zhaket logo

آموزش ساخت لینک کوتاه با وردپرس

آموزش های کاربردی

3 دقیقه زمان مطالعه

هر پستی در سایت یک آدرس یا به اصطلاح لینک خاصی را به خود اختصاص می‌دهد که بنا به نامک آن می‌تواند طولانی باشد. این مسئله ما را دچار مشکل نمی‌کند تا جایی که قرار باشد لینک صفحه را با اشخاصی به اشتراک بگذاریم! کمی طولانیست و ظاهر جذابی ندارد. تصور کنید نامک آن فارسی هم باشد آنوقت دیگر کاملا به شکل کاراکترهای عجیب و غریب نمایان شده و اصلا جالب نیست. برای حل این مشکل می‌توان از سازنده لینک‌های کوتاه کمک گرفت. اما چگونه؟ در این مقاله قصد داریم پیرامون لینک‌های کوتاه، نحوه ساخت لینک کوتاه با وردپرس و مزیت‌هایی که به دنبال دارد صحبت کنیم. اگر شما هم طالب دریافت چنین مطلبی هستید با ما همراه باشید…

ساخت لینک کوتاه با وردپرس

معمولا برای ایجاد ظاهری ساده و حرفه‌ای از لینک‌های کوتاه کمک می‌گیریم تا آدرس‌های طولانی‌تر را ساده و کوتاه سازیم. کاربران با کلیک روی لینک‌های کوتاه در نهایت به همان آدرس اصلی منتقل می‌شوند و در واقع این لینک‌های کوتاه فقط رابطی هستند که ما را به صفحه مربوطه منتقل می‌کنند. اگر برندتان برایتان اهمیت دارد و به هر مسئله‌ای توجه می‌کنید می‌توانید این لینک‌های کوتاه را با آدرس دامنه‌ای اختصاصی ایجاد کنید. ما برای به اشتراک گذاری برخی آدرس‌ها واقعا به تعداد کارکترهای کمی احتیاج داریم که هم ظاهر مناسب‌تری داشته باشد و هم ساده‌تر باشد. اما سوال اصلی اینجاست که ساخت لینک کوتاه با وردپرس چگونه است؟ چطور می‌توانیم لینک‌ها را در یک سایت وردپرسی کوتاه کنیم؟

آموزش کوتاه کردن لینک‌ ها در وردپرس

در نسخه‌های قبلی گزینه‌ای با عنوان get shortlink یا دریافت پیوندک در ویرایشگر وردپرس وجود داشت که خود لینک‌ها را بصورت کوتاه تحویل می‌داد اما در نسخه‌های جدید چنین امکانی دیده نمی‌شود. ولی جای نگرانی نیست زیرا در اینجا چند روش عالی برای ساخت لینک کوتاه با وردپرس برایتان درنظر گرفته‌ایم.

۱- ایجاد لینک کوتاه بدون افزونه وردپرس

در این روش از فایل function.php استفاده کرده و کدی را به آن اضافه می‌کنیم. در واقع قرار است با کمک این کار دکمه ساخت لینک کوتاه را به ویرایشگر برگه و نوشته وردپرس خود اضافه کنیم. در واقع کد get shortlink هنوز هم در تنظیمات پیش‌فرض ویرایشگر موجود بوده اما از نظر پنهان شده است. ما باید مجدد آن را فعال کنیم. با کمک قطعه کد زیر می‌توان آن را آشکار ساخت:

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس

add_filter( ‘get_shortlink’, function( $shortlink ) {return $shortlink;} );

حال به بخش ویرایشگر قالب در قسمت نمایش بروید و فایل function.php را بیابید تا کد بالا را در آن وارد کنید. این کار خوب است اما تا زمانی که شما قالب خود را بروز و عوض نکرده‌اید. بنابراین اگر به دنبال کار اصولی هستید حتما افزونه WPCode را نصب کنید و کدها را از آنجا وارد کنید.

 

فایل فانکشن

 

پس از قرار دادن قطعه کد در انتهای فایل فانکشن، تنظیمات را ذخیره کنید. حال وقت آن است که به سراغ ویرایشگر وردپرس در پست یا برگه بروید تا ببینید بخش دریافت پیوندک ایجاد شده یا خیر:

 

افزودن دکمه دریافت پیوندک

 

با کلیک روی این دکمه نتیجه یا همان لینک کوتاه پست خود را خواهید دید.

حال اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از این روش برای ساخت لینک کوتاه با وردپرس نداشتید نگران نباشید. امکان استفاده از افزونه برای این امر وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

۲- ایجاد لینک کوتاه با افزونه Pretty Links

 

ساخت لینک کوتاه با pretty links

 

این افزونه دیگر به هیچ کد و ویرایشگری متکی نیست و شما پس از نصب و فعال‌سازی می‌توانید لینک خود را کوتاه کرده و آن را برای استفاده در هر بخشی دریافت کنید.

افزونه Pretty Links

مزایای استفاده از لینک های کوتاه

  1. جذاب کردن لینک‌ها: طولانی بودن لینک، درصد کلیک را کم کرده زیرا اعتمادها را به عنوان یک منبع معتبر و سالم کم می‌کند.
  2. اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی: حقیقتا برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی باید مختصر و کاملا مفید عمل کنید در غیراینصورت رشد نخواهید کرد. پس کمک گرفتن از لینک‌های کوتاه بسیار مهم است.
  3. بهبود سئو: وجود لینک‌های کوتاه و بهینه تاثیر خوبی را در سئو رقم می‌زند.
  4. بهبود همکاری در فروش 

 

جمع بندی

هدف ما همیشه رضایت مشتری است. یکی از این راه‌ها کوتاه و بهینه کردن لینک‌هاست. در وردپرس به کمک دو راهی که گفتیم به راحتی می‌توانید این امکان را محیا سازید. اما اگر دنبال راه‌های ساده‌تری هستید و صرف ساخت لینک کوتاه با وردپرس برایتان مطرح نیست می‌توانید از سایت‌های آنلاین کمک بگیرید. مثلا:

  • Bitly
  • Rebrandly
  • Tinyurl
  • Shorl.com

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین آموزشیار | قالب Amoozeshyar

495,000 تومان

89.3%
کارگاه وردپرس

کارگاه وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب Edumall | قالب فروش دوره آموزش آنلاین اجومال

315,000 تومان

50%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

577,500 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

445,000 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزودنی گردونه شانس اُپتین پلاس مهام | پلاگین MahamSoft WP Optin Wheel Pro Plus Addon

699,000 تومان

0%
ایده پردازان مهام

ایده پردازان مهام

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

387,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه