4 قدم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین و موفقیت در فروش اینترنتی

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

ده سال پیش میتوانستید راه اندازی فروشگاه آنلاین خود را به راحتی انجام دهید، چند محصول به آن اضافه کنید و تمام! شما یک فروشگاه آنلاین داشتید. در حالی که امروزه ایجاد یک کسب و کار پر رونق و راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق یک تجارت الکترونیکی به راحتی امکان پذیر است، رقابت سخت تر شده است و اگر بازرگانان میخواهند در برابر غول هایی مانند آمازون شانسی داشته باشند، باید بسیار استراتژیک تر عمل کنند. در این مقاله ما به سوال چگونه در فروش اینترنتی موفق باشیم پاسخ خواهیم داد و به معرفی ۴ راه برای موفقیت در فروش اینترنتی که میتواند یک تجارت الکترونیکی پر رونق ایجاد کند، میپردازیم.

رقابت در قیمت گذاری

بیایید با سخت ترین و رایج ترین رویکرد تجارت الکترونیکی شروع کنیم، رقابت در قیمت. اگر در حال راه اندازی فروشگاه آنلاین هستید، پیشنهادات ارزان قیمت میتواند جذاب باشد، اما بیشتر اوقات به یک مشکل بزرگتر ختم میشود.

اگر محصول مشترک خود را صرفا بر اساس قیمت پایین بفروشید، چگونه میتوانید با آمازون یا والمارت رقابت کنید؟ هر دو شرکت مورد اعتماد واقع شده اند و قیمت بسیار پایینی ارائه میدهند. حتی اگر با قیمت گذاری آنها مطابقت داشته باشید، مشتریان چرا به جای خرید از یک فروشگاه مشهور و معتبر از شما خرید کنند؟

این غیر ممکن نیست، اما رقابت در قیمت سخت ترین راه برای موفقیت در فروش اینترنتی و تجارت الکترونیکی به عنوان یک تاجر مستقل است. حتی اگر در زمینه درآمد زایی موفق باشید، سود شما احتمالا آنقدر کم خواهد بود که برای دریافت بازدهی مناسب باید در مقیاس بسیار زیادی بفروشید.

چند مورد استثنا وجود دارد که قیمت پایین میتواند بخشی از یک استراتژی مناسب باشد، مانند فروشگاه TrollingMotors.net. اکثر محصولاتی که میفروشد دارای حداقل قیمت تبلیغاتی هستند که توسط سازنده اعمال میشوند و کف قیمتی را تشکیل میدهند. برچسب قیمت فارغ از اینکه از کجا تهیه میکنید تا حد زیادی یکسان است.

اگرچه هنوز میتوانید قیمت های پایین را تبلیغ کنید، مهم است که فروشگاه آنلاین شما چیز با ارزش دیگری ارائه دهد. برای اینکه خود را از آمازون جدا کنید، باید وب سایت تان اطلاعات دقیق محصولات، مقالات فنی و راهنمای خرید برای مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه را مجددا طراحی کرد.

در نهایت، رقابت با غول های موفق این زمینه فقط از نظر قیمت به عنوان یک تاجر مستقل دشوار است. اگر این کار را انجام میدهید، مطمئن شوید که این تنها بخشی از استراتژی رقابتی شما برای موفقیت در فروش اینترنتی است و نه کل آن.

موفقیت در فروش اینترنتی

محصولات تان را خودتان تولید کنید.

اگر میتوانید محصول منحصر به فردی ایجاد کنید که مردم مایل به خرید آن هستند، تولید محصول خود مزایای زیادی دارد.

  • رقابت کمتر: وقتی کالای موجودی را میفروشید، مردم به راحتی میتوانند فروشگاه شما را با دیگران مقایسه کنند، اما وقتی محصولی را تنها شما تولید میکنید بفروشید، مردم گزینه دیگری جز خرید از شما ندارند.
  • قیمت گذاری برتر: داشتن قیمت بالاتر برای یک محصولی که ۲۰۰ فروشگاه دیگر با ارائه آن باعث کاهش قیمت بازار نمیشوند، کار آسانی است. و هنگامی که هیچ داده قیمت گذاری دیگری برای مقایسه محصول شما توسط مشتریان وجود نداشته باشد، آنها احتمالا از خرید محصول تان به دلیل قیمت بالا منصرف نمیشوند.
  • پس انداز بیشتر: از همه بهتر، ساخت محصول خود یا خرید مستقیم از سازنده ارزان قیمت، ارزان ترین راه برای تهیه محصولات می باشد. این نیازی به سرمایه بیشتر در شروع کار دارد اما بهترین راه برای افزایش حاشیه سود شما است.
این مقاله را حتما بخوانید
لیست ایمیل چیست و چرا باید لیست ایمیل داشته باشیم؟

به محصولات خود ارزش اطلاعاتی اضافه کنید.

این روشی است که ما به طور سنتی در پیش گرفته ایم و یکی از بهترین راه های موفقیت در فروش اینترنتی در صورت ایجاد یک تجارت حمل و نقل قطره ای است. اگر محصولات موجود در بازار را میفروشید و نمیخواهید رقابت کنید، باید چیز با ارزش دیگری ارائه دهید. یکی از بهترین موارد، ارائه اطمینان خاطر و راهنمایی مشتریان است.

اضطراب در مورد خرید کالاهایی که کارساز نیست، عمده ترین دلیل خرید نکردن مردم است. این امر به ویژه در سبد های خرید صدق میکند. آیا با خرید اجزای سازنده تیم امنیتی خانگی Do-it-Yourself در آمازون احساس راحتی میکنید؟ احتمالا نه، زیرا آنها در این فضا تخصصی ندارند و شما به سختی میفهمید که به چه چیزی نیاز دارید. در عوض، به دنبال مشاغل تخصصی تر در سیستم های تجهیزات امنیتی خواهید بود.

آیا برخی افراد به وب سایت های خاص مراجعه میکنند، با استفاده از منابع متمرکز خود تصمیم میگیرند چه چیزی خریداری کنند و سپس با کمترین قیمت خرید میکنند؟  قطعا. به همین دلیل است که این روش به ویژه در مکان هایی که لوازم جانبی یا اجزای مخالف زیادی مورد نیاز است، به خوبی کار میکند. هرچه تعداد بیشتری از کالاها برای خرید یک نفر نیاز باشد، مقایسه کار هنگام خرید دشوار تر است.

اما با وجود خرید های چانه زنی،‌ شما همچنین اعتماد بسیاری از خریداران را به عنوان متخصص جلب خواهید کرد. هرچه بیشتر از قبل به آنها آموزش دهید، فروش بیشتری ایجاد خواهید کرد.

 

فروش در اینترنت

یک برند بسازید.

هنگام ساختن نام و برند اینترنتی و ساخت فروشگاه آنلاین، فراتر از فروش تنها یک محصول حرکت کنید و بر فروش یک تجربه، ایده یا فلسفه متمرکز شوید. این روش شاید سخت ترین رویکرد موفقیت در فروش اینترنتی باشد، اما قدرت ایجاد مشاغلی کاملا قابل اعتماد با ارزشی طولانی مدت دارد.

به عنوان یک بازاریاب، دوست داریم فکر کنیم تحت تاثیر کمپین های رسانه های جمعی قرار نداریم. اولین بار که تبلیغات “جالب ترین مرد جهان” توسط  Dos Equis را دیدم – این کمپین با استفاده از یک شخصیت پیچیده و از نوع جورج کلونی برای فروش از طریق تبلیغات خنده دار – حداقل ۱۰ دقیقه را صرف تماشای یوتیوب کردم.

تازه در حین رفتن به فروشگاه فهمیدم که مارک تجاری آنها چقدر قدرتمند است.

کدام رویکرد را برای موفقیت در فروش اینترنتی انتخاب خواهید کرد؟

اگر در آستانه راه اندازی فروشگاه آنلاین خود هستید، یا اگر هم اکنون یک فروشگاه آنلاین دارید، مطمئن شوید که کدام یک از این روش ها برای موفقیت در فروش اینترنتی مناسب تر است. آیا شما یک محصول منحصر به فرد ارائه میدهید؟ ارزش اطلاعاتی اضافه میکنید؟ یا برای مشتریان تان تجربه ایجاد میکنید؟ اگر مطمئن نیستید شاید بهتر باشد در استراتژی های بازاریابی خود تجدید نظر کنید و فکر کنید چطور میتوانید به شکلی متفاوت به تجارت تان بپردازید که منجر به موفقیت در فروش اینترنتی شود.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه