چگونه یک سایت مشابه زنبیل طراحی کنیم؟

آموزش قالب های وردپرس

10 دقیقه زمان مطالعه

اگر شما دارای یک کسب و کار هستید ولی هنوز وب سایت خود را راه اندازی نکرده اید پیشنهاد می کنیم ابتدا مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنت را بخوانید و در ادامه این مقاله بیاموزید که طراحی سایت مشابه زنبیل چگونه است.

فروشگاه اینترنتی زنبیل در بین لیست 11 فروشگاه اینترنتی برتر ایران قرار دارد هم چنین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی می باشد که در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده است. تنوع محصولات در سایت زنبیل بسیار زیاد است و همچنین همیشه پایبند به کیفیت خوب بوده و تاکید زیادی دارد که در این فروشگاه شما می توانید هر کالایی را کمتر از قیمت بازار خریداری کنید و همین عناصر باعث شده تا بتواند رضایت و اعتماد مشتریان را در این چند سال جلب کند و سهم زیادی از خرید های اینترنتی را در ایران به خود اختصاص بدهد .

مروری بر ویژگی های سایت زنبیل

طراحی سایت فروشگاهی

قبل از آن که طراحی سایت مشابه زنبیل را توضیح دهیم بیایید مروری بر ویزگی های این سایت داشته باشیم. در صفحات محصول در سایت زنبیل شما می توانید در کنار قیمت هر محصول قسمتی را مشاهده کنید که در آن نوشته شده شما با خرید این محصول از این سایت چه مقدار سود می برید .

ضمانت قیمت کالا تا ۵ روز

شما اگر یک محصول را از فروشگاه اینترنتی زنبیل خرید کنید مانند سایر فروشگاه های اینترنتی می توانید کالا خریداری شده را تا یک هفته مرجوع کنید و هزینه را دریافت کنید، اما مزیتی که فروشگاه زنبیل را از سایر فروشگاه های آنلاین متمایز می کند ۵ روز ضمانت قیمت کالا در فروشگاه است که یک مزیت بسیار خوب است و با این کار به مشتریان خود اجازه می دهد تا ۵ روز قیمت ها را بررسی کند و اگر توانستند همان محصول را با همان قیمت از فروشگاهی دیگر خریداری کند می تواند محصول خریداری شده از زنبیل را مرجوع کند.

دسته بندی کالاها در فروشگاه زنبیل

فروشگاه آنلاین زنبیل نسبت به سایر فروشگاه ها در زمین های کمتری فعالیت دارند و می توانند در دسته بندی زیر محدود شوند:

  • لوازم خانگی
  • تهویه مطبوع
  • لوازم دیجیتال
  • آرایشی و بهداشتی
  • پزشکی و سلامت
  • تجهیزات ورزشی
  • ساعت و اکسسوری
  • سیسمونی و نوزاد
  • مبلمان
  • هنر و موسیسقی

همان گونه که مشاهده کردید فروشگاه زنبیل یک فروشگاه با تضمین و مشتریان زیاد است یکی از مواردی که باعث می شود یک فروشگاه کامل به نظر برسد و در جست و جو به کاربران نشان داده شود قالب زنبیل است ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید بدون دانش برنامه نویسی و با استفاده از یک قالب مناسب، به طراحی سایت مشابه زنبیل بپردازید.

روش های مختلف طراحی سایت مشابه زنبیل

طراحی به صورت برنامه نویسی

طراحی سایت

این روش طراحی سایت مشابه زنبیل پر هزینه ترین و وقت گیر ترین روش است نیاز است که ابتدا شما به زبان های برنام نویسی نظیر PHP و HTML و CSS و گاهی زبان هایی نظیر ASP.NET آشنایی داشته باشد و در صورتی که دانش لازم را نداشته باشید لازم است برنامه نویسی را به یک تیم حرفه ای بسپارید که این کار بسیار هزینه بر است.

استفاده از فروشگاه ساز ها

در این روش شما در سایت هایی که قابلیت درست کردن فروشگاه را دارند عضو می شوید سپس نوع فروشگاه خود را انتخاب می کنید و برنامه نویسان آن سایت برای شما سایت را پیاده سازی کنند.

شما فقط می توانید محصولات و قیمت را وارد کنید و بر روی اکثر قسمت های سایت دسترسی ندارید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

این روش ارزان ترین و سریع ترین راه برای راه اندازی فروشگاه آنلاین است.

شما برای این کار نیاز به خرید هاست و دامنه دارید.

دامنه همان نامی است که کاربران با وارد کردن آن می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

هاست مکانی است تمام اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می گیرد و هنگامی که کسی نام دامنه را فراخوانی می کند ، اطلاعات از هاست فراخوانی می شود و به مخاطبان شما نشان داده می شود .

انواع مختلفی از هاست وجود دارد که می توان به اختصاصی اشتراکی فروشگاهی و vps اشاره کرد که اگر تازه کار هستید و سرمایه کافی ندارید می توانید از هاست های اشتراکی استفاده کنید و در صورتی که نیاز داشتید می توانید به مرور هاست سایت خود را ارتقا دهید .

بعد از اینکه دامنه و هاست خود را خریداری کردین نیاز است دامنه و هاست خود را به هم وصل کنید که این کار با تنظیم کردن رابط های کاربری و DNS انجام می شود ممکن است این کار کمی زمان بر باشد و تا 48 ساعت به طول انجامد .

بعد از اینکه این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتید می توانید وارد هاست خود شوید و فایل نصبی که از سایت وردپرس دانلود کرده اید را بر روی هاست خود آپلود کنید .

با این کار می توانید وارد محیط نصب وردپرس شوید در این مرحله نیاز است برخی اطلاعات لازم را وارد کنید این اطلاعات شامل نام کاربری ادمین و همچنین نام دیتابیس و نام کاربری و رمز عبور مربوطه است.

بعد از این مرحله وردپرس بر روی سایت شما نصب می شود و قابل استفاده است.

و اکنون می توانید با وارد کردن نام دامنه به سایت خود دسترسی پیدا کنید و آن را مشاهده کنید.

همچنین می توانید با وارد کردن عبارت /wp-admin وارد پنل مدیریت وب سایت خود شوید در اینجام می توانید تمام تنظیمات مربوط به سایت خود را انجام دهید.

انتخاب قالب مناسب فروشگاهی

سایت وردپرس

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که قالب یکی از مهم ترین عناصر در طراحی یک وب سایت فروشگاه اینترنتی است، در این مرحله نیاز است که یک قالب فروشگاه اینترنتی مشابه زنبیل برای سایت فروشگاهی خود خرید کنید.

برای طراحی سایت مشابه زنبیل قالب های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید بر حسب بودجه ای که دارید قالب زنبیل مناسب را برای سایت خود خریداری کنید .

ازجمله قالب های معروفی که در این زمینه وجود دارد می توان به:

ویژگی های سایت مشابه زنبیل

از جمله ویژگی هایی که یک فروشگاه اینترنتی کامل مشابه زنبیل باید داشته باشد می توان به لیست زیر اشاره کرد:

سرعت بارگزاری سایت

ُسرعت سایت

سرعت بالای وب سایت و فروشگاه های اینترنتی یکی از مهم ترین موارد برای حفظ مشتریان است و هر چه سرعت بالا آمدن سایت بالا تر باشد رتبه سایت در موتور های جست و جو نظیر گوگل و بینگ افزایش می یابد. برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خود مقاله ما در این زمینه را بخوانید.

 

دسته بندی به صورت کامل و داشتن توضیحات برای تک تک محصولات

در طراحی سایت مشابه زنبیل ، محصولات فروشگاه شما باید در دسته ها و زیر دسته ها مشخص و اصولی مرتب شود و در جای مناسب خود قرار بگیرند دقیقا مانند یک فروشگاه واقعی تا کاربران وب سایت شما بتوانند به راحتی کالایی را که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. شما باید برای هر محصول توضیحات و جزئیات کامل و دقیق آن ها وارد کنید و در صورت نیاز تصاویر مربوطه را نیز اضافه کنید. این اطلاعات باعث می شود مشتریان بتوانند راحت تر از وب سایت شما خرید کنند.

 

قیمت مخاطب پسند محصولات

یکی از دلایلی که باعث می شود کاربران از بعضی از فروشگاه های اینترنتی استفاده نکنند قیمت بالای محصولات داخل فروشگاه می باشد. سعی کنید کالاهایی که تعداد زیادی از مشتریان آن ها را خرید می کنند سود کمتری بگذارید با این کار مخاطبان شما از دست نمی روند

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش تغییر آواتار پیش فرض و قرار دادن عکس در پروفایل وردپرس

 

طراحی بر اساس سئو

سئو سایت شبیه زنبیل

همان طور که در ابتدای مقاله طراحی سایت مشابه زنبیل به آن اشاره کردیم سئو یکی از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی سایت به آن پرداخته شود و یکی از کلیدی ترین نکات استفاده از قالب سازگار با سئو و واکنش گرا است ، هر چه قالب مشابه زنبیل شما طراحی سبک تر و سئو فرندلی تری داشته باشد علاوه بر اینکه سرعت آن افزایش پیدا می کند باعث می شود سایر مخاطبان بتوانند راحت تر به سایت شما از طریق موتور های جست و جو دسترسی داشته باشند.

 

پشتیبانی و ارائه خدمات ویژه

پشتیبانی در کسب و کارهای اینترنتی برای کاربران بسیار مهم است، و لازمه طراحی سایت مشابه زنبیل و هر فروشگاهی داشتن یک پشتیبانی قوی است و در صورتی که امکان دارد شماره شرکت خود را نیز اضافه کنید تا در صورت بروز مشکل مشتریان بتوانند با شما تماس بگیرند.

 

مراحل خرید آسان

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما باید به گونه ای باشد که بتوان در کمتر زمان ممکن راحت ترین خرید را انجام داد و همچنین قسمت پنل کاربری وب سایت شما باید ساده باشد تا هر فردی با هر میزان دانشی بتواند خرید خود را به راحتی انجام دهد و با مشکلی رو به رو نشود.

 

جذب مشتری از طریق نماد های اعتماد

نماد اعتماد الکترونیکی برای تمام فروشگاه های اینترنتی در ایران ضروری می باشد. نماد اعتماد موجب اعتماد کاربران به وب سایت و کسب و کار شما می شود. همچنین مواردی مثل گواهینامه SSL از سایر فاکتورهای جلب اعتماد کاربران می باشد.

 

امیدواریم شما با خواندن این مقاله با کلیات طراحی سایت مشابه زنبیل آشنا شده باشید و بتوانید برای کسب و کار خود سایتی نظر زنبیل طراحی کنید و محصولات خود را از این طریق به دست مشتریان خود برسانید.

 

طراحی سایت مشابه زنبیل با قالب بسا

بالاتر به چندین قالب که برای فروشگاه اینترنتی زنبیل مناسب اند اشاره کردیم. اما بهترین گزینه این لیست را با در نظر گرفتن همه ویژگی های آن در کنار هم، می توان “قالب بسا” دانست. این قالب وردپرسی هر چیزی را که برای ساخت یک فروشگاه مشابه سایت زنبیل لازم دارید، در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه با ویژگی های جزئی تر این قالب بیشتر آشنا می شویم.

درباره قالب بسا

قالب بسا

قالب بسا مارکت (Besa) یک قالب فروشگاهی ساده نیست؛ بلکه در بسا با یک قالب چندفروشندگی قدرتمند رو به رو هستیم که به کمک آن می توانیم یک سایت مشابه فروشگاه اینترنتی زنبیل را در هر حوزه ای، از لوازم آرایشی بهداشتی گرفته تا پوشاک، لوازم دیجیتال و … طراحی کنیم.

از امتیازات طلایی قالب بسا، بهینه بودن آن است. این بهینه بودن باعث می شود که در مرحله انتخاب قالب، خیالتان از بابت سرعت بالای سایت راحت باشد.

همانطور که می دانید، هدف از طراحی فروشگاه مشابه سایت زنبیل، ایجاد بستری مناسب برای همکاری چندین و چند فروشنده در کنار هم است. از طرفی مهم ترین افزونه برای ساخت چنین فروشگاهی افزونه دکان است. قالب بسا هم طوری طراحی شده که 100% با افزونه دکان (و سایر افزونه های مشابه دکان) سازگار است.

اما ویژگی های این قالب قدرتمند به اینجا ختم نمی شود. این قالب امکانات فوق العاده زیر را هم برای کاربران خود فراهم می کند:

  • ارائه یک پنل حرفه ای برای مدیریت کلیات و جزئیات فروشگاه
  • امکان جست و جوی پیشرفته کاربران برای یک محصول
  • هدرساز و فوتر ساز المنتوری قدرتمند
  • سازگاری با المنتور
  • امکان ساخت چندین نوع مگامنو
  • ارائه تکنولوژی AJAX
  • کاملاً سئو دوست و بهینه

آموزش ساخت سایت فروشگاهی قالب بسا

همانطور که اشاره کردیم، قالب بسا همه امکانات پایه ای لازم را برای طراحی یک سایت چندفروشندگی در دل خود گنجانده است. بنابراین وقتی این قالب را روی وردپرس خود نصب می کنید، بعد از آن فقط کافیست تنظیمات آن را شخصی سازی کنید. یعنی:

  • فروشندگان را اضافه کنید
  • محصولات شان را تعریف کنید
  • اختیارات کاربران را مشخص کنید
  • و … .

در کنار این تنظیمات کلی و پایه ای، می توانید ظاهر سایت را هم مطابق با برند خود طراحی کنید. خود قالب بسا 4 دموی آماده دارد که یک کلیک کافیست تا روی سایت شما پیاده سازی شوند. اما بعد از انتخاب هر یک از این دموها، باز هم می توانید در تنظیمات خود قالب، رنگ های اصلی سایت، لوگوی سایت، فونت متن ها و … را شخصی سازی کنید.

بهتر است با تغییر تنظیمات قالب بسا، ظاهر منحصر به فردی را برای سایت خود بسازید که با سایت های دیگری که با همین قالب طراحی شده اند، متفاوت باشد.

سفارشی سازی قالب بسا

اما قالب بسا برای انجام بعضی کارها (به خصوص مدیریت گزارشات، سفارش ها، اعلان ها و …) نیاز به یک دستیار دارد. بهترین دستیار برای این قالب نیز افزونه چندفروشندگی دکان است.

افزونه دکان، می تواند سیستم چندفروشندگی شما را مدیریت کند. برای مثال:

  • یک داشبورد اختصاصی به فروشندگان ارائه می دهد.
  • سیستم پرداخت پورسانت را راه اندازی می کند.
  • امکان شخصی سازی صفحه فروشگاه را فراهم می کند.
  • گزارش های فروش و سفارشات را دسته بندی می کند.
  • و … .

از آنجایی که همکاری مشترک با چندین فروشنده می تواند کمی چالش برانگیز باشد، افزونه دکان به کمک تان می آید تا مدیریت این سیستم راحت تر از همیشه باشد.

پیشخوان افزونه دکان

بنابراین می توانید افزونه دکان را روی قالب بسا نصب و فعال کنید و با این ترکیب طلایی، یک پلفترم ایدئال مشابه سایت زنبیل داشته باشید.

نسخه مناسب موبایل قالب بسا، مشابه اپلیکیشن زنبیل

امروزه بیش از 54% کاربران کل وب در سرتاسر دنیا از موبایل برای جست و جو در فضای وب استفاده می کنند. بنابراین قطعاً در فروشگاه شما هم درصد بسیار زیادی از کاربران (و احتمالاً اکثریت آنها) با موبایل به وب سایت شما سر خواهند زد. طبیعتاً اگر این کاربران با یک سایت به هم ریخته و کُند مواجه شوند که در آن نمی توانند به راحتی به محصولات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند، در عرض چند ثانیه این سایت را ترک خواهند کرد.

اما برای حفظ این کاربران لازم نیست کار سخت و پیچیده ای انجام دهید؛ کافیست یک نسخه مناسب موبایل از سایت خود (مشابه اپلیکیشن زنبیل) داشته باشید تا تجربه کاربری قابل قبولی را به این دسته از مخاطبان تان ارائه دهید.

خوشبختانه قالب بسا، به خودی خود یک نسخه حرفه ای را منحصراً برای موبایل طراحی کرده است. این نسخه در همه دستگاه ها، از جمله موبایل و تبلت کاملاً ریسپانسیو است. پس با انتخاب قالب بسا و استفاده از این نسخه آن برای موبایل، می توانید تجربه کاربری مشابه اپلیکیشن زنبیل را به کاربران موبایل خود ارائه دهید.

تهیه قالب بسا، برای طراحی سایت مشابه فروشگاه اینترنتی زنبیل

اگر مایلید مشابه آنلاین استور زنبیل را به کمک قالب بسا برای خود طراحی کنید، می توانید نسخه اورجینال و کاملاً راست چین و فارسی سازی شده این قالب را از ژاکت تهیه کنید.

این قالب هم مثل محصولات دیگر ژاکت، اول توسط متخصصین این مجموعه ارزیابی شده و بعد از اطمینان از کیفیت آن، در اختیار شما همراهان عزیز قرار گرفته است. لازم است اشاره کنیم که با تهیه قالب بسا از ژاکت، از 6 ماه پشتیبانی رایگان نیز بهره مند خواهید بود. پس می توانید همین حالا این قالب را دانلود کرده و بستر کسب و کار خود را در یک فروشگاه آنلاین مثل زنبیل فراهم کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه