یک قالب وردپرس حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آموزش قالب های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید در دنیای امروزی وردپرس موفق ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است. 59٪ از سایت هایی که CMS دارند، استفاده از وردپرس را انتخاب می کنند زیرا یک پلتفرم و نرم افزار منبع باز و رایگان است. در این بین تعداد زیادی از قالب های وردپرس در دسترس است و با رونق یافتن سایت ها و تجارت الکترونیکی انتخاب قالب مناسب برای یک وب سایت شاید سخت ترین موضوع برای هر فرد و یا صاحب وب سایتی باشد. به عبارت دیگر انتخاب یک قالب وردپرس حرفه ای چالش جهانی است!

داشتن یک قالب حرفه ای وردپرس و برتر می تواند سطح اطمینان و تضمین کیفیتی را ایجاد کند که وردپرس را به یک تجربه باشکوه ، کاملاً سفارشی و متمرکز بر مشتری تبدیل می کند. ظاهر و تعامل سایت شما نه تنها بر نحوه مشاهده افراد از حضور آنلاین شما بلکه بر کل برند شما تأثیر می گذارد. بنابراین قالب یک وب سایت بسیار مهم و اساسی است. انتخاب یک قالب وردپرس تا حد زیادی بستگی به نیازهای شما دارد. با این حال، برای هر فردی زمان انتخاب قالب وردپرس حرفه ای برخی از عناصر اصلی همچنان ثابت می مانند.

با توجه به اهمیت داشتن یک قالب حرفه ای ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با دلایل اهمیت یک قالب و ویژگی های یک قالب حرفه ای وردپرس صحبت خواهیم کرد. همچنین به شما نکاتی ارائه خواهیم داد که می توانید با استفاده از آن ها راحت تر تصمیم گیری کنید.

یک قالب وردپرس حرفه ای باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

وقتی نوبت به انتخاب تم برای وب سایت وردپرس شما می رسد، تعداد زیادی گزینه برای انتخاب وجود دارد. در حال حاضر بیش از 7000 قالب وردپرس رایگان در فهرست وردپرس وجود دارد، همچنین تعداد زیادی قالب پریمیوم از توسعه دهندگان مختلف در ژاکت موجود است. حال این سوال پیش می آید که یک قالب وردپرس حرفه ای باید چه معیار هایی داشته باشد. در ادامه تمامی معیار های لازم را به شما ارائه خوهیم داد.ویژگی های قالب وردپرس حرفه ای

پیمایش آسان

احتمالاً شما می دانید که برای هر کسب و کاری بر اساس نوع تجارت خود چگونگی نمایش سایت خود برای بازدیدکنندگان بسیار مهم و حیاتی است. وب سایت های وردپرس برای یک وبلاگ غذا با یک فروشگاه لباس آنلاین باید متفاوت به نظر برسند.

مهم نیست که سبک شما چیست، استفاده از قالب شما باید بصری و در نگاه اول جذاب باشد، مخصوصاً برای بازدیدکنندگان جدید. سادگی در اینجا مهم است – آنچه کاربران می خواهند باید بلافاصله از صفحه اصلی مشخص شود. اگر طرح زمینه شما با جلوه ها و ویژگی های شلوغی همراه باشد، بسیاری از کاربران را مستقیماً به دکمه “بازگشت” می فرستد. جلوه های مرسوم ، مد روز می آیند و می روند، اما یک تجربه کاربری عالی همیشه باقی می ماند. بهترین روش برای آزمایش این موضوع دیدن نسخه نمایشی یا دمو قالب است. سعی کنید آن را امتحان کنید.

یک نکته دیگر در اینجا این است که به یاد داشته باشید که همه کاربران تجربه یکسان مرور در وب سایت ها را ندارند. برخی از آن ها دارای معلولیت یا محدودیت هایی هستند که توانایی آن ها در تعامل با محتوای شما را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین قالب شما (و وب سایت شما به طور کلی) باید در دسترس همه باشد و برای تمامی افراد با هر شرایطی مناسب باشد. هر قالب با کیفیت به ابزارهای مختلفی مجهز است، اما همیشه از این امر اطمینان حاصل کنید. افزونه هایی نیز وجود دارند که می توانند این کار را برایتان انجام دهند. مثل افزونه Readabler که دسترسی‌ افراد با نیازهای ویژه را به محتوای سایت شما افزایش می‌دهد.

سفارشی سازی

به احتمال زیاد شما قالب وردپرسی را نخواهید یافت که طرح پیش فرض آن دقیقاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، به همین دلیل قالب وردپرس حرفه ای باید قابل تنظیم و انعطاف پذیر باشد البته، همه قالب ها تا حدی قابل تنظیم هستند، اما تعداد بسیاری از آن ها به طور قابل توجهی توانایی شما در سفارشی کردن و بهینه سازی تجربه کاربر را کاهش می دهد و سایت شما را کند می کند. حتماً قبل از تهیه قالب، سفارشی سازی قالب وردپرس را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید عناصر صفحه مورد نظر خود را اضافه کنید یا ظاهر را متناسب با نام تجاری خود تغییر دهید.

همچنین، هر زمان که می خواهید عنصری را اضافه کنید یا طرح خود را از نو تنظیم کنید، مجبور به کدنویسی نخواهید بود. برای ایجاد این تغییرات بدون زحمت ، قالبی را پیدا کنید که با یک پلاگین ها و صفحه ساز ها مانند Elementor  سازگار باشد. با این روش می توانید قالب را تغییر دهید.

همچنین قالب هایی وجود دارند که برای یک حوزه کاری خاص مناسب هستند مثل قالب املاک وردپرس که مخصوص سایت های مشاوره املاک طراحی شده اند و می توانید با استفاده از دمو های آن سایت خود را راه اندازی کرده و هر قسمتی را که می خواهید با سلیقه خود سفارشی سازی کنید.

ریسپانسیو بودنقالب وردپرس ریسپانسیو

احتمالاً متوجه شده اید که ظاهر سایت شما در همه دستگاه ها و طراحی سایت ریسپانسیو چقدر مهم است، زیرا بیش از نیمی از ترافیک وب از طریق تلفن های همراه یا سایر دستگاه های دستی حاصل می شود. یک قالب حرفه ای وردپرس واکنش گرا یا ریسپانسیو اندازه پنجره مرورگر را تشخیص می دهد و برای بهبود تجربه کاربر در مرور، طرح صفحه را تغییر می دهد. این فقط یک مزیت نیست – بلکه یک ضرورت است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش قالب انفولد + فیلم آموزشی enfold

بیشتر قالب های وردپرس که مشاهده خواهید کرد از نظر فنی واکنش گرا هستند. اما، این صفحات ریسپانسیو با کیفیت بالا را تضمین نمی کند. قبل از فعال کردن باید این را امتحان کنید. با استفاده از نسخه ی نمایشی یک قالب، روش های کمی برای بررسی طراحی ریسپانسیو وجود دارد. برای ارزیابی چگونگی چیدمان می توانید نسخه ی نمایشی را در یک دستگاه تلفن همراه باز کنید، اندازه پنجره مرورگر خود را کوچک کنید یا اگر از مرورگر وب کروم استفاده کنید، سعی کنید شبیه سازی دستگاه های مختلف تلفن همراه را روی دسک تاپ خود انجام دهید.

خواه Chrome ، Safari ، Firefox یا Internet Explorer باشد ، بازدیدکنندگان شما مرورگرهای وب مختلف را ترجیح می دهند. تمام قالب های وردپرس حرفه ای باید در همه مرورگرهای مدرن به خوبی کار کنند و معمولاً ریسپانسیو بودن را در توضیحات خود بیان می کنند. اگر می خواهید برخی از تست ها را خودتان اجرا کنید، می توانید نسخه ی نمایشی را در چند پنجره مختلف مرورگر باز کنید.

پشتیبانی از پلاگین

یک قالب حرفه ای باید با اکثر یا همه افزونه های وردپرس که انتظار دارید برای اشتراک اجتماعی، قابلیت تجارت الکترونیکی، فرم های تماس، بهینه سازی پیشرفته سئو و … سازگار باشد. اگر برخی از قالب های کمتر شناخته شده را بررسی کنید، خواهید دید که آن ها از برخی از افزونه ها پشتیبانی نمی کنند. در غیر این صورت، بهتر است به دنبال گزینه بهتری بگردید.

سئو

تلاش برای تبلیغ وب سایت خود و لیست کردن آن در نتایج موتورهای جستجو، برای یک کسب و کار بسیار مهم است. در این بین تم وب سایت در هنگام رتبه بندی و بهینه سازی سئو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. برخی از موارد اساسی که قالب شما باید شامل شود، بهینه سازی نرخ تبدیل، خوانایی وب سایت توسط هر موتور جستجو، سرعت وب سایت، سازگاری با افزونه های سئو خارجی و … است.

در واقع قالب وردپرس حرفه ای که انتخاب کرده اید نقش مهمی در سئو وب سایت شما دارد. سایت شما می تواند شگفت انگیز به نظر برسد، اما پر از HTML با کد ضعیف است که می تواند بر عملکرد آن در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. اگر مبتدی هستید، تجزیه و تحلیل کد منبع قالب توسط خودتان برای تعیین اینکه آیا خوب نوشته شده است دشوار خواهد بود. بنابراین یک قالب حرفه ای انتخاب کنید که به خوبی کدگذاری شده است و برای سئو بهینه شده می باشد.

عملکرد

سئو ارتباط نزدیکی با عملکرد دارد، یعنی سرعت بارگیری صفحات شما. زمان بارگذاری سریع تر بر رتبه بندی بالاتر موتور جستجو، تعامل بیشتر بازدیدکنندگان و افزایش تبدیل ها تأثیر می گذارد زیرا کاربران اینترنت صبور و با حوصله نیستند!

در استاندارد امروز وب سایت ها متوسط ​​زمان بارگیری در کمتر از سه ثانیه است، هرچند که این مقدار براساس محتوای هر صفحه متفاوت خواهد بود. برای اطمینان از اینکه قالب شما سرعت سایت را کم نمی کند، از تم های دارای ویژگی زیاد خودداری کنید. یک قالب حرفه ای وردپرس باید دارای ویژگی های موردنیاز باشد و سرعت وب سایت را کند نمی کند. قالب ها با کد ضعیف همچنین می توانند عملکرد شما را کاهش دهند اما قالب های وردپرس حرفه ای این چنین نمی باشند.

به روز رسانی هابه روز رسانی قالب وردپرس

وردپرس ویژگی های جدید، وصله های امنیتی، رفع اشکال و بهبود عملکرد و موارد بسیاری را به روز می کند. قالب حرفه ای و با کیفیت دارای ویژگی “آخرین به روزرسانی” خواهد بود، که نشانگر خوبی برای به روز بودن قالب است. در واقع هسته وردپرس به دلیل ارتقا امنیت وردپرس، رفع اشکال و ویژگی های جدید به طور منظم به روز می شود. مهم است که قالبی را انتخاب کنید که به صورت منظم نیز فعال باشد و به روز شود. اگر یک قالب آخرین بار 2 سال پیش یا بیشتر آپدیت شده است، بهتر است از تهیه آن اجتناب کنید. قالب وردپرس حرفه ای این گونه نیست!

پشتیبانی از مشتری

اغلب قالب های پولی وردپرس حداقل با چند ماه پشتیبانی از مشتری در اختیار شما قرار می گیرد. پس از انقضا، به صورت ماهانه یا سالانه امکان تمدید را دارید. قالب حرفه ای قالبی است که از آن به صورت مکرر پشتیبانی می شود. به خاطر داشته باشید که قالب های رایگان به ندرت گزینه های پشتیبانی مشابه را ارائه می دهند. اما با تهیه قالب های وردپرس خود از ژاکت می توانید از 6 ماه پشتیبانی حرفه ای برخوردار شوید.

جمع بندی

انتخاب یک قالب برای سایت وردپرس خود می تواند یک کار ترسناک و گاهی خسته کننده باشد. با این وجود با توجه به اهمیت قالب خود، همیشه قبل از نصب و تهیه قالب آن را به خوبی بررسی کنید. این موارد گفته شده در این مقاله را دنبال کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. انتخاب یک قالب وردپرس حرفه ای باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما می شود.

 

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه