افزایش بازدید یوتیوب به صورت کاملا رایگان

یوتیوب

8 دقیقه زمان مطالعه

بازدید بیشتر چیزی است که خیلی از کاربران یوتیوب به دنبال آن هستند. اگر شما هم جزء این افراد هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا روش های افزایش بازدید یوتیوب را با هم بررسی کنیم.

یوتیوب پربازدیدترین سایت دنیا است و ماهیانه بیش از ۲ میلیارد بازدید دارد. این رقم تقریبا یک سوم جمعیت جهان را شامل می شود و تقریبا ۷۴ درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا هم از این پلتفرم برای تماشای ویدیو استفاده می کنند. این آمار کاملا نشان دهنده محبوبیت بالای یوتیوب است. در این مطلب ما تمامی نکات ساده برای افزایش موفقیت در یوتیوب را بررسی خواهیم کرد، اما تکنیک های پیچیده تری هم در اختیار شما قرار می دهیم که از طریق آن ها می توانید بازدید ویدیوهای خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید. پیش از آن بهتر است آموزش کسب درآمد از یوتیوب را مطالعه کنید.

بازدید یوتیوب چگونه محاسبه می شود؟

هربار که مخاطب یکی از ویدیوهای شما را باز کند و ۳۰ ثانیه آن را مشاهده نماید، به عنوان یک بازدید محاسبه می شود و حتی در صورتی که خودتان هم ویدیو را ببینید، تعداد بازدیدهایتان یک بار افزایش می یابد. همچنین هربار که یک مخاطب ویدیو را مشاهده کند، تعداد دفعات مشاهده او به عنوان یک بازدید جدید محاسبه می شود (البته اینکه صفحه را چندبار رفرش کنید تا سیستم را گول بزنید، ممکن نیست و یوتیوب متوجه این موضوع می شود).

بازدیدهایی که از طریق کدهای Embed انجام می شوند، مانند پخش ویدیوهای یوتیوب در فیسبوک و همچنین تعداد بازدیدهای ویدیوهای زنده نیز محاسبه می شوند. البته لازم به ذکر است که آمار یوتیوب هر یک یا دو روز یکبار آپدیت می شود و در صورتی که تغییری در آمار مشاهده نکردید، می توانید بعدا هم دوباره آن را بررسی کنید.

جستجو در یوتیوب

چه چیزهایی به عنوان بازدید محسوب نمی شوند؟

الگوریتم یوتیوب به شکلی طراحی شده است که تمام بازدیدهایی که به نظر خودکار می رسند را نادیده می گیرد و فقط بازدیدهایی که به نظر می رسند توسط یک کاربر واقعی انجام شده اند را محاسبه خواهد کرد. زمانی که یک بات یا حتی کاربر معمولی صفحه را چندین بار رفرش می کند یا ویدیو داخل سایت دیگر به صورت خودکار پخش می شود، تغییری در آمار بازدید شما رخ نمی دهد.

با این اطلاعات اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به روش های مختلفی که می توانید آمار بازدید یوتیوب را افزایش دهید؛ با ما همراه باشید:

روش های افزایش بازدید یوتیوب

در سراسر جهان، مردم بیش از یک میلیارد ساعت ویدیوهای یوتیوب را مشاهده می کنند. همین موضوع مبحث درامد از یوتیوب جذاب‌تر می‌کند. اگر شما هم می خواهید بخشی از این آمار را به خودتان اختصاص دهید، روش انجام کار به شرح زیر است:

۱- کارهای پایه را انجام دهید

قبل از اینکه به سراغ تکنیک های پیچیده برویم، باید مطمئن شویم که اصول پایه را رعایت کرده ایم. کارهایی که باید در این بخش انجام دهید، به شرح زیر هستند:

  • هویت بصری یکپارچه (آیکون کانال، رنگ بندی کانال، هدر و… همگی باید یکدست باشند)
  • کامل کردن بخش About
  • اطلاعات تماس به روز (برای اینکه کاربران احتمالی با شما ارتباط برقرار کنند)

۲- سبک اختصاصی خودتان را پیدا کنید

در صورتی که می خواهید استراتژی مارکتینگ خودتان را بهینه سازی کنید، باید به صورت دقیق اهداف خودتان و محتوایی که شما را به سمت رسیدن به این اهداف هدایت می کند را مشخص کنید. باید این نکته را درک کنید که برای همه محتوا تولید نمی کنید، بلکه فقط برای مخاطبین خودتان محتوا تولید می کنید.

برای مثال یک کاربر به اسم Yoga with Adriene توانسته فقط با تولید محتوای اختصاصی به موفقیت بسیار زیادی در این شبکه اجتماعی دست بیابد. او ویدیوهای خودش را با عناوینی مثل «یوگا برای افزایش شجاعت» یا «یوگا برای افزایش سرخوشی» منتشر می کند و حتی ویدیوهای خودش را به زبان اسپانیایی هم منتشر می کند. به جز او در یوتیوب هزاران نفر دیگر هم وجود دارند که ویدیوهای آموزشی یوگا منتشر می کنند، ولی روش خاص او برای تولید محتوا در سبک اختصاصی خودش باعث شده بیش از ۱۰ میلیون Subscriber داشته باشد.

استفاده از یوتیوب

۳- رنکینگ ویدیوهای خودتان در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید

یوتیوب یک پلتفرم اجتماعی است، اما در عین حال یک موتور جستجوی ویدیو هم محسوب می شود. به همین خاطر یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید یوتیوب، استفاده از سئو یوتیوب یا بهینه سازی ویدیو برای سرچ است. با انجام این کار زمانی که مخاطب، کلمات مدنظر شما را جستجو می کند، ویدیوی شما در بالای لیست نتایج نمایش داده می شود. برای موفقیت در این زمینه باید دقیقا بدانید که مخاطب دقیقا به دنبال چه چیزی است.

رنک گرفتن در نتایج جستجو یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطبین بیشتر است و می توانید علاوه بر مخاطبین همیشگی خودتان، ویدیوها را به افراد بیشتری هم نمایش دهید. اما این کار به همین سادگی ها هم نیست و به تحقیق زیادی نیاز دارید. یکی از بهترین روش ها برای تحقیق کلمات کلیدی، استفاده از کیورد پلنر گوگل است. با استفاده از این ابزار شما می توانید علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با ویدیوهای خودتان، مواردی که کاربر به دنبال آن است را هم پیدا کنید.

۴- استفاده از متادیتا برای نمایش ویدیو پس از ویدیوهای دیگر

اگر هدف شما این است که بازدیدهای بیشتری کسب کنید، می توانید از پربازدیدترین ویدیوهای موجود در سبک اختصاصی خودتان استفاده کنید. برای مثال می توانید نگاهی به محبوب ترین ویدیوهای رقبای خودتان بندازید.

این مقاله را حتما بخوانید
بازاریابی در یوتیوب

هدف یوتیوب این است که تا جای ممکن کاربر را روی پلتفرم نگه دارد تا بتوانید تبلیغات بیشتری به او نمایش دهد و درآمد بیشتری کسب کنید. به همین خاطر الگوریتم آن به شکلی نوشته شده که پس از هر ویدیو، یک ویدیوی دیگر به کاربر پیشنهاد دهد. اما یوتیوب چطور متوجه می شود که کاربر دوست دارد چه ویدیوهایی را ببیند؟

برای این کار الگوریتم از اطلاعات زیر استفاده می کند:

  • ویدیوهایی که معمولا همراه با هم دیده می شوند.
  • ویدیوهایی که کاربر قبلا مشاهده کرده است.
  • ویدیوهایی که از لحاظ موضوعی در یک دسته بندی قرار می گیرند.

تنها موردی که می توانید در اینجا آن را کنترل کنید، مورد سوم است. بنابراین در زمان انتخاب کلمه کلیدی سعی کنید موضوع ویدیوی خودتان و دسته بندی کلی آن را هم به همراه دیگر کلماتی که ممکن است برای مخاطب ضروری باشند، شرح دهید.

برای این کار می توانید از ویدیوهای رقبا استفاده کنید. برای این کار فقط کافیست روی صفحه ویدیو راست کلیک کنید و گزینه View Page source را انتخاب نمایید. سپس با کمک ctrl-f و جستجوی کلمه keywords به دنبال کلمات کلیدی بگردید که رقیب در ویدیوهای خودش از آن ها استفاده کرده است.

البته اینکه متادیتای ویدیوی رقیب را مستقیما برای ویدیوی خودتان کپی کنید، توصیه نمی شود. شما ابتدا باید به مخاطبینی که دارید فکر کنید، مطمئنا مخاطب دوست ندارد یک ویدیو را دوبار ببیند. بلکه دوست دارد پاسخ سوالاتی که در ویدیوی اول برای او پیش آمده اند را در ویدیوی دوم پیدا کنند یا ممکن است یک موضوع جالب در ویدیوی قبلی وجود داشته باشد که در ویدیوی دوم به آن پرداخته شده است. به این فکر کنید که ویدیوی شما چه ارزشی می تواند به ویدیوی اول اضافه کند. به این ترتیب می توانید مخاطب را ترغیب کنید که روی ویدیوی شما کلیک کند.

۵- افزایش بازدید با استفاده از تصاویر اختصاصی

زمانی که مخاطب در قسمت discovery یا سرچ یوتیوب قرار دارد و در حال بررسی ویدیوهای موجود است، Thumbnail یا عکس اختصاصی پست شما تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب او خواهد داشت. خیلی از افراد توصیه می کنند که از فونت های بزرگ یا اطلاعات در هم ریخته استفاده کنید، اما یک thumbnail خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • Thumbnail باید به صورت شفاف و دقیق هدف ویدیو را توضیح دهد. در صورتی که سعی کنید با اطلاعات غلط کاربر را نسبت به کلیک کردن روی ویدیو ترغیب کنید، زمان مشاهده ویدیوهای شما کاهش می یابد و یوتیوب نیز متوجه این موضوع خواهد شد.
  • Thumbnail باید جذابیت بصری داشته باشد و با دیگر ویدیوها متفاوت باشد.
  • تصویر اختصاصی ویدیو باید با عنوان آن تطابق داشته باشد.

برای اینکه عکس اختصاصی ویدیو شما با دیگر ویدیوها متفاوت باشد، می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید و چهره ی یک فرد متعجب را روی Thumbnail قرار دهید. همچنین در صورتی که رقبا نیز از این عناصر بصری استفاده می کنند، می توانید با طراحی یک thumbnail خلوت و ساده، با دیگر رقبا متمایز باشید.

ویدئوهای یوتیوب

۶- افزایش بازدید یوتیوب با ایجاد پلی لیست

استفاده از پلی لیست یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کاهش ضریب ترک کردن کانال خودتان انجام دهید. با این کار وقتی که تماشای یکی از ویدیوهای شما تمام شود، کاربر به جای ویدیوهای دیگر، ویدیو بعدی که داخل پلی لیست قرار دارد را مشاهده خواهد کرد. به این ترتیب شما می توانید کاربر را به ویدیو بعدی که ممکن است بخواهد ببیند، منتقل کنید.

۷- هدایت ترافیک با استفاده از کارت و End Screen

علاوه بر پلی لیست، شما می توانید با استفاده از کارت و End Screen هم الگوریتم یوتیوب را دور بزنید و به صورت مستقیم روی تصمیم بعدی مخاطب تاثیر بگذارید. کارت ها به مناطق تعاملی و قابل کلیکی گفته می شوند که در طول پخش ویدیو ظاهر می شوند و شما می توانید برای اهداف مختلفی از جمله افزایش بازدید از آن ها استفاده کنید. برای مثال می توانید از طریق کارت ها به یک ویدیو یا پلی لیست دیگر لینک بدهید.

کارت ها به صورت پاپ آپ نمایش داده می شوند و به همین خاطر بهتر است ارزش افزوده ای برای کاربر به دنبال داشته باشند تا به عنوان اسپم دیده نشوند. ویدیو یا پلی لیستی که شما به آن لینک می دهید، باید به موضوع ویدیو در همان لحظه مرتبط باشد و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد.

اگر در یک زمان خاص از ویدیوی خودتان با مشکل ترک ویدیو مواجه می شوید، می توانید یک کارت به آن اضافه کنید تا مخاطب را به ویدیو بعدی هدایت کنید.

End Screen هم یک نوع کال تو اکشن بصری است که به انتهای ویدیوهای شما اضافه می شوند و مخاطب را ترغیب می کند که در قدم بعدی چه چیزی را مشاهده کند. به این ترتیب می توانید از مراجعه کاربر به رقبا جلوگیری کنید و او را در کانال خودتان نگه دارید تا محتوای بعدی را ببیند.

سخن نهایی

با استفاده از روش هایی که در این مطلب گفته شدند، شما می توانید تعداد بازدیدهای ویدیو خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید. آیا روش دیگری هم وجود دارد که در این مقاله به آن نپرداخته ایم؟ در این صورت در قسمت نظرات همین مطلب آن را با ما در میان بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه