چطور یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه راه‌اندازی کنم؟

ایده کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

همه ما روزی به این فکر کرده‌ایم که کسب و کار شخصی خودمان را داشته باشیم و بارها در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات مختلف شعار راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه را دیده‌اید. اما آیا واقعا شروع کسب و کار بدون سرمایه امکان پذیر است؟

دنیای امروز دنیای اینترنت است. جالب است بدانید که گردش مالی کسب و کارها در دنیای آنلاین کم کم از گردش مالی در دنیای واقعی جلو می‌گیرد (البته صرفا در بخش بازار). خدمات و سرویس‌های مختلف، فروشگاه‌ها و تبلیغات و همه‌ی این‌ها یک بمب مالی بزرگ هستند. اما آیا شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه امکان‌پذیر است؟ اگر بله. چه کسب و کاری؟

در ادامه شما را با کسب و کارهای آنلاین و راه‌های درآمدزایی بدون سرمایه و یا با سرمایه بسیار کم آشنا خواهیم کرد.

یک سوء‌تفاهم: آیا کسب و کار اینترنتی پول مفت و بدون زحمت است؟

بگذارید همین ابتدای کار بگوییم تمام این تبلیغات و شعارهایی که هر روز در مورد درآمد اینترنتی بدون زحمت و بدون کار و تخصص را فراموش کنید. هیچ کسب و کاری بدون زحمت و تخصص به نتیجه نمی‌رسد. اما خوشبختانه تخصص چیزی است که می‌توان یاد گرفت. وقت و انرژی اضافه شما می‌تواند در مسیر درست آن صرف شود. این چیزی است که به یک کسب و کار اینترنتی ارزش اضافه می‌کند.

هیچ پولی در دنیای اینترنت بدون دانش و تخصص و انرژی و وقت به دست نمی‌آید. اما اگر شما دانش و تخصص و انرژی کافی داشته باشید درآمد شما در برابر چیزی که ممکن است از دنیای واقعی کسب کنید. بسیار بالاتر خواهد بود.

اگر در حال حاضر کار دائمی ندارید و دنبال کاری هستید که بتوانید آینده‌تان را بسازید راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه و یا با سرمایه خیلی کم یکی از گزینه‌های روبروی شماست.

استفاده از اینترنت

اگر و تنها اگر این شرایط را دارید کسب و کار آنلاین بهترین گزینه‌ی ممکن است:

  • به اینترنت و کار با کامپیوتر آشنا هستید. لپتاپ و یا کامپیوتر شخصی دارید.
  • در یکی از زمینه‌های مختص به اینترنت و کسب و کار مانند بازاریابی، برنامه‌نویسی، سئو و تبلیغات و نویسندگی و … مهارت دارید.
  • اگر در حال یادگیری یک مهارت مربوط به کسب و کار آنلاین هستید.
  • اگر افرادی می‌شناسید که می‌توانند با شما در این مسیر همکاری کنند.
  • اگر وقت کافی دارید و خودتان می‌توانید وقت بگذارید و انرژی‌تان را صرف بهینه‌سازی و پیشرفت کسب و کارتان کنید.
  • اگر به اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مسلط هستید.

اگر این شرایط را دارید حتی اگر سرمایه نداشته باشید مهارت‌های شما و دانش و تخصصی که کسب می‌کنید و همچنین وقت و انرژی شما می‌تواند این خلاهای سرمایه را پر کند. پس نگران نباشید.

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه

کدام کسب و کارهای اینترنتی به سرمایه نیاز ندارند؟

وقتی از کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه حرف می‌زنیم منظور ما این نیست که هیچ پولی برای شروع کار لازم نیست. اما این هزینه آنقدر کم است که در برابر هزینه‌هایی که هر روز داریم اصلا به حساب نمی‌آید و شاید با چند روز صرفه‌جویی در هزینه‌ها بتوانیم این سرمایه را جور کنیم.

جالب است بدانید که برخی افراد تنها با استفاده از اینستاگرام ماهیانه بیش از 50 میلیون درآمد دارند که به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گویند. یا از طریق ویدیو و یا حتی توییت کردن در توییتر درآمد دارند. هزینه راه‌اندازی اینستاگرام و توییتر صفر است. دقیقا صفر. بقیه‌ی ماجرا به توانایی شما برای جذب فالور و تولید محتوای هیجان‌انگیز و پربازخورد بستگی دارد.

حتی اگر بخواهید یک وبسایت هم راه‌اندازی کنید نهایتا چنین هزینه‌های را برای ابتدای کار خواهید داشت:

  • هزینه هاست و دامنه (که برای 6 ماه مبلغی کمتر از 250 هزار تومان است.)
  • هزینه نصب وردپرس یا یک سیستم مدیریت محتوا با یک قالب (بسیاری از سرویس‌های هاست خودشان وردپرس رایگان نصب می‌کنند. اما به طور کلی هزینه‌‌ای کمتر از 200 هزار تومان خواهد بود.)

با این هزینه‌های اولیه شما یک سایت آماده به کار جلوی روی خودتان دارید. حالا کافیست شروع به کار کنید. حالا کافیست تخصص‌های لازم را برای مدیریت محتوا و یا مدیریت یک فروشگاه اینترنتی یاد بگیرید. دوره‌های رایگان و یا بسیار کم‌هزینه در اینترنت وجود دارند که صفر تا صد وردپرس و افزونه‌های طراحی و … را به شما یاد می‌دهند. این شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه.

اما شما به یک ایده هم نیاز دارید. چه کسب و کارهایی به هزینه‌های متغیر نیاز ندارند؟ در ادامه با چند ایده و مدل کسب و کار بدون سرمایه اولیه آشنا خواهید شد.

کسب و کار در اینترنت

چند کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه

اگر به صورت جدی به فکر کسب و کار بدون سرمایه هستید این ایده‌ها می‌توانند برای شروع کار به شما کمک کنند تا در ادامه بتوانید راه‌تان را پیدا کنید.

  1. بلاگینگ

سرمایه موردنیاز: تقریبا صفر

وبلاگ‌نویسی ما را یاد دهه 80 و بلاگفا و بلاگ‌اسپات می‌اندازد اما آن سبک از وبلا‌گ‌نویسی عمدتا برای تفریح بود. اما حالا بلاگرها درآمد زیادی از سایت‌شان دارند. آن‌ها محتوای سرگرم‌کننده، جذاب و آموزشی در اختیار کاربران قرار می‌دهند که عمدتا بدون هزینه است و فقط وقت و انرژی نیاز دارد. بعد از آن کسب و کارها با بلاگرها همکاری می‌کنند تا محصولات‌شان را معرفی کنند یا رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند و یا خیلی ساده‌تر با آژانس‌های تبلیغاتی آنلاین کار می‌کنند.لذا بلاگینگ و آموزش بلاگینگ دارای اهمیت شده است. تنها چیزی که شما نیاز دارید جذب ترافیک از طریق محتواست. هر کسی که وارد سایت شما می‌شود می‌تواند برای شما پول‌ساز باشد. پس آموزش بلاگینگ را جدی بگیرید

  1. همکاری در فروش

سرمایه موردنیاز: تقریبا صفر

این مقاله را حتما بخوانید
امکانات سایت های فروشگاهی و 15 ویژگی لازم برای ایجاد آنها

همکاری در فروش هم سبکی از بلاگینگ است. اما در این مرحله شما مستقیما با یک یا چند فروشگاه معتبر همکاری می‌کنید و به ازای هر فروشی که برای این فروشگاه‌ها و یا سایت‌های بزرگ دارید از آن‌ها پورسانت دریافت می‌کنید. همین الان هم در ایران بیش از 100 سایت وجود دارند که سیستم همکاری در فروش دارند. به این سبک از فروش Affiliate Marketing می‌گویند. آمازون در خارج از ایران بزرگترین افیلیت مارکترها را دارد و بخش عمده‌ای از فروشش از طریق همین همکاران فروش است.

  1. کورس یا آموزش‌های آنلاین

سرمایه موردنیاز: تقریبا صفر

آموزش پول‌ساز است. آموزش بهترین ایده برای شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه است. شما حتی به سایت هم نیاز ندارید. بسیاری از سایت‌ها هستند که فضای آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید سمینار آنلاین یا وبینار برگزار کنید. اگر چیزی برای آموزش دارید و در چیزی تخصص دارید و می‌توانید به بقیه منتقل کنید روی سایت شخصی‌تان به صورت آنلاین و یا فروش آموزش‌ها می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید.

  1. فروشگاه اینترنتی

سرمایه موردنیاز: در صورت تهیه کالا زیاد و در صورت همکاری با تامین‌کننده‌ها کم

فروشگاه‌های اینترنتی تقریبا پای ثابت دنیای اینترنت هستند. در وهله‌ی اول اگر خودتان محصولاتی دارید که دوست دارید در سراسر ایران به فروش برسانید می‌توانید یک سایت فروش اینترنتی راه‌اندازی کنید و یا در یک فروشگاه پورتال فروش باز کنید. یا اینکه می‌توانید با تامین‌کننده و سایر فروشگاه‌ها همکاری کنید و محصولات آن‌ها را به فروش برسانید و حکم یک واسطه را داشته باشید.

  1. ایفلوئنسر مارکتینگ

سرمایه موردنیاز: صفر

اینفلوئنسرها در ایران و جهان جزو افرادی هستند که تنها و تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند. جالب است بدانید که حتی اینفلوئنسرهایی که کمتر از 10 هزار نفر در اینستاگرام فالور دارند هم درآمد خوبی از این کار دارند چون با کسب و کارها برای تبلیغات و بازاریابی همکاری دارند. کافیست شما هم در یک زمینه‌ی خاص که در آن مهارت دارید برای اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنید.

  1. ویدیو و یوتیوب

سرمایه موردنیاز: صفر

یوتیوب یک سیستم درآمدزایی هم دارد. در حقیقت اگر شما ویدیو بسازید و در یوتیوب زیاد دیده شود مستقیما از توییتر هزینه دریافت می‌کنید. این هزینه به دلار است. مثلا اگر شما چندین ویدیو در یوتیوب داشته باشید و ماهیانه بیشتر از 200 هزار نفر بازدیدکننده داشته باشند بیشتر 1500 دلار در ماه درآمد خواهید داشت. بسیاری از یوتیوبرهای سرشناس سالانه بیشتر از یک میلیون دلار  تنها و تنها از طریق یوتیوب کسب درآمد دارند. به جز هزینه‌هایی که از تبلیغات و … دارند. حتما آموزش کسب درآمد از یوتیوب را مطالعه کنید.

  1. تلگرام

سرمایه موردنیاز: صفر

تلگرام مرجع درآمد بیش از 100 هزار نفر در ایران است. شاید هم بیشتر. این تنها آماری است که خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند. احتمالا شما هم در کانال‌هایی عضو هستید که تبلیغات کار می‌کنند. این تنها یک پلن درآمدی است. تلگرام حتی برای اینفلوئنسرها هم فرصت خوبی است. کانال‌‌های تلگرام محبوبیت زیادی بین مخاطبان دارند و کافیست شما هم با یک محتوای خاص و یک ایده‌ی جذاب به این عرصه وارد شوید و درآمدزایی کنید.

  1. صدها و هزاران ایده‌ی خلاقانه دیگر

نمی‌توان تمام ایده‌های موجود در جهان را اینجا گفت. اما در سال 2006 یک نفر تنها با فروش کارت پستال 1.5 میلیون دلار درآمد کسب کرد. کسب و کارهایی هستند که صرفا حکم واسطه بین کسب و کارها و تولیدکنندگان محتوا و یا گرافیست‌ها و برنامه‌نویس‌ها و … را دارند و تنها از این طریق درآمد بالایی دارند. فریلنسرها بدون نیاز به سایت و تنها با مهارت نویسندگی یا طراحی‌شان برای کسب و کارها کار می‌کنند. میلیون‌ها میلیون سایت وجود دارند که با ایده‌های جذاب و خاص‌شان درآمد دارند. شما هم می‌توانید جزو آن‌ها باشید.

چه مدت بعد از شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه به درآمد می‌رسیم؟

همه چیز به شما بستگی دارد. اولین و مهم‌ترین اصل این است که رها نکنید. تمام کسب و کارها در ابتدای کار و در مراحل اولیه شیب کمی دارند اما بعد از اینکه دیده شوند شیب بیشتری پیدا می‌کنند و سرعت رشد آن‌ها بالاتر می‌رود.

مثلا بلاگینگ احتمالا بعد از نوشتن 50 یا 60 پست ممکن است شروع به کار کند. چون سایت شما باید در گوگل دیده شود و کم کم رشد کند و به نتیجه برسد. اینفلوئنسرها تا زمانی که فالورهای بالا جذب نکنند احتمال درآمدزایی‌شان کمتر است اما هر چقدر بیشتر رشد کنند میزان درآمدشان هم بیشتر می‌شود. PewdiPie سال گذشته 500 هزار دلار از یوتیوب درآمد داشته است. برخی افیلیت‌های آمازون سالانه بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند. اما همچنان به رشد شما بستگی دارد.

اگر کارتان را طبق یک روتین خاص انجام دهید و  سعی کنید روز به روز بهتر شوید میزان درآمد شما هم رفته رفته بیشتر می‌شود. کانال‌های تلگرامی بسته به تعداد اعضا و مدل کانال از 4 یا 5 هزار نفر شروع به کسب درآمد می‌کنند. چیزی که در اینجا اهمیت دارید کیفیت کار شماست.

همین امروز شروع کنید. ایده‌هایتان را روی کاغذ بیاورید و یک برنامه و یا روتین برای خودتان تعیین کنید. می‌توانید از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرید تا بتوانید بستری درست برای ایده‌هایتان بسازید. کسب و کار بدون سرمایه یک راز بزرگ نیست. ایده‌های خوب حتی بدون سرمایه‌ هم موفق می‌شوند.

 

کد تخفیف : gsdm35

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه