشیدن و رها کردن تنها با چند کلیک فرم های خود را طراحی کنید و فیلدها و قسمت های مختلف را درون آن قرار دهید.
افزونه فرم ساز ArForms امکانات بسیار حرفه ای مانند انواع فیلدها، فیلد ورودی متن، فیلد آپلود فایل، انتخاب رنگ، انتخاب تاریخ، چک باکس و … را در اختیار شما قرار می دهید تا بدون محدودیت هر نوع فرمی را طراحی کنید. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و می توانید با تنظیمات موجود، ظاهر آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

جمع بندی

فرم های آنلاین به شما کمک می کند تا داده های مشتریان خود را به صورت آنلاین ردیابی کنید، مشتری ها و مشتریان بالقوه خود را پیگیری کنید، در مورد شخصیت های خریدار خود بیشتر بیاموزید، تجربه کاربر را ارتقا دهید و اطلاعات، خدمات و محصولات مورد جستجو را به شما ارائه خواهد داد. در این بین افزونه ها و سرویس های فرم ساز آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که این تنوع ممکن است انتخاب را برای شما مشکل کند.
در حالت کلی افزونه های وردپرس مانند افزونه ی گرویتی فرمز و … در مقایسه با سرویس های آنلاین عملکرد بهتری دارند. این افزونه ها از نظر ریسپانسیو بودن فرم ها و امکانات مختلف برای شخصی سازی و سفارشی کردن قابلیت های بیشتری دارند. همانطور که می دانید حفاظت از داده های مخاطبان و مشتریان برای یک کسب و کار از هر چیز دیگری مهم تر می باشد. افزونه ها این امنیت را تضمین می کنند و از داده های مشتریان محافظت می کنند.
صرف نظر از ابزار مورداستفاده برای ایجاد فرم ها فراموش نکنید که فرم های آنلاین شما باید ساده بوده و از نظر بصری دلپذیر باشد. به این ترتیب کسب و کار شما تجربه حرفه ای و کاربر پسند را در وب سایت کسب و کارتان به وجود می آورد. یک فرم آنلاین موفق منجر به افزایش تعداد مخاطبان و نرخ تبدیل شما خواهد شد. بنابراین همین امروز شروع به ایجاد یک فرم برای سایت خود کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه