چطور یک سایت شبیه دیجی مگ طراحی کنیم؟

ایده کسب و کار

12 دقیقه زمان مطالعه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، به اشتراک گذاری آنلاین مطالب از همیشه آسان تر است، اما نوبت به ایجاد یک مجله آنلاین جدید می رسد کمی دشوار خواهد بود زیرا شما باید اطمینان حاصل کنید محتوای با کیفیت شما در میان دیگر سایت ها برجسته است. یکی از دلایلی که باعث شده است چنین وب سایت هایی به محبوبیت برسند این است که امروزه راه اندازی یک وب سایت از طریق سیستم های مدیریت محتوا بسیار ساده شده است. وردپرس یک انتخاب عالی برای راه اندازی یک مجله ی آنلاین است و به شما امکان می دهد یک حضور آنلاین بی نظیر را با سهولت ایجاد کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای ساده و کاربرپسند است و همراه با تنظیمات از پیش تعیین شده برای ایجاد مجله آنلاین می باشد.

یکی از معروف ترین مجله های آنلاین در ایران دیجی مگ می باشد که با وردپرس طراحی شده. همانطور که می دانید دیجی کالا مگ یک مجله ی آنلاین است که در آن مقالات و مطالب مختلفی درباره ی فناوری و تکنولوژی و سبک زندگی مدرن منتشر می شود. در این رسانه افراد مختلف با تخصص های متفاوت در حوزه های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات در این موارد را در اختیار کاربران قرار می دهند.

طیف سهولت نسبی و هزینه های پایین انتشار دیجیتال، در چند سال گذشته در مجلات آنلاین با کیفیت بالا رونق گرفته است و با داشتن ابزارها و تیمی مناسب، به راحتی در خانه خود می توانید به همه چیز رسیدگی کنید. اگر مایلید وقت و تلاش خود را به راه اندازی مجله دیجیتال اختصاص دهید در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک سایت مانند دیجی مگ ایجاد کنید و چنین سایتی دارای چه ویژگی هایی می باشد.

مجله آنلاین چیست؟

“مجله آنلاین” در حالت کلی یک نسخه دیجیتالی از یک مجله چاپی است که می توانید آن را در مرورگر وب و یا تلفن همراه خود بخوانید. مجله های آنلاین در حالی که مطالب و محتوای مختلف را با روزنامه ها و وبلاگ ها به اشتراک می گذارند، پایگاه منحصر به فرد خود هستند.

استفاده از مجله انلاین مزایای زیادی دارد از جمله صرفه جویی گسترده در هزینه های چاپ، توانایی ردیابی و بررسی رفتار خواننده و امکان بروزرسانی مجلات حتی پس از توزیع آنها، به طوری که محتوای مجله شما همانطور که می خواهید نشان داده می شود.

شاید تعجب کنید اگر بفهمید اولین مجلات دیجیتالی در دهه 1980 تولید شده اند! دیسکین ها (یا دیسک های بزرگ) مجله هایی بودند که از طریق پست بر روی دیسک های فلاپی توزیع می شدند و از طریق کامپیوتر خوانده می شدند. PCLife از اولین کسانی بود که مجله هایی با این قالب ایجاد کرد. این مجله یک برنامه اجرایی بود که شامل موسیقی، انیمیشن و اشکال مختلف چندرسانه ای بود.

در اواسط دهه 1990 دیسک های فلاپی با CD-ROM جایگزین شدند زیرا CD-ROM ها می توانستند داده های بیشتری را در خود جای دهند. و تا دهه 2000، در گذر زمان مجلات دیجیتالی به صورت آنلاین جابجا شدند.

نحوه ی راه اندازی یک وب سایت مانند دیجی مگ

برای راه اندازی یک مجله ی آنلاین شبیه دیجی کالا مگ لازم است مراحل زیر را طی کنید:

1- اهداف مجله دیجیتال خود را مشخص کنید.

از خود بپرسید که در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید؟ تعریف واضح اهداف خود اولین قدم در هر پروژه ای است. مانند هر چیز دیگری، یک مجله آنلاین شما را ملزم به تصمیم گیری در مورد نوع مخاطبی می کند که امیدوارید به آن ها دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، یک مجله دیجیتال که به دنبال جذب کاربران است، نسبت به یک فروشگاه عملکرد متفاوتی دارد. صرف نظر از هدف اصلی شما، قسمت حیاتی دیگر راه اندازی یک مجله آنلاین تعریف سبک کلی برند شماست. در مورد لحن کلی حضور آنلاین خود تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. اگر موفق شوید، می توانید تیم قابل اعتمادی را بسازید.

2- یک نقشه برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

در قدم بعدی طراحی سایت شبیه دیجی مگ یک طرح تجاری تهیه کنید. مأموریت خود را مشخص کنید و مجموعه ای از اهداف (و چگونگی دستیابی به آن ها) را محقق کنید. ارائه یک طرح تجاری مانند ترسیم یک نقشه است. این نقشه راه به شما کمک می کند بفهمید چگونه به مکانی که باید بروید خواهید رسید. مهم تر از همه، شما را مجبور می کند افکار و ایده های تصادفی را در یک ساختار منسجم شکل دهید. با این کار می توانید مطمئن شوید که مجله دیجیتال جدید خود را، هرچه که باشد تحقق می بخشد. در اینجا چند سوال وجود دارد:

  • مجله ی آنلاین شما روی چه چیزی تمرکز دارد؟ موضوع مجله شما در چه زمینه ای است.
  • درباره چه چیزهایی می نویسید؟ این مسئله همچنین می تواند تحت تأثیر نوع مخاطبی باشد که می خواهید برای آن محتوا تولید کنید.

شما باید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید که در حالت ایده آل، به راحتی به تجارت شما می پیوندند. مشخص کنید که خوانندگان ایده آل شما چه کسانی هستند و بررسی کنید که چگونه می توانید نیازهای آن ها را برآورده کنید. در طول این فرایند همچنین باید نامی برای مجله آنلاین جدید خود بیابید. نام شما دامنه ی وب سایتتان خواهد بود و باید بررسی کنید که آیا برای شما مناسب است و یا خیر. پس از تصمیم گیری شما می توانید دامنه خود را ثبت کرده و یک میزبان و یا هاست تهیه کنید.

3- بهترین بستر را شناسایی کنید.

سوال این است که چه بستری برای مجلات آنلاین بهترین است؟ هر گزینه مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می گیرید چه سیستم عاملی برای برند شما منطقی است. مقرون به صرفه بودن مهم است، اما تلاش برای یک تجربه تأثیرگذار که باعث می شود خوانندگان شما را به افراد بیشتری معرفی کنند، لازم است. وردپرس بستری رایگان و منبع باز است و برای طراحی سایت مجلات آنلاین بهترین گزینه می باشد. برای راه اندازی سایت خود با وردپرس کافی است به صفحه دانلود وردپرس مراجعه کنید و نرم افزار را دانلود و نصب کرده و سپس با دیدن آموزش وردپرس سایت خود را راه اندازی کنید.

4- طرح و لوگوی وب سایت مجله خود را طراحی کنید.

شما باید عنوان و لوگوی مجله خود را به گونه ای نمایش دهید که نظر خوانندگان شما را جلب کند. سپس با خرید یک قالب مناسب برای مجله آنلاین خود می توانید طراحی سایتتان را شروع کنید.

5- محتوای خود را وارد کنید.

محتوای شما در یک سایت شبیه دیجی مگ باید به نوعی مفید و قابل اجرا باشد. مردم می خواهند احساس کنند چیزی را یاد گرفته اند که می توانند در زندگی خود بکار گیرند. قانون طلایی انتشار محتوا در مجله دیجیتال ایجاد تغییر است. تولید محتوا به تنهایی نمی تواند کاربران را مجذوب کند. ترکیبی از ویژگی ها مانند پرسش و پاسخ، نظرات و مصاحبه ها را اضافه کنید تا محتوایتان جذاب تر شود.

مصاحبه با افراد تأثیرگذار راهی عالی برای رشد مجله شما است. نام های بزرگ نه تنها مخاطبان خود را به ارمغان می آورند، بلکه به سرعت محبوبیت شما را سریع تر از حتی بهترین استراتژی بازاریابی می کنند این دقیقاً یکی از ویژگی های وب سایت دیجی مگ می باشد.

6- برای مجله خود مخاطب ایجاد کنید.

از نظر تجاری، برای جذب مخاطب جدید، مجبورید مجله و سایت شبیه دیجی مگ خود را به صورت حضوری و آنلاین تبلیغ کنید. استفاده از یک یا چند مورد از این نکات را برای ایجاد مخاطب در نظر بگیرید:

برای ایجاد مخاطب خود، به دنبال یک انجمن آنلاین باشید که به همان موضوعی که مجله آنلاین شما پوشش می دهد مربوط باشد. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید و با افراد مختلف تعامل داشته باشید.

مطالبتان را در صفحه وب ایجاد کنید. با این کار خوانندگان شما می توانند به روزرسانی ها و اطلاعات مربوط به مجله شما را دریافت کنند.

برای مخاطبان فعال خود ایمیل ارسال کنید. برای دریافت اشتراک و یادآوری مشتریان در صورت وجود مشکلات جدید، می توانید از سرویس ایمیل استفاده کنید.

برای موضوعاتی که می خواهید در مجله قرار دهید، مشورت کنید و در نظر بگیرید که چه نوع محتوایی را می خواهید منتشر کنید. موضوعات مرتبط را انتخاب کنید و با متخصصان آن زمینه مصاحبه کنید.

محتوای خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید. هنگامی که شروع به انتشار منظم محتوای خود کردید، نگاهی بیندازید و ببینید کدام محتوا بیشترین بازدید را داشته است. از این اطلاعات برای ایجاد محتوای جدیدی که شبیه به محبوب ترین اثر منتشر شده شما است استفاده کنید. این استراتژی هم به میزان مخاطب شما و هم به میزان وفاداری آن ها می افزاید.

این مقاله را حتما بخوانید
8 نمونه از موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی جهان را بشناسید

7- شروع به انتشار مطالب کنید.

هیچ مجله ای تا زمانی که شروع به انتشار آنلاین مطالب نکند، مخاطب پیدا نمی کند. فوریت تولید محتوا، براساس تعداد دفعات انتشار مجله شما، متفاوت خواهد بود. دو روش معمول برای به دست آوردن محتوا برای مجله شما وجود دارد:

  1. مطالب را خودتان بنویسید. اگر مجله شما برای شروع کار کارمندی نداشته باشد (که بسیار رایج است)، ممکن است لازم باشد همه مقاله ها را خودتان بنویسید.
  2. برای نوشتن مطالب مجله خود از افراد کمک بگیرید. شبیه دیجی مگ که افراد متخصص برای تولیدمحتوا استفاده می کند.

یک وب سایت مانند دیجی مگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک وب سایت شبیه دیجی مگ باید دارای ویژگی های زیر باشد:

لوگو

این ممکن است بدیهی به نظر برسد اما اگر می خواهید یک نشریه معتبر داشته باشید باید بر روی برند تجاری تمرکز کنید. چگونه از هر وبلاگ دیگری متمایز خواهید شد؟ در حالت ایده آل از طریق محتوا، اما نام تجاری شما بخش بزرگی از آن است. برای انجام این کار شما باید لوگوی خود را در هر جایی دیده شود. شما می توانید لوگوی برند تجاری خود را در هدر سایت خود نیز اضافه کنید.

عناوین جذاب

عنوان یک مطلب در سایت شما مهم ترین المان خواهد بود. این عنوان باید واضح باشد و راحت خوانده شود. همچنین شما باید آن را در جای مناسبی قرار دهید تا به اندازه ی کافی جذاب و گیرا باشد. عناوین خوب کل عرض صفحه را شامل می شوند و حروف آن ها ضخیم هستند. نمی توانید این عنوان ها را نادیده بگیرید زیرا عملاً در سایت به گونه ای قرار گرفته اند که برجسته باشند. عنوان خود را به اندازه کافی برجسته کنید تا واقعاً جلب توجه کند و مردم را به ادامه مطالعه ترغیب کنید.

منوی مناسب

برخی از طراحان ممکن است مخالف این ویژگی باشند و بگویند سایت های مجله آنلاین نیازی به منو با ذکر جزئیان صفحات داخلی ندارند. این به طور کلی درست است، با این حال وب سایت های سبک مجله اغلب بایگانی زیادی از پست ها دارند. شما می خواهید بهترین راه ممکن را برای مرور همه پست ها به افراد ارائه دهید. خواه از دسته بندی ها، برچسب ها یا حتی طبقه بندی های سفارشی وردپرس استفاده می کنید، شما می توانید این موارد را به یک مگا ناوبری عظیم اضافه کنید. این ممکن است شامل منوهای کشویی همراه با لیست پست های اخیر یا برچسب ها / دسته های محبوب یا حتی ترکیبی از هر دو باشد.

دکمه های به اشتراک گذاری برجسته

وقتی نوبت به ایجاد حضوری قدرتمند می رسد، نمی توانید شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید و اگر بازدید کننده بیشتری از وبلاگ سبک مجله خود می خواهید، دکمه های اشتراک اجتماعی را در هر پست قرار دهید. این دکمه ها در سبک های مختلف وجود دارند و می توانند در کنار صفحه ثابت شوند، به انتهای پست اضافه شوند. اما باز هم می توانید با مشاهده برخی از وبلاگ های معروف ، تعداد زیادی نمونه را پیدا کنید و مهم نیست که شما چه سبکی را انتخاب می کنید، بهتر است موارد زیادی را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشترین اشتراک را ایجاد می کند.

پست های مرتبط

بدون شک شما این ویژگی را در پایین مقاله های خبری مشاهده کرده اید. برخی از اینها تبلیغات بومی هستند  اما سایت های مجله ای  از این ابزارک ها برای تبلیغ محتوای مرتبط استفاده می کنند. این ویژگی باید یک المان اصلی برای هر وبلاگی باشد زیرا راهی عالی برای افزایش بازدید از صفحه بدون تلاش زیاد است. بازدیدکنندگان همیشه بر اساس دسته بندی شروع به بررسی مطالب شما نمی کنند اما ممکن است پست های مرتبط را مرور کنند.

سرچ باکس قابل دسترس (حتی در تلفن همراه)

هر وب سایت به یک فرم جستجو نیاز دارد. این یکی از بهترین راه ها برای افزایش قابلیت استفاده از طریق کمک به افراد در یافتن محتوای مرتبط است. کاربران ممکن است احساس گیجی کنند زیرا سایت شما سرشار از محتوای بسیار زیاد و پیوندهای زیادی می باشد که حتی ممکن است برای جستجو بسیار سخت باشد. می توانید یک نماد ذره بین را در ناوبری سایت شبیه دیجی مگ خود جاسازی کنید. طبیعتاً این مورد برای موبایل نیز به بهترین حالت ممکن کار می کند.

عناصر صفحه مقاله

اضافه کردن عناصر صفحه پست با افزودن ویژگی های جذاب برای کاربر این موارد می تواند به تعداد عناصر صفحه باشد که محتوای شما را بهبود می بخشد و مرور پست های شما را آسان تر می کند. چند ایده که در وب سایت های مختلف استفاده کرده ایم عبارتند از:

  • نقل قول ها
  • فهرست مطالب
  • نمایش به صورت اسلایدی در پست
  • پست های مرتبط

تصویر ویژه

اگر می خواهید در اولین بار بارگیری صفحه توجه افراد را به خود جلب کنید، دو چیز لازم دارید: یک هدر بزرگ و یک تصویر واضح و مشخص. وردپرس به صورت پیش فرض دارای تصاویر برجسته است و شما می توانید اندازه های خاصی را برای تصاویر خود در نظر بگیرید. برای وبلاگ های سبک مجله بهتر است این موارد را بسیار بزرگ کنید. همچنین می توانید از تصویر تمام صفحه استفاده کنید و یا می توانید تصاویری متناسب با محدوده محتوای طرح خود طراحی کنید.

به هر صورت هر پست باید دارای یک تصویر شاخص باشد که به انتشار محتوا کمک می کند. این را تقریباً در هر وبلاگ به سبک مجله مشاهده خواهید کرد. تمام این ایده ها را هنگام طراحی چیدمان خود در ذهن داشته باشید و فضای زیادی برای تصاویر شاخص چشم نواز بگذارید.

نکاتی برای تولید محتوای بهتر

مجله های آنلاین مانند دیجی مگ باید نکاتی را در نظر داشته باشند تا محتوای با کیفیت تری را ارائه دهند ما در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت که بهتر است آن ها را در روند تولید محتوای خود در راه اندازی سایت شبیه دیجی مگ نظر بگیرید:

  • از جمله های ساده استفاده کنید: هر چقدر در جملات خود از ویرگول، نقطه ویرگول استفاده کنید، پیگیری آن ها دشوارتر است. وقتی مشغول نوشتن یا تصحیح کار خود هستید، همیشه از خود بپرسید که چگونه می توانید ساختار جمله خود را ساده تر کنید.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید: همراه با یک ساختار ساده، می توانید جملات را مختصر و مفید بنویسید. به طور کلی، اگر جمله ای را می توان به دو جمله تقسیم کرد، این کار را انجام دهید.
  • به حالت یک مکالمه بنویسید: به یاد داشته باشید، شما برای وبلاگ خود می نویسید، نه برای یک مجله ادبیات. یکی از مزیت هایی که وبلاگ ها ارائه می دهند، فرصت پرورش حس صمیمیت با مخاطبان است. مشهورترین وبلاگ ها به گونه ای نوشته می شوند که گویی نویسندگان در حال مکالمه ای با آن ها هستند.
  • از فونت ها با سایز مناسب استفاده کنید: اندازه فونت در متن شما باید بزرگ باشد تا حداکثر خوانایی را داشته باشید. چقدر بزرگ؟ حداقل اندازه ی مناسب برای یک فونت 16 است، اگرچه وبلاگ نویسان از فونت 18 نیز استفاده و توصیه می کنند.
  • محتوای خود را با هدرها تقسیم کنید: استفاده از هدینگ ها به تجزیه بخش های متن و انتقال موضوعات مختلف فرصت تحلیل مسائل مختلف را به کاربر می دهد بنابراین، از استفاده از آن ها در وبلاگ خود نترسید.
  • از تصاویر بیشتر استفاده کنید: تصاویر مرتبط، سرگرم کننده و آموزنده، خوانندگان وبلاگ شما را درگیر خود می کند. آن ها همچنین به شما کمک می کنند تا در نتایج جستجوی تصویر موتورهای جستجو ظاهر شوید، خوانندگان بیشتری را به صفحه خود هدایت کنید.

جمع بندی

به زبان ساده، یک مجله دیجیتال دارای بسیاری از مشخصات یک مجله چاپی است، اما از فناوری نشر دیجیتال استفاده می کند، بنابراین می تواند در یک دستگاه الکترونیکی مانند رایانه یا تلفن همراه مشاهده شود. استفاده از مجله دیجیتال مزایای زیادی دارد. صرفه جویی گسترده در هزینه های چاپ و سازگار با محیط زیست بسیار بارز است. مجلات دیجیتال بسته به فناوری استفاده شده می توانند از مزایای زیبایی و عملکرد نیز برخوردار باشند. دیجی مگ نمونه ی بارز یک مجله ی آنلاین بسیار موفق می باشد که ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی های آن و نحوه ی طراحی یک سایت مانند دیجی مگ را به شما آموزش دهیم. اگر این سبک مقاله ها رو دوست دارید پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی سایت مشابه دیجی کالا را مطالعه کنید.

توجه : برای داشتن سایتی شبیه دیجی مگ باید بسیار تلاش کنید و در کارتان استمرار داشته باشید راستی ما قالب های زیادی شبیه به دیجی مگ در ژاکت داریم برای دیدن آن ها کافی است روی ادرس زیر کلیک کنید. https://www.zhaket.com/web/tag/digimag-wordpress-theme

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه