چگونه به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم؟

شبکه های اجتماعی

7 دقیقه زمان مطالعه

اگر بازاریاب شبکه های اجتماعی هستید، اینستاگرام احتمالاً به عنوان کلیدی ترین شبکه اجتماعی عمل می کند و قطعا آموزش اینستاگرام به صورت جامع می تواند هر فردی را برای یک فعالیت موفق در این فضا آماده کند . با وجود گسترش و افزایش برند های مختلف در این برنامه، هر کدام از آن ها رویکردی متفاوت را دنبال می کنند، و به همین دلیل برای شما ضروری است که ریچ و تعامل خود را در این برنامه به حداکثر برسانید.

در اینجاست که صفحه اکسپلور اینستاگرام می تواند به شما کمک کند. ورود به صفحه اکسپلور یکی از مطمئن ترین راه ها برای افزایش گسترده دیده شدن پست های شما و بازخورد هر پست در مدت زمان کوتاهی است. متأسفانه هیچ راهکار قطعی برای افزایش حضور شما در این صفحه وجود ندارد. با این حال، با انجام برخی کارها، می توانید شانس خود را برای راه یافتن پست های خود به این صفحه ، افزایش دهید.

اما قبل از پرداختن به همه اینها، به یک سوال پاسخ می دهیم.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام در واقع جایی برای نظارت و ارائه محتوای جدید برای کاربران است. هر کاربر محتوای متفاوتی را در صفحه اکسپلور خود مشاهده می کند و این در واقع براساس  پست هایی است که لایک کرده و یا صفحاتی است که آن ها را دنبال می کند.

به زبان ساده تر، اکسپلور حاوی مجموعه پست هایی است که اینستاگرام با توجه به علایق هر شخص آن ها را به نمایش می گذارد.

به گفته اینستاگرام بیش از 50٪ از کاربران از صفحه Explore استفاده می کنند که این تعداد زیادی است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و این به معنای بررسی 500 کابر فعال آن، از صفحه اکسپلور می باشد.

اما نحوه تصمیم گیری اینستاگرام برای نمایش پست ها در این صفحه چگونه است؟ این روند توسط الگوریتم اینستاگرم انجام می شود، مانند:

  • پست هایی که توسط افرادی که دنبال می کنید، لایک شده باشند
  • پست هایی با تعامل بالا
  • پست هایی از پروفایل هایی مشابه آنچه که شما آن ها را دنبال می کنید

تقریباً در اواسط سال 2019، اینستاگرام بازنگری در صفحه اکسپلور خود انجام داد، آن ها با اضافه کردن فیلتر هایی در بالای صفحه، امکان دسترسی راحت تر به محتوایی خاص را برای کاربران فراهم کردند. آنها همچنین دو فیلتر خاص برای نمایش اولیه قرار دادند: IGTV و Shop  .

اینستاگرام برای برخی از حساب ها، استوری را نیز در صفحه اکسپلور منتشر می کند.

آموزش اینستاگرام

مزایای ورود به صفحه اکسپلور

در حال حاضر، از مهم ترین و آشکار ترین مزایای دستیابی به این صفحه، امکان مشاهده افراد بیشتری از محتوا می باشد. این دستیابی به نوبه ی خود، می تواند بسیاری از مزایای مرتبط دیگری را برای شما به دنبال داشته باشد:

  • با نشان دادن پست به افراد بیشتر، تعامل بیشتری را نیز برای پستی که در صفحه اکسپلور نشان داده شده است، ایجاد می کند.
  • با افزایش بررسی پروفایل شما توسط افراد از صفحه اکسپلور، فالوئرهای شما نیز افزایش می یابند.
  • اضافه شدن دنبال کنندگان جدید، موجب افزایش تعامل بیشتر در پست های انتشاری بعدی شما نیز می شود.
  • استفاده از کال تو اکشن یا CTA

نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

انتشار پست خود را به زمان هایی که کاربران فعال هستند موکول کنید

در مبحث آموزش اینستاگرام یکی از بهترین نکات مربوط به زمان بندی مناسب برای به اشتراک گذاری پست ها می شود که به منظور ارسال آن ها در زمان فعالیت فالوئر های شما صورت می گیرد. از آن جایی که الگوریتم اینستاگرام زمان بندی دقیق را به عنوان یکی از عوامل مشاهده پست اولویت قرار می دهد، می توانید این توصیه عالی را نیز عملی کنید.

این امر به معنای امکان نمایش پست کاملا جدید شما برای فالوئر هایتان است و اگر انتشار آن را در زمان فعالیت دنبال کنندگان خود اختصاص دهید، مشارکت شما افزایش یافته و کلید ورود پست های شما به صفحه اکسپلور می شود.

خوشبختانه اگر پروفایلی تجاری در اینستاگرام دارید، به راحتی می توانید با مراجعه به قسمت اینسایت در قسمت مخاطبان، از زمان فعالیت فالوئرهای خود از جمله روز و بیشترین ساعات فعالیت آن ها مطلع شوید.

همچنین می توانید از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل ها استفاده کنید. به عنوان مثال Zoho Social می تواند از داده های بازخورد گذشته برای برند شما استفاده کرده و سپس بهترین زمان برای به اشتراک گذاری پست بعدی همراه با درصد دنبال کنندگان فعال را پیش بینی کند.

پست های مورد علاقه مخاطبان خود را پیدا کنید

 برای به اشتراک گذاری یک پست موفق، علاوه بر انتشار آن در زمان فعالیت مخاطبان، باید از جذابیت و مفید بودن محتوای خود نیز مطمئن شوید. در نتیجه می توان بهترین تعامل را ایجاد کرده و پست خود را در اکسپلور نمایش دهید.

به نوع پست هایی که بیشترین جذابیت را ایجاد می کنند، توجه زیادی داشته باشید. آیا مخاطبان شما، فیلم ها را بیشتر از تصاویر دوست دارند؟ آیا پست های کاروسل بیشترین محبوبیت را ایجاد می کنند؟ آیا مخاطبان محتوای کمدی را به الهام بخش ترجیح می دهند؟ با پاسخ دهی به این سری سوالات می توانید به اطلاعات کافی برای مخاطبان خود دسترسی پیدا کرده و بهترین نوع پست ها را در زمان مناسب، برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. با توجه به این عوامل بازخورد پست های خود را به راحتی تضمین خواهید کرد.

این مقاله را حتما بخوانید
استفاده استاندارد از شبکه های اجتماعی در وردپرس

با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام، در بخش «اینسایت» در زیر هر پست، به راحتی می توانید بهترین عملکرد را بر اساس معیارهای مختلف از جمله تعامل، ریچ، بازخوردها و غیره دسته بندی کنید. در پایان با استفاده از این اطلاعات پست های بهتری را برای برند خود به اشتراک بگذارید.

همچنین با استفاده از یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی نیز می توانید اطلاعات مشابهی در مورد پست ها و بازخورد های خود داشته باشید.

از پست هایی که قبلاً در صفحه اکسپلور راه یافته اند، الگوبرداری کنید

یکی از مفید ترین ترفندها، مشاهده و الگوبرداری از پست هایی است که قبلاً در صفحه اکسپلور نشان داده شده اند. اگر پروفایل های اینستاگرام را دنبال می کنید و یا با پست های مرتبط با صنعت خود سر و کار دارید، صفحه اکسپلور شما می تواند حاوی اطلاعات زیادی در مورد نوع محتوای مورد توجه الگوریتم اینستاگرام و مخاطبان شما را ارائه دهد.

همچنین می توانید پست هایی با جذابیت بالا اما غیر مرتبط با کسب و کار خود را در صفحه اکسپلور نیز مشاهده کنید. به یاد داشته باشید، در هر پستی از اکسپلور خود چیزی برای یادگیری وجود دارد، با نگاهی دقیق به آنها و چگونگی به کارگیری آن  در پست های خود، از این عناصر و مزایای آن بهره مند شوید.

از قالب IGTV و پست های فروش استفاده کنید

ویدیوها بهترین عملکرد را در تمام رسانه های اجتماعی دارند، بنابراین جای تعجب نیست که اینستاگرام، استفاده از قالب IGTV را پیشنهاد می کند. همچنین، برای کمک به تولیدکنندگان محتوا در استفاده بهتر از این ویژگی، آکادمی IGTV را در لندن را نیز راه اندازی کرده اند.

همچنین استفاده از قالب IGTV به سبب داشتن یک بخش جداگانه در بالای صفحه اکسپلور می تواند بسیار کارآمد و مفید واقع شود. در سال های آینده نیز با پافشاری بیشتر اینستاگرام در استفاده از این قالب، محتوای ایجاد شده به شکل IGTV می تواند عملکرد مفیدی برای نام تجاری شما محسوب شود.

پست های بخش خرید نیز مشابه IGTV، در بالای صفحه اکسپلور قرار می گیرند. خصوصا اگر یک شرکت B2C هستید، این یکی از مناسب ترین قالب ها برای تجارت شما است. در این نوع پست ها رقابت شدیدی با برند های دیگر وجود دارد، بنابراین باید از ارائه یک پست جذاب و مفید اطمینان حاصل کنید و آن را در راستای به دست آوردن بیشترین بازخورد، در زمان مناسب انتشار دهید.

از هشتگ و لوکیشن استفاده کنید

لوکیشن و هشتگ ها، از قوی ترین ابزارهای اینستاگرام هستند. استفاده از این ابزارها، راهی ایده آل برای دسترسی افراد بیشتری به پست های شما بوده و حتی شامل اشخاصی که شما را دنبال نمی کنند، نیز می شود.

همچنین هنگام استفاده از آن، از مرتبط بودن تگ ها با پست خود اطمینان حاصل کنید. استفاده از این تگ و لوکیشن ها با افزایش میزان تعاملات پست شما، شانس شما برای رسیدن به صفحه اکسپلور را نیز افزایش می دهد.

آموزش اینستاگرام

از روش (CTA) استفاده کنید

در حال حاضر، تنها راه قابل درک برای دسترسی به صفحه اکسپلور، با افزایش بازخورد و بازنشر بیشتر پست ها امکان پذیر می شود. در همین راستا، ترغیب و تشویق هر چه بیشتر مخاطبان برای بازنشر و تعامل با پست های شما (CTA)، یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از این امر می باشد.

با طرح سوال در قسمت کپشن ها، امکان پاسخ دهی به سوالات در کامنت ها را برای فالوئر های خود فراهم کرده و به نوعی به تعامل با آنها بپردازید. حتی به راحتی می توانید از دنبال کنندگان خود برای لایک کردن پست ها، انتشار آن و یا تگ کردن دوستانشان زیر پست های خود کمک بگیرید. این امر به نوعی یک استراتژی عالی برای نمایش برند شما و یا مسابقه ای برای دنبال کنندگان شما نیز محسوب می شود.

درخواست شما از مخاطبانتان با ایجاد بازخورد بیشتر برای هر پست، احتمال راهیابی به اکسپلور را نیز برای شما افزایش می دهد.

با اینفلوئنسر ها همکاری کنید

سرانجام، نام تجاری شما ممکن است تمایل به همکاری با اینفلوئنسر در صنعت مرتبط و یا جایگاهی خاص را در نظر داشته باشد. این یکی از بهترین روش ها برای افزایش ریچ اینستاگرام و یا تعامل بیشتر با کاربرانی است که از طریق اینفلوئنسر جذب برند شما شده اند. این نوع تعامل، نقش اساسی در راهیابی محتوای تولیدی شما به صفحه اکسپلور را ایفا می کند.

پست ها را در صفحه خود و اینفلوئنسر ارتقا (promote) دهید. همچنین دوباره در پست های بعدی از محتوای ایجاد شده توسط اینفلوئنسر برای برند شما نیز، استفاده کنید.

در پایان با ایجاد تعامل بیشتر و به کارگیری نکات بالادر پست ها، در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده شوید.

در پایان پیشنهاد می کنیم حتما به مقاله ابزار های آنالیز اینستاگرام مراجعه کنید آنالیز اینستاگرام موضوع مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت دارید نباید از آن غافل شوید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%
5

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه