9 ایده تولید پست اینستاگرام برای مهیج تر کردن اکانت شما

تولید محتوا

8 دقیقه زمان مطالعه

مدیریت یک حساب تجاری در اینستاگرام کار آسانی نیست، در واقع باید پست خود را در بهترین زمان اشتراک گذاری کرده و با ایده های جدید، بر الگوریتم این برنامه غلبه کنید. در این راستا مجبور به تغییر رویکرد های مفید خود نیستید، اما اگر به دنبال ایده و رویکردی الهام بخش و جدید هستید، امتحان کردن انواع جدید پست های اینستاگرام و استوری ها، می تواند برای شما مؤثر واقع شود.

در ادامه، به ایده های جدید پست های اکانت تجاری در اینستاگرام می پردازیم. این پست ها می توانند بخش های مختلفی را پوشش دهند. از جمله، in-feed ، Stories ، Live و IGTV. تولید محتوا در برخی از این قسمت ها آسان است، در حالی که در دیگر بخش ها نیازمند کمی برنامه ریزی اولیه هستند. این رویکرد ها، برای تولید محتوا به شکلی متفاوت و درگیری هر چه بیشتر مخاطب با صفحه شما، طراحی شده اند. شما می توانید آموزش اینستاگرام را به طور کامل و رایگان از ژاکت دریافت کنید.

یک معما برای مخاطب ایجاد کنید

استوری های اینستاگرام کسپر

 

اغلب ما در زندگی، بسیار پر مشغله هستیم و به دلیل عجله در انجام کارهای گوناگون، کمتر به سلامت و مراقبت از خود توجه می کنیم. در این راستا، محتوایی ایجاد کنید که ضمن جذب مخاطب، باعث کنجکاوی و مکث او در مدتی کوتاه شود. نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بسیار مهم است. در دوره آموزش تولیدمحتوا، ژاکت آکادمی به خوبی این موضوع را ارئه داده است.

در مثال بالا (کاسپر) ، شرکت سازنده تشک بوده که طبیعتا هدف اصلی آن، نشان دادن آرامش است. بنابراین منطقی است که پست هایی در راستای القای این حس ایجاد کنند. این شرکت با استفاده از گرافیک و انیمیشن زیبا، پازل ها را به صورت پست در قسمت feed و هم در Stories اشتراک گذاری می کند. برای کسانی که پاسخ صحیح می دهند، جایزه ای تعلق نمی گیرد، اما کاسپر با استفاده از برچسب سوالات در Stories و پست ها به نوعی مدام تعامل ایجاد می کند.

بنابراین مخاطبان با دیدن این استیکرها، می دانند در ادامه چه داستانی در انتظار آن ها است و این امر، در راستای شناخته تر شدن این برند برای کاربران، بسیار کارآمد است.

نکته : آیا برای ایجاد یک معما تلاش می کنید؟ به مخاطبان خود یادآوری کنید که از طریق تمرینات تنفسی آهسته یا یک ویدیوی 5 ثانیه ای با موسیقی آرامش بخش، استراحت کنند. ایده شما در راستای مکث مخاطب و رد شدن از محتوای به استوری و یا پست بعدی عمل می کند.

آموزش اینستاگرام

در چالش شرکت کنید

می توانید به صورت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه در چالش ها شرکت کنید. دفعات شرکت شما در چالش، به خودتان بستگی دارد. برای اجرای این مورد، باید چالش های قبلی را جستجو کنید و یا چالشی ایجاد کنید که برای برند شما منطقی و مناسب باشد.

پست اینستاگرام homestead brooklyn

تابستان یک منبع الهام بخش برای ارائه طیف گسترده ای  از محتوای مربوط به گیاه است. با توجه به پست بالا درسال 2019، چالشی بر مبنای انتشار یک ویدیو درباره یک گیاه در مجموع “365 روز گیاهان” ایجاد شد. هر ویدیو از این چالش پیروی می کند و همچنین در YouTube نیز به اشتراک گذاشته می شود.

برای برند ها، می توانید چالشی را انتخاب کنید که مخاطبان خود را به شرکت و ارسال نظرات خود در مورد چالش عکس ترغیب کند. همچنین می توانید از هشتگ های منحصر به فرد اینستاگرام برای ایجاد تعامل بیشتر با چالش خود استفاده کنید.

محتوای خلاقانه اینستاگرام در راستای به اشتراک گذاری و ذخیره پست است و همه موارد برای رشد صفحه اینستاگرام شما ضروری است.

نکته : ایده این نوع پست به عملکرد مستقیم مخاطبان شما وابسته است. چالش های بسیاری برای عکس وجود دارد که شما می توانید از آنها ایده بگیرید و یا حتی چالش های خود را ایجاد کنید و مخاطبان را در پست های خود به چالش دعوت کنید.

ابتدا یک کپشن بنویسید، سپس عکس را پیدا کنید

برای برند های شناخته شده، ابتدا یک کپشن انتخاب کنید، سپس عکس مناسب برای کپشن را پیدا خواهید کرد. حتی در ازای نوشتن کپشن در اینستاگرام، می توانید محتوای مورد نظر و یا پیام خود را ترسیم شده به مخاطب انتقال دهید.

پست اینستاگرام Oatly

در تصویر بالا، در حالی که ما به طور قطعی نمی دانیم که تیم Oatly ابتدا کپشن را تهیه کرده یا نه ، اما می دانیم که صدای آنلاین آنها قوی است. این کپشن، ضمن متفاوت بودن آن از برند های دیگر، لحن جذابی را هم منتقل می کند. وقتی در نوشتن متن مهارت دارید، می توانید عکس متناسب با آن را بعد از نوشتن تهیه کنید.

نکته: این نوع پست یک روش عالی برای جذاب کردن محتوا است. از نحوه نوشتن کپشن های اینستاگرام برندهای دیگر الهام بگیرید.

توضیحات عکس را با لینک موجود در بیو ترکیب کنید

در راستای قوانین نوشتن یک کپشن عالی، برای ایده ی بعدی به صنعت نشر و انتشارات می پردازیم. وقتی نام تجاری شما بر اساس محتوای عالی مانند عکس، کپشن و یا ویدیو بنا شده است، موجب گسترش حضور شما در شبکه های اجتماعی می شود.

پست اینستاگرام نیویورک تایمز

نیویورک تایمز از یک پست تصویری برای ایجاد مقاله ای در تصویر بالا استفاده کرد و با استفاده از نقل قول ها  و کپشن، داستانی درباره حمله جنسی در ارتش را بیان می کند. خلاصه ی آن در کپشن موجود است و برای کسانی که علاقه مند به خواندن متن کامل آن هستند، لینک آن در پروفایل ارائه شده است.

با نحوه ساخت لینک بیوی اینستاگرام با المنتور آشنا شوید.

این مقاله را حتما بخوانید
نکاتی در مورد تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

نکته : این نوع پست ها یک روش عالی برای استفاده مجدد از محتوای موجود است. اگر پست یا محتوای وبلاگ یک نام تجاری را در جایی دیگر نیز انتشار می دهید، از این ایده برای بازنشر محتوای موجود خود استفاده کنید.

از تیزر های محصول استفاده کنید

آیا محصولات یا خدمات جدیدی را در اینستاگرام پروموت می کنید؟ با استفاده از پست ها و استوری ها، محصول جدید خود را معرفی کنید و به نوعی انتظار را با استفاده از تیزر محصول، فیلم ها و سوال ها در مخاطب خود ایجاد کنید.

استوری اینستاگرام pressed juicery

یک فروشنده آب میوه از عکس مواد تشکیل دهنده برای تحریک نوشیدنی جدید خود به نام Tumeric Almond Signature Blend استفاده کرد. از آنجایی که این تیزر تبلیغاتی، زمانی را برای انتظار مخاطب اعلام و ایجاد کرده است، یادداشت ذهنی را برای مخاطب ایجاد می کند، تا فردا انتشار آن را مجددا بررسی کند.

پست اینستاگرام pressed juicery

نکته : برای ایجاد هیجان نیازی به ایجاد پست های مرموز نیست. در انتشار زمان عرضه یک محصول، با اینفلوئنسر ها همکاری کنید تا از ویژگی های جدید آن محصول رونمایی کنند. در استوری ها، با استفاده از  نظرسنجی یا سؤال با دنبال کنندگان خود تعامل ایجاد کنید. می توانید به اولین پاسخ دهندگان صحیح  نیز جایزه بدهید.

اعلام حراج از طریق استوری

استوری ها می توانند زودگذر باشند و طی 24 ساعت ناپدید می شوند. با استفاده از استوری های فروش، از این مزیت استفاده کنید. در دنیای خرده فروشی، اعلام حراج از طریق استوری در مخاطب می تواند هیجان ایجاد کند و همچنین با کوتاه بودن مدت زمان استوری ها، مشتری را به سمت خرید سوق می دهند تا فرصت را از دست ندهند.

استوری اینستاگرام pnwonderland

در تصویر بالا، این برند از استوری برای اعلام هدیه اضافی در 10 سفارش بعدی استفاده کرد و از این روش برای ترغیب ثبت سریعتر سفارش استفاده می کند.

نکته : این نوع پست می تواند در راستای محصولاتی مشخص، هدایا یا حتی اعمال تخفیف سریع که باعث ترغیب مشتری و مرور بیشتر استوری شما برای حراج های بعدی می شود، عمل کند. حراج از طریق استوری را به عنوان یک تاکتیک بازاریابی در نظر بگیرید و در تجزیه و تحلیل Story خود میزان جذابیت بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

مصاحبه در استوری ها

 این به نوعی موجب تصرف در شبکه های اجتماعی است. از استوری ها برای انجام مصاحبه پرسش و پاسخ با مهمانان استفاده کنید. با طرح سوالات از دنبال کنندگان خود و پاسخ دادن به آنها در یک استوری جدید، تعاملی جدید به پرسش و پاسخ اضافه کنید.

استوری اینستاگرام dominomag

مجله دومینو از استوری ها برای معرفی طراحان استفاده کرد. این مجله، محتوا را در قالب استوری و به شکل یک سوال از قبل پرسیده شده در کنار ویدیو پاسخ آن افراد قرار می دهد. این قالب برای هر سوالی که آنها در Story قرار می دادند، به همین صورت است. در پایان ، آنها از فالوئر های خود برای انتخاب فرد بعدی مصاحبه شونده، نظر خواهی می کنند.

نکته : به فالوئرهای خود زمان مصاحبه و افراد مصاحبه شونده را اطلاع رسانی کنید. همچنین می توانید سؤالات را به صورت همزمان کنار مصاحبه کنندگان قرار داده و انتشار دهید.

پخش فیلم های زنده آموزشی

روش های زیادی برای دستیابی به یک ویدیوی لایو اینستاگرام وجود دارد و شما باید بهترین گزینه را متناسب با نام تجاری خود انتخاب کنید. متداول ترین رویکردهای ویدیو لایو شامل پخش رویدادها و انجام مصاحبه است. شما می توانید با تهیه یک لایو آموزشی،  ایده ای جدید نیز ایجاد کنید. همچنین ویدیو های لایو فرصت تعامل بیشتر با کاربران و پاسخ به سؤالات آنها را در حین پخش آن، فراهم می کنند.

لایو اینستاگرام smittenkitchen

در تصویر بالا smittenkitchen دستور پخت Cacio e pepe خود را به صورت لایو آموزش می دهد. وی در یک پست اینستاگرام ضمن اطلاع رسانی پخش این لایو، زمان پخش آن را نیز اعلام کرد.

پست اینستاگرام smittenkitchen

نکته : از وجود شخصی برای خواندن نظرات و سوالات در حین ضبط لایو، اطمینان حاصل کنید.

استیکر به پست های خود اضافه کنید

استفاده از استیکر به کلاژها و استوری ها اختصاص ندارند، افزودن چند استیکر جالب و سایر طرح های گرافیکی به پست های روزمره، آنها را از عکس های قدیمی متمایز می کند. این راهکار برای برند هایی که از نظر بصری رنگارنگ و سرگرم کننده هستند، کار آمد است.

پست اینستاگرام life with ciera

Ciera از کیت طراحی برای افزودن ستاره روی عکس استفاده کرد. استیکر ها عکس را به طور کامل پوشش نمی دهند، بلکه فقط به اندازه ای که سبب جذاب تر شدن و جلب توجه بیننده باشند، عمل می کنند.

استیکر ها ابزاری جدید در اینستاگرام هستند. استفاده از آنها سرگرم کننده است و در صورت کاربرد صحیح آن ها، زیبایی تصاویر شما را بهبود می بخشند.

نکته خوب: چند برنامه برای ارائه برچسب های خوب و سرگرم کننده وجود دارد که برای به کار بردن آن ها در پست ها نیازی به مهارت Illustrator ندارید.

آموزش اینستاگرام

نتیجه گیری

با الگوریتم غیر ثابت اینستاگرام، ارائه ایده های جدید برای پست های اینستاگرام می تواند آن را به یک چالش تبدیل کند. ما امیدواریم که این 9 ایده پست اینستاگرام، الهام بخش محتوای نام تجاری شما باشند. اینستاگرام اکنون محتوای گوناگونی را به صورت، Stories ، posts و IGTV ، ارائه می دهد. فقط به این دلیل که با یک ابزار و شیوه ای خاص تولید محتوا می کنید، از به کارگیری دیگر قسمت ها غافل نشوید و سعی کنید حتما آموزش اینستاگرام را به صورت مداوم در برنامه ریزی های خود داشته باشید .

اگر شما هم ایده ی دیگری دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه