چطور یک بیوی اینستاگرام حرفه ای بسازیم؟

اینستاگرام

8 دقیقه زمان مطالعه

شاید بیوی اینستاگرام تنها یک قسمت کوچکی از پروفایل شما باشد، اما نوشتن بیوی حرفه ای برای کسب و کارها بسیار چالش برانگیز است. تنها با 150 کاراکتر می توانید در بیو خودتان و کسب و کارتان را معرفی کنید، پس منطقی است اگر با دقت و وسواس بیوی اسنتاگرام خود را ایجاد کنید.

در این مقاله درباره نکات و ترفندهای نوشتن بیوی اینستاگرام برای تبلیغ برند خود و جذب مشتریان جدید صحبت می کنیم. قبل از آن اهمیت بیوی اینستاگرام برای پیج های بیزنسی را بررسی می کنیم. ما آموزش اینستاگرام را در اختیارتان قرار داده ایم.

چرا بیوی اینستاگرام مهم است؟

اصلا چرا باید بیوی پروفایل اینستاگرام کسب و کار شما اهمیت داشته باشد؟ بیوی اینستاگرام نقش مهمی در اعلام حضور شما در این پلتفرم دارد. به مخاطبان نشان می دهد که هستید و چه می فروشید. حتی از بیو می توانید استفاده کنید تا به افراد بگویید چرا باید به کسب و کار شما و محصولات و خدماتتان اهمیت بدهند.

آموزش اینستاگرام

در بیشتر مواقع، پروفایل اینستاگرام شما می تواند اولین نقطه ارتباطی افراد با شما باشد، چه شما را از طریق هشتگ پیدا کرده باشند یا از طریق کلیک بر روی پست های تبلیغاتی یا استوری ها. بیوی شما اطلاعات اولیه را به مخاطب می دهد و او را مجاب می کند تا شما را دنبال کند.

به همین خاطر لازم است در ایجاد یک بیوی حرفه ای تلاش کنید، چرا که نمایانگر شخصیت برند شما و ارزش منحصر به فردی است که می آفرینید. به همین خاطر باید بیوی حرفه ای را در استراتژی اینستاگرام خود حتما لحاظ کنید.

حال می رسیم به نکات و ترفندها برای داشتن یک بیوی اینستاگرام حرفه ای. با ما همراه باشید.

روش نوشتن بیوی اینستاگرام حرفه ای

از کلمات کلیدی برای قسمت نام استفاده کنید

اگر روی Edit Profile کلیک کنید، اولین فیلدی که می بینید Name است. این قسمت متفاوت از نام کاربری شما  (Username)است، که آدرس پروفایل اینستاگرام شما (http://instagram.com/username) را نشان می دهد .

فیلد Name، در واقع ، 30 کاراکتر اول بیوی اینستاگرام شما را تشکیل می دهد و برای کمک به سئو اینستاگرام مهم است.

وقتی افراد در اینستاگرام جستجو می کنند، کلمات موجود در قسمت Name برای مطابقت با آنچه افراد سرچ کرده اند، بررسی می شود. بنابراین اگر می خواهید از نظر سئو در اینستاگرام در جستجوها رتبه خوبی کسب کنید، بسیار مهم است که از کلمات کلیدی مرتبط با حرفه خود در بخش Name (نه لزوما نام برند خود ، همانطور که از عنوان آن مشخص است) استفاده کنید.

نام falcon در قسمت نام بیو اینستاگرام

حتما در قسمت Name در بیوی اینستاگرام خود، که از اصطلاحاتی که افراد ممکن است برای پیدا کردن نام تجاری شما از طریق جستجوی اینستاگرام استفاده کنند، استفاده کنید.

ایموجی ها را نیز می توان جستجو کرد و بنابراین در صورت لزوم باید در قسمت Name نیز از آنها استفاده کرد.

نوشتن بیو

بیوی  اینستاگرام باید روی مخاطبان شما تأثیر بگذارد. باید به مردم بگوید که شغل شما چیست، چه کاری انجام می دهید و چرا آنها به شما نیاز دارند. همچنین باید مردم را متقاعد کند که نه تنها شما را دنبال کنند، بلکه هدفی که شما دارید را انجام دهند (مانند بازدید از وبسایتتان).

توضیف برند falcon در قسمت بیوی اینستاگرام

حتما بیوی اینستاگرام شما تا حد امکان حاوی 150 کاراکتر درباره برند شما باشد و از آنجا که فقط به مقدار 150 کاراکتر برای بیوی خود (به علاوه 30 کاراکتر برای نام اینستاگرام خود) مجاز هستید، نوشتن بیو کار ساده ای نیست! بنابراین در ادامه می بینیم چه متنی را باید در بیوی خود قرار دهید.

موقعیت یا خدمات خاص – اگر در حرفه یا صنعت خاصی هستید یا به دلیل ارائه خدمات خاصی شناخته شده هستید، مهم است که این موضوع را در بیوی اینستاگرام خود مشخص کنید تا بتوانید در زمان کمی با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.

معرفی mailchimp در بیوی اینستاگرام

مهارت ها و تجربیات – به اشتراک گذاشتن مهارت ها و تجربیات شما به ارائه یک بیزینس حرفه ای، ایجاد اعتماد برای مخاطبان هدف و درک آنها از آنچه ارائه می دهید، کمک می کند.

بیوی اسنتاگرام نیل پتل

سرگرمی ها و علایق – اگر برند شما مربوط به یک فرد است، پس ایجاد ارتباط نزدیک با دنبال کنندگان شما اهمیت دارد. کمی درباره خود، سرگرمی ها، علایق، ارزشها و باورهای خود – به اشتراک بگذارید تا برای مخاطبان دوست داشتنی باشید.

بیوی اینستاگرام tmobile

بدیهی است که هنگام نوشتن بیوی اینستاگرام خود موارد زیادی را باید در نظر گرفت. اما این موضوع در اینجا پایان نمی یابد. بیایید عناصر دیگری را که باید برای ایجاد یک بیوی موثر استفاده کنید ، بررسی کنیم.

ایموجی اضافه کنید

ایموجی

استفاده از ایموجی ها در بیوی اینستاگرام به پروفایل شما حس تازه و سرگرم کننده بخشیده و  به برند شما در متمایز شدن از دیگران کمک می کند.

ایموجی ها فضای کمتری نسبت به کلمات اشغال می کنند و به شما این امکان را می دهند که اطلاعات بیشتری در مورد نام تجاری خود اضافه کنید که به علت محدودیت تعداد کاراکترها، این امر با نوشتن متن امکان پذیر نیست.

در اینجا به چند نکته مهم برای استفاده از ایموجی در بیوی اینستاگرام اشاره می کنیم:

خلاق باشید و ترکیبی از کلمات آمیخته با ایموجی را امتحان کنید.

از ایموجی ها برای تأکید بر نکات کلیدی در محتوای خود یا به عنوان نقاط مهم برای تجزیه متن و سهولت خواندن استفاده کنید. ایموجی ها همیشه باید با نام تجاری شما مرتبط بوده و به ارزش بیوی شما بیفزایند.

بیوی اینستاگرام jetblue

استفاده از ایموجی ها بدون متن ایده خوبی نیست. زیرا می تواند برای مخاطبان شما گیج کننده باشد و اتلاف فرصت تبلیغات برندتان در بیو باشد. و به یاد داشته باشید ، پس از انتخاب ایموجی ها آنها نباید بدون تغییر بمانند. با گذشت زمان از ایموجی های مختلف استفاده کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر با برند شما مطابقت دارد.

این مقاله را حتما بخوانید
محتوای همیشه سبز (evergreen) چیست؟

از هشتگ استفاده کنید

بیوی اینستاگرام airbnb

Airbnb  از هشتگ برند خود به طور موثر در بیوی اینستاگرام خود استفاده می کند، حتی از آن برای دیده شدن محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده می کند.

افزودن هشتگ برند به بیو یکی دیگر از استراتژی های مهم در اینستاگرام است. این نه تنها به افزایش مشارکت در پست کمک می کند، بلکه باعث جذب افراد به برند شما می شود.

هشتگ راهی است تا افراد در انتشار مطالبی که مرتبط با شما هستند، با شما مرتبط شوند و بدین وسیله به سرعت یک مرکز تعاملی قوی در اینستاگرام ایجاد خواهید کرد. این می تواند به تبلیغ بیزینس کمک کند و برند شما را قادر سازد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

درباره نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی اینجا بخوانید.

فراخوان به عمل یا کال تو اکشن

بیوی اینستاگرام شما مکانی عالی برای افزودن فراخوان به عمل است. به مخاطبان خود بگویید که از آنها می خواهید چه کار کنند و در صورت امکان چگونه این کار را انجام دهند.

به عنوان مثال، از مخاطبان خود بخواهید که شما را در اینستاگرام یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی دنبال کنند. اگر سازمان شما سرویسی ارائه می دهد، ایمیل خود را نمایش دهید و افراد را تشویق کنید که با شما تماس بگیرند.

بیوی اینستاگرام hellofresh

اگر می خواهید مخاطبان شما یک صفحه وب خاص را باز کنند ، از آنها بخواهید این کار را انجام دهند و سپس URL را به قسمت وب سایت اضافه کنید (در ادامه با جزئیات بیشتر توضیح داده می شود).

اگر می خواهید بدانید چطور می توانید به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید، این مطلب را بخوانید.

آدرس وب سایت: نحوه قرار دادن لینک در بیوی اینستاگرام خود

اینستاگرام فقط به شما اجازه می دهد که یک لینک قابل کلیک را که در پایین بیوی شما ظاهر می شود را در بیو قرار دهید. اکثر اینستاگرامی ها آدرس اینترنتی صفحه اصلی وب سایت خود را در بیو قرار می دهند ، که اگر هدف شما افزایش ترافیک به سایت باشد، منطقی است.

بیوی اینستاگرام nordstrom

با خیال راحت URL وب سایت خود را بسته به اهداف فعلی اینستاگرام خود تغییر دهید. با این حال، با تغییر اهداف بیزینس و اینستاگرام شما در طول زمان، لینک آدرس وب سایت شما نیز باید تغییر کند.

لینک به آخرین صفحه محصول خود ، لندینگ پیج برای کمپین بازاریابی اخیر ، جدیدترین محتوای وبلاگ یا صفحه تماس را در نظر بگیرید. امکانات زیادی در اینجا وجود دارد، بنابراین از لینک موجود در بیوی اینستاگرام خود با تغییر آن در راستای اهداف بیزینس خود ، نهایت استفاده را ببرید.

عکس پروفایل انتخاب کنید

بیوی اینستاگرام falcon

حتما از یک عکس پروفایل منحصر به فرد و متمایز استفاده می کنید. در بسیاری از موارد، بهترین انتخاب تصویر پروفایل فقط لوگوی برند شما خواهد بود.

آخرین مرحله در این فرایند انتخاب عکس پروفایل است. بهترین گزینه برای این مورد لوگوی برند شما است که قبلاً از آن در وب سایت، مطالب برای بازاریابی و سایر کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کرده اید.

استفاده از یک لوگوی شناخته شده، شناخت شما توسط مخاطب هدف را آسان تر می کند. همچنین با اطمینان از اینکه برند شما دائماً در رسانه های اجتماعی فعال و قابل مشاهده است، به افزایش آگاهی برند شما کمک می کند.

هایلایت استوری های اینستاگرام

هایلایت استوری اینستاگرام یکی از ویژگی های هیجان انگیزی است که تعداد زیادی از برندها برای اهداف مختلف مانند تبلیغ محصولات خود ، یادآوری رویدادهای آینده ، نگاهی اجمالی به فعالیت های پشت صحنه، polls/quizzes و موارد دیگر از آن استفاده می کنند.

Hubspot از این ویژگی به خوبی برای آموزش مخاطبین خود ، با توجه به زمینه های مورد علاقه آنها استفاده می کند و سپس هنگامی که روی استوری ضربه می زنند ، آنها را به یک پست وبلاگ راهنمایی می کند.

 

استراتژی های دیگر در ایجاد بیوی اینستاگرامآموزش اینستاگرام

فونت های اینستاگرام

برند ها همچنین می توانند گاهی اوقات استفاده از فونت های سفارشی اینستاگرام را در بیوی خود آزمایش کنند. آنها می توانند از آن در مواردی از بیوی خود مانند اطلاعیه های برند ، فروش/رویدادها ، وبینار و غیره استفاده کنند تا توجه فوری کاربر را به خود جلب کنند.

ابزارهای زیادی در بازار موجود است تا بتوانید از این فونت های سفارشی به راحتی استفاده کنید.

نمادها در اینستاگرام

مانند فونت های اینستاگرام، برند ها به راحتی می توانند با استفاده از ابزارهایی مانند Cool Symbol نمادهای دلخواه خود را در بیوی اینستاگرام خود کپی و جایگذاری کنند.

فروش/رویداد/اعلامیه محصول

بیوی اینستاگرام مکانی عالی برای اعلام رویدادهای زنده در حال وقوع و اعلانات آینده است. طرفداران می توانند با بررسی بیوی شما، فعالیتی را که در حال انجام است، مشاهده کنند.

بیوی اینستاگرام kyliecosmetics

اینها نمونه هایی از بیوهای متفاوتی هستند که می توانید امتحان کنید تا هنگام حضور بازدیدکنندگان از صفحه اینستاگرام شما، اولین تاثیر را بگذارید.

اگر می خواهید بدانید چطور می توانید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

سخن پایانی

همانطور که می بینید ، عناصر موثر زیادی برای ایجاد یک بیوی حرفه ای اینستاگرام برای برند شما وجود دارد که با آموزش اینستاگرام می توانید با کمی زمان گذاشتن یک بیو حرفه ای برای خود طراحی کنید .

با این حال ، نیازی نیست که بیوی اینستاگرام شما ثابت باشد – آن را کمی تغییر دهید. ایموجی های مختلف، فراخوان عمل، ارتباط نوشتاری و موارد دیگر را امتحان کنید.

با تغییر بیوی اینستاگرام خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما به چه چیزی واکنش نشان می دهند و چه چیزی برای بیزینس شما مفید است.

شما می توانید در قسمت نظرات، سوالات و نظرات خود را درباره بیوی حرفه ای اینستاگرام بنویسید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

4

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام مطلب خوبی بود منتها استفاده از هشتگ در بایو پیج مناسب نیست مگر اینکه اون هشتک مختص پیج خودمون برای دسته بندی پست ها باشه . چون اگر کلمه عام هشتگ بشه مخاطب میزنه روی اون و از پیج ما خارج میشه و این خوب نیست

سلام. بله درسته هممونطور که توی متن هم گفته شده، باید هشتگ برند توی بیو قرار بگیره.

ارسال دیدگاه