راهنمای بهینه‌سازی اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

6 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید، امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار ها دارند و نحوه ی انجام استراتژی های مختلف بازاریابی را تغییر داده اند. در شبکه های اجتماعی تصاویر می تواند بسیار تاثیر گذار باشند و برای داشتن تصاویر با کیفیت در شبکه های اجتماعی بدون شک باید آن ها را بهینه کنید. عکس ها و تصاویر بی کیفیت خیلی سریع تعامل در رسانه های اجتماعی را از بین می برند. در واقع استفاده از اندازه ایده آل تصویر برای هر نوع پست در هر پلتفرمی بسیار مهم است. اگر می خواهید افراد به سمت محتوای شما جذب شوند، باید تصاویری چشم نواز به اشتراک بگذارید که به خوبی در فید آن ها نمایش داده می شوند.

بنابراین دانستن اندازه تصویر برای همه شبکه های اجتماعی اصلی ضروری است. اما تعیین اندازه دقیق تصاویر ممکن است کاری دشوار باشد، به ویژه با توجه به اینکه هر پلتفرم چند گزینه مختلف برای انتشار تصاویر ارائه می دهد. (به عنوان مثال اینستاگرام برای انتشار عکس به کاربران خود راه های مختلفی ارائه می دهد و کاربران می توانند تصاویر خود را در قالب پست، استوری و … منتشر کنند. بنابراین هر یک از این موارد، اندازه ی منحصر به فرد خود را دارند. )

وقتی صحبت از بهینه سازی تصاویر می شود، دو جنبه و یا هدف اصلی برای آن وجود دارد. مورد اول شامل تغییر اندازه تصاویر با حفظ کیفیت است، و دومین مورد شامل بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو با استفاده از  کلمات کلیدی مرتبط است. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید تصاویر خود را از طریق اندازه ی دقیق آن ها برای تمامی شبکه های اجتماعی اصلی بهینه کنید.

چرا بهینه سازی تصویر مهم است؟

مهم ترین دلیل برای بهینه سازی تصاویر سرعت لود شدن است، زیرا سرعت صفحه بخش مهمی از تمامی الگوریتم های جستجو است. تصاویر با حجم بالا و بهینه سازی نشده می توانند زمان بارگیری و لود شدن صفحات شما را کند کنند و در بسیاری از موارد برای انتشار آن ها به زمان طولانی تری نیاز خواهد داشت. از آن جا که آستانه ی تحمل انسان ها بسیار کوتاه است، کاربران منتظر بارگیری تصاویر شما نخواهند ماند.

بنابراین بهینه سازی تصاویر شما تا حد زیادی سرعت صفحه شما را بالاتر برده و تجربه ی کاربری را بهبود می بخشد. همچنین بهینه سازی تصاویر به شما اطمینان می دهد که تصاویر شما در فید کاربران ظاهر می شوند و همچنین برای سئو کلی شبکه های اجتماعی و وب سایت شما مفید خواهد بود. در سایت وردپرسی شما می توانید از افزونه بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

اندازه تصویر برای رسانه های اجتماعی

بسیار مهم است که تصاویر برند شما در بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی با کیفیت بماند تا اطمینان حاصل شود که پیام شما منسجم و حرفه ای به نظر می رسد. هر پلتفرمی اندازه ی موردنظر خود را برای تصاویر دارند. بنابراین یک اندازه و ابعاد ثابت وجود ندارد و ابتدا باید پلتفرم خود را مشخص کنید. در ادامه، اندازه ی دقیق برای هر یک از شبکه های اجتماعی را معرفی کرده ایم که برخی از آن ها عبارتند از:

فیس بوک

  • تصاویر افقی: 1200 در 628 پیکسل
  • تصاویر عمودی: 1080 در 1350  پیکسل
  • تصویر همراه با لینک: 1200 در 628 پیکسل
  • استوری: 1،080 در1،920 پیکسل

هنگام اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک، نگران اندازه تصویر خود نباشید.  تقریباً همه تصاویر در News Feed مخاطبان شما عالی به نظر می رسند. هنگامی که لینکی را در فیس بوک به اشتراک می گذارید، فیس بوک تصویری را در پیش نمایش لینک نشان می دهد.  از آنجا که استوری ها در فیسبوک کل صفحه نمایش تلفن همراه را اشغال می کند، اندازه تصویر توصیه شده 1.080 در 1.920 پیکسل است. عکس پروفایل شما و برخی دکمه ها در بالای استوری شما ظاهر می شوند، بنابراین هنگام طراحی تصاویر خود این نکته را در نظر داشته باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش کپی کردن کپشن اینستاگرام

اینستاگرام

  • تصاویر مربع شکل (پست ها): 1080 در 1080 پیکسل
  • استوری: 1،080 در1،920 پیکسل

همه پست های اینستاگرام دارای عرض یکسان (1080 پیکسل) هستند که اندازه صفحه تلفن شما است. اگر عرض تصویر شما کمتر از 320 پیکسل باشد، اینستاگرام آن را بزرگتر می کند و ممکن است بی کیفیت به نظر برسد. از آنجایی که استوری های اینستاگرام صفحه نمایش کامل گوشی را به خود اختصاص می دهند، اندازه ایده آل آن 1080 پیکسل در 1920 پیکسل (نسبت تصویر 9:16) است. هنگام طراحی استوری های اینستاگرام خود، به یاد داشته باشید که 250 پیکسل در بالا و پایین تصویر را عاری از متن نگه دارید، زیرا در آنجا عکس پروفایل و دکمه های دیگر قرار دارد. حتما آموزش جامع ایسنتاگرام را مطالعه کنید.

توییتر

  • تصویر افقی: 1200 در 675 پیکسل
  • چندین تصویر: 1200 در 675 پیکسل
  • تصویر با لینک: 800 4 418 پیکسل

در توییتر، تصاویری با نسبت ابعاد 2: 1 و 3: 4 به طور کامل نشان داده می شود. این به روز رسانی در ماه مه 2021 اجرا شد .در نمایه های توییتر روی دسکتاپ، تصاویر برش داده می شوند و اندازه ایده آل برای این تصاویر 1200 پیکسل در 675 پیکسل (یا نسبت تصویر 16: 9) است. حداقل اندازه 600 پیکسل عرض و 335 پیکسل طول دارد، اما هنگامی که دنبال کنندگان شما برای بزرگنمایی تصویر کلیک می کنند، تصاویر بزرگ تر، بهتر به نظر می رسند.

اگرچه رعایت اندازه های توصیه شده تصویر بهترین گزینه است ، اما توییتر از ابزار های خود برای برش تصاویر شما و نشان دادن جالب ترین قسمت عکس های شما استفاده می کند. این امر مخصوصاً برای پست های توییتر با چندین تصویر مفید است، زیرا توییتر بسته به تعداد کل عکس ها، آن ها  را به طور متفاوتی برش می دهد. با توجه به اینکه اکثر پست های تصویری توییتر شما به صورت جدولی دیده می شوند، بهترین استراتژی ممکن است تمرکز بر ظاهر کل تصاویر در کنار هم باشد، نه اینکه به طور خاص تنها بر روی یک تصویر تمرکز کنید و تنها آن را بهبود دهید. همچنین می توانید GIF ها را به پست های توییتر خود اضافه کنید.

LinkedIn

  • تصاویر افقی: 1،104 در 736 پیکسل
  • تصاویر با لینک: 1200 در 628 پیکسل

لینکدین برای جلوگیری از برش عکس ها، نسبت تصویر بین 3: 1 و 2: 3 و استفاده از تصاویر با ابعاد 552 در 368 پیکسل را توصیه می کند. با این حال، پیشنهاد می کنیم ابعاد را – 1.104 در 736 پیکسل در نظر بگیرید تا تصاویر شما در صفحه های بزرگتر بی کیفیت نباشند.

درست مانند فیس بوک، لینکدین به طور خودکار عکس ها را برش می دهد و بر نقطه ی خاصی آن ها را متمرکز می کند، زمانی که متن شما در مرکز باشد، تصویر شما به خوبی در فید نمایش داده می شود. اگر تصویری را با یک لینک منتشر می کنید بهتر است ابعاد 1200 در 628 پیکسل را در نظر بگیرید.

Pinterest

  • پست: 1000 در 1500 پیکسل

پینترست  از نظر ابعاد تصاویر منحصر به فرد است و تصاویر طولانی و عمودی را بیشتر می پسندد. داشتن یک تصویر با نسبت 2: 3 کلیدی است. الگوریتم پینترست انتشار و نمایش دادن تصاویر با وضوح پایین و یا خارج از ابعاد استاندارد را محدود می کند.

جمع بندی: اندازه تصاویر در رسانه های اجتماعی اهمیت دارد!

اگر تصویری زیبا در فیدهای افراد بی کیفیت و یا به صورت پیکسلی نمایش داده شود، به اشتراک گذاشتن آن چه فایده ای دارد؟ در رسانه های اجتماعی، فقط یک ثانیه فرصت دارید تا توجه مردم را به خود جلب کنید. بنابراین ایجاد تصاویر چشم نواز در اندازه مناسب برای هر شبکه اجتماعی می تواند همه چیز را تغییر دهد. با استفاده از اعداد گفته شده در این مقاله می توانید برای هر شبکه اجتماعی پست های سفارشی ایجاد کنید و مطمئن شوید که هر تصویر را با اندازه مناسب برای هر پلتفرم ضمیمه کرده اید.

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه