آموزش کسب درآمد از یوتیوب

کسب و کار

21 دقیقه زمان مطالعه

به دنیای یوتیوبرها خوش آمدید! اگر میخواید یوتیوب رو برای خودتون تبدیل به منبع درآمد جدی کنید، اینجا همه چیزهایی رو که باید درباره کسب درآمد از یوتیوب بدونید، بهتون میگیم. پس تا آخر این راهنما کنار ما باشید.

همانطور که می دانید در دنیای دیجیتالی امروزه یوتیوب بسیار پر طرفدار است و تقریباً 1.9 میلیارد کاربر در آن مشغول به فعالیت هستند. آمار و ارقام نشان داده اند که در هر دقیقه 500 ساعت فیلم روی این سایت بارگذاری می شود و متوسط ​​زمان مشاهده فیلم ها در یوتیوب توسط هر بیننده تقریبا 40 دقیقه است .

بنابراین محتوای ویدیویی در حال حاضر یکی از انواع پر طرفدار محتوا است و بر دنیای بازاریابی تسلط پیدا کرده است. اگر از فیلم و محتوای ویدیوئی برای بازاریاب خود استفاده نمی کنید، بدون شک ضرر خواهید کرد. با کسب رتبه خوب برای ویدئو های خود در تمام سیستم عامل های اجتماعی و عملکرد خوب در تبلیغات، مشتریان بیشتر متوجه کسب و کار شما می شوند و از آن استقبال خواهند کرد.

یوتیوب همچنین مخاطبان بسیار زیادی دارد که اغلب آن ها از موتور جستجوی گوگل برای یافتن محتوای مورد نظرشان استفاده می کنند. اگر بتوانید محتوای ویدیوئی خود را برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید بلافاصله می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. وقتی از یوتیوب استفاده می کنید، یک گالری کامل از فیلم ها خواهید داشت و می توانید این فایل های ویدئویی را در سایر شبکه های اجتماعی و پلتفرم ها برای افزایش ترافیک بارگذاری کنید. همچنین می توانید فقط با چند کلیک فیلم ها را در پست های وبلاگ خود قرار دهید و پست های وبلاگ خود را پویاتر و جذاب تر کنید.

بسیاری از افراد از یوتیوب برای کسب درآمد استفاده می کنند. کسب درآمد از طریق انجام تبلیغات بارزترین روش کسب درآمد در یوتیوب است اما این تنها راه انجام آن نیست. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از طریق یوتیوب درآمد دلاری کسب کنید و به درآمدزایی برسید.

آیا یوتیوب در ازای آپلود ویدئو هزینه ای پرداخت می کند؟

اگر تازه فعالیت خود را در یوتیوب شروع کرده باشید، شاید این سؤال شما هم باشد که آیا یوتیوب به خودی خود و فقط برای آپلود کردن یک ویدئو هزینه ای به ما می دهد؟ خیر؛ اول باید تنظیمات دریافت هزینه را فعال کنید. بعد یوتیوب به شما اجازه می دهد که در طرح Partner عضو شوید یا ویدئوهای برجسته خود را در YouTube Premium داشته باشید (که در ادامه درباره آنها صحبت می‌ کنیم).

ایجاد حساب ادسنس؛ نقطه شروع کسب درآمد از یوتیوب

خب بالاتر هم اشاره کردیم که برای شروع درآمدزایی از یوتیوب، باید یک سری تنظیمات را برای حساب خود فعال کنید. مهم ترین چیزی که در این مرحله باید برای خود داشته باشید، یک حساب Google AdSense است.

پس اول از همه باید با جیمیل خود، یک حساب گوگل ادسنس بسازید. در همین مرحله معمولاً باید جزئیات اطلاعات مالیاتی خود را هم وارد کنید. بعد از ایجاد حساب ادسنس و وقتی که دستمزدتان به یک حداقل استاندارد رسید، می توانید درخواست پرداخت را ارسال کنید.

حساب گوگل ادسنس برای یوتیوب

کسب درآمد از طریق یوتیوب به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می شود؟

برای محاسبه ی درآمد تعداد بازدیدهای شما با میزان مبلغ دریافتی ارتباط مستقیم ندارد. اگر ویدیوی شما هزاران بازدید داشته باشد اما کسی تبلیغ را تماشا نکند و یا بر روی آن کلیک نکند، هیچ مبلغی دریافت نخواهید کرد.  به عبارتی دیگر یک بیننده باید بر روی یک تبلیغ کلیک کند یا تبلیغ را به طور کامل (10 ، 15 یا 30 ثانیه) تماشا کند تا مبلغی را دریافت کنید. بنابراین مبلغی که یوتیوب به شما پرداخت خواهد کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • تعداد بازدید ویدیوی شما
  • تعداد کلیک هایی که یک آگهی دریافت می کند.
  • کیفیت تبلیغات
  • طول فیلم

همچنین تعداد کل بازدیدها از یک ویدیو و تعداد تبلیغات نمایش داده شده در طول یک فیلم می تواند تاثیر گذار باشد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد به طور متوسط یوتیوب می تواند حدود 18 دلار در هر 1000 بازدید آگهی کسب کند که از این 18 دلار به شما 3 تا 5 دلار پرداخت می کند. با این حال، همانطور که قبلاً اشاره شد این ها تنها آمار تخمین زده شده است و ممکن است بسته به کیفیت آگهی، نرخ کلیک و سایر عوامل، کمتر و یا بیشتر شود.

لازم به دکر است که یوتیوب بر اساس تعداد مشترکانی که در کانال خود دارید به شما مبلغی پرداخت نمی کند. مشترکین و یا اعضای کانال شما افرادی هستند که حساب شما را دنبال می کنند تا بتوانند به آخرین ویدئوهای شما دسترسی داشته باشند. وقتی ویدیویی را منتشر می کنید، به طور خودکار در صفحه اصلی آن ها نشان داده می شود.

مشترکین برای کانال شما با ارزش هستند زیرا آن ها کسانی هستند که به احتمال زیاد محتوای شما را لایک کرده و ویدیوهای شما را با افراد بیشتری به اشتراک می گذارند. این بدان معناست که در صورت قرار دادن تبلیغات مناسب، می توانید تعداد بازدید و درآمد بیشتری کسب کنید. با این حال تعداد مشترکین شما به صورت مستقیم تاثیری در مبلغ دریافتی شما ندارد. در حالت کلی برای کسب درآمد در یوتیوب لازم است که:

  • حداقل 1000 مشترک و عضو کانال داشته باشید.
  • شرایط و ضوابط را امضا و با ان ها موافقت کنید.
  • یک حساب AdSense داشته باشید.
  • کانال شما توسط یوتیوب بررسی و تأیید شده باشد.

کسب درآمد از طریق یوتیوب به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می شود؟

نحوه ی کسب درامد دلاری در یوتیوب از ایران

همانطور که گفته شد یوتیوب در دنیای امروزی منبع درآمدزایی بسیار خوبی می باشد و حتی افراد در ایران نیز با وجود محدودیت ها می توانند درآمد دلاری داشته باشند.بسیاری امروزه به دنبال کسب درامد دلاری هستند در ادامه تعدادی از این ایده ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

خدمات ویرایش ویدئو را ارائه دهید.

اولین مهارت سودآور و متناسب با تقاضای بازار، ویرایش ویدئو است. درآمد حاصل از این کار ممکن است به طور مستقیم از طریق یوتیوب دریافت نشود اما افراد بسیار زیادی به دنبال تولید محتوا و ارائه ی آن در یوتیوب هستند و شما می توانید با ارائه خدمات ویرایش ویدیوی به آن ها منبع درآمد مناسبی برای خود ایجاد کنید.ویرایش ویدئو به مهارت تخصصی و مقدار زیادی خلاقیت نیاز دارد تا ویدئو ویرایش شده به خوبی بتواند بیننده را درگیر خود کند.

برای یافتن مشتری ها، کانال یوتیوب شما مکانی عالی برای شروع است زیرا ممکن است آن ها از قبل از کانال شما و کیفیت فیلم های شما مطلع باشند. به عبارت دیگر برای شروع کار می توانید نمونه کار های خود را در کانال یوتیوب خود قرار دهید تا از این طریق افراد با سبک کار شما آشنا شوند. همچنین شما می توانید به کسب و کار های مختلف درباره ی نحوه ی ایجاد و تولید محتوای خود مشاوره دهید و به آن ها کمک کنید تا محتوای جذاب تری ایجاد کنند.

محصولات برند های مختلف را نقد و یا بررسی کنید.

شرکت های علاقه مند به محتوای کانال یوتیوب شما ممکن است از فیلم های شما حمایت مالی کنند یا در ازای پرداخت مبلغی به شما این پیشنهاد همکاری را بدهند که محصولات آن ها در ویدئو هایتان بررسی و یا معرفی کنید. در این مواقع همکاری با برندهای بزرگ و تولید محتوا برای نقد محصولاتشان می تواند بسیار مفید باشد و شما احتمالاً پرداختی را به ازای هر فروش دریافت خواهید کرد.

فروش محصولات یا خدمات

اگر کالایی دارید یا خدماتی را ارائه می دهید که به مخاطبانتان مربوط باشد، به آن ها بگویید و لینک هایی را در ویدیوهای خود قرار دهید. فروش یک محصول فیزیکی ممکن است شما را ملزم به خرید مواد یا یافتن تولید کننده کند، اما شما می توانید موارد دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی و … که سود بیشتری دارند را به فروش برسانید. در حالت کلی فروش کالا راهی مناسب برای کسب درآمد از یوتیوب است.

برای شروع فروش محصول موردنظر خود را تولید و یا تهیه کنید. کالا برای کانال شما به قوی تر کردن ارتباط مخاطب با شما کمک می کند. در عین حال توجه داشته باشید که کالای شما باید منحصر به فرد باشد. بنابراین برای اطمینان حاصل کردن از اینکه محصول شما مورد استقبال قرار خواهد گرفت می توانید نیاز سنجی کنید و بررسی کنید که مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند. از آن ها نظرسنجی کنید که چه می خواهند یا با ارائه محصولات یکبار مصرف مرتبط با نقاط درد آن ها محصول خود را تبلیغ کنید.

در مرحله ی بعد فروشگاه و صفحه فرود خود را ایجاد کنید. برای رسیدگی به خریدها به وب سایت جداگانه ای نیاز دارید و یا از اینستاگرام استفاده کنید. بهتر است آن را مستقیماً از طریق ویدئوهای خود پیوند دهید. قبل از تبلیغ کالاهای خود، یک سیستم پرداخت ایمن داشته باشید.

در آخر محصول خود را در فیلم های خود تبلیغ کنید. از کالاهای خود در ویدیوهایتان استفاده کنید. فراموش نکنید که لینک به فروشگاه خود را در توضیحات ویدئویی خود اضافه کنید و نظر مخاطبان را با استفاده از دکمه های دعوت به عمل جویا شوید.

نحوه ی کسب درامد دلاری در یوتیوب از ایران

از افیلیت مارکتینگ استفاده کنید.

شما می توانید با بررسی محصولات مرتبط با مخاطبان خود با برندهای تجاری ارتباط برقرار کرده و پورسانت کسب کنید. این امر مستلزم ثبت نام در برنامه های وابسته آن ها و سپس به اشتراک گذاری پیوند وابسته منحصر به فرد خود در توضیحات ویدیوی خود می باشد و در نهایت از این طریق محصولات آن ها را تبلیغ کنید. شفاف بودن با مخاطب خود در اینجا نکته اساسی است زیرا بر روابط خود با او تأثیر می گذارد.

فروش دوره های آنلاین

اگر از طریق فیلم های خود به مخاطبان خود آموزش می دهید، در حال حاضر یک فرصت سودآور برای کسب درآمد خواهید داشت. شما می توانید دوره آنلاین خود را ایجاد کرده و آن را در کانال یوتیوب خود به اشتراک بگذارید و به فروش برسانید. دوره های آنلاین می تواند برای افراد ایرانی بسیار مناسب باشد، زیرا دیگر هیچگونه محدودیتی (محدودیت جغرافیایی) در فروش آن نخواهید داشت.

سایر محصولات دیجیتال مانند کتاب های الکترونیکی و محصولات قابل دانلود کردن نیز موارد خوبی هستند. برای ساخت چنین محصولاتی هزینه مربوط به مواد اولیه، تعمیر و نگهداری و به روزرسانی دیگر وجود ندارد و احتمالاً فروش خوبی خواهید داشت.

برای فروش دوره های خود می توانید علاوه بر یوتیوب از ایمیل هم استفاده کنید، زیرا ایمیل یک رسانه صمیمی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ایجاد روابط عمیق تر است. همچنین ایمیل فرصت شخصی سازی استراتژی بازاریابی را ارائه دهد، که منجر به نرخ تبدیل بالاتر از تبلیغ دوره شما در یوتیوب می شود. برای جمع آوری آدرس های ایمیل بینندگان خود، می توانید بخشی از دوره ی خود را رایگان کرده و ایمیل ها را جمع آوری کنید.

به یک اینفلوئنسر در یوتیوب تبدیل شوید

دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ به سرعت در حال رشد است. امروز دیگر اینفلوئنسرها امپراتوری شبکه های اجتماعی را به دست گرفته اند و به یکی از مؤثرترین کانال های تبلیغ برای کسب و کارها تبدیل شده اند. اما این داستان زمانی هیجان انگیزتر می شود که بدانید طبق مطالعه اخیر “Klear” (پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ)، در حال حاضر اینفلوئنسرهای یوتیوب، بیشترین درآمد را نسبت به اینفلوئنسرهای پلتفرم های دیگر دارند. پس چرا شما هم عضوی از دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ یوتیوب نباشید؟

احتمالاً نیازی به گفتن نیست که اینجا هم برای شروع کسب درآمد نیاز به محتوا دارید. یک حوزه را انتخاب کنید و بعد برای آن محتواهای باکیفیت تولید کنید. بعد وقتی کانال تان کمی جان بگیرد و به تعداد قابل قبولی سابسکرایبر برسید، می توانید به برندهای دیگر درخواست همکاری دهید و در ازای تبلیغ محصولات یا خدمات آنها پول دریافت کنید.

این که در ازای هر تبلیغ چه عددی را دریافت کنید، باز هم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ اما مهم ترین فاکتور اینجا تعداد سابسکرایبرهاست. آژانس بازاریابی دیجیتال “WebFX” اعداد زیر را به عنوان درآمد اینفلوئنسرها مطرح می کند:

  • برای کانالی که یک میلیون سابسکرایبر دارد، 20.000 دلار برای هر ویدئو
  • برای کانالی که 100,000 سابسکرایبر دارد، 2000 دلار برای هر ویدئو
  • برای کانالی که 10,000 سابسکرایبر دارد، 200 دلار برای هر ویدئو

طبیعتاً در همکاری با برندهای ایرانی، می توانید دستمزد خود را با واحد تومان دریافت کنید. اما فوت کوزه گری اینفلوئنسری در یوتیوب این است که به سراغ همکاری با برندهایی بروید که محصولاتشان به درد جامعه مخاطبان شما می خورند. بنابراین بهتر است این برندها را به صورت رندُم انتخاب نکنید و سعی کنید یک ارتباط معناداری بین برندهایی که تبلیغ می کنید وجود داشته باشد.

با یوتیوبرهای دیگر همکاری کنید

این یک قاعده کلی است که در همه رسانه های اجتماعی صدق می کند؛ هر چه بتوانید شبکه قدرتمندتری برای خود بسازید، درآمد بیشتری هم خواهید داشت. چگونه برای خود شبکه داشته باشیم؟ یکی از مهم ترین تکنیک های این کار، همکاری با یوتیوبرهای دیگر است.

وقتی با یک یوتیوبر همکاری می کنید، در واقع مخاطب های او را هم به جمع مخاطبان خود اضافه کرده اید. پس بگردید و یوتیوبرهایی را که به نوعی در حوزه کاری شما فعال هستند را پیدا کنید. بعد به آنها درخواست همکاری دهید. برای مرحله اصلی کار هم یک ایده جذاب طراحی کنید. مثلاً اگر هر دوی شما در حوزه معرفی موبایل های جدید فعالیت می کنید، یک ویدئوی دونفری بسازید و هر کدام نظرتان را در مورد چند موبایل جدید بگویید.

به طرح شراکت یوتیوب (YPP) بپیوندید

پیوستن به طرح شراکت یوتیوب  (یا YouTube Partner Program) مرز بین یک کاربر عادی و یک یوتیوبر است. وقتی عضو این طرح می شوید، از این به بعد از ویژگی های خاص تر این پلتفرم بهره مند خواهید بود. البته برای کسب درآمد از یوتیوب، ایجاد حساب گوگل ادسنس کافیست و نیازی نیست که حتماً عضو این طرح شوید؛ اما خب YPP کارتان را در این مسیر بسیار راحت تر می کند.

مهم ترین امتیازی که با عضویت در طرح شراکت یوتیوب خواهید داشت، این است که در این طرح نه فقط هزینه تبلیغات ویدئویی، بلکه هزینه اشتراک YouTube Premium هم مستقیماً توسط طرفداران وفادار شما پرداخت می شوند (از راه هایی مثل سوپر چت که پایین تر درباره آن صحبت می کنیم).

پارتنر در یوتیوب

آیا کسب درآمد در YPP قوانین خاصی دارد؟

بله؛ برای درآمد داشتن از طرح شراکت یوتیوب، کانال شما باید حداقل 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت تماشا در 12 ماه گذشته داشته باشید تا بتوانید عضو YPP شوید. علاوه بر این برای کسب درآمد از تبلیغات در این طرح، باید حداقل 18 سالتان باشد.

از طرف دیگر طبق گفته خود یوتیوب، به عنوان یک عضو YPP محتواهایتان باید استاندارد بالایی داشته باشند. به علاوه باید از خط مشی های YPP به طور جدی پیروی کنید. یکی از این اصول هم جدی گرفتن قوانین کپی رایت است.

راه های کسب درآمد از یوتیوب در YPP

همانطور که گفتیم وقتی عضو طرح شراکت یوتیوب می شوید، درهای جدیدی برای کسب درآمد به رویتان باز می شوند. در ادامه 4 تا از بهترین روش های کسب درآمد از YPP را با هم مرور می کنیم.

1/ ویدئو لایو بسازید و از طریق Super Chat درآمد کسب کنید

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین محتواهای یوتیوب، ویدئوهای زنده یا همان لایو استریم ها هستند. اما چطور می توانیم از ویدئو لایوها درآمد داشته باشیم؟ به لطف وجود قابلیتی به نام “Super Chat” که در اوایل سال 2017 به YPP اضافه شد. اما Super Chat چیست؟

قبل ترها وقتی یک ویدئو لایو را منتشر می کردید، کامنت های قدیمی مخاطبان، پایین تر می رفتند و کامنت های جدید جای آنها را می گرفتند. البته الآن هم همین رویه برقرار است؛ اما یک تفاوت مهم وجود دارد! قابلیت Super Chat به کاربران اجازه می دهد که پیام خود را به نوعی هایلایت کنند تا این پیام به مدت 5 ساعت (که ممکن است زمان در آینده عوض شود) بالای همه کامنت های دیگر نمایش داده شود.

این مقاله را حتما بخوانید
4 قدم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین و موفقیت در فروش اینترنتی

حالا چطور از Super Chat درآمد کسب کنید؟ کسب و کارهایی که نیاز به تبلیغات دارند، می توانند Super Chatهای لایو ویدئوهای شما را از شما کرایه کنند. بعد مثلاً تبلیغات فروشگاه خود را (که ترجیحاً باید با موضوع لایو استریم مرتبط باشد) در Super Chat بنویسد. همینطور می تواند لینک آدرس سایت یا شبکه های اجتماعی خود را هم وارد کند. به این ترتیب همه مخاطبانی که این لایو استریم را می بینند، آن تبلیغات را هم خواهند دید. این یکی از ساده ترین و جذاب ترین راه های کسب درآمد از یوتیوب است.

نکته: نرخ درآمدزایی از سوپر چت، بین 1 تا 500 دلار متغیر است و یوتیوب 30% از این هزینه را هم برای خود برمی دارد.

2/ دریافت هزینه اشتراک سایر مشترکان

در طرح شراکت یوتیوب، یک قانون هیجان انگیز داریم. به ازای هر یک نفری که عضو این طرح است و ویدئوی شما را تماشا می کند، بخشی از هزینه اشتراک او به صورت اتوماتیک به شما پرداخت می شود.

3/ فروش عضویت در کانال

اگر کانال یوتیوب تان محتوای واقعاً ارزشمندی دارد و عضو YPP هستید، می توانید عضویت در این کانال را به کاربران بفروشید (یعنی کاربران باید هزینه ای پرداخت کنند تا بتوانند ویدئوهای شما را ببینند). برای این که بتوانید از این روش کسب درآمد استفاده کنید، باید حداقل 18 سال سن داشته باشید (مثل روش های دیگر YPP). به علاوه باید بیش از 30.000 سابسکرایبر داشته باشید.

4/ استفاده از قفسه فروش کالای یوتیوب

خب یکی از راه های کسب درآمد از یوتیوب، این است که محصولات خودتان را در آن بفروشید. در حالت عادی، می توانید محصولات تان را در ویدئوهایتان تبلیغ کنید و آنها را در یک پلتفرم دیگر (مثلاً وب سایت تان) بفروشید. اما وقتی عضو طرح اشتراک یوتیوب می شوید، داستان فرق می کند.

در YPP می توانید از قفسه فروش کالای خود یوتیوب (که به آنMerchandise shelf می گویند) برای تبلیغ محصولات تان استفاده کنید. در این قفسه می توانید حداکثر 12 کالا را نمایش دهید. برای استفاده از این قابلیت هم در کنار 18 ساله بودن، باید حداقل 10.000 سابسکرایبر داشته باشید.

تبلیغ پوشاک در یوتیوب

کسب درآمد در یوتیوب بدون ساخت ویدئو

بله؛ یوتیوب یک پلتفرم ویدئویی است و بدیهی ترین راه کسب درآمد از آن، از طریق ساخت ویدئو است. اما خبر خوب این که راه هایی هم برای کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو وجود دارند. البته در این روش ها باز هم پای ویدئوها در میان است! اما تفاوت در این است که نیازی نیست این ویدئو را خودتان تولید کنید.

یکی از این راه ها، استفاده از ویدئوهای از پیش تولید شده است. خیلی ها این را نمی دانند؛ اما یوتیوب کتابخانه ای از ویدئو دارد که مجوزهای مختلفی دارند. بعضی از این مجوزها هم طوری هستند که می توانید آنها را به عنوان محتوای کانال خود منتشر کنید. مثلاً اگر مجوز ویدئویی از نوع CC-BY بود، یعنی این اجازه را دارید که آن را منتشر کنید و حتی آن را مطابق با اهداف خود تغییر دهید.

غیر از ویدئوهای خود یوتیوب، می توانید از سایت های دانلود ویدئوهای استوک هم استفاده کنید. ویدئوهای استوک، کلیپ هایی هستند که معمولاً خام اند و مفهوم خاصی را منتقل نمی کنند. این ویدئوها توسط دیگران خلق می شوند و در اختیار کاربرانی مثل شما قرار می گیرند. شما هم می توانید آنها را دانلود کنید و بعد با ادیت آنها (مثلاً ترکیب چند ویدئو یا اضافه کردن متن به یک ویدئو) آنها را به عنوان محتوای منحصر به فرد خود منتشر کنید. چند تا از سایت های دانلود ویدئوی استوک شامل موارد زیر هستند:

  • Vimeo
  • Pixabay
  • Pexels
  • Videvo
  • VidsPlay

آیا درآمدزایی از یوتیوب با وجود رقبا ممکن است؟

شاید در شروع راه کسب درآمد از یوتیوب این نگرانی را داشته باشید که آیا با وجود رقبای قدرتمند، می توانم من هم درآمد خود را داشته باشم؟ بله؛ حتما! اولاً که هنوز هم در یوتیوب و به خصوص بین کانال های فارسی زبان، حفره های بسیار زیادی وجود دارند. یعنی همین حالا بسیاری از حوزه ها به اندازه کافی در یوتیوب پر و پیمان نیستند. مثلاً شاید حوزه های مربوط به تکنولوژی یا طراحی وب کمی اشباع شده باشند؛ اما مثلاً حوزه پوشاک، هنوز هم جای مانُور زیادی دارد.

دوماً حتی اگر بخواهید در حوزه های نسبتاً اشباع شده هم فعالیت کنید، شانس موفقیت زیادی خواهید داشت؛ اما به یک شرط و آن این که سطح محتواهای خود را از “معمولی” بالاتر ببرید. چگونه؟ در ادامه چند تاکتیک را با هم می بینیم.

حرف های جدید و جذاب بزنید:

چه حرف هایی را قبلاً رقبایتان بارها گفته اند؟ نمی گوییم این حرف های تکراری را حذف کنید؛ چون گفتن بعضی از آنها واجب است. اما سعی کنید از این حرف های تکراری سریع تر عبور کنید. در عوض وقت بیشتری صرف کنید و به چیزهایی بپردازید که مخاطبان تشنه شنیدن آن هستند.

کیفیت محتواها را در اولویت قرار دهید:

یوتیوب یک پلتفرم کاملاً بصری است. پس می توان حدس زد که اگر کاربران با یک ویدئوی بی کیفیت رو به رو شوند، قبل از این که ببینند محتوای آن چیست، از آن عبور می کنند. پس اگر قرار است خودتان فیلمبرداری کنید، سعی کنید از یک دوربین یا موبایل با رزولوشن فیلمبرداری خوب استفاده کنید. یا اگر می خواهید از ویدئوهای استوک استفاده کنید، حتماً نسخه های باکیفیت تر آنها را انتخاب کنید.

محتوای یوتیوب و کسب درامد

ویدئوهایتان را سئو کنید:

سئو: تکنیک طلایی برای جلو زدن از رقبا. ویدئوهایتان را سئو کنید تا در صفحه نتایج یوتیوب، بالاتر از رقبا نمایش داده شوید. به این ترتیب می بینید که ترافیک طبیعی کانال تان به مرور زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر با نحوه سئو کردن ویدئوهای یوتیوب آشنا نیستید، می توانید از راهنمای صفر تا صد سئو یوتیوب در وبلاگ ژاکت استفاده کنید.

حس کنجکاوی مخاطبان را برانگیزید:

غیر از خود محتوا، ترفندهای تبلیغاتی دیگری هم برای جذب مخاطب وجود دارند. مثلاً سعی کنید عنوان ویدئو و تصویر Thumbnail آن را طوری انتخاب کنید که مخاطبان کنجکاو شوند.

چگونه می توان بازدید و درآمد بیشتری در یوتیوب داشت؟

محتوای جذاب ایجاد کنید.

به سادگی آنچه مشتریان ایده آل شما بیشتر می خواهند بدانند را شناسایی کنید و سپس فیلم هایی تهیه کنید که پاسخگوی نیازهای آن ها باشد. شما می توانید ایده های ویدیویی را در قسمت نظرات کانال های اجتماعی مختلف پیدا کنید. به طور مداوم محتوایی ایجاد کنید که مشکلات مشتری ایده آل شما را برطرف کند یا نیازهای او را برآورده کند.

بینندگان را به عضویت تشویق کنید.

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “بهترین مشتریان شما مشتریان قدیمی شما هستند”؟ به عبارت دیگر، حفظ مشتری می تواند روشی قدرتمند برای رشد تجارت شما باشد، همین مورد برای بازدیدهای یوتیوب صدق می کند. به همین دلیل یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به بازدید بیشتر در یوتیوب تشویق بینندگان فعلی شما به عضویت است زیرا با به دست آوردن مشترکین تعداد بازدیدهای هر ویدیوی جدیدی که منتشر می کنید افزایش می یابد.

همچنین از افراد بخواهید که علاوه بر عضویت اعلان ها و یا نوتیفیکیشن های خود را نیز روشن کنند. به این ترتیب، هرگاه بیننده ای عضو کانال شود، هر بار که ویدیوی جدیدی بارگذاری می کنید، به آن ها اطلاع داده می شود. رشد مشترکان شما برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر از یوتیوب ضروری است، بنابراین از بینندگان خود بخواهید که اکنون عضو کانال شما شوند

پلی لیست خود را ایجاد کنید تا افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

پلی لیست ها به دلیل قابلیت پخش خودکار برای جلب توجه افراد و جذب آن ها به ویدیوهای مشابه که از آن ها لذت می برند بسیار کاربردی هستند. اگر محتوای شما خوب باشد، بینندگان اغلب به تماشای آن ادامه می دهند. همچنین، پلی لیست ها می توانند به بهبود رتبه بندی جستجو کمک کنند ، زیرا عناوین آن ها فرصت دیگری برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی است.

فیلم های خود را در کانال های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید.

اگر در کانال های اجتماعی دیگری دنبال کننده دارید، هر بار که ویدیوی جدیدی را در YouTube بارگذاری می کنید، به آن ها اطلاع دهید. یک راه خوب برای این کار تهیه یک تیزر کوتاه است و سپس آن را در صفحات اجتماعی خود قرار دهید.

یک جامعه را پرورش دهید.

یوتیوب فقط یک موتور جستجوی ویدئو نیست، یوتیوب همچنین یک شبکه اجتماعی است. بنابراین برای دریافت بازدیدهای بیشتر در آن، باید مانند سایر شبکه های اجتماعی از آن استفاده کنید. به عبارت دیگر، فقط به طور منظم اشتراک گذاری فیلم ها کافی نیست، شما همچنین باید مخاطبان خود را به طور فعال درگیر کنید. چطور؟ بهترین راه پاسخ دادن به نظرات است، به خصوص اگر کسی سوالی را مستقیم بپرسد. سایر بینندگان اگر بدانند پاسخی از سمت شما دریافت می کنند بیشتر اظهارنظر و تعامل می کنند.

پاسخ به نظرات فقط یک ثانیه طول می کشد و در عین حال می توانید با بررسی نظرات، ایده های جدید ویدیویی برای خود ایجاد کنید. شما همچنین باید عضو فعال جامعه مخاطبان خود باشید. در کانال های سایر افراد و رقبایتان عضو شوید، در مورد ویدیوهای آن ها نظر بگذارید و هر آنچه را که ممکن است مخاطبان شما از آن لذت ببرند به اشتراک بگذارید.

یکی از ساده ترین راه ها برای تبلیغات برگزاری مسابقه یا قرعه کشی است. به عنوان مثال، می توانید از بینندگان بخواهید که ویدیوی شما را در فیس بوک به اشتراک بگذارند تا در قرعه کشی وارد شود. رشد یک اجتماع فعال وفادار راهی مطمئن برای کسب بازدید بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر در یوتیوب شود.

توجه داشته باشید تکنیک های متعددی برای افزایش درامد وجود دارد یکی از انها بازاریابی در یوتیوب است.

چگونه می توان بازدید و درآمد بیشتری در یوتیوب داشت؟

محتوای ویدئویی خود را بهینه کنید.

یوتیوب یک موتور جستجو است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است .الگوریتم یوتیوب هنگام انتخاب فیلم برای نمایش دادن در نتایج جستجو، چندین مورد را در نظر می گیرد و این پلتفرم چندین فرصت برای بهینه سازی کانال و فیلم های شما فراهم می کند( از جمله نام فایل های ویدیویی، عنوان ها، توضیحات و برچسب ها). بنابراین تا آنجا که ممکن است اطلاعات لازم را قرار دهید. نکته بسیار مهم این است که، شما باید بدانید که ویدیوها و کانال شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شود.

با تایپ کردن کلمات کلیدی بالقوه در نوار جستجو، کلمات کلیدی مرتبط را کشف کنید تا ببینید چه چیزی در تکمیل خودکار نشان داده می شود. همچنین می توانید از ابزارهای کلمه کلیدی رایگان مانند Google Trends و Google Ads Keyword Planner  استفاده کنید.

اما مواظب باشید یوتیوب شما را به دلیل قرار دادن کلمات کلیدی که به ویدیوی شما مرتبط نیستند جریمه می کند. عناوین خود را نیز بین 60-70 کاراکتر نگه دارید. این تعداد بیشترین فضا را برای ایجاد یک عنوان جذاب فراهم می کند، در عین حال اطمینان حاصل می کند که در نتایج جستجو کوتاه نخواهد شد.

مطمئناً، برای کمک به رتبه بندی ویدئوهای خود در نتایج جستجو، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما برای دریافت بازدیدهای یوتیوب بیشتر، به عناوین و توضیحات ویدیوی خود نیز نیاز دارید تا مورد توجه بینندگان قرار گیرد. به طور کلی، تعادل بین محتوای دقیق، آموزنده و در عین حال جذاب را هدف قرار دهید.

کانال خود را بهینه کنید.

بهینه سازی کانال برای تقویت نام تجاری و افزایش بازدیدهای یوتیوب مهم است و روش های زیادی برای بهینه سازی کانال شما وجود دارد. برای شروع کار، یک نام تجاری زیبا و سازگار با برند خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که مارک تجاری قرار داده شده در یوتیوب با وب سایت و سایر کانال های اجتماعی شما مطابقت دارد. این به معنای استفاده از لوگو، تصاویر و رنگ های مشابه است. عکس پروفایل شما باید 800 در 800 پیکسل باشد. همچنین اگر کوچکتر نمایش داده شود باید همچنان خوب به نظر برسد. پس زمینه شما باید حداقل 2560 در 1440 پیکسل باشد.

توصیفات کانال یوتیوب خود را بهینه کنید. این توصیفات در برگه “درباره” کانال شما نشان داده شده است. با توصیف سریع نام تجاری و مزایای محصولات خود شروع کنید. سپس به بینندگان بگویید که چرا باید فیلم های یوتیوب شما را تماشا کنند. آیا به آن ها چیزی می آموزید؟ یا کانال شما سرگرم کننده است؟ به بینندگان بگویید که چه چیزی برای آن ها مناسب است.

دقیقاً مانند عناوین ویدئویی، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات کانال یوتیوب خود وارد کرده اید. کانال های اجتماعی، پیوندها به وب سایت خود و راهی برای تماس با خود را اضافه کنید. به عبارت دیگر، اطلاعات بیشتر درباره نام تجاری خود را برای بینندگان به نمایش بگذارید.

لینک ها را در فیلم های خود قرار دهید.

از یوتیوب برای درج لینک به ویدیوهای دیگر استفاده کنید تا بازدید هر ویدئو را به حداکثر برسانید. این موارد می توانند در کل ویدیو ظاهر شوند و مخاطبان را به سمت ویدیوی دیگر یا حتی وب سایت و وبلاگ شما سوق دهند. با این حال، بیش از حد این کار را نکنید. اطمینان حاصل کنید که این کار مانع داشتن تجربه راحت کاربری و دیدن ویدئو نمی شود.

اهداف و محتوای کانال خود را توسعه دهید.

در یوتیوب انواع و اقسام محتوا وجود دارد. هنگامی که کانال یوتیوب خود را ایجاد می کنید به یاد داشته باشید که توسعه محتوای شما سرگرم کننده است. محتوای شما باید با اهداف تجاریتان همسو باشد. ساده ترین راه برای توسعه کانال خود این است که خودتان باشید.

همچنین شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را در کانال خود ارائه دهید. محتوا دامنه گسترده ای است و به نحوه فیلمبرداری، لحن حرف زدن و … بستگی دارد. هنگامی که آن را انتخاب کردید، بررسی کنید که چگونه می توانید با استفاده از شخصیت برند خود، فیلم ها را منحصر به فرد کنید. بسته به محتوای کانال و جایگاه ویژه خود اطمینان حاصل کنید که برای پوشش موضوعات پرطرفدار در صنعت خود، محتوای تکان دهنده ای را ایجاد کرده اید.

نکته: برای فعالیت داشتن در یوتیوب باید به Google AdSense متصل شوید. در واقع برای تأیید شدن در یوتیوب، باید کانال خود را به Google AdSense ، یعنی سیستم تبلیغاتی یوتیوب متصل کنید. تبلیغ کنندگان از AdSense استفاده می کنند تا فیلم ها را براساس عواملی مانند مخاطبان شما، موضوع ویدیو و کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد دهند.

به طور کلی، حقوق شما براساس تعداد “تبدیل ” هایی که فیلم های شما دریافت می کنند، پرداخت می شود. این تبدیل ها زمانی اتفاق می افتند که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند یا آن را تا یک حدی تماشا می کند. در اینجاست که ترافیک بیشتر می تواند به شما کمک کند تا درآمد بالاتری داشته باشید بنابراین اگر کانال کوچکی دارید ممکن است فقط هر چند ماه یکبار حقوق دریافت کنید.

جمع بندی

در پایان برای درآمدزایی از طریق یوتیوب نیازی به امکانات و تجهیزات گران قیمت ندارید و می توانید با رعایت کردن برخی از نکات به راحتی کسب درآمد کنید. یوتیوب همچنین یک بخش تجزیه و تحلیل اختصاصی برای کانال شما ارائه می دهد تا بتوانید عملکرد فیلم های خود را ببینید. تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد از افرادی که فیلم های شما را تماشا می کنند، بینشی کسب کنید و به جمع آوری اطلاعات مربوط به مخاطبان خود بپردازید. همچنین به شما ایده بهتری می دهد که چرا یک فیلم ممکن است عملکرد بهتری نسبت به ویدیوی دیگر داشته باشد. در واقع، این یک ابزار قدرتمند است که باید از آن برای رشد و توسعه ی کسب و کار خود استفاده کنید.

برای انکه بتوانید یک براورد از میزان درامدتان داشته باشید حتما مقاله یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول میدهد را مطالعه کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام ممنون بابت مطالب عالی وآموزنده تون .آیا دوره حرفه ای هست که این مطالب را بطورحرفه ای آموزش بده؟سپاس

سلام
میتونین دوره هایی رو توی اینترنت پیدا کنید اما در خود یوتیوب هم آموزش های خوبی در این باره میتونین پیدا کنین.

ارسال دیدگاه