Retry

امروزه یکی از روش‌های برقراری ارتباط در سراسر جهان، استفاده از پیام‌رسان‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی است؛ مانند: تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و… . همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از این گونه برنامه‌ها، ابتدا باید در آن‌ها ثبت نام کنید. اولین و ساده‌ترین روش برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در پیام‌رسان‌های مجازی، استفاده از شماره تلفن همراه خود است؛ اما آیا می‌دانید که می‌توان بدون شماره اصلی خود، در این برنامه‌ها حساب کاربری ایجاد کرد؟ برخی افراد به دلایلی، تمایل به استفاده از شماره اصلی خود نداشته؛ و یا نیاز است بیش از یک حساب کاربری در یک برنامه داشته باشند؛ ساختن شماره مجازی، این امکان را برای ما فراهم می‌کند. ما در این متن قصد داریم شما را با ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها، آشنا کنیم.

 

شماره مجازی چیست؟

شماره یا سیم کارت مجازی یک خط موبایل است، که در واقع مانند سیم کارت اصلی خودمان عمل می‌کند، با این تفاوت که وجود فیزیکی ندارد. با استفاده از شماره مجازی می‌توانیم به برقراری ارتباط بپردازیم، تماس بگیریم و پیامک ارسال کنیم. استفاده از خدمات شماره مجازی، توسط نرم‌افزار یا وبسایت‌هایی امکان‌پذیر است؛ که معمولاً با اتصال به اینترنت کارایی دارند. این نرم‌افزار‌ها در ابتدا شماره‌های رایگان به کاربران می‌دهد که به صورت موقت رایگان هستند، و برای تمدید شماره نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد.

هزینه برقراری تماس و سایر خدمات شماره مجازی معمولاً کمتر از اپراتور‌های واقعی است‌. ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها توسط کشور‌های مختلفی انجام می‌شود، و معمولاً توسط شرکت‌هایی از کشور‌های آمریکا و کانادا در اختیار ما قرار می‌گیرد.

 

ساخت شماره مجازی چه کاربردی دارد؟

  • در اختیار داشتن بیش از یک اکانت: با استفاده از شماره مجازی می‌توانیم در یک نرم‌افزار، چندین اکانت داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید کسب و کار بسیاری از افراد وابسته به اینترنت و فضای مجازی است؛ در نتیجه داشتن چند اکانت و جداشدن اکانت شخصی و اکانت مخصوص کار؛ برای صاحبان کسب و کار و مشاغل بسیار کارآمد خواهد بود.
  • حفظ امنیت و حریم خصوصی: ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها مانند واتساپ و… ، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که درصورت نیاز؛ از نمایش شماره خود به تمام مخاطبین‌تان جلوگیری کنید. مثلاً در صورتی که فردی، شماره شما را در مخاطبین خود ذخیره کند، می‌تواند به حساب کاربری شما در تلگرام و سایر برنامه‌ها مانند واتساپ و… دسترسی پیدا کند؛ که با ساختن شماره مجازی و استفاده از آن، این دسترسی محدود می‌شود‌. با استفاده از ششماره مجازی در این موارد دیگر مجبور به دیلیت اکانت تلگرام نیستید.
  • برقراری ارتباط با کشور‌های خارجی: با ساخت شماره مجازی صاحبان کسب و کار و تجارت می‌توانند به راحتی با کشور‌های دیگر ارتباط برقرار کنند و نه تنها به برقراری تماس بپردازند بلکه از ارسال و دریافت پیامک نیز بهره‌مند شوند. 
  • دور زدن تحریم‌ها: همه ما می‌دانیم که بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌ها، به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا از همکاری و ارائه خدمات به کشور ایران خودداری می‌کنند؛ با ساختن شماره مجازی می‌توانیم هویت خود را پنهان کنیم و از این خدمات بهره ببریم.

آموزش ساخت شماره مجازی

جهت ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها، دو روش کلی وجود دارد:

  1. خرید شماره مجازی
  2. استفاده از اپلیکیشن‌های شماره مجازی

در ادامه متن به شرح کامل این دو روش می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

خرید شماره مجازی

خریدن شماره مجازی، یک روش بی‌دردسر و راحت جهت ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها است؛ به صورتی که در مدت زمان بسیار کوتاه حدود چند دقیقه می‌توان شماره مجازی خود را خریداری کرده و سپس به فعال‌سازی حساب تلگرام، واتساپ و همچنین وریفای کردن حساب‌های پی بل، بایننس و… پرداخت.

هنگام خرید شماره مجازی دو گزینه وجود دارد:

  • گزینه اول به صورت یک‌بار دسترسی به شماره مجازی است، که در این روش پس از دریافت کد و ایجاد حساب کاربری شماره مجازی مسدود می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست. توجه شود که از طریق دستگاه دیگری نمی‌توان به حساب کاربری وارد شد، زیرا شماره مجازی غیر فعال بوده و کد تأیید دیگر ارسال نمی‌شود.
  • گزینه دوم خرید شماره مجازی به صورت ثابت است. از این شماره، علاوه بر پیام‌رسان تلگرام، برای سایر پیام رسان‌ها هم می‌توان استفاده کرد. همچنین می‌توان از دستگاهی دیگر به همان حساب کاربری وارد شد. در نتیجه، نگران از دست دادن دستگاهی که شماره مجازی‌تان روی آن نصب بوده نباشید؛ زیرا همچنان دسترسی به همان حساب کاربری وجود خواهد داشت. 

 

ساخت شماره مجازی با برنامه ها و اپلیکیشن های موبایلی هم امکانپذیر استبرنامه‌های ساخت شماره مجازی

با استفاده از تعدادی از اپلیکیشن‌ها، می‌توان به ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها پرداخت. این اپلیکیشن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • برنامه Next Plus
  • برنامه Text Now
  • برنامه Smart Call

در ادامه آموزش ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر پیامرسان‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

ساخت شماره مجازی با استفاده از برنامه next plus

این اپلیکیشن یکی از برنامه‌های محبوب برای ساخت شماره مجازی است؛ این برنامه شماره کشور فیلیپین را در اختیار ما قرار می‌دهد. طریقه نصب شماره مجازی در این اپلیکیشن به صورت زیر است:

  1. ابتدا برنامه next plus را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و بر دستگاه خود نصب کنید.
  2. سپس گزینه sing up را جهت ثبت نام انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را تعیین کنید‌.
  3. پس از موافقت با قوانین برنامه از فهرست باز شده در برنامه، ایالت مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Get a custom number کلیک کرده تا شماره مجازی شما نمایش داده شود. توجه شود که جهت اطمینان شماره مجازی خود را در جای دیگری یادداشت کنید.

 

 

ساخت شماره مجازی با اپلیکیشن Text Now

برنامه text now نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است؛ زیرا در اپلیکیشن گوگل پلی امتیاز 4.5 از 5 را به خود اختصاص داده است. در این برنامه نیازی به وارد کردن شماره خود برای دریافت کد فعال‌سازی نیست، بلکه با اکانت فیس بوک خود می‌توانید در آن حساب کاربری‌تان را ایجاد کنید.

  1. ابتدا برنامه text now را از گوگل پلی دانلود و بر دستگاه خود نصب کنید.
  2. پس از ایجاد حساب کاربری کد منطقه (۹۸۸) را وارد کنید؛ سپس در قسمت پروفایل شماره مجازی خود را مشاهده کنید.

 

ساخت شماره مجازی با استفاده از برنامه smart call

یکی دیگر از برنامه‌ها جهت ساخت شماره مجازی برای تلگرام smart call است که در نوع خود حجم کمی دارد. این برنامه شماره کشور اندونزی یا پیش شماره ۶۲+ را در اختیار ما قرار می‌دهد.

ابتدا اپلیکیشن smart call را از گوگل پلی دانلود کنید. سپس با وارد کردن شماره تلفن خود حساب کاربری‌تان را ایجاد کنید. و در نهایت ساخت شماره مجازی‌تان انجام و نمایان خواهد شد.

 

 

مزایای ساخت شماره مجازی

از جمله مزایای ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان و مداوم: یکی از مزایای ساخت شماره مجازی، این است که صاحبان مشاغل و کسب و کار با استفاده از شماره مجازی، می‌توانند همیشه و در هر مکانی به مخاطبین خود، چه در کشور و چه در خارج از کشور دسترسی پیدا کنند؛ و محدود به محل کار و تلفن ثابت شرکت نشوند.
  • افزایش اعتبار کسب و کار: کسب و کار‌های بین‌المللی بیشتر مورد توجه مشتریان است. و مخاطبان راحت‌تر به آن‌ها اعتماد می‌کنند‌. صاحبان مشاغل و کسب و کار می‌توانند با ساختن شماره مجازی و استفاده از آن اعتبار کار خود را افزایش دهند و مخاطبان بیشتری به سمت کار خود جذب کنند.
  • تماس مقرون به صرفه با کشور‌های خارجی: برای کسانی که نیاز دارند با دوستان و آشنایان خود در خارج از کشور به صورت مداوم ارتباط برقرار کنند؛ و یا برای برقراری تماس‌های تجاری خارج از کشور، ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها، بسیار کارآمد خواهد بود؛ زیرا تماس با شماره مجازی در مقایسه با تماس داخلی هزینه کمتری داشته و مقرون به صرفه‌تر است.

 

نکاتی درباره شماره‌های مجازی

در این متن سعی کردیم نحوه ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر برنامه‌ها را، به صورت کامل و خلاصه شرح دهیم؛ همچنین کاربرد و مزایای ساخت شماره مجازی را بررسی کنیم. و در آخر جهت تکمیل مطالب گفته شده به نکات زیر توجه کنید:

  1. شماره‌های مجازی پس از مدتی توسط کمپانی‌های بزرگ تلگرام، واتساپ و… مسدود می‌شوند؛ جهت اینکه کاربر غیر واقعی در برنامه نباشد.
  2. برنامه‌های نام برده شده در متن‌یه هیچ وجه، شماره‌های داده شده را گارانتی نمی‌کنند، ممکن است پس از مدتی شماره مجازی شما غیر فعال و مسدود شود.
  3. شماره‌های مجازی معمولاً اشتراکی هستند، ممکن است بعد مدتی شماره شما در اختیار فرد دیگری قرار گیرد و پس از ثبت نام وارد اکانت شما شده و به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا کند. 
  4. شماره‌های مجازی دارای تاریخ انقضا هستند، و باید به آن توجه شود.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *