Retry
معرفی بهترین قالب های دایرکتوری وردپرس

وب سایت‌های دایرکتوری یا لیست‌های اینترنتی، نوعی فهرست هستند که اطلاعات گروه مشخصی از محصولات ، خدمات و … را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در واقع این وب سایت‌ها شبیه موتورهای جستجو  هستند. با این تفاوت که مدیریت آنها توسط یک فرد یا شرکت خاص انجام می‌شود. در حالی که موتورهای جستجو توسط ربات‌ها هدایت می‌شوند.

از همین رو اگرچه اطلاعات دایرکتوری‌ها محدودتر از موتورهای جستجو است، اما چون توسط افراد تکمیل می‌شود، احتمالاً نتایج مرتبط‌تری را ارائه می‌دهد. دایرکتوری‌ها عموما تخصصی هستند و در مورد یک موضوع خاص فعالیت می‌کنند. برای مثال، وب سایت دایرکتوری برای فروش ماشین، وب سایت دایرکتوری برای فروش لوازم منزل و مانند اینها

شیپور و دیوار، دو نمونه موفق از وب سایت‌های دایرکتوری ایرانی هستند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع قالب‌های دایرکتوری بپردازیم. اگر قصد راه اندازی یک وب سایت دایرکتوری را دارید و یا می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 قالب دایرکتوری چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

با گسترش استفاده از اینترنت و افزایش جستجوهای اینترنتی برای موضوع‌های مختلف، وب سایت‌های دایرکتوری بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند. وب سایت دایرکتوری علاوه بر داشتن یک موتور جستجوی قوی و بانک اطلاعات کامل در مورد موضوع مشخص، باید قالبی متناسب با سلیقه کاربران خود داشته باشد. به عبارت دیگر، قالب وب سایت دایرکتوری باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربر در آن احساس راحتی کند و به سادگی بتواند نیازهای خود را از این وب سایت رفع کند. بسیاری از ویژگی‌های مهم وب سایت دایرکتوری، از طریق انتخاب یک قالب خوب فراهم می‌شود.

قطعاً طراحی یک قالب آن هم برای افرادی که در زمینه طراحی وب سایت متخصص نیستند، کار دشواری است و نیازمند زمان و هزینه بالایی خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از قالب‌های دایرکتوری آماده‌ای  که در بازار وجود دارند، با صرف زمان و هزینه کم وب سایت کارآمدی را راه اندازی کنید.

یک وب سایت دایرکتوری موفق باید بتواند به طور موثر بازدیدکننده را به خود جلب کند. به همین علت استفاده از یک قالب مناسب با ویژگی‌های مشخص برای وب سایت‌های دایرکتوری ضروری است. در ادامه در مورد برخی از ویژگی‌های پراهمیت این وب‌سایت‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

 ویژگی‌های قالب وب سایت‌های دایرکتوری

 مشارکت آسان

نقطه قوت وب سایت‌های دایرکتوری نسبت به موتورهای جستجو، تکمیل شدن آنها به وسیله افراد مختلف است. بنابراین یک وب سایت دایرکتوری موفق باید قابلیت مشارکت آسان برای کاربران را فراهم کند. به این ترتیب کسب و کارهای مختلف سایت خود را به دایرکتوری اضافه می‌کنند. به علاوه کاربرانی که از خرید خود از یک کسب و کار راضی بوده‌اند، نیز می‌توانند آدرس وب سایت آنها را به دایرکتوری اضافه کنند.  به این ترتیب، لیست تهیه شده کاربردی خواهد بود.

برخی از وب سایت‌های دایرکتوری با هدف به اشتراک گذاری آگهی توسط کاربران راه‌اندازی می‌شوند. برای این وب سایت‌ها، امکان مشارکت آسان کاربر لازمه فعالیت وب سایت است.

علاوه بر این، شرایط مشارکت کاربران باعث می‌شود تا حجم کاری شما به عنوان مدیر یک وب سایت دایرکتوری به شدت کاهش پیدا کند.

 امکان جستجوی پیشرفته با فیلتر‌های مختلف

کاربرانی که به وب سایت‌های دایرکتوری مراجعه می‌کنند، به دنبال اطلاعات تخصصی هستند. پس باید در وب سایت شما امکان جستجوی پیشرفته وجود داشته باشد؛ تا کاربر بتواند بر اساس نیاز خود با فیلترگذاری‌های مختلف نتایج مرتبط تری را مشاهده کند.

یک سیستم جستجوی  خوب می‌تواند تعامل شما با کاربر را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

 بهینه سازی در موتورهای جستجو

همانند هر وب سایت دیگری، دایرکتوری‌ها نیز باید در معرض دید مخاطبان قرار بگیرند. بنابراین سئوی وب سایت دایرکتوری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. وب سایت شما باید در اولویت‌های بالای نتایج جستجو دیده شود.

 طراحی پاسخگو

طراحی قالب وب سایت‌های دایرکتوری باید به گونه‌ای باشد که در همه دستگاه‌های هوشمند به خوبی نمایش داده شود. قالب طراحی شده باید مناسب لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه باشد.

 معرفی بهترین قالب‌های دایرکتوری وردپرس

وردپرس سیستم مدیریت محتوای محبوب برای سایت‌های دایرکتوری است. از همین رو ما در این بخش به معرفی بهترین قالب‌های دایرکتوری وردپرس می‌پردازیم. این قالب‌ها ویژگی‌های گفته شده در بخش قبلی را دارند.

find go

قالب find go

قالب find go نیز یکی از قالب‌های محبوب برای دایرکتوری‌ها است. این قالب امکان مدیریت و کسب درآمد از یک سایت فهرست محلی یا جهانی را برای شما فراهم می‌کند. سازگاری باWooCommerce  باعث شده تا بتوانید به کمک این قالب، به سادگی از وب سایت خود درآمد داشته باشید و پکیج‌های مدنظر خود را به کاربران بفروشید. علاوه بر این، قالب فایندگو دارای پنل حرفه‌ای برای کاربران جهت ثبت آگهی و رزرو و سایر فعالیت‌ها است که می‌توانید با فارسی سازی کامل از آن بهره ببرید.

برای خرید قالب فایندیگو به صورت یک پکیج کامل فارسی سازی شده، می‌توانید به وب سایت ژاکت مراجعه کنید.

listing Pro

listing Pro یک قالب محبوب وردپرس است که بر اساس نظرات مخاطبان، امتیاز ۵ ستاره را به خود اختصاص داده است. طراحی منحصر به فرد این قالب امکان ایجاد جستجو‌های پیشرفته را در آن فراهم می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید با قرار دادن گزینه‌های فیلتر برای محدود کردن نتایج جستجو، رضایت کاربران را به دست آورید. این قالب با یک رابط بصری بر کیفیت محتوا تمرکز دارد.

قالب لیستینگ پرو دارای دو نسخه نمایشی است. نسخه اول کلاسیک بوده و مربوط به طراحی‌های چندمنظوره است، و نسخه دیگر برای آژانس‌های مسافرتی به طور ویژه طراحی شده است.

این قالب از امکانات منحصر به فردی مانند داشبورد موضوع بصری مجزا، فیلتر جستجوی پیشرفته، سیستم رتبه‌بندی و بررسی سیستم مدیریت آگهی، نمایش فهرست به صورت شبکه‌ای را به صورت لیستی و در نهایت ساعت هوشمند  برای تعیین باز یا بسته بودن فهرست‌ها می‌باشد.

listify

قالب listify

listify یک قالب جذاب برای وب سایت‌های دایرکتوری و لیست‌های آگهی است. این قالب با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، امکان ایجاد یک وب سایت جذاب برای ارائه محصولات و خدمات را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این قالب، سازگاری آن با افزونه‌های مختلفی مانند  open table، Resurva Guestful و WooCommerce است. این افزونه‌ها امکان رزرو کردن را برای کاربران فراهم می‌کند. به علاوه کاربر می‌تواند  لینک‌هایی که برای او کاربردی است، را ذخیره کند.

این قالب امکان جستجو بر اساس مکان یا کد پستی را برای کاربران فراهم می‌کند. به علاوه شما می‌توانید از حساب‌های کاربری وب سایت‌های موجود در لیست در شبکه‌های اجتماعی نیز بازدید کنید.

با استفاده از قالب لیستی فای  می‌توانید بر روی وب سایت خود تبلیغات نمایش دهید. به علاوه امکان دریافت هزینه از کاربران برای مشاهده کردن یک لیست خاص و یا حتی دسترسی به وب سایت‌های موجود در لیست نیز وجود دارد.

قابلیت‌های دیگری مانند پس زمینه‌های ویدئویی، نقشه‌های فهرست بندی شده، افزارهای سفارشی منو‌های دوگانه و پوسته‌های رنگی نیز در این قالب وجود دارد.

قالب Listify از rich snippets  پشتیبانی می‌کند، تا شما مطمئن باشید که دایرکتوری شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل قابل مشاهده است. این عملکرد ساده تاثیر مثبتی بر روی سئوی وب سایت شما دارد. به علاوه باعث افزایش نرخ کلیک وب سایت نیز می‌شود.

listable

listable یکی از محبوب ترین قالب‌های دایرکتوری وردپرس است. که امروزه در دسترس کاربران قرار گرفته است. این قالب  امکان کسب درآمد از سایت را به سادگی برای شما فراهم می‌کند. برای مثال سازگاری این قالب با WooCommerce  این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پکیج‌های مختلف  موجود بر روی وب سایت خود را به فروش برساند.

فضای این قالب کاملاً قابل تنظیم زیبا و جذاب است.

Bridge

Bridge یک ابزار چند منظوره است که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین قالب‌های وردپرس دایرکتوری معرفی کرد.  این قالب بر اساس قواعد مدرن طراحی وب سایت و با بالاترین استانداردها طراحی شده است.

مهمترین ویژگی این قالب سهولت استفاده از آن توسط کاربران است، طراحی ساده و روان عملکرد جستجوی سریع، جابجایی آسان میان صفحات مختلف و سازگاری این طراحی با تلفن‌های هوشمند، ویژگی‌هایی است که این قالب را برای کاربران بسیار جذاب کرده است.

classima

classima یک قالب دایرکتوری پرمحتوا برای وردپرس است که چهار پیش نمایش برای صفحه اصلی پیشنهاد می‌دهد. این قالب  توسط صفحه سازelementor   ارائه می‌شود و به همین علت شما می‌توانید با استفاده از تکنیک کشیدن و رهاکردن، ظاهر پیش فرض آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

قالب کلسی‌ما، امکان جستجوی پیشرفته و تبلیغات متعدد را برای شما فراهم می‌کند. به علاوه به بهینه سازی موتورهای جستجو نیز اهمیت می‌دهد.

javo

javo قالبی با ظاهری جذاب و شاد برای دایرکتوری‌های وردپرس است. این قالب تاکنون در ۶ نسخه عرضه شده است.  جاوو دارای یک هدر تمام صفحه با فرم جستجو آیکون و تصاویر جذاب است.

ویژگی‌هایی از قبیل رتبه‌بندی قابل تنظیم برای هر فهرست، نقشه‌های گوگل با فناوری ایجکس، فرم‌های ارتباط تعاملی، فیلد‌های سفارشی و سازگاری با پلاگین‌های  visual composerو slider revolution این قالب را به یک قالب ایده‌‌آل برای دایرکتوری تبدیل کرده است.

wilcity

wilcity یکی دیگر از قالب‌های دایرکتوری وردپرس است. که امکان کسب درآمد با چندین روش را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق پنل درج آگهی‌های تبلیغاتی و درخواست مالکیت آگهی، از  وب سایت خود کسب درآمد کنید. قالب ویل سیتی از سه افزونه صفحه ساز وردپرس شامل King Composer, Visual Composer, Mentor پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، قالب ویل سیتی با افزونه decan نیز سازگار است.

دسته‌بندی و زیر شاخه کردن برای محصولات و همچنین قابلیت فیلتر و جستجوهای پیشرفته از ویژگی‌های بارز این قالب به شمار می‌آید. در کنار این ویژگی‌ها، این قالب قابلیت نمایش آگهی بر اساس فاصله با توجه به IP ای که شما از آن استفاده می‌کنید، را نیز دارد. ثبت آگهی و رویداد‌ها نیز در این قالب امکان‌پذیر است. صفحه مربوط به پروفایل کاربران در این قالب کاملا راست چین و فارسی سازی شده است.

directory

قالب directory

directory یک قالب دایرکتوری تمیز و مرتب برای وب سایت‌های وردپرس است.  این قالب بسیار هدفمند ساخته شده  است و شما با استفاده از آن به سادگی می‌توانید یک فهرست آنلاین راه اندازی کنید.

قالب دایرکتوری با مجموعه ای از ابزارها و ویژگی‌های بصری منحصر به فرد، قابلیت ایجاد فهرست‌های آنلاین در موضوعات مختلف را دارد. این قالب برای راه اندازی وب سایت دایرکتوری در زمینه املاک و مستغلات، آگهی‌ها، خدمات حرفه‌ای و فروش محصولات کارآمد است.  به علاوه، این قالب امکان ایجاد حساب کاربری و ورود به سیستم از طریق نمایه را برای کاربر فراهم می‌کند.

قالب دایرکتوری یک قالب چند منظوره است که بسیاری از افراد برای راه اندازی وب سایت‌های دایرکتوری از آن استفاده می‌کنند.

City book

قالب City book یکی از قالب‌های پرکاربرد دایرکتوری است که با ۵ صفحه اصلی متنوع و زیبا و طراحی پاسخگو مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در این قالب چندین سبک نمایش آگهی وجود دارد که می‌توانید به سلیقه خودتان آن را تنظیم کنید.

قابلیت تعریف و نمایش ساعت کاری آگهی دهنده، امکان نمایش تعداد بازدید آگهی‌ها، سازگاری با افزونه elementor و امکان جستجوی پیشرفته بر اساس دسته‌بندی موقعیت و سایر فیلتر‌ها و در نهایت قابلیت تعریف درصد مالیات برای هر آگهی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این قالب است.

 کدام قالب برای وب سایت دایرکتوری مناسب است؟

قالب دایرکتوری، قالبی است که امکان  ایجاد یک لیست آنلاین را برای شما فراهم کند. این لیست می‌تواند در زمینه ارائه خدمات، معرفی محصولات خاص یا حتی وب سایت‌های مرتبط با یک زمینه مشخص باشد. یک وب سایت دایرکتوری موفق باید قابلیت اشتراک محتوا توسط کاربران را داشته باشد. برای مثال سایتی مثل دیوار تنها زمانی ارزشمند است که کاربران بتوانند روی آن آگهی بگذارند. پس قالب‌های دایرکتوری همان قالب‌های آگهی هستند.

اینکه چه قالبی را انتخاب کنیم، کاملا وابسته به نوع وب سایت دایرکتوری است که می‌خواهیم راه اندازی کنیم. به هر حال قابلیت‌های قالب‌های مختلف، متفاوت است. اما یک نکته حائز اهمیت برای قالب وب سایت‌های دایرکتوری، قابلیت فارسی سازی و راست چین بودن آن است که باید به آن توجه کنید.

ژاکت به عنوان بزرگترین و مورد اعتماد ترین مرجع خرید و فروش قالب‌های حرفه ای وردپرس، می‌تواند به شما در زمینه انتخاب یک قالب دایرکتوری مناسب کمک کند.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *