آموزش فعالسازی حالت روح در واتس اپ

شبکه های اجتماعی

6 دقیقه زمان مطالعه

با توجه به اینکه واتساپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌های پیام‌رسان‌ معرفی می‌شود، اطلاع از چگونگی حالت روح واتساپ می‌تواند از مقاصد کاربران این اپلیکیشن به شمار آید.

پیشرفت تکنولوژی سبب طریق نحوه ارتباطات گشته است که به همین جهت برنامه‌های ارتباطی بسیاری روی کار آمده‌اند تا پاسخگوی نیاز افراد برای ارتباط سریع و بدون دردسر باشند، اما در این میان نکاتی اعم از چگونگی استفاده و عملکرد این پیام‌رسان‌ها وجود دارد؛ همانطور که اشاره کردیم واتس اپ من جمله محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید که نکاتی چون روح شدن در واتساپ، مخفی کردن تیک خواندن پیام یا خواندن پیام‌ها بدون نمایش تیک دوم در رابطه با آن ضرورت دارد. از این رو قصد داریم در ادامه این مطلب ضمن بررسی چگونگی حالت روح در WhatsApp به نقد چیستی آن نیز بپردازیم.

 

حالت روح واتساپ چیست؟

حالت روح در واتس‌اپ یعنی خواندن پیام بدون آبی شدن تیک ارسال پیام و به منظور توضیح چگونگی غیرفعال کردن تیک خواندن پیام، ابتدا باید حالت‌های مختلف ارسال پیام در پیام‌رسان واتس اپ را بررسی کنیم. به صورت کلی سه حالت برای ارسال و دریافت پیام از واتس اپ وجود دارد که هر سه حالت با توجه به شرایط مختلف دریافت‌کننده صورت می‌گیرد.

حالت اول دریافت پیام در واتس اپ به این شکل است که پس از ارسال کاربر ارسال‌کننده تنها یک تیک خاکستری رنگ را کنار پیام مشاهده می‌کند که نشان‌ دهنده ارسال پیام و عدم دریافت و مشاهده از سوی کاربر مقابل است.

حالت دوم ارسال پیام به این صورت است که ارسال‌کننده پس از ارسال پیام دو تیک خاکستری را کنار پیام ارسال‌شده مشاهده می‌کند که نشان از دریافت پیام توسط کاربر مقابل دارد، در این حالت کاربر پیام شما را نخوانده و تنها آن را روی notification دستگاه خود دریافت کرده است.

حالت سوم هم که قابل حدس است، در این حالت پیام ارسال‌شده دو تیک آبی رنگ را در کنار خود ظاهر می‌کند که برای شرح این منظور بهتر است بگوییم که دریافت‌کننده پیام، هم پیام را دریافت کرده و هم آن را خوانده است.

در حالت کلی هدف ما از حالت روح واتس اپ، مخفی شدن نمایش تیک خوانده شدن پیام است که به گزینه سوم حالات ارسال و دریافت پیام از واتس اپ ارتباط دارد.

 

 

گاهی اوقات بنا به دلایلی که گستره وسیعی از علت‌ها را پوشش می‌دهند، شما نمی‌خواهید شخص مقابل گفتگو از اینکه شما پیام دریافت‌‌ شده را خوانده‌اید اطلاع پیدا کند یا می‌خواهید پیام را خوانده و به علت عدم امکان جواب دادن، شخص از دیده شدن پیام مطلع نشود.

به هرحال هر دلیلی که وجود داشته باشد، شما نیاز به روش یا روش‌هایی دارید که این فرآیند را امکان پذیر سازد. به همین دلیل می‌خواهیم در ادامه به ذکر روش‌هایی که شما را برای این جریان توانا می‌سازند بپردازیم.

 

حالت روح واتس اپ با چه روش‌هایی فعال می‌شود؟

نسخه آپدیت شده واتساپ از امکانی به نام وضعیت یا استاتوس برخوردار است که در آن شما قادر خواهید بود که درست مانند اینستاگرام استوری بگذارید. اگر شما وضعیت کاربری را در واتساپ مشاهده کنید، نام حساب شما در بین لیست افرادی که وضعیت را در واتس اپ دیده‌اند، ظاهر خواهد شد. از آنجایی که ممکن است بخواهید وضعیت کاربران را مشاهده کنید و اسمتان در لیست کاربران مشاهده کرده نباشد، حالت روح در WhatsApp چاره کار شما است. به طوری که با فعال کردن امکان مخفی شدن نمایش تیک خوانده شدن پیام، دیده شدن استاتوس یا وضعیت در واتس اپ نیز به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد و نیازی نیست برای این امکان فعالیت دیگری انجام دهید. بنابراین با غیرفعال کردن تیک خواندن یک تیر و دو نشان خواهید زد.

  • تنظیمات واتس‌اپ
  • حالت هواپیما
  • ویجت واتس‌اپ
  • استفاده از Unseen

1. Setting whatsapp

اگر می‌خواهید حالت روح واتس اپ را از طریق تنظیمات یا به عبارتی setting فعال کنید، مراحلی که در ویدیوی زیر انجام داده‌ایم دنبال کنید.

 

همانطور که در ویدیو فعالسازی حالت روح واتس‌اپ هم دیدیم باید مراحل زیر را طی کنید:

    • وارد قسمت setting در اپلیکیشن واتساپ شوید و گزینه Account را انتخاب کنید،
    • سپس وارد بخش privacy شده و گزینه read receipts را که فعال است را غیرفعال کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نصب وردپرس روی پلسک یا کنترل پنل Plesk به صورت گام به گام

انجام این فرآیند سبب می‌شود تا دیگر مخاطبان شما و کاربران واتس اپ متوجه خواندن پیام‌ها یا مشاهده وضعیت توسط شما در این اپلیکیشن نشوند که در حالت کلی شما موفق به غیرفعال کردن تیک خواندن پیام در واتساپ شده‌اید.

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت تلگرام

 

2. Airplane mode

اگر می‌خواهید مخفی شدن نمایش تیک خوانده شدن پیام را از طریق حالت پرواز انجام دهید، باید پیش از باز کردن و خواندن پیام به انجام عملیات اقدام کنید. ابتدا باید اپلیکیشن واتس اپ را به طور کامل ببندید و سپس حالت پرواز یا airplane mode را فعال کنید؛ با انجام این فرآیند شبکه اینترنتی شما از دسترس خارج می‌شود. پس از اینکه این کارها را انجام دادید، می‌توانید وارد برنامه واتس اپ شده و پیام مورد نظر خود را مشاهده کرده و بخوانید، پس از آن از واتس اپ خارج شوید و باز هم اپلیکیشن را به صورت کامل ببندید، در ادامه می‌توانید دستگاه خود را از حالت پرواز درآورده و غیرفعال کنید. انجام این عمل سبب می‌شود تا فرکانس اینترنت به علت عدم در دسترس بودن اجازه ارسال دو تیک آبی را به کاربر مقابل ندهد و شخص مدنظر متوجه خوانده شدن پیام ارسال شده نخواهد بود.

خواندن پیام‌ها بدون نمایش تیک دوم از طریق غیرفعال کردن حالت پرواز به شما کمک می‌کند تا بتوانید تنها در زمان‌های خاص و برای اشخاص خاص از حالت روح واتس اپ بهره ببرید؛ چرا که در حالت کلی زمان‌هایی وجود خواهد داشت که شما تنها می‌خواهید عده محدودی را در لیست حالت روح واتس اپ قرار دهید.

 

3. Widget whatsapp

برای اینکه بتوانیم این روش را برای شما شرح دهیم، لازم است شرح کوتاهی در رابطه با چیستی ویجت ارائه دهیم. ویجت نوعی برنامک است که اطلاعات حاوی برنامه را حمل می‌کند؛ محل قرارگیری ویجت‌ها در صفحه اصلی است که در همه حال روشن هستند. بر همین اساس برای اینکه به مرحله مخفی کردن تیک خواندن پیام از طریق ویجت دست یابیم باید در وهله اول ویجت واتس اپ را فعال کرده و سپس وارد setting واتساپ شوید، گزینه Account را انتخاب کنید و در نهایت گزینه security را گزینش کنید، فعال کردن گزینه Show Security Notifications در بخش security بدون باز کردن پیام‌های برنامه واتساپ در بخش home screen شما را قادر می‌سازد تا تمام پیام‌هایی که در این حین برایتان ارسال شده‌اند را مشاهده کنید و از عدم نمایش تیک دوم آبی رنگ اطمینان خاطر داشته باشید.

با حالت رو واتساپ از طریق ویجت امکان مشاهده و در ادامه آن مطالعه طولانی‌ترین پیام‌ها وجود خواهد داشت. لازم است بدانید که این گزینه هم برای دستگاه اندروید و هم برای آیفون امکان‌پذیر است؛ مراحل ذکر شده برای اعمال در هر دو دستگاه مذکور مطلوب هستند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش اینستاگرام

 

4. استفاده از اپ‌های جانبی مثل unseen

استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی به منظور به وجود آوردن امکان حالت روح در واتس اپ نیز گزینه بسیار مناسبی است. یکی از برنامه‌های بسیار کاربردی که برای این منظور معرفی می‌شود اپلیکیشن unseen است که برای دستگاه اندروید به کار می‌رود و گستره تیک دوم پیام‌‌رسان‌هایی چون وی چت، تلگرام، ایمو و واتساپ را پوشش می‌دهد. این برنامه تمام اطلاعات و پیام‌های دریافتی از سوی این اپلیکیشن‌ها را ثبت و ضبط می‌کند و کاربر را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به ورود به برنامه‌های ذکر شده، وارد unseen شود و پیام‌‌های مدنظر خود را مشاهده کند. لازم به ذکر است که این گزینه در میان تمام گزینه‌های پیشنهادی بسیار محبوب است.

 

باید توجه کنید که گزینه مناسب را برای حالت روح واتساپ بر مبنای نوع نیاز خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید این امکان برای تمام مخاطبان شما برقرار باشد، استفاده از setting پیشنهاد مناسبی است، در مقابل اگر می‌خواهید تنها تعداد محدودی از افراد این شرایط را آن هم در زمان‌های خاص داشته باشند، گزینه airplane mode می‌تواند بهترین توصیه باشد. ویجت و اپلیکیشن unseen نیز جهت اطمینان خاطر از عدم نیاز به ورود به صفحه چت می‌توانند تضمین شده محسوب شوند.

 

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%
5

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه