آموزش نصب SSL در سی پنل

امنیت

3 دقیقه زمان مطالعه

چندی پیش درباره نحوه نصب گواهینامه SSL روی دایرکت ادمین صحبت کردیم و به طور کامل آن را آموزش دادیم. امروز قصد داریم این گواهینامه ارزشمند و مهم را روی سی پنل نصب کنیم. همانطور که می‌دانید وجود SSL ایجاد حس امنیت و اطمینان را در مخاطبین ما به وجود آورده و منجر به عضویت و خرید امن خواهد شد. پس اگر موافق باشید نصب SSL در سی پنل را با هم بررسی کنیم.

نصب SSL در سی پنل

پس از اینکه گواهی ssl فعال شد و توسط مرجع صدور گواهی برای شما صادر شد، می‌توانید به استقرار گواهی در cPanel اقدام کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب سی پنل خود شوید.
  • قسمت Security SSL/TLS Manager را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید:

قسمت SSL/TLS Manager در سی پنل

در منوی Install and Manage SSL for your website (HTTPS) روی Manage SSL Sites کلیک کنید:

مدیریت اس اس ال

کد گواهی را که از مرجع صدور گواهینامه دریافت کرده اید شامل —–BEGIN CERTIFICATE—– و —–END CERTIFICATE—– کپی کنید و آن را در قسمت Certificate: (CRT) قرار دهید. صفحه فایل‌های گواهی را می‌توان با کمک یک ویرایشگر متن (به عنوان مثال، Notepad برای Windows یا Textedit برای macOS) در رایانه باز کرد.

توجه: کد گواهی را می‌توان در فایل *yourdomain*.crt یافت که معمولاً از طریق ایمیل از طرف مرجع صدور گواهی برای شما ارسال می‌شود. از طرف دیگر، می‌توان آن را مستقیماً از حساب شما دانلود کرد.

روی دکمه تکمیل خودکار توسط گواهی کلیک کنید، که در کنار گواهی وارد شده ظاهر می‌شود. حال سیستم سعی می‌کند نام دامنه و کلید خصوصی را واکشی کند. همچنین می‌توانید دامنه را از لیست کشویی انتخاب کرده و گواهی و کلید خصوصی را به صورت دستی در کادرهای مربوطه وارد کنید. اگر سیستم موفق به واکشی کلید خصوصی نشد، می‌توانید آن را در بخش کلیدهای خصوصی (KEY) در مدیر SSL/TLS پیدا کنید. لطفاً به یاد داشته باشید که سرصفحه‌ها و پاورقی‌های Begin/End را برای گواهی و کلید اضافه کنید. در صورت عدم وجود کد خصوصی، لطفاً یک کد CSR جدید همراه با کلید خصوصی ایجاد کرده و سپس گواهی SSL خود را مجدداً صادر کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
ساخت فایل htaccess برای وردپرس چگونه است؟

ورود اطلاعات گواهی

اگر این قسمت از قبل پر نشده باشد، زنجیره گواهی‌های میانی (CA Bundle) را کپی کرده و در کادر زیر Certificate Authority Bundle (CABUNDLE) جایگذاری کنید.
اگر می‌خواهید از این گواهی برای خدمات پستی (Exim و Dovecot) استفاده کنید، کادر «Enable SNI for Mail Services» را علامت بزنید. در این صورت، می‌توانید از دامنه‌ای که گواهی SSL روی آن نصب شده است، به‌عنوان نام میزبان سرور ایمیلی که کلاینت‌های ایمیل شما را برای کار از طریق پورت‌های ایمن پیکربندی می‌کند، استفاده کنید.

نام میزبان سرور ایمیلی

بر روی Install Certificate کلیک کنید.
تبریک می‌گوییم! نصب SSL در سی پنل با موفقیت انجام شد. اکنون سایت باید از طریق https:// قابل دسترسی باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید مراحل نصب را بررسی کنید.

توجه داشته باشید! از cPanel نسخه 11.60 می‌توانید از گواهی‌های نصب شده برای ورود به cPanel/WHM و همچنین وب میل، ftp و وب دیسک استفاده کنید. گواهی نصب شده برای یک دامنه به طور خودکار به این سرویس‌ها اختصاص می‌یابد، هیچ اقدام جداگانه‌ای لازم نیست.

اکنون سایت باید از طریق https:// قابل دسترسی باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید نصب صحیح خود را بررسی کنید:

ابزار بررسی ssl

 

محصول پیشنهادی

افزونه امنیتی آیتمز سکیوریتی (solid seurity) | پلاگین iThemes Security Pro

395,000 تومان

95.14%

محصول پیشنهادی

افزونه گواهینامه امنیتی SSL | پلاگین Really Simple SSL Pro

395,000 تومان

87.2%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردپرس | پلاگین All In One WP Security

445,000 تومان

100%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه امنیتی ضد هک سکیوپرس پرو | SecuPress Pro

345,000 تومان

96.52%
وردپرس تایم

وردپرس تایم


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه