راه اندازی سایت مشابه ویرگول

ایده کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

وبلاگ نویسی یکی از فعالیت‌هایی است که تقریباً از ابتدای همه گیر شدن استفاده از اینترنت مورد توجه بخشی از کاربران بوده است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی کمی‌از رواج وبلاگ نویسی کاسته شده، اما همچنان این سرویس‌ها مخاطب‌های خود را دارد.  بعد از شبکه‌های اجتماعی،سرویس‌های وبلاگ نویسی نوین با ابزارها و رابط‌های کاربری به روز به عنوان شبکه‌های اجتماعی متنی شناخته می‌شود.

ویرگول یکی از وب سایت‌های موفق در این زمینه است. وب سایت ویرگول یکی از به روزترین سرویس‌های وبلاگ دهی ایرانی است که نتایج موفقی را در زمان کوتاه به دست آورده است.

متخصصان معتقدند که این وب سایت چیزی مشابه وب سایت medium است که یکی از ابزارهای وبلاگ دهی موفق خارجی است.

در این مقاله قصد داریم در مورد وب سایت ویرگول، علل موفقیت آن و چگونگی طراحی یک وب سایت مشابه ویرگول با شما صحبت کنیم. اگر جز علاقه‌مندان به وبلاگ نویسی هستید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

 معرفی وب سایت ویرگول

ویرگول یک سیستم وبلاگ دهی است که فعالیت خود را از بهار ۹۶ آغاز کرده است. این وب سایت نسل جدیدی از سیستم‌های وبلاگ دهی است که مهم‌ترین مزیت آن ایجاد شرایطی برای ساده کردن نحوه نوشتن است. شما در ویرگول با یک ویرایشگر ساده سروکار خواهید داشت که بیشتر از هر چیز دیگری به شما کمک می‌کند تا متن دلخواهتان را منتشر کنید.

طرف دیگر وب سایت ویرگول خوانندگان آن هستند. اعضای این وب سایت در هنگام ثبت نام علاقه‌مندی‌های خود را مشخص می‌کنند. به این ترتیب وب سایت با داشتن این اطلاعت مقاله‌های مرتبط با علاقه‌مندی هر کاربر را به او پیشنهاد می‌دهد.  این فرآیند باعث می‌شود تا شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس در ویرگول نگران پیدا کردن خواننده نباشید. نوشته‌ی شما به طور اتوماتیک به افراد علاقه‌مند پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که یکسری نکات را قبل از وبلاگ نویسی باید مدنظر قرار دهید، که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم.

ویژگی‌های وب سایت ویرگول

علت موفقیت بیشتر ویرگول نسبت به سرویس‌های وبلاگ نویسی قدیمی‌ مثل بلاگفا، توجه مدیران این پروژه بر کیفیت محتوای تولید شده در آن است.

برخلاف سایر سرویس‌های وبلاگ نویسی مطلبی که درون ویرگول منتشر می‌شود کنترل شده و اجازه انتشار محتوای بی ارزش، کاملا کپی شده و بی معنی در این پلتفرم وجود ندارد.

علاوه بر این وب سایت ویرگول  توجه ویژه‌ای به طراحی‌های رابط کاربری  UI و تجربه کاربری  UX داشته و همین موضوع این وب سایت را محبوب کرده است.

آمار الکسا سایت ویرگول

نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل این وب سایت  نشان می‌دهد که رتبه جهانی  الکسای ویرگول از ۷۴۷۹  در سال ۹۸ به ۲۰۴۷ در زمان نگارش این مقاله رسیده است.

رتبه این وب سایت در ایران در زمان نگارش مقاله به عدد ۹۹ رسیده که همین رتبه در سال ۹۸، ۱۶۵ بوده است. دور از انتظار نیست که در مدت کوتاهی شاهد پیشرفت این وب سایت تا رتبه‌های تک رقمی‌ نیز باشیم.

نتایج تجزیه و تحلیل Moz نیز نشان می‌دهد  Domain Authority  برای این وب سایت برابر ۴۸است  که  در مقایسه با سیستم‌های وبلاگ دهی مانند blog.irبا عدد 6 بسیار مورد توجه است.

به علاوه فاکتور Linking Index (که به تعداد لینک‌های خارجی این وب سایت اشاره دارد ) برابر 12.2k است که نشان دهنده‌ی محتوای مفید منتشر شده بر روی این وب سایت است.

 چرا طراحی سایت مشابه ویرگول؟

وب سایت موفق ویرگول ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر شبکه‌های وبلاگ دهی متمایز می‌کند. در واقع این وب سایت با الهام‌گیری از وب سایت مدیوم که یک سیستم وبلاگ دهی موفق خارجی است، توانسته پروژه وبلاگ دهی سنتی را به پروژه وبلاگ دهی مدرن تبدیل کند.

طراحی مدرن، استراتژی‌های بازاریابی به کاربرده شده و حتی ادبیات مورد استفاده، این وب سایت را به یک پروژه موفق  و پر اعتبار تبدیل کرده است.

شاید مهمترین ویژگی سیستم وبلاگ دهی ویرگول ایجاد حس ارزشمندی برای نویسنده است. در سایر سیستم‌های وبلاگ دهی متاسفانه نوشته‌های کم ارزش به سادگی منتشر می‌شوند. بنابراین نویسندگانی که برای تولید محتوا زمان صرف می‌کنند، احساس می‌کنند که فعالیت آنها نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که در ویرگول نوع محتوای منتشر شده حائز اهمیت است و وب سایت قوانینی برای انتشار محتوا دارد و هر محتوا‌یی را منتشر نمی‌کند.  در این سیستم شما صرفاً یک صفحه برای خودتان ایجاد نمی‌کنید، بلکه عضو یک جامعه بزرگ از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا هستید. بنابراین علاوه بر اینکه سیستم ویرگول نوشته‌های شما را به افراد دیگر پیشنهاد می‌دهد، نوشته‌های نویسندگان دیگر را نیز برای شما نمایش می‌دهد. به این ترتیب ویرگول شبیه یک شبکه اجتماعی متن محور است.

این ویژگی وب سایت باعث شده تا اولاً مخاطبی که وارد آن می‌شود با دیدن تعداد مقالات زیاد و مرتبط بتواند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با یک موضوع به دست آورد. از طرف دیگر نویسندگان نیز با دیدن سیستم این وب سایت و نوع محتوای تولید شده در آن تلاش می‌کنند تا محتواهای بهتری تولید کنند. بهتر است با مزایای استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر آشنا شوید.

همان طور که گفتیم ویرگول شبیه یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند.  شما با ثبت نام در این وب سایت علاقه مندی‌های خود را مشخص می‌کنید. بنابراین علاوه بر اینکه می‌توانید صاحب یک دامنه یا صفحه خالی باشید، می‌توانید بدون نوشتن مطلب، نوشته‌های دیگران را دنبال کنید و در مورد آنها نظر دهید یا آنها را  لایک و ذخیره کنید.

چگونه وب سایتی مشابه ویرگول راه‌اندازی کنیم؟

راه اندازی وب سایت‌های وبلاگدهی نوین مشابه ویرگول می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. به شرط آنکه قبل از شروع این کار برنامه‌ریزی، امکان‌سنجی،طراحی مسیر راه و استراتژی های درآمدزایی پروژه را مورد بررسی قرار داده باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
rel=”noopener” در وردپرس چیست و چرا در لینک های وردپرس استفاده می شود؟

برای راه اندازی یک وب سایت مشابه ویرگول باید مراحل زیر را طی کنید.

۱.  نام دامنه انتخاب کنید.

برای راه اندازی هر وب سایتی اولین قدم انتخاب نام دامنه مناسب است. نام دامنه شما باید کوتاه و به خاطر ماندنی باشد.  وقتی نام دامنه انتخاب کردید از طریق شرکت‌های معتبر آن را ثبت کنید.

۲. انتخاب هاست

برای انتخاب هاست یا فضای میزبانی وب سایت باید اهداف خود را مشخص کنید. وب سایت‌های وبلاگدهی معمولاً حجم آپلود بالایی دارند. به همین علت پیشنهاد می‌شود که به جای استفاده از سرویس‌های هاست اشتراکی از سرویس هاست مجازی یا اختصاصی استفاده شود. قبل از خرید هاست حتما از معتبر بودن شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل کنید.

۳.  برنامه نویسی و طراحی وب سایت

در این مرحله باید به صورت همزمان به برنامه نویسی بک اند یا هسته نرم افزاری وب سایت و فرانت اند یا پوسته و رابط کاربری آن بپردازید.برای این کار به برنامه نویس و طراح سایت نیاز دارید.

برنامه نویسی بک اند پروژه باید حدالامکان مطابق با جدیدترین  استانداردهای طراحی وب سایت و نسخه‌های نرم افزاری سرور باشد. به این ترتیب وب سایت شما علاوه بر استفاده از مزایای نرم افزارهای به روز رسانی شده کمتر نیاز به بروزرسانی های اجباری خواهد داشت.

طراحی فرانت اند و رابط‌های کاربری بر اساس استانداردهای جدید باید انجام شود. این استانداردها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا برای وب سایت شما، با سرعت بارگذاری مناسب و هماهنگی جزئیات با یکدیگر به تجربه کاربری خوب در وب سایتتان کمک می‌کنند. علاوه بر این‌ها وب سایت‌هایی که بر اساس استانداردهای جدید طراحی شده باشند در موتورهای جستجو نیز از اولویت‌های بالاتری برخوردارند.

انتخاب نوع زبان برنامه نویسی تاثیر چشمگیری روی نتیجه کار ندارد و بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای طراحی بک اند و هسته‌ی نرم افزاری خود از یک تیم برنامه نویس توانمند استفاده کنید و به نظرات آنها اطمینان کنید.

برای سادگی پیشتر کار می توانید از قالب‌های از پیش آماده شده وردپرسی استفاده کنید.  قالب وبلاگ زیادی وجود دارند که بر اساس استانداردهای  جدید طراحی شده اند. این قالب ها قابلیت شخصی سازی دارند و شما می توانید جزئیات آنها را مطابق با نظر خود تغییر دهید.

توجه داشته باشید که طراحی وب سایت شما باید با افزونه هایی که به آنها نیازمندید، سازگار باشد. ما بهترین قالب های خبری و وبلاگ را به شما معرفی کرده ایم.

۴.  افزونه‌های لازم را به سایت خود اضافه کنید

افزونه ها ابزاری هستند که کارایی وب سایت وردپرسی شما را بهبود می‌بخشند. اینکه از چه افزونه ای استفاده کنید، کاملا وابسته به قابلیت هایی است که قصد دارید به وب سایتتان اضافه کنید.

۵.  به طراحی ظاهری وب سایت تان بیشتر توجه کنید

در بخش های قبلی قالب کلی وب سایت به صورت از پیش آماده شده یا با یک طراحی منحصر به فرد تهیه شده است. در این بخش لازم است با انتخاب پالت‌های رنگی سازمانی مناسب و تلاش برای فراهم کردن محیطی ساده و پرکاربرد برای کاربران سعی کنید کاربر را به وب سایت خود جذب کنید.

نکات طلایی برای طراحی وب سایت مشابه ویرگول

وب سایت ویرگول یا وب سایت‌های مشابه آن که از سیستم‌های نوین وبلاگ دهی استفاده می‌کنند، جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. افراد بسیاری علاقه‌مندند تا پروژه‌های این چنینی را راه‌اندازی کنند. اما برای راه اندازی چنین سیستمی،  قطعاً چالش‌هایی وجود دارد که در ادامه می‌خواهیم در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

داشتن طراحی ساده در عین ارائه خدمات پیشرفته

این وب‌سایت‌ها خدمات پیشرفته تری نسبت به وب سایت‌های وبلاگ دهی سنتی ارائه می‌دهند. شما باید شرایطی را برای مخاطب خود ایجاد کنید که به سادگی بتواند درون وب سایت شما ثبت نام کند و مطالب خود را به اشتراک بگذارد یا از نوشته‌های مورد علاقه خود باز دید کند. در عین حال شما باید بتوانید تعداد زیادی محتوا را از نظر کیفیت بررسی کرده و در یک طراحی زیبا و قابل قبول به مخاطب خود ارائه دهید. ابزارهایی مانند ویرایشگرهای متن که به نوعی قلب رابط کاربری پروژه‌های مانند ویرگول است و موتورهای پیشنهاد  که عامل اصلی ارتباط میان مخاطب با وبسایت است؛ امکان به دست آوردن یک طراحی ساده و خدمات پیشرفته را برای شما فراهم می‌کند.

سرعت بارگذاری بالا و مدیریت پردازش‌ها

وب سایت‌های وبلاگ دهی معمولاً تعداد مخاطب بالایی دارد. به طوری که در یک زمان مشخص هزاران کاربر در حال بازدید و گردش در میان صفحات مختلف وبلاگ شما هستند. اگر پروژه به خوبی طراحی و مدیریت نشده باشد، مخاطبان در بارگذاری مطالب و همچنین پردازش آنها دچار مشکل می‌شوند و تجربه کاربری خوبی را از حضور در وبلاگ شما نخواهند داشت.

بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی یکی از مواردی است که در سیستم‌های وبلاگ دهی سنتی کمتر به آن توجه می‌شود. نباید صرفاً نویسنده را تشویق کنید که برایتان مدیریت محتوا کند بلکه باید مراقب باشید تا این محتوا دارای لحن و ادبیات درستی باشد. به طوری که ضمن اینکه مخاطب از  محتوای شما لذت می‌برد نویسنده نیز به تولید محتوای بهتر تشویق شود.

سخن پایانی

سیستم‌های بلاگ دهی مدرن شبیه یک پلتفرم اجتماعی متن محور هستند. ویرگول به عنوان یک نمونه موفق داخلی از این سیستم‌ها توانسته جایگاه خوبی را میان مخاطبان ایرانی بدست آورد و به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرد.

ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی ویژگی‌های این وب سایت آن را به عنوان یک الگوی موفق به شما معرفی کنیم.

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر . آیا قالب وردپرسی مشابه سایت ویرگول که هر فرد بتونه مقاله منتشر بکنه میشناسین . اگه میشه معرفی کنین

سلام وقت شما بخیر
سایتی که کاملا مشابه ویرگول باشه رو خیر، سراغ ندارم اما از سایت‌های وبلاگی مثل بلاگفا و… میتونین استفاده کنید

ارسال دیدگاه