از چه روش‌هایی میتوان افزونه های کند وردپرس را شناسایی کرد؟

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

همان طور که غذای بی‌نمک خیلی مزه خاصی ندارد، تصور سایت‌های وردپرسی بدون افزونه نیز چندان تصویر رضایت‌بخشی را تداعی نمی‌کند. هر یک از افزونه‌ها قابلیت‌های خاصی را به سایت‌های وردپرسی اضافه می‌کنند. این قابلیت‌ها نه تنها دست مدیریت سایت را برای ارتقای کیفیت بازتر می‌کند؛ بلکه اعمال تغییرات در سایت‌های اینترنتی را نیز ساده‌تر می‌کنند. در عین حال نباید فراموش کنید که برخی از افزونه‌های وردپرسی نه‌تنها کمکی به بهبود مدیریت سایت نمی‌کنند بلکه مشکلات زیادی را نیز به بار می‌آورند. افت سرعت سایت یکی از مشکلات رایجی است که در اثر نصب برخی از افزونه‌ها رخ می‌دهد. در ادامه ترفندهای شناسایی افزونه های کند وردپرسی را بررسی خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.

 

هنگام انتخاب افزونه وردپرس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از پرداختن به موضوع روش‌های شناسایی افزونه های کند وردپرسی لازم است به موضوعی مهمی اشاره کنیم. شما در زمان انتخاب یک افزونه چه نکاتی را مد نظر قرار می‌دهید؟ بعضی از افراد صرفا کاربرد افزونه‌ها را مد نظر قرار می‌دهند. این در حالی است که یک پلاگین تنها در صورتی می‌تواند کاربرد داشته باشد که استانداردهای خاصی در ساخت آن لحاظ شده باشد. قبل از انتخاب یک افزونه وردپرس حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • نظرات و رتبه‌بندی سایر کاربران درباره افزونه را مطالعه کنید.
  • تیم توسعه دهنده افزونه باید راهی برای مطرح کردن سؤالات و پاسخ‌دهی به کاربران در نظر بگیرد.
  • تعداد نصب‌های افزونه‌های مختلف با کاربرد مشابه را مقایسه کنید.

 

ترفندهای شناسایی افزونه های کند وردپرسی

برای شناسایی افزونه های کند وردپرسی چند راه پیش روی شما قرار دارد که در اینجا به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

شناسایی افزونه های وردپرسی از چند راه قابل بررسی است که غیرفعال کردن یک به یک افزونه ها یکی از راه های آن است

غیر فعال کردن یک به یک افزونه‌ها

ساده‌ترین راه غیر فعال کردن یک به یک افزونه‌های نصب شده در سایت است. البته این روش تنها در صورتی که افزونه‌های کمی روی سایت نصب باشند، مفید است. در این حالت باید هر یک از افزونه‌ها را به ترتیب حذف کنید. سپس سایت را مجددا بارگذاری کنید. اگر مشکل کندی سرعت آپلود سایت برطرف شد، شما موفق به شناسایی افزونه مزاحم شده‌اید و باید به فکر حذف و جایگزینی آن باشید.

 

 

افزونه Query Monitor یکی از روش ها برای شناسایی افزونه های کند وردپرس استاستفاده از افزونه Query Monitor

Query Monitor یک افزونه وردپرسی است که می‌توانید از آن برای شناسایی افزونه های کند وردپرسی استفاده کنید. به کمک این افزونه می‌توانید اطلاعات زیر را درباره سایت وردپرسی خود به طور لحظه‌ای رصد کنید:

  • خطاهای PHP و HTTP
  • مشکلات اسکریپت
  • سرعت بارگذاری صفحات سایت
  • میزان مصرف حافظه

البته برای تشخیص افزونه مزاحم باید به تحلیل داده‌هایی که از طریق Query Monitor ارائه می‌شوند، بپردازید. چرا که به طور دقیق افزونه‌های عامل کندی سایت را معرفی نمی‌کند. بلکه اطلاعاتی درباره نقش هر یک از آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

استفاده از نرم افزار New Relic APM

New Relic APM یک نرم افزار مبتنی بر سرور است که برای پایش مشکلات سایت‌های اینترنتی استفاده می‌شود. به کمک این نرم‌افزار ضمن شناسایی مشکلات، می‌توانید ریشه‌های آن‌ها را نیز تشخیص دهید. به کمک New Relic APM خیلی راحت می‌توانید نقش هر یک از افزونه‌ها در زمان بارگذاری سایت را به صورت دقیق ارزیابی کنید. به همین دلیل خیلی راحت افزونه‌های مزاحم شناسایی خواهند شد.

این مقاله را حتما بخوانید
میزان تاثیر جستجوی صوتی بر کسب و کار ها

 

سایت جی تی متریکس یکی از ترفندهای رایج در شناسایی افزونه کند وردپرسی استاستفاده از سایت GTMetrix

GTMetrix یک سایت اینترنتی است که سرعت بارگذاری سایت‌ها را بر اساس معیارهای مختلفی ارزیابی می‌کند. از جمله معیارهای این سایت می‌توان به نقش فایلها، تصاویر، کدهای اسکریپت، افزونه‌ها و … اشاره کرد. گزارش جامعی از هر یک از تاثیر هر یک از این معیارها در زمان بارگذاری سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته به طور دقیق نقش تفکیکی هر یک از افزونه‌ها از طریق این سایت به دست نمی‌آید؛ اما می‌توانید از داده‌های آن برای تجزیه و تحلیل پلاگین‌های سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

 

پس از یافتن افزونه کند چه اقداماتی لازم است؟

چهار روش شناسایی افزونه های کند وردپرسی را با هم بررسی کردیم. توصیه می‌کنیم که از تمام روش‌های فوق برای تجزیه و تحلیل سایت اینترنتی خود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید به تحلیل جامعی از نقش هر یک از افزونه‌ها در سرعت بارگذاری سایت دست پیدا کنید.

لیستی از افزونه‌هایی که باعث کندی سایت شما می‌شوند، تهیه کنید. به بررسی تنظیمات هر یک از این افزونه‌ها در سایت بپردازید. گاهی اوقات برخی از افزونه‌ها گزینه‌هایی را برای تنظیم در اختیار شما قرار می‌دهند که با اعمال تغییر در آن‌ها می‌توانید زمان بارگذاری سایت را کاهش دهید.

در ادامه اگر مشکل همچنان پابرجا بود، به جستجو برای پیدا کردن جایگزین‌هایی برای افزونه‌های فعلی باشید. در زمان جستجو حتما نکاتی که در ابتدای مطلب اشاره کردیم را مد نظر قرار دهید. پس از پیدا کردن جایگزین، افزونه‌های فعلی را غیر فعال و سپس به طور کامل حذف کنید.

در کنار این موارد می‌توانید از راهکارهای جانبی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده کنید. به عنوان مثال برخی افزونه‌های وردپرسی هستند که برای بهینه‌سازی عملکرد سایت طراحی شده‌اند. با نصب آن‌ها زمان بارگذاری تصاویر و فایل‌ها در صفحه به تاخیر می‌افتد. به این ترتیب به مرور زمان وقتی کاربر متن صفحه را مرور می‌کند، تصاویر و فایل‌ها نیز یک به یک آپلود می‌شوند.

 

در این مطلب به بحث و بررسی درباره روش‌های پیدا کردن افزونه های کند وردپرسی و همچنین راهکارهای حل مشکل کندی سایت پرداختیم. همان طور که می‌دانید سرعت بارگذاری سایت به عنوان معیاری مهم برای رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی توسط گوگل تلقی می‌شود. بنابراین باید از هر راهی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت اینترنتی خود نهایت بهره‌برداری را به عمل بیاورید. آیا روش‌های دیگری برای شناسایی افزونه های کند وردپرسی می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه