تفاوت قالب های رایگان و پریمیوم وردپرس چیست؟

مقایسه قالب های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

امروزه برای اغلب افراد انتخاب قالب رایگان و یا پریمیوم به دلیل وجود تنوع زیاد کاری بسیار دشوار و طاقت فرسا می باشد.  قالب های پولی به دلیل داشتن ظاهری زیبا و قابلیت های فراوان اغلب افراد را به خود جذب می کنند. در حالی که قالب های رایگان نیز به دلیل اینکه استفاده از آن ها هیچ هزینه ای نخواهد داشت آن ها را وسوسه می کند و تصمیم گیری را بسیار سخت می کند. در این مقاله تفاوت قالب رایگان و پولی را بررسی میکنیم.

یکی از مهم ترین سوالات درباره ی قالب های وردپرس مربوط به تفاوت میان قالب های رایگان و پریمیوم می باشد و بسیاری از افراد معتقد هستند که اگر یک گزینه رایگان برای استفاده از قالب وجود دارد که درست کار می کند و مشکلی در آن وجود ندارد ، پس افراد به چه دلیل از قالب های پولی و پریمیوم استفاده می کنند و برای آن هزینه می کنند. ما در این مقاله به تمامی سولات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد و تفاوت های میان قالب پریمیوم و رایگان را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت های میان قالب های رایگان و پولی

یافتن قالب های رایگان در وردپرس کار بسیار آسانی می باشد و شما می توانید به آن ها در داشبورد خود از طریق مسیر نمایش >> پوسته ها >> افزودن جدید دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که این تنها روش ممکن برای یافتن قالب های رایگان در وردپرس نمی باشد و سایت های بسیار زیادی وجود دارد که آن ها را به شما ارائه خواهند داد.

در مقابل قالب های رایگان ، قالب های پولی قرار دارند که باید برای استفاده از آن ها هزینه ای را پرداخت کنید. آن ها به دلیل پولی بودن دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی سایت خود را مطابق با سلیقه خود طراحی و سفارشی سازی کنید. ما در ادامه به مقایسه این دو نوع قالب و تفاوت قالب رایگان و پولی خواهیم پرداخت.

قیمت

همانطور که می دانید یکی از تفاوت های اصلی میان این دو نوع قالب در قیمت آن ها می باشد. قالب های رایگان در وردپرس هیچ هزینه ای برای شما ندارند و همیشه یک گزینه مناسب برای افراد مختلف می باشد و اغلب قالب های رایگان به طور رسمی از طریق یک فرآیند چند مرحله ای توسط وردپرس تأیید می شوند. اما شما برای استفاده از قالب های پریمیوم باید یک هزینه ای را پرداخت کنید و مقدار این هزینه بستگی به نوع قالب انتخابی شما دارد.

تفاوت قالب رایگان و پولی

 

دسترسی به امکانات و ابزار ها

یکی از تفاوت های اصلی قالب رایگان و پولی این می باشد که در قالب های پولی شما نه تنها دسترسی به انواع ابزار ها دارید بلکه می توانید از امکاناتی مانند پشتیبانی، به روز رسانی مکرر، آزادی عمل بیشتر، امنیت و … بهره مند شوید. اما در قالب های رایگان این موارد ذکر شده وجود نخواهند داشت و معمولاً فاقد گزینه های سفارشی سازی هستند. حتی ممکن است در برخی موارد برای استفاده مفید تر از آن ها به دانش کدنویسی نیاز داشته باشید.

در قالب های پریمیوم به دلیل وجود ابزار های بیشتر شما به راحتی قادر خواهید بود که سایت خود را سفارشی کنید و آن را منحصر به فرد کنید. برای استفاده از این قالب ها به ندرت نیازی به کاوش در کد ها و یا دانش برنامه نویسی وجود دارد. این در حالی است که در قالب های رایگان به دلیل عدم وجود این ابزار ها و صرفاً رایگان بودن آن ها ، سایت شما به اندازه ی سایت هایی که از قالب های پولی استفاده کرده اند ، منحصر به فرد نخواهد بود.

این را هم به خاطر داشته باشید که وجود ابزار ها و ویژگی های بیشتر لزوماً دال بر بهتر بودن یک قالب نمی باشد و می تواند به سرعت صفحه وب و عملکرد آن آسیب برساند اما قالب های رایگان اغلب سبک تر خواهند بود.

 

قابلیت واکنش گرایی و یا ریسپانسیو بودن

واکنش گرایی قالب های پولی

همانطور که می دانید واکنش گرا بودن یک سایت بسیار مهم می باشد و سایت شما باید در مرورگرهای مختلف سازگار باشد. قالب های پولی قابل تنظیم با هر گونه دستگاهی می باشد اما اغلب قالب های رایگان این موضوع را تضمین نمی کنند و در اغلب آن ها شما قادر نخواهید بود که سایت خود را با هر نوع دستگاهی تنظیم کنید.

سهولت در استفاده

قالب های رایگان تمایل به طراحی نسبتاً مینیمال و ساده دارند زیرا ویژگی ها و ابزارک های زیادی در آن ها وجود ندارد و به طور معمول دارای حداقل ابزارک ها و امکانات می باشند. قالب های رایگان معمولاً با در نظر گرفتن افراد مبتدی ساخته می شوند و به همین ترتیب، استفاده از آن ها ساده و آسان است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ویدیویی نصب قالب و افزونه وردپرس

این در حالی است که قالب های پریمیوم ممکن است برای مبتدیان کمی سخت باشد زیرا ابزارهای بسیار زیادی در آن ها وجود دارد و معمولاً آن ها برای افراد حرفه ای تر طراحی شده اند. در برخی موارد قالب های پریمیوم دارای ویژگی ها و امکانات زیادی می باشند که بر سرعت بارگذاری سایت نیز تأثیر می گذارد و ممکن است قابلیت و یا ابزاری را ارائه دهد که هیچ فردی نتواند به درستی از آن استفاده کند.

به روز رسانی ها

بروز رسانی قالب پریمیوم

یکی دیگر از تفاوت های قالب رایگان و پولی این می باشد که قالب های رایگان به ندرت به روز رسانی می شوند و این برای سایت شما مشکل ساز خواهد بود زیرا عدم به روز رسانی مکرر منجر به ایجاد آسیب پذیری های امنیتی شود. به عنوان مثال ممکن است یک قالب رایگان دارای کد نویسی ضعیفی باشد. این امر همچنین می تواند سایت شما را در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیر کند. به همین دلیل به روز رسانی یک قالب به صورت مکرر امنیت سایت شما را بالاتر می برد و از بروز هر گونه اختلالی جلوگیری می کند.

در مقابل قالب های پریمیوم به صورت مداوم به روز رسانی می شوند و در هر نسخه به روز رسانی شده تمامی باگ ها و اختلال ها بر طرف می شوند و این برای وب سایت شما بسیار مفید خواهد بود. با بروز رسانی های مداوم شما می توانید سایت خود را ایمن تر نگه دارید.

پشتیبانی

در ادامه برسی تفاوت قالب رایگان و پولی  باید گفت که در اغلب موارد برای قالب های رایگان هیچ پشتیبانی صورت نمی گیرد و در صورت بروز هر گونه مشکلی هیچ فردی پاسخگو نمی باشد. در مقابل قالب های پولی از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار هستند و کارکنان پشتیبانی در صورت ایجاد هر مشکلی ما را راهنمایی می کنند و ان را رفع می کنند.

با استفاده از قالب های پریمیوم شما پشتیبانی فنی و اطلاعات راهنمای کاربر دریافت خواهید کرد که معمولاً شامل مواردی از قبیل انجمن عمومی، گفتگوی زنده و سیستم ایمیل می باشند.

قالب های پریمیوم یا رایگان؟ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

تفاوت قالب رایگان و پریمیوم

به طور معمول قالب های پولی امکانات سفارشی سازی و آزادی بیشتری را ارائه می دهند و به منحصر بودن صفحه شما از سایر افراد کمک می کنند. در این میان برای تمامی افراد این تصور رایج وجود دارد که زمانی که هزینه چیزی را پرداخت می کنید آن وسیله قطعاً کیفیت بهتری خواهد داشت. اما این موضوع در رابطه با قالب های وردپرس صدق نمی کند زیرا قالب های پولی نیز می توانند دارای مشکلات عملکردی و اختلال هایی باشند.

همچنین در اغلب اوقات ، ویژگی ها و ابزار های بیشتر در قالب ها می توانند سرعت وب سایت شما را پایین تر بیاورند. بنابراین قالب های رایگان لزوماً بد نیستند و شما می توانید از آن ها حداکثر استفاده را کنید اگرچه تم های پولی می توانند گزینه های شخصی سازی زیادی داشته باشند ، اما می توانید تم های رایگان را نیز شخصی سازی کنید.

انجام دادن این کار ممکن است کمی دشوارتر باشد و نیاز به تلاش بیشتری داشته باشد ، اما شما می توانید با استفاده از یک قالب رایگان و همچنین افزونه های وردپرس برای سایت وردپرسی خود طراحی های زیادی انجام دهید.

ما به شما توصیه می کنیم که اگر به ابزارک های زیاد و پیشرفته نیازی ندارید ، بهتر است که از یک قالب رایگان استفاده کنید و از تمامی موارد اضافی چشم پوشی کنید تا با این کار سهولت استفاده از سایت خود و سرعت بالای آن را تضمین کنید.

همچنین اگر شما فردی مبتدی هستید ، می خواهید برای یادگیری وردپرس بر روی سایتی تمرین کنید و یا اگر بودجه ی زیادی در دسترس ندارید قالب های رایگان می توانند گزینه ی مناسبی برایتان باشد و پس از شروع فعالیت سایت و رونق کسب و کار خود بهتر است یک قالب پولی برای سایت خود در وردپرس را خریداری کنید.

برای جلوگیری از سردرگمی هنگام در انتخاب قالب های رایگان و یا پریمیوم وردپرس ، شما باید دانش لازم را درباره تفاوت قالب رایگان و پولی کسب کنید و جوانب مثبت و منفی هر گزینه ای را بسنجید تا تصمیم آگاهانه ای بگیرید. ما در این مقاله سعی کردیم نقاظ ضعف و قوت و تفاوت های میان این دو نوع قالب را به شما معرفی کنیم و امیدواریم که به شما برای تصمیم گیری در رابطه با قالب مناسب خود کمک کرده باشیم.

 

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

7

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه